JustPaste.it

Czym jest SEO?

Posiadanie strony www to dziś właściwie norma, jeśli chodzi o funkcjonowanie małych i większych firm.

Posiadanie strony www to dziś właściwie norma, jeśli chodzi o funkcjonowanie małych i większych firm.

 

 Nie jest tajemnicą, że internet stał się w zasadzie dominującym źródłem informacji, między innymi ze względu na możliwość ekspresowego wyszukania dowolnej rzeczy, a także opcję niemal nieograniczonego dostępu do sieci dzięki urządzeniom mobilnym, jak smartfon czy tablet.

Założenie własnej witryny jest więc szansą na doskonałą reklamę, zaprezentowanie oferty, zbliżenie się do klientów, lepszą komunikację z nimi. Istnieje więc spore prawdopodobieństwo, że ostatecznie zaowocuje to wzrostem popularności na rynku, zwiększeniem zainteresowania klientów i kontrahentów oraz – co najważniejsze – wzrostem obrotów firmy. Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie jednak sprawę z tego, że samo założenie strony www nie jest wystarczające – aby osiągnąć cel marketingowy, konieczne jest również pozycjonowanie i optymalizacja (czyli SEO).

Czym tak naprawdę jest SEO?

Search Engine Optimization” to optymalizacja strony internetowej, będąca zbiorem działań strategicznych, których głównym celem jest poprawa tzw. widoczności witryny w danej wyszukiwarce. Dla wyjaśnienia możemy posłużyć się tu krótkim przykładem. Jeśli internauta z Krosna potrzebuje skorzystać z porady prawnej i dotrzeć do usługodawcy drogą online, z reguły pierwszą rzeczą, jaką robi, jest wpisanie do wyszukiwarki odpowiedniego zapytania. Gdy po chwili otrzyma listę wyników, ustaloną na podstawie algorytmu, prawdopodobnie zajrzy na maksymalnie pierwsze trzy lub cztery wyświetlone adresy  (tak w każdym razie pokazują badania). I na tym właśnie polega główny sens i cel SEO – zrobić wszystko, by stworzona strona znalazła się w owych wynikach wyszukiwarki jak najwyżej, jako jeden z pierwszych linków, ponieważ w ten sposób zwiększa się szansę na jej odwiedzenie przez osoby, które wkrótce mogą stać się klientami i zapewnić zysk.

Jak w praktyce wyglądają działania SEO?

Optymalizacja rozpoczyna się w momencie budowy strony i obejmuje wiele czynności z dziedziny informatyki. Niezbędne będą też umiejętności marketingowe i copywriterskie. Cała taktyka polega bowiem na umieszczeniu w serwisie treści odpowiednio dostosowanych właśnie pod kątem SEO. W ich zakres wchodzi zatem zarówno zadbanie o właściwą strukturę witryny, odpowiadającą na wytyczne wyszukiwarki, modyfikowanie kodu źródłowego, jak również stworzenie i ulokowanie w niej zawartości, wzbogaconej o tzw. słowa kluczowe. Treść, a przede wszystkim dobrze dobrane i rozmieszczone frazy, mają ogromne znaczenie w podniesieniu pozycji witryny w wyszukiwarce. Dla wspomnianego wyżej przykładu mogłyby to być słowa kluczowe, takie jak np. „Krosno prawnik”, „dobry prawnik w Krośnie” czy „porady prawne Krosno”.

Tworząc stronę pod kątem SEO trzeba wykazać sporą, a przede wszystkim aktualną i stale pogłębianą wiedzę w temacie optymalizacji i pozycjonowania. Nieprawidłowe czynności w tym zakresie mogą przyczynić się do pogorszenia statystyk lub nawet tzw. zbanowania serwisu przez wyszukiwarkę. Najlepiej więc zlecić cały proces zewnętrznej firmie, która wykona to w pełni profesjonalnie.