Login lub e-mail Hasło   

Problem z kartą płatniczą

Obecnie trudno sobie wyobrazić życie bez plastikowych pieniędzy. Używane są w sklepach, kawiarniach, przy dokonywaniu zakupów w internecie.
Wyświetlenia: 176 Zamieszczono 27/07/2018

Dzięki karcie nie musisz nosić przy sobie gotówki, w każdej chwili możesz zaciągnąć kredyt.

Uwaga! Bywa jednak tak, że karta zawiedzie albo zostanie zgubiona. No i masz wtedy problem.

Nieprawidłowe opłaty - reklamacja


Powodem reklamacji może być to, że bank:

  • potrącił Ci z konta osobistego więcej niż wypłaciłeś w bankomacie;
  • naliczył Ci opłatę za pobranie gotówki z bankomatu, pomimo że usługa była darmowa;
  • naliczył Ci opłatę za wydanie lub zastrzeżenie, choć nie przewiduje tego ani umowa, ani regulamin;
  • naliczył Ci odsetki za okres bezodsetkowy;
  • bankomat odmówił wypłaty żądanej kwoty, ale została ściągnięta z konta;
  • jedna operacja dokonana za pomocą karty została zaksięgowana dwa razy.

Uwaga! Formularz reklamacji otrzymasz w banku. Możesz też samodzielnie napisać skargę.


W piśmie musi się znaleźć:

  • imię i nazwisko posiadacza karty (Twoje);
  • wskazanie banku, do którego występujesz z reklamacją;
  • rodzaj karty, jej numer oraz numer rachunku karty i datę ważności;
  • opis problemu z ewentualnym podaniem wykazu transakcji, jaki kwestionujesz;
  • Twój podpis.

Reklamację można złożyć osobiście, telefonicznie lub mailowo. Jeśli pójdziesz do oddziału, poproś o kopię wypełnionego przez siebie formularza z pieczątka banku i podpisem pracownika, który ją przyjął.

Uwaga! Reklamację należy złożyć w ciągu 14 dni od stwierdzenia nieprawidłowości. Natomiast termin jej rozpatrzenia nie został w przepisach określony. Zgodnie z zaleceniami Komisji Nadzoru Finansowego bank powinien to zrobić w możliwie najkrótszym terminie. Czas na udzielenie odpowiedzi nie powinien przekraczać 30 dni, a 90 - gdy sprawa jest skomplikowana.

Zastrzeżenie zgubionej karty


Rocznie zastrzeganych jest jest mniej więcej 1,3 mln kart płatniczych (blisko 4% wszystkich). Nie ma określonego sposobu zastrzegania - można to zrobić telefonicznie, mailowo, osobiście. Każde przyjęcie zgłoszenia powinno być potwierdzone przez bank. Sposób, w jaki ma to zrobić, określa umowa o kartę płatniczą.

Uwaga! Każdy bank posiada specjalny numer telefoniczny, pod którym można zgłosić utratę lub kradzież karty (tzw. kartolinia). Znajduje się on na odwrocie karty płatniczej lub na stronie internetowej banku. Numer jest czynny całą dobę i dostępny również z zagranicy. Wpisz go na wszelki wypadek w swoją komórkę. W razie utraty karty możesz też zadzwonić na tzw. pogotowie kartowe. 


Jeśli uważasz, że Twoją kartę skradziono, jak najszybciej zgłoś jej utratę także na policji. Większość banków przy reklamowaniu nieuprawnionych transakcji wymaga dołączenia tego zgłoszenia.

Uwaga! Zgłaszając fakt kradzieży do banku, masz gwarancję, że za operacje dokonane przez złodzieja przed zastrzeżeniem karty, będziesz odpowiadał do kwoty będącej równowartością 150 euro (ok. 650 zł). Reszta zostanie pokryta przez bank, który będzie też odpowiadał za straty powstałe już po zastrzeżeniu karty. Bank nie pokryje strat za transakcje z udziałem PIN, jeśli wykaże, że sam przyczyniłeś się do utraty tego kodu (np. ujawniłeś komuś PIN). 

 

Pogotowie kartowe


Od kilku lat funkcjonuje tzw. pogotowie kartowe Związku Banków Polskich. Pod numerem (+48) 828 828 828) można zgłosić utratę karty z każdego miejsca na świecie. Infolinia działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 

Po połączeniu i zaakceptowaniu regulaminu usłyszysz prośbę o podanie nazwy banku, w którym posiadasz kartę. Następnie zostaniesz zapytany, czy chcesz był połączony z infolinią danego banku. Wtedy wystarczy powiedzieć "tak" lub "nie". Po przekierowaniu pracownik infolinii zad Ci kilka prostych pytać celem weryfikacji, na które musisz odpowiedzieć.

Infolinia działa w języku polskim i angielskim.

Uwaga! Korzystając z numeru pogotowia kartowego, płacisz za połączenie zgodnie z cennikiem Twojego operatora.

Podobne artykuły


25
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2145
23
komentarze: 22 | wyświetlenia: 3331
22
komentarze: 11 | wyświetlenia: 9511
19
komentarze: 11 | wyświetlenia: 2531
153
komentarze: 44 | wyświetlenia: 130424
28
komentarze: 4 | wyświetlenia: 3014
33
komentarze: 27 | wyświetlenia: 2894
20
komentarze: 7 | wyświetlenia: 2358
6
komentarze: 4 | wyświetlenia: 16267
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23030
19
komentarze: 12 | wyświetlenia: 21559
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 2913
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 6211
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21402
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647738
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska