Login lub e-mail Hasło   

Skończ z przepłacaniem za paliwo!

Plagą polskiego rynku motoryzacyjnego okazuje się wszechobecność różnorodnych sloganów reklamowych na temat poszczególnych atutów rozwiązań napędowych.
Wyświetlenia: 115 Zamieszczono 12/06/2018

Sprzedaż paliw wysokooktanowych nie ma, jednakże sensu dla większości jednostek napędowych. Gdy spojrzy się na olej opałowy i olej napędowy to takich problemów nie ma, o wiele mocniej jest to zaawansowane w przypadku benzyny.

Co zrobić z tym?

Niestety, ale firmy zapewniają o tym, że każdy silnik będzie wydajniej pracował na bardziej oktanowej benzynie oraz że będzie zużywał jej znacznie mniej. Jest to oczywiście wierutne kłamstwo, któremu absolutnie nie można wierzyć. Nie wszystkie silniki są przystosowane do obsługi zróżnicowanych mieszanek paliwowych. Paliwa takie jak olej opałowy i olej napędowy wraz z benzyną cechują się określoną liczbą oktanową, która określa zawartość krótkich i wysokoenergetycznych węglowodorów w mieszance paliwowe. Co ciekawe, ilość mocy uzyskiwanej z 98-mio i stu oktanowej mieszanki może być nawet mniejsza tej uzyskiwanej ze standardowej benzyny 95.

Dlaczego tak olej opałowy i olej napędowy z benzyną się różnią?

Podstawa to parametry rafinacji i zawartość odmiennych węglowodorów. Paliwo paliwu nierówne. Jedynie niemieckie jednostki z dostosowanym układem silnikowym są w stanie zyskać, gdy poda im się mieszankę o wyższej liczbie oktanów. Takie informacje przekazuje stacja paliw PETROPOL. Głównie silniki ze stacji VW wykazują dynamiczny charakter doboru mieszanki paliwowej, co przełożyć się może na niewielki wzrost mocy i spadek zużycia paliwa. Dla takich jednostek, niższe hurtowe ceny paliw na pewno powinny być zachętą do wypróbowania "mocniejszego paliwa".

Co więc poza oktanami?

Poza tym, ile oktanów ma benzyna, olej opałowy i olej napędowy niesamowicie istotne okazuje się przechowywanie paliwa oraz sama jakość dostarczanych paliw. Ilość wody, alkoholu, zawartość siarki - to wszystko przekłada się realnie na ekonomikę, komfort oraz osiągu pojazdów samochodowych.

Podobne artykuły


42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6545
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21360
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17956
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22413
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 22977
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22691
19
komentarze: 12 | wyświetlenia: 21541
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19166
17
komentarze: 9 | wyświetlenia: 4751
17
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10766
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska