JustPaste.it

Czy tania strona internetowa typu One Page to dobry pomysł?

Wraz z rozwojem marketingu internetowego pojawiło się wiele nowych metod docierania do potencjalnych odbiorców...

Wraz z rozwojem marketingu internetowego pojawiło się wiele nowych metod docierania do potencjalnych odbiorców...

 

 

tanie strony www

Wraz z rozwojem marketingu internetowego pojawiło się wiele nowych metod docierania do potencjalnych odbiorców. Mimo licznych zmian i rosnącego wpływu mediów społecznościowych, podstawą reklamowania swojej działalności w sieci pozostają strony WWW. Dziś zastanowimy się, czy warto inwestować w tanie strony internetowe typu One Page, gdzie wszystko mieści się na jednym, przeznaczonym do scrollowania widoku. Dlaczego takie rozwiązanie jest dziś wyjątkowo popularne? Jakie są plusy, a jakie minusy takiego rozwiązania? Sprawdź, czy tanie strony WWW typu One Page odpowiadają Twoim oczekiwaniom!

 

Minimum zamieszania, maksimum treści

 

Największą zaletą, jaką gwarantują tanie strony internetowe w formie One Page, jest ich prostota. Minimalizm jest obecnie w modzie w zasadzie w każdej dziedzinie życia – od dekoracji wnętrz, przez ubiór, aż po elektroniczne gadżety. Te same trendy przenikają do e-biznesu. Minimalistyczny design świadczy o tym, że dana firma ma gust, wyczucie i klasę. Nie ma nic gorszego niż nadmiar treści, krzykliwa czcionka, feeria barw i kolorów, a na dodatek – muzyczka grająca zaraz po włączeniu strony. Taki nadmiar co najwyżej odstraszy klienta i sprowokuje go do natychmiastowego zamknięcia okna. Piękno leży w prostocie – dlatego też czytelne, proste, a do tego tanie strony internetowe typu One Page to strzał w dziesiątkę.

 

Ważne, aby treści były podane maksymalnie przystępnie – tak, aby użytkownik strony nie czuł się przytłoczony nadmiarem bodźców. Zamiast przeładowanej witryny z milionem podstron czasem lepiej postawić na jedną, przewijaną w dół stronę. Zwykle jest ona podzielona na mniejsze działy, a poszczególne sekcje wyświetlają się jako poziome pasy. Do jej przeglądania można używać suwaka albo linków umieszczonych w menu. Tym sposobem klient od razu trafia do interesującej go sekcji – nie musi tracić czasu na szukanie jej w gąszczu podstron, a następnie na ładowanie się nowego widoku.

 

Za małe pieniądze, ale w dobrej jakości

 

W wielu z nas tkwi nieuzasadniona obawa przed kupowaniem usług po niższych cenach. Szefowie firm boją się zaufać twórcom tanich stron WWW – mimowolnie posądzają ich o brak profesjonalizmu i doświadczenia oraz opieszałość w działaniu. Boją się, że efekt będzie mierny, a strona mało funkcjonalna. Rzeczywistość jest zupełnie inna. Owszem, czasem niska cena może być efektem tego, że zlecenie wykonuje dorabiający sobie student. Częściej jednak profesjonalne agencje rekompensują w ten sposób klientom ograniczony wybór designu. Tanie strony internetowe są po prostu przygotowywane na gotowych szablonach – co przy minimalistycznej formie One Page nie stanowi żadnego problemu, a nawet może przerodzić się w atut.

 

Przykładem może być firma Webteo.eu, u której można zamówić wykonanie taniej strony internetowej. Za kwotę 499 złotych klient otrzymuje tam pakiet, w skład którego wchodzą: strona WWW (także w wersji mobilnej), serwer, domena, optymalizacja SEO i system CSS. Co kluczowe, firma zobowiązuje się do dostarczenia produktów i usług w ciągu dwóch dni. Jest to możliwe, gdyż klient wybiera spośród ograniczonej liczby szablonów. Wśród dostępnych opcji znajduje się także strona typu One Page. Dobierając do niej kolorystykę, spersonalizowane zdjęcia i elementy własnej identyfikacji wizualnej można jej nadać unikalnego charakteru. Minimalistyczny szablon tylko to ułatwia! Brak dodatkowych, specjalnie programowanych funkcji nie zawsze będzie nam doskwierać – często takie udziwnienia są absolutnie zbędne i tylko pożerają dodatkowe pieniądze.

 

Tanie strony WWW typu One Page – dlaczego warto?

 

Jeśli chodzi o zalety stron internetowych typu One Page, niewątpliwie najważniejszą z nich jest konkurencyjna, kusząca cena. Z pewnością jest to argument, który trafi do wielu początkujących przedsiębiorców. Gdy liczysz się z każdym groszem, bo dopiero próbujesz rozkręcić swoją działalność – albo gdy prowadzisz lokalny biznes i usiłujesz wybić się na tle konkurencji – każda złotówka ma przecież znaczenie.

 

Kolejna istotna sprawa to zwięzłość. Specjaliści od projektowania stron WWW już dawno doszli do wniosku, że im strona jest prostsza, tym lepiej. Internauci nie mają bowiem w zwyczaju czytać treści zamieszczanych na witrynie linijka po linijce. Najczęściej po prostu otwieramy daną stronę, pobieżnie ją skanujemy i staramy się jak najszybciej wyłapać kluczowe informacje. Potrzeba nam na to średnio dwie i pół minuty, po czym wracamy do przeglądania innych stron internetowych. Jak widać, responsywne i tanie strony WWW typu One Page zupełnie wystarczą większości klientów.

 

Dobra selekcja informacji ułatwi użytkownikom skoncentrowanie się na tym, co najważniejsze, czyli na ofercie. Jeśli Twoja firma oferuje tylko jeden produkt – nie wahaj się ani chwili. Witryna z podstronami nie ma w Twoim przypadku żadnego sensu - wszystko z powodzeniem zmieści się na taniej stronie internetowej typu One Page. Pamiętaj: internauta, który błyskawicznie znajduje to, czego szuka, ma większą ochotę zakupy. To może być klucz do sukcesu i wypracowania wyższego wskaźnika konwersji!

 

Czy są jakieś minusy?

 

Tanie strony WWW pozbawione podstron same w sobie nie mają żadnych wad. Nie zawsze będą jednak najlepszym rozwiązaniem. Jeśli prowadzisz sprzedaż wielu produktów albo usług, logiczniejszy będzie podział na podstrony, który pozwoli Ci zaprezentować ofertę w pełnej krasie.