JustPaste.it

Rzeczywistość rozszerzona i jej zastosowanie

Nazwa rzeczywistość rozszerzona to spolszczenie angielskiego terminu Augmented Reality. A co termin ten oznacza?

Nazwa rzeczywistość rozszerzona to spolszczenie angielskiego terminu Augmented Reality. A co termin ten oznacza?

 

 

Rzeczywistość rozszerzona nie jest jak mylnie niektórzy uważają rzeczywistością wirtualną – jest to widzenie obrazu rzeczywistego świata wzbogacone o obraz generowany cyfrowo. Rzeczywistość rozszerzona nie jest zatem obrazem nierzeczywistym i wymyślonym (z czym mamy do czynienia w rzeczywistości wirtualnej). Dzięki temu, AR można wykorzystywać w wielu dziedzinach.

Rzeczywistość rozszerzona – zastosowanie

  1. Rozszerzona rzeczywistość w edukacji

Przyswajanie wiedzy najskuteczniejsze jest wtedy, kiedy uczeń może z łatwością wyobrazić sobie konkretną rzecz, miejsce czy sposób działania lub budowę. Sam opis w książce, czy bardzo dokładne omówienie tematu przez nauczyciela, nie zawsze są wystarczające. Jednym ze sposobów na wzbogacenie edukacji i unowocześnienie jej jest wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu rzeczywistości rozszerzonej. Rzeczywistość rozszerzona pozwala zobaczyć miejsca i rzeczy, o których słyszymy, dzięki czemu ich zapamiętanie jest znacznie łatwiejsze.

Doskonałymi przykładami mogą być realizacje wykonywane przez 3R STUDIO. Wraz z wydawnictwem Nowa Era, przygotowali oni aplikację, która jest elementem podręcznika do historii. Dzięki niej, uczniowie mogą zobaczyć piramidy, a nawet wejść do nich, zobaczyć jak wyglądało Koloseum czy ateński Akropol. Rzeczywistość rozszerzona to nauka i frajda w jednym!

Rzeczywistość rozszerzona daje uczniom, ale również nauczycielom, wiele możliwości. Dzięki tej technologii, można znacznie zwiększyć efektywność nauki oraz jej przyjemność. Rozszerzona rzeczywistość w edukacji inspiruje i sprawia, że nauka może odbywać się w zupełnie innym wymiarze! Nowa jakość uczenia się jest dziś na wyciągnięcie reki! Warto z tego korzystać!

  1. AR w marketingu

Każda z firm szuka najlepszego sposobu na reklamę i na marketing. Bardzo często finanse odchodzą na boczny plan – najważniejsza jest skuteczność przedsięwzięcia. AR okazuje się jednym z bardzo skutecznych elementów marketingu. Największym zainteresowaniem cieszą się dedykowane aplikacje informacyjne. Dobrze przygotowana aplikacja mobilna może być doskonałym interaktywnym nośnikiem informacji o firmie. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na stworzenie aplikacji, w której, dzięki połączeniu różnych technik wirtualnych, można łączyć klasykę z innowacją, a więc klasyczne materiały promocyjne z rozszerzoną rzeczywistością. Dzięki innowacyjności, zaskoczeniu i pomysłowości, można zyskać bardzo wiele! Rzeczywistość rozszerzona może zostać wykorzystana przy tworzeniu:

  • dedykowanych aplikacji marketingowych – dzięki którym skuteczniej można dotrzeć do potencjalnych klientów,

  • dedykowanych aplikacji rozrywkowych – które po pierwsze mogą w znaczny sposób uatrakcyjnić reklamę, a po drugie przyciągnąć użytkowników poprzez dobrej jakości rozrywkę,

  • dedykowane aplikacje informacyjne – które są bardzo interesującą formą przedstawiania informacji/oferty – prostą i przyjemną w odbiorze.

 

  1. Rozszerzona rzeczywistość w rozrywce

Rozszerzona rzeczywistość może być wykorzystywana nie tylko w edukacji i w biznesie, ale również w rozrywce. Obecnie, powstaje wiele gier, które łączą w sobie elementy świata rzeczywistego wraz z elementami wirtualnymi. Jednym z najbardziej znanych przykładów wykorzystania VR w rozrywce, była gra Pokemon Go. Stworzenie tej gry było przełomową chwilą w wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości w rozrywce, a przede wszystkich w grach. Od tego czasu powstało wiele gier (również edukacyjnych dla maluchów) wykorzystujących AR, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród graczy w różnym wieku!

Poszerzona rzeczywistość poszerza horyzonty

Innowacyjne rozwiązania będą coraz częściej obecne w naszym codziennym życiu. Bez wątpienia jednym z takich rozwiązań jest poszerzona rzeczywistość. Daje ona ogromne możliwości – nie tylko w edukacji czy biznesie. Często nie dostrzegamy, że rozszerzona rzeczywistość jest bliżej, niż nam się wydaje. Czy zdarzyło Ci się skorzystać w mapy sklepu w centrum handlowym? Dzięki niej, przy pomocy mapy wraz obrazami, można bardzo szybko odnaleźć drogę do konkretnego sklepu, toalety czy do parkingu. Zarówno poszerzona rzeczywistość, jak i wirtualna rzeczywistość wykorzystywane są w medycynie (projekcja wnętrza ciała pacjenta), a także w turystyce (opisy miejsc historycznych, eksponatów muzealnych wraz z możliwością ich dokładnego obejrzenia). Rozszerzona rzeczywistość znajduje zastosowanie w szkołach, na uczelniach, w fabrykach, w medycynie, w logistyce. Dzięki niej można zrozumieć i zobaczyć więcej. Pobudza wyobraźnię, zachęca do nauki i kreatywności. Nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że rozszerzona rzeczywistość będzie zaznaczała coraz wyraźniej swoje miejsce w otaczającej nas rzeczywistości.

AR czy VR?

Rynek wirtualnej rzeczywistości jest bardzo mocny i wciąż rośnie. Wg raportu Goldman Sachs – jednego z największych banków inwestycyjnych na świecie, wynika, że rynek VR w roku 2025 wyprzedzi rynek telewizyjny. A co z AR? Eksperci twierdzą, że to AR jest przyszłością technologii. Rozszerzona rzeczywistość ma przed sobą przyszłość rysującą się w jasnych barwach. Wiele branż wiąże z nią bardzo duże plany!

Dodatkowe informacje - https://3rstudio.com/