Login lub e-mail Hasło   

Media, telewizja – kółko wzajemnej adoracji?

Nieraz genialna kampania robi z nieznanego masowemu odbiorcy osobnika, gwiazdę (gwiazdkę) pierwszej wielkości, jak ostatnio ze Sławomira Zapały
Wyświetlenia: 929 Zamieszczono 22/09/2018

Media, telewizja tworzą „gwiazdy”, a właściwie gwiazdki (gwiazdy to artystki znane na całym świecie jak: Myrlin Monroe, Brygite Bardot, czy współcześnie: Catherina Zeta Jones, Michael Douglas, Angelina Jolie, Tom Cruise, itp.), czy osoby jednorazowego sukcesu czy sezonu, np. miss, mister Polski, zwycięzcy telewizyjnych show, itp., które aby przetrwać w show biznesie i na małym i dużym ekranie, muszą być ciągle obecne czy to na czerwonym dywanie, czy to na ściance.

 

Media i telewizja nie tylko ich wybiera (także obsadę redaktorów i prowadzących programy), lansuje, ale i promuje (ułatwia im karierę), pokazując ich na czerwonym dywanie czy ściance, przeprowadzając z nimi ciągle wywiady, opowiadając i pokazując w ”plotkach”, szczegóły ich życia i zachowania. Aby „sława” gwiazdek nie trwała tylko jeden sezon, potrzebna jest odpowiednia kampania reklamowa i zgoda na wejście „z butami” w ich codzienne życie. 

 

Nieraz genialna kampania robi z nieznanego masowemu odbiorcy osobnika, gwiazdę (gwiazdkę) pierwszej wielkości, jak ostatnio ze Sławomira Zapały, który jest obecnie wszędzie i nie ma medialnej imprezy, bez jego obecności. W niedawnej przeszłości, szczególnie w kulturze, wejście do ograniczonej liczbowo i względnie stabilnej w czasie czołówki gwiazd, wymagało uprzedniego zdobycia odpowiedniej lokalnej lub regionalnej widowni, obecnie media i telewizja przyśpieszają sprawę, dostarczając widowni gwiazdkę, niczym formę reklamowego towaru.

Kiedyś kultura (także sportowa) dzieliła się ze względu na jakość, na kulturę masową i elitarną, dla znawców, koneserów, dzisiaj dzięki mediom i telewizji różnice te się prawie zatarły, nawet tenisiści nie występują już w klasycznych białych strojach. Różnice zatarły się też z tego względu, że gwiazdy (gwiazdeczki) kultury masowej, zarabiają więcej niż gwiazdy kultury elitarnej (opera, teatr, balet, itp.)

 

Dlatego we współczesnym show-biznesie, nikt już nawet nie udaje, iż poszukuje stałych, „długotrwałych gwiazd”, obdarzonych jakąkolwiek charyzmą czy osobowością. Nikt już też nie oczekuje, że będą wpływały na opinię publiczną, lub że choćby stworzą własny styl, czy to muzyczny, czy sceniczny. W dzisiejszych czasach młodzi ludzie marzą o karierze aktorki/ra piosenkarki/rza, tancerki/rza, dlatego media i telewizja odgrywają tak dużą rolę w ich promocji. A jeszcze wydawałoby się tak niedawno: aktorki, tancerki i piosenkarki, miały status „kurtyzan”.

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1445
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1103
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 806
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 1061
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 372
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 651
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1126
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 478
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 862
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 456
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 1010
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 666
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 601
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 728
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Wielka sława, to żart,
książę błazna jest wart,
złoto toczy się wkrąg
z rąk do rąk, z rąk do rąk.
To wiadomo co najmniej od premiery "Barona cygańskiego" która miała miejsce w 1885 r. Tak było, jest i pozostanie. W świecie sztuki od wieków jest obecna wzajemna korelacja mecenas - artysta. O wielu geniuszach się nigdy nie dowiemy z braku mecenatu, a o wielu bardzo popula ...  wyświetl więcej

Panie Sadowski opisz pan mechanizmy działania kółka wzajemnej adoracji Sadowski - Kostka - zgred - blyskotka - Juliusz, Joanna, Elżbieta S i Kobranoc. To będzie hit.

Hahahaha - panie Sadowski napisz Pan artykuł o tym jak sześciu małych cwaniaczków wymyśliło sobie sposób by mieć zawsze 5 punktów więcej od innych. Może pan z Kostką napisać też jak bardzo nienawidzicie "hejterów", którzy was demaskują. Hahahaha - "Hejterzy na eioba znów brutalnie atakują znanych z uczciwości dziennikarzy obywatelskich".

@Hamilton: Widzę, że zadajesz pytania i sam sobie na nie doskonale odpowiadasz: właśnie ze względu na w/w hejterów, którzy blokują nasze artykuły z zazdrości, bo sami nie potrafią nic interesującego i ciekawego napisać.

@Zdzisław Sadowski: Hahahaha - to, że wam zazdroszczę i nic ciekawego nie potrafię to już wiem, ale to, że blokuję wam wasze dzieła ze względu na tych hejterów to dla mnie coś nowego. Nie lamentuj, jesteś i tak do przodu 5 głosów od rodziny minus 2 odrzucenia to 3 głosy czystego zysku. Takie numery jedynie u uczciwych Sadosiów, inni tego nie doświadczają i nie ma ich potem w rankingach nadwornego statystyka Kostki.

@Zdzisław Sadowski: blyskotka 1061,3, a Zdzisław Sadowski 884,6 , a blyskotka zanotowała 12 odrzuceń na 5 artykułów i i nie mazgai się jak duży Zdzisiu, tylko sobie błyszczy.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska