Login lub e-mail Hasło   

Jak próbują naciągnąć Cię operatorzy telefoniczni?

W jaki sposób naciągają operatorzy telefoniczni...
Wyświetlenia: 198 Zamieszczono 24/05/2018

Wśród operatorów komórkowych od lat prym wiodą te same firmy i na zmianę prześcigają się w wymyślaniu superofert. Warto więc wiedzieć, jakie stosują triki i jak nie dać się zwabić na obiecanki.

Umowy są bardzo obszerne, pytaj więc zwłaszcza o:

  • koszty abonamentu (nie tylko w okresie promocji, ale i po jej zakończeniu);
  • rodzaje usług (jakie są wliczone w abonament, jakie są uruchomiane jednorazowo, a jakie cyklicznie);
  • odszkodowanie dla klienta (czy jest uwzględnione w umowie i ile wyniesie w razie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi - np. za brak zasięgu, przerwy w dostawie internetu itp.).

Uwaga! Do wszystkich okazji podchodź z rezerwą. Upewnij się, czy Tobie się to opłaca.

Przecena aparatu


Gdy telefon proponowany jest Ci w ofercie abonamentowej za jakąś symboliczną kwotę, to bardzo prawdopodobne, że i tak spłacisz go w... ratach, które będą ukryte w abonamencie. Będzie on podwyższony (w nim jest ukryta prawdziwa cena telefonu) przez część okresu umowy.

Uwaga! Sprawdź ceny aparatów u innych operatorów. W znalezieniu dobrej oferty pomocne są wyszukiwarki internetowe (np. nokaut.pl).

Ładne dzwonki... ale nie darmowe...


Takie usługi najczęściej są płatne, i to nie jednorazowo, lecz jako subskrypcja, czyli każdorazowo, gdy przychodzą takie płatne SMS-y z dzwonkami.

Uwaga! W takim przypadku jak najszybciej zadzwoń na infolinię swojego operatora i zapytaj, jak dezaktywować usługę (zazwyczaj trzeba wysłać jeden SMS z rezygnacją).

Darmowe minuty i SMS-y w pakiecie


Takie oferty rzeczywiście są często kuszące. Dla przykładu: za 10 zł otrzymasz 60 minut na rozmowy w ciągu 30 dni albo za 5 zł będziesz mógł wysłać 500 SMS-ów w ciągu 30 dni.  Na haczyk złapiesz się wówczas, gdy wykorzystasz pakiet - wtedy ceny za minutę rozmowy i SMS-y są sporo wyższe.

Uwaga! Pytaj u operatora o ceny "popakietowe". Sprawdzaj też, ile zostało Ci wolnych minut i SMS-ów w pakiecie.

Droga rozmowa z BOK


Obecnie operatorzy podwyższają ceny za połączenie nawet ze swoim biurem obsługi klienta (jeszcze parę lat temu w abonamencie było to bezpłatne). Często też czeka się długo, zanim konsultant odbierze - a licznik biję!

Uwaga! Jak się bronić? Po prostu wypełnij formularz na stronie internetowej operatora i napisz w nim, by to konsultant skontaktował się z Tobą.

Za wolny internet...


Operator zapewniał Cię, że internet jest bez limitu, tymczasem bywają dni, gdy chodzi bardzo wolno. Może to oznaczać... przekroczenie limitu danych. Taki internet jest więc limitowany!

Uwaga! Pytaj operatora, czy przez cały czas okresu umowy prędkość będzie na stałym poziomie.

Podobne artykuły


71
komentarze: 22 | wyświetlenia: 17579
18
komentarze: 1 | wyświetlenia: 5433
32
komentarze: 13 | wyświetlenia: 5995
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 6352
29
komentarze: 9 | wyświetlenia: 11783
28
komentarze: 14 | wyświetlenia: 5443
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 11004
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 3584
30
komentarze: 31 | wyświetlenia: 66931
27
komentarze: 17 | wyświetlenia: 21560
24
komentarze: 10 | wyświetlenia: 27661
23
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1426
24
komentarze: 21 | wyświetlenia: 3344
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska