Login lub e-mail Hasło   

Przykład niszczenia sumień ...

List jaki otrzymałam ;
Wyświetlenia: 428 Zamieszczono 24/06/2018

Ordo Iuris
Instytut na rzecz Kultury Prawnej
 

Szanowna Pani,

w minionym tygodniu Sąd Najwyższy orzekł, że drukarz z Łodzi, który odmówił wydruku materiałów reklamowych promujących subkulturę LGBT, jest winny. Tym samym uznał, że pracownik drukarni nie miał prawa powołać się na sprzeciw sumienia i bronić wyznawanych wartości.

Stop łamaniu sumień!

Jak bardzo niebezpieczne jest to rozstrzygnięcie, pokazuje reakcja organizacji lobbujących na rzecz homoseksualizmu. Przedstawiciele Kampanii Przeciw Homofobii z triumfem ogłosili swój wielki sukces i zapowiedzieli: „(…) już wkrótce kwestie zmian prawnych dotyczących osób LGBT nabiorą tempa”.

Nie ma wątpliwości, że właśnie temu służyła cała ta sprawa, a intryga była wcześniej dobrze zaplanowana. Jednak najbardziej skandaliczny jest fakt, że organizacja LGBT wykorzystała anachroniczny, komunistyczny przepis z kodeksu wykroczeń (art. 138), który w obecnych realiach jest całkowitym przeżytkiem i będzie wykorzystywany jedynie do gnębienia ludzi wierzących oraz ograniczania wolności gospodarczej. Przewidując to już półtora roku temu, zaproponowaliśmy nowelizację kodeksu i usunięcie przepisów rodem z PRL-u.

Sprawa drukarza jeszcze się nie skończyła

Chociaż w sprawie drukarza wydał postanowienie Sąd Najwyższy, będziemy kontynuować walkę o jego prawa sumienia. Złożyliśmy skargę konstytucyjną, w której wnosimy o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją normy, na podstawie której go skazano. Czekamy obecnie na jej rozpatrzenie. W najbliższym czasie złożymy w tej sprawie skargę do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, który w przeszłości chronił prawo do sprzeciwu sumienia.

Łamanie sumień

Niestety postanowienie Sądu Najwyższego może służyć jako zły precedens w podobnych sytuacjach. Katolicy będą zmuszeni do świadczenia usług i włączania się w przedsięwzięcia, które budzą ich etyczny sprzeciw. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców, pracowników sektora usług, a przede wszystkim przedstawicieli zawodów medycznych – położnych, pielęgniarek i diagnostów. Choć Konstytucja RP gwarantuje im wolność sumienia, to przypadek drukarza pokazuje, że w obecnej sytuacji prawnej trudno im będzie dochodzić swoich racji.

Tymczasem, patrząc na doświadczenia Europy Zachodniej i USA, nie mamy wątpliwości, że takich spraw będzie coraz więcej. Pozwy przeciwko przedsiębiorcom to jeden z głównych elementów strategii środowisk homoseksualnych, które precedensowymi wyrokami próbują wymusić nowe regulacje prawne, służące ich ideologicznym celom.

Trzeba zmienić przepisy!

Zapewniamy, że Ordo Iuris udzieli pomocy prawnej wszystkim, którzy będą nękani za obronę wyznawanych wartości. Pomożemy każdemu, kto podobnie jak drukarz z Łodzi, nie będzie chciał uczestniczyć w utrwalaniu propagandy ideologicznej LGBT.

Ważne jest jednak, aby rozwiązać ten problem systemowo. Dlatego przygotowaliśmy projekt ustawy, która każdemu obywatelowi zagwarantuje prawo do sprzeciwu sumienia. Nowelizuje ona szereg przepisów i całkowicie usuwa relikty komunistyczne z kodeksu wykroczeń. Tylko w ten sposób możemy być pewni, że prawo do sprzeciwu sumienia przestanie być martwą literą, a stanie się realną gwarancją w polskim prawie.

Decyzja Senatu

Projekt trafił już do senackiej Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji, która zaczęła zajmować się tym tematem przed kilkoma miesiącami. Bardzo zależy nam na tym, by sprawa została rozpatrzona jak najszybciej. Tylko w ten sposób ludzie wierzący będą mogli czuć się bezpiecznie, a przedsiębiorcy, lekarze, pielęgniarki, farmaceuci i wszyscy, którzy kierują się w swoim życiu nakazami sumienia, nie będą skazywani na dotkliwe kary.

W najbliższym czasie chcemy też przeprowadzić akcję promocyjną projektu, aby uświadomić Polakom, czym jest prawo do sprzeciwu sumienia. Dlatego zdecydowaliśmy się wykupić specjalne wkładki w najbardziej poczytnych gazetach, aby dotrzeć z tą informacją do jak najszerszego grona czytelników. Wiąże się to z dużymi kosztami, ale bardzo zależy nam na tym, aby prawo chroniło każdego, kto nie chce dopuszczać się niegodziwości.

Wspieram działania Ordo Iuris

Z poważaniem

adw. Jerzy Kwaśniewski - Prezes Instytutu na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris

P.S. Aby zapewnić każdemu człowiekowi realne prawo do sprzeciwu sumienia, musimy jak najszybciej wprowadzić zmiany prawne, które przewiduje nasz projekt ustawy. Dlatego bardzo Panią proszę o podpisanie się pod apelem o ich przyjęcie i przekazanie tej wiadomości Pani znajomym, aby również poparli naszą petycję. Pani poparcie jest naprawdę ważne!


Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris jest fundacją i prowadzi działalność tylko dzięki hojności swoich Darczyńców.

 
Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris
ul. Górnośląska 20 lok. 6, 00-484 Warszawa
(22) 404 38 50
www.ordoiuris.pl

Wiadomość ta została wysłana pod podany adres zgodnie z dostarczoną Panu/Pani klauzulą informacyjną w ramach utrzymywania stałego kontaktu z Fundacją Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris z siedzibą w Warszawie (administrator danych) w związku z jej celami statutowymi, w szczególności poprzez informowanie o organizowanych akcjach społecznych przez naszą Fundację. Jeżeli nie życzy sobie Pan/Pani otrzymywać więcej takiej korespondencji na adres e-mail, na który wysłaliśmy niniejszą wiadomość, prosimy o wypisanie się przy użyciu linka: wypisuję się

W razie jakichkolwiek żądań, pytań lub wątpliwości co do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez naszą Fundację, w szczególności żądania ich usunięcia (tzw. prawa do bycia zapomnianym), prosimy o kontakt na adres iod@ordoiuris.pl.

Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zasad przetwarzania danych osobowych w naszej Fundacji może Pan/Pani zapoznać się tutaj.


adw. Jerzy Kwaśniewski - Prezes Instytutu na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris

Podobne artykuły


15
komentarze: 14 | wyświetlenia: 1569
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1354
14
komentarze: 56 | wyświetlenia: 1069
14
komentarze: 23 | wyświetlenia: 1429
14
komentarze: 7 | wyświetlenia: 999
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1400
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 379
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 813
12
komentarze: 75 | wyświetlenia: 667
12
komentarze: 32 | wyświetlenia: 393
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 797
12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 507
11
komentarze: 10 | wyświetlenia: 765
 
Autor
Dodał do zasobów: Remter
Artykuł

Powiązane tematy





  Remter,  24/06/2018

Każdy człowiek posiada własne sumienie , jakie wymaga od niego kierowania się prawem moralnym w życiu … dlatego ważne są podpisy pod petycją http://www.wobroniesumienia.pl/?pod=pisz

  Hamilton,  25/06/2018

@Remter: to się wpisuje w taką retorykę tzw. "klauzuli sumienia". Lekarz nie wykona zabiegu, drukarz nie wydrukuje, konduktor nie wpuści do pociągu. Załóżmy, że w wypadku straciłaś dużo krwi i zawieźli cię do szpitala. Jedynym ratunkiem jest transfuzja krwi. Krew jest, warunki są, wszystko gra, ale lekarz jest świadkiem Jehowy i nie zgrzeszy, bo tak mówi pismo święte w jego interpretacji. Pani Rem ...  wyświetl więcej

@Hamilton:
W pełni popieram Twoja wypowiedź. A Ordo Iuris z kulturą prawna ma tyle wspólnego, co pięść z nosem.

Ja jestem za orzeczeniem sadu.
W konstytucji jest przecież oddzielność kościoła od państwa. PiS co prawda dąży do stworzenia państwa kościelnego ale im się jeszcze nie udało to zrobić.
A więc w normalnym państwie pracownicy powinni wykonywać swoją pracę a swoje poglądy realizować w czasie wolnym.
Pomijając już kwestię kim katolicy są w ogólności ...

@Koriolan: Tylko najpierw musieliby wyprowadzić spójne normy dotyczące wszystkich bez wyjątków dla sumienia, bo znając ludzką skłonność do nadużyć, to przykładowo ktoś powie że łamaniem sumienia dla niego jest niezgwałcenie samotnej kobiety, praca w soboty czy środy, itp ... A jak wiadomo dla sądów normy to coś co ograniczy swawole prawników.

@pokrzywiony:
Mhm, rozumiem kontynuacja robienia z siebie debila ? Słałeś mnie pod artykułem pastora Adwentystów Dnia 7 mego, z pytaniami.
cytuję pokrzywiony:
"Zapytaj Pana Andrzeja o prawo pokłosia, które wspomniał w swoim artykule.
Skąd o nim wiadomo i jak działa w praktyce ? "
http:/ ...  wyświetl więcej

@Koriolan:
Gzie ty tu widzisz PIS ? Jacy są ci katolicy ? To że sobie ten pan użył słowa katolik, to nie znaczy wcale że występuje w ich imieniu, wystarczy chwilkę poczytać.Wszystko się rozbija o ustawę o związkach wyznaniowych i klauzulę o wolności sumienia i jest cyrk, kolejny zresztą, z samo zaprzeczeniami, jak u ciebie i krzywego. Z jednej strony walczą z aborcją, z drugiej walczą z pra ...  wyświetl więcej

@SerpicoLightVersion: oba dalajlamy walczą o wartości moralne. W poniedziałki podlizą się lajli ortodoksyjnej katoliczce, we wtorki zakrawarskiemu plującemu na wszystko co katolickie, w środę przyznają rację pastorowi protestanckiemu, w czwartek polecą na zebranie bronić Polski laickiej,w piątki pomachają muzułmanom, w soboty napiszą coś o buddyźmie, a w niedzielę pójdą do komuni. Kręgosłup moralny i światopoglądowy z waty, a aspiracje na miarę papieża.

@pokrzywiony: ludzie robią akurat odwrotnie. Czyli określają prawa i obowiązki na danym stanowisku pracy. Np sprzedawca sprzedaje, lekarz leczy a drukarz drukuje ...
Niestety katolicy chcą szantażować społeczeństwo ...
Sprzedawca Ci sprzeda jak pokażesz medalik, lekarz Cię będzie leczył jak mu sumienie pozwoli a drukarz będzie cenzurował drukowane materiały ...
.
Na szc ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Katolicki bóg został oparty na Dogmacie ( możliwe że na źle zinterpretowanym natchnieniu/olśnieniu ) i strachu przed hipotetycznym despotą jeśli dogmat nie zostanie wykonany, nie zaś na samym Bogu.
To jak zaprojektować samochód na źle wyprowadzonych normach eksploatacyjnych, przystosowanych do warunków zimowych, przyszło lato samochód pada bo nie zostały uwzględnione parametry le ...  wyświetl więcej

@Koriolan: Dogmat => założenie ?

  Hamilton,  27/06/2018

@Koriolan: ty to masz kręgosłup. Jesteś za orzeczeniem sądu, ale jednocześnie wspierasz autorkę głosując na artykuł, który idzie na wojnę z tym wyrokiem. Rozdwojenie jaźni myli ci się chyba z oświeceniem i przebudzeniem. Gratuluję elastyczności poglądów i wyznawanych wartości. Taka "szmaticzku na paticzku" jak mówią Czesi.

@pokrzywiony: ha ha ha ha - to ci nie przeszkadza głosować na lajlę, która przepisuje bezmyślnie biblię z dodatkiem swoich wibrujących uwag. Czego się nie robi za potencjalnego plusa przy komentarzu. Tylko ludzie o tak wysokim morale jak ty, ofiarnie walczący z hejterami mogą sobie pozwolić na robienie z siebie szmaty. Taki twój autorytet na jaki sobie zapracujesz.

Niezłe, afera za trzy grosze, 200 zł kary dostał, póki się to skończy, inflacja zeżre te 200 zł. Ci z LGBT też mądrzy, mogli sobie gdzie indziej te plakaty wydrukować, jak on nie chciał, a nie robić cyrk.

Kiedyś do mojego Antykwariatu przyszedł ksiądz, który ogłosił, że ja tu propaguję ateizm, sprzedając nieodpowiednie książki.
Zorientowałem się, po przepytaniu kilku osób, że dla „prawdziwego katolika" sprzedaż książek pisanych przez ateistów albo książek mało krytycznych wobec innych religii jest przejawem zła, czyli grzechem.

Jeden z klientów, usłyszawszy historyjkę o obrażonym pro

...  wyświetl więcej

@Adam Jezierski: "Tymczasem ja, przez trzydzieści lat pracy w Antykwariacie, uważałem za największą swoją, heroiczną wręcz, zasługę, pełną różnorodność swojej oferty'. No, jasne, od 30 lat trzeba niebywałego heroizmu by sprzedawać książki w tym kraju. Zgłoś to bohaterstwo na pudelku.pl i dostaniesz dodatek kombatanta.

@Hamilton:
Ten tekst został napisany 15 lat temu. Idioto.

@Hamilton: O klauzuli sumienia, o której piszesz na początku dyskusji masz rację. Pomysł z klauzulą jest absurdalny. Tu jednak racji nie masz, a ma ją Adam. Też jest przeciw klauzuli sumienia, bo czym ona naprawdę jest?

@Janusz Nitkiewicz:
Jakby miał, to by Iran wygrał, a koleś nie strzelił gola, z 8 metrów, bez jaj ........ hahaahhaha ...................
Cały czas pisze że Iran the best i co ? I odpadli, jak my hahahaha ............

Zobacz to lepiej :
http://eiba.pl/y

To jest 15 lat ? To

...  wyświetl więcej

@Adam Jezierski: katolicy to paskudne nasienie ...
Dlatego kiedyś zapisałem się do Stowarzyszenia Polska Laicka. Niestety troll serpico tam zadzwonił a oni przestraszyli się trolli takich jak serpico i mnie wyrzuci ...
A katolicy grasują dalej i coraz śmielej ...
.
Cóż pewnie księgarnia katolicka im źle idzie. Ksiądz chce skasować konkurencję ...
:-)))

@Adam Jezierski: a trochę poważniej ...
O sumieniu myślę tak jak katolicy. Jest to głos Boga umieszczony w każdym człowieku. Mówi do nas kierując nas w dobrą stronę, w stronę Boga. Z tym, że jest to najcichszy i najłagodniejszy głos, który można czymkolwiek zagłuszyć ... Mową, muzyką, myślami itd. jedyną jego siłą jest to, że jest wieczny. Nie da go się zniszczyć, wyłączyć :-)))
W bi ...  wyświetl więcej

@Koriolan:
Co do Laickiej, znów kłamiesz obleśny warchlaku.Co do katolików, wszyscy formalnie nimi jesteście, zresztą ja też, mimo światopoglądu. Macie apostazje ? Nawet tyle nie macie, dużo do klepania macie.
cytuję A.J.:
"Tymczasem ten sam czyn (sprzedaż niekatolickich książek) jeden (mój klient) uważa za powód strasznych wyrzutów sumienia, zaś drugi (ja) za zasługę (znacząc ...  wyświetl więcej

@Koriolan:
Paskudne nasienie, to sobie znajdź w domku, panie antyfaszysta.Czy tego chcecie bando powałów czy nie, akurat Lewandowski jest ambasadorem dobrej woli z Unicef, a nie cwaniaczek z USA, który tylko twierdził że "pracował" w organizacjach humanitarnych i był niezmiernie bohaterski, a teraz sobie na niego pluje, po raz kolejny i to tylko dlatego żeby napluć na Polskę.

@Adam Jezierski: szanowny panie hrabio zgadzam się. Trzeba być wyjątkowym idiotą by twierdzić, że pański komentarz ma 15 lat. Pozwolę sobie zauważyć, że pańskie określenie "idioto" jest takie pospolite. Gdyby szanowny pan hrabia użył "owrzodzony idioto" to za jakiś czas mógłby pan hrabia napisać komentarz o swoim heroizmie walki z chamstwem. A tak zaszalał pan hrabia emocjonalnie jak zwykły pospolity menel.

@Janusz Nitkiewicz: istotą sporu nie jest ta klauzula sumienia tylko "heroizm" pana Adasia za ladą antykwariatu. Tysiące ludzi sprzedawało stare książki normalnie, a pan Adaś musiał heroicznie, ryzykując życie niczym opiekun wyścigowych żółwi w Zoo..

Hejter prymityw nie wie, że ten kto w latach 80-tych rozprowadzał nieocenzurowane wydawnictwa ryzykował i mógł trafić do więzienia na wiele lat.

@Adam Jezierski: hejter prymityw wie o tym, ale wie również, że w latach 80 tych ryzykowało ok. 5 % ludzi, a dziś prawie wszyscy są heroicznymi kombatantami. Najgłośniej o swoim "bochaterstwie " pyskują ci co 13 grudnia spali do południa.

  Remter,  26/06/2018

Dzięki za opinie , lecz odpowiedź co to jest sumienie ? Jest prosta - jest to hamulec , jaki ma prawo zadziałać w momencie przekroczenia granicy, jaką stanowi każdy z nas dla samego siebie. Przekraczanie tej granicy poprzez ustanawianie praw , jakie mogą nas oskarżać i narzucać kary za niewykonanie czegoś , czego nie chcemy wykonać, aby się nie babrać w gównie LGTB - jest niczym innym jak barbarzy ...  wyświetl więcej

@Remter:
O co pani chodzi z tymi gejami ? Queen pani nie lubi ? Georg-a Michaela ? Czy tylko Biedroń krzywdzi innych ? Krzywdzi pewnie ? Pytam bo nie wiem, chce byś świadomym członkiem społeczeństwa, to pytam świadomych.On nie miał się babrać w gównie, tylko plakat wydrukować.
Pamięta pani PRL ? Pewnie pani pamięta, były kioski Ruch, bo innych kiosków nie było i babcie dziurawiące pr ...  wyświetl więcej

@Remter: wydaje mi się, że nie masz racji. Przylgnęłaś do jakiegoś tematu i widzisz świat poprzez niego. Sumienie w/g mnie NIE JEST sprawą praw stanowionych i kary za nie. Sumienie jest dla mnie kompletnie czymś innym. Jest intymna relacją z Bogiem.
No i drukasz nie jest w drukarni osobą prywatną. A jakby tak był jehowcem i nie chciał drukować materiałów katolickich. Też byś go broniła ? ...  wyświetl więcej

@Remter:
CYT.: "aby się nie babrać w gównie LGTB" - Ufff... Po pierwsze: to po co sie babrasz? Po drugie: sądzę, że nie przystoi Ci z wiadomych powodów używać takich określeń.

TREŚĆ PETYCJI

Szanowny Panie Przewodniczący,

Chcę wyrazić wdzięczność i radość z powodu przyjęcia przez Komisję Praw Człowieka, Praworządności i Petycji Senatu RP decyzji o podjęciu prac nad zmianą pochodzących z PRL przepisów ograniczających wolność sumienia i wyznania. Mam nadzieję, że uda się ostatecznie zmienić przepisy, które pozwalają na łamanie sumień.
Wielu Polaków n

...  wyświetl więcej

@Remter: A jak jakiś piekarz nie sprzeda ci chleba, bo jego sumienie mu na to nie pozwoli? Restaurator wyrzuci z lokalu, a prezes spółdzielni z mieszkania. Wtrącanie się państwa poprzez władzę partyjną w życie prywatne obywateli nie przystoi … takie państwo staje się katorżnią dla narodu. Ha ha ha ha - I takiemu państwu powiedz zdecydowane NIE! O mój Boże znowu zaszalałaś.

  Remter,  26/06/2018

@Hamilton: I znów mnie nie zrozumiałeś … pomyślę... iż piekarz upiekł zakalca i nie chce z dobroci go sprzedać … Wyrzucona już więcej nie przyjdę... lecz wyrzucającego jest restauracja i ma prawo decydować komu będzie usługiwał, a ja nie mogę go zmuszać do własnego towarzystwa. Daj innym prawo decydowania o usługach , jakie pragniesz od nich otrzymać... za pragnienia odpowiadamy sami … Drukarz mia ...  wyświetl więcej

@Remter: chcesz koniecznie żyć w kraju gdzie lekarz ma prawo ci odmówić pomocy, policjant posłać do diabła, strażak nie przyjechać do pożaru, urzędnik ZUSu nie wyśle ci emerytury a dentysta pięścią wybije ci zęby bez znieczulenia. Musisz znaleźć sobie takie miejsce na ziemi i będziesz wreszcie szczęśliwa i wolna. Ale nie narzucaj światu swojego formatu. Ja wolę by każdy robił to co do niego należy ...  wyświetl więcej

  Remter,  26/06/2018

@Hamilton: Z tego co wiem drukarz nie był najemnym pracownikiem … był on właścicielem , a właściciel czy też przedsiębiorca ma prawo odmówić wykonania usługi ! Natomiast pozostali są na umowach wykonywania określonych prac , jakie państwo im zleca … i w ich przypadku pracodawca decyduje … a oni mogą się jedynie zwolnić i podjąć inną pracę … lecz karanie w przypadku nie wykonania plakatu jest narus ...  wyświetl więcej

@Remter: jeśli gej otworzy sobie drukarnię to ma prawo odmówić drukowania treści o charakterze heteroseksualnym? Np. zaproszenia na wesele, albo rocznicy ślubu. Może nie wykonać zlecenia ze względu na cenę, termin, technologię i szereg innych, ale nie może nikogo dyskryminować ze względu na płeć, rasę, wyznanie, kolor skóry, wygląd preferencje seksualne itd. A to miało miejsce. I to jest przyczyną jego kłopotów. I nie ważne jest czy jest właścicielem czy pracownikiem.

@Remter:
W pani snach ta drukarnia była jego, to jest z ich strony:
"Poprzez maila firmowego w drukarni, w której pracuję, chciano złożyć zamówienie na wydruk reklamy rollup. Kiedy zorientowałem się, że chodzi o baner promujący kulturę homoseksualną, odmówiłem jego realizacji. Uzasadniłem, że swoją pracą nie będę się przyczyniał do promocji tego rodzaju ruchów. Treści, które miałem w ...  wyświetl więcej

@Remter: Konstytucja Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
Prawo do własnego zdania nie oznacza zgody na łamanie prawa i nie jest ograniczeniem wolności drukarza. Ciekaw jestem jak by reagowała Ordo Iuris gdyby im odmówiono wydrukowania plakatu ze względów ideologicznych.

@Remter: "2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. "
...
Drukowana treść nie jest osobą, nakazali drukarzowi promować teksty godzące w jego przekonania i interesy, a to nie to samo co odmowa obsłużenia klienta w restauracji ze względu na jego orientacje seksualną.
A tak właściwie kto kogo w tym przypadku dy ...  wyświetl więcej

@Remter:
Wiśnia. ten sam gość niedzielny który pisze :
"Wewnątrz bardzo ładnie wydanego folderka zamieszczono tekst informujący w skrócie o medaliku jako o „pomocy na trudne czasy”. Potem jest zachęta: „Zamów już dzisiaj książkę »Dar Maryi na trudne czasy«, a otrzymasz w prezencie Cudowny Medalik”. Książka kosztuje kilkanaście złotych. Ale jest jeszcze cena dodatkowa. Zamawiający ksi ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony:
To jest akurat ciekawe, bo tu kasę chodzi, a nie o tego drukarza całego, mają go pewnie w dupie bardziej niż geji.
A tacy ludzie jak pani Remter dają się łapać reagując emocjami, gej okropne, to się dała złapać.

@pokrzywiony: już miałem nadzieję, że zostaniesz prezesem Sądu Najwyższego i wyciągniesz ten wymiar sprawiedliwości z zapaści tak jak uratowałeś eiobę,ale nie. Znów rzucają ci kłody pod nogi.

@pokrzywiony:
"Drukowana treść nie jest osobą, nakazali drukarzowi promować teksty godzące w jego przekonania i interesy"
W jego interesie było wydrukować, firma zarabia, on docelowo także.Nikt mu raczej nie kazał tego rozklejać po mieście, poza tym nie wiadomo nawet co to były za materiały, być może coś odnośnie dyskryminacji osób homoseksualnych.

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony:
Wiśnia, oraz szach mat !
"Najważniejsza rzeczą z procesie sekularyzacji z mojego doświadczenia jest kwestia antykoncepcji, która wybuchła w latach 60. Rewolucję spowodowała duża międzynarodowa firma farmaceutyczna, na której czele stali katolicy. Oni w ciągu 3-4 lat przepchnęli kwestię antykoncepcji w obliczu wahań wiary i braku przywództwa. Antykoncepcja stała się nawy ...  wyświetl więcej

  Remter,  27/06/2018

@Hamilton: Cyt. 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
Prawo do własnego zdania nie oznacza zgody na łamanie prawa i nie jest ograniczeniem wolności drukarza. "

Chłopie coś Ty lewackiego wyciągnął... przeci

...  wyświetl więcej

  Remter,  27/06/2018

@pokrzywiony: Witam... ktoś wypowiedział ; Zło dobrem zwyciężaj ! W tym przypadku to nie jest kwestia prawna ani polityczna tylko spór: co jest dobrem a co nim nie jest... jest to spór kulturalny... bo do kultury należy poszanowanie drugiego człowieka. Mistrz Kotarbiński nam się kłania , jako ojciec skuteczności w działaniu. Skuteczność działania, związana z osiągnięciem określonego wcześniej skut ...  wyświetl więcej

@Remter: Tylko co z skutkami ubocznymi ?
Przykładowo skutek można uzyskać drogą, szantażu, zastraszenie, manipulacji, itp ... Niby skutek osiągnięty, tylko czy to kompensuje szkodliwe skutki uboczne ?
Czy skuteczność ponad wszystko taki "cel uświęca środki" jest czymś dobrym czy złym ?

@pokrzywiony:
Lepiej sobie wyobraź humanisto z tyłka, osobę która jest homoseksualistą i na dodatek jest niepełnosprawna, w tym klimacie to tylko lina zostaje, pewnie organizacje LGBT, jakoś tam ratują część takich osób.Tyle pieprzenia o empatii, a w największych piewcach, nie ma jej za grosz.

@Remter:
Gdzie ja kogoś szkaluje ? Będzie pani w stanie odpowiedzieć ? Nie sądzę.Skany nie kłamią.Intencje podmiotu pewnie też ma pani gdzieś ?

@Remter:
Zduraczenie to jakiś termin mistrza Kotarbińskiego ?
"Konstytucja z 1997r jest nieważna."
Anarchia ? Uuu.... prociem pan :P.Pani Remter anarchistka !

"Wpierw poznaj naród w jakim przyszło Ci żyć"

"Masturbacja i seks oralny

Zmienia się też podejście i otwartość Polaków na różne doznania seksualne. W ostatnich pięciu latach wzrosła o 15% liczba o

...  wyświetl więcej

@Remter: jasne, Mickiewicz udowadnia, że konstytucja z 1997 roku jest nieważna. Remter unieważniła jednogłośnie i jednomyślnie, bo czytała Dziadów. Walnęłaś cytatem z Mickiewicza jak łysy o beton. A jedno z drugim ma tyle wspólnego co pięść z nosem. Skąd cię wypuścili. Jesteś mistrzynią argumentacji chaosu. Parę cytatów z Mickiewicza i Kotarbińskiego i Remter ma rację. A Mickiewicz i Kotarbiński świadkami tejże racji.

@Remter: najśmiejszniejsi są ci co występują w imieniu narodu. A kto dał ci to prawo.? Jedynym człowiekiem, który teoretycznie miałby takie prawo jest prezydent RP, bo wybrany jest w powszechnych wyborach. większością głosów. Jednak też teoretycznie, bo większość nie oznacza wszyscy. Więc nie ośmieszaj się z tymi swoimi zapędami do unieważniania konstytucji i obowiązującego prawa. To może ci się p ...  wyświetl więcej

@Remter:
Żałosne wypociny...

Grubsza sprawa pani Remter, spisek !
"Dr Gerard van den Aardweg, psycholog i psychoanalityk z pięćdziesięcioletnim stażem, wskazał dlaczego ideologia ruchów LGBT jest znacznie groźniejsza niż nam się wydaje. Jego zdaniem, poprzez przeniknięcie do struktur Kościoła, homoseksualizm chce zniszczyć swojego największego wroga – encyklikę Humanae vitae.

ead more:

...  wyświetl więcej

  Remter,  27/06/2018

@SerpicoLightVersion: Jestem człowiekiem wolnym … a wolność kosztuje drogo...

@Remter:
Bez obrazy, ale na razie, się okazało że wolnym od myślenia i czytania.Stwierdziła pani że ten drukarz jest właścicielem drukarni, nie jest.Także pani argumenty są bezzasadne.
Tego o tym "psychoterapeucie" też pani chyba nie rozumie.
" Katolicy będą zmuszeni do świadczenia usług i włączania się w przedsięwzięcia, które budzą ich etyczny sprzeciw"
A homoseksuali ...  wyświetl więcej

  marcinSz,  28/06/2018

Czy da się zniszczyć sumienie człowieka? Mam wątpliwości.

Chociaż jestem zdeklarowanym i raczej niereformowalnym ateista, to zgadzam się z treścią artykułu i z tym postulatem. Jako prywatny przedsiębiorca powinienem mieć prawo dobierania sobie klientów wg moich własnych kryteriów. Oczywiście lekarze to inna bajka, bo pracują w placówkach publicznych, więc tam prywatne poglądy powinni odłożyć na bok. Oczekuję tylko, że katolicy powołujący się na wolność s ...  wyświetl więcej

@pasjonatpl: nie do końca, bo aptekarz moher będzie ci miał prawo odmówić sprzedaży lekarstwa, które ratuje ci życie, bo jesteś ateistą, których on nie lubi.

@Hamilton:

Farmacja to nieco inna bajka, bo bliska medycynie. Tu akurat powinien być wyjątek i farmaceuta nie powinien mieć prawa odmówić sprzedaży takich leków. Co do środków antykoncepcyjnych, to jak najbardziej, ale niech zamieści taką informację na drzwiach i w internecie, żeby klient nie stał niepotrzebnie w kolejce.

@pasjonatpl: myślisz, że zada sobie tyle wysiłku. Sumienie każe mu szpilką przedziurawić prezerwatywy i pozamiatane. A jak zaczniemy tworzyć prawa pełne wyjątków to będziemy mieć całe tomy do przeczytania zanim wyruszymy na zakupy.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska