JustPaste.it

Rozliczenie kampanii SEO

Kampanie SEO są bardzo ważnym elementem popularyzowania własnej strony internetowej

Kampanie SEO są bardzo ważnym elementem popularyzowania własnej strony internetowej. Bez pozycjonowania i optymalizacji strony nie będzie ona dobrze widoczna w popularnych wyszukiwarkach stron internetowych, a co za tym idzie potencjalni klienci nawet jej nie znajdą. Za działania w ramach kampanii SEO można się jednak rozliczać na kilka sposobów.

Rozliczenie za frazy kluczowe

Rozliczenie kampanii SEO bardzo często opiera się o wycenę działania na słowach kluczowych, które mają być wyszukiwane przez potencjalnych klientów i kierować ich z wyszukiwarki na stronę firmy. Najczęściej wybiera się po analizie słowa kluczowe z największym potencjałem i opłaca kampanię SEO, jeśli wybrane słowa wypozycjonują stronę na miejsce w TOP 10 w wyszukiwarce.

Rozliczenie za wzrost ruchu lub konwersji 

Kolejny model rozliczenia kampanii SEO to model za wzrost ruchu lub wzrost przychodów przez osiągnięcie zakładanych konwersji - czyli działań, których oczekiwała marka zlecająca. Ponieważ najłatwiej jest zmierzyć sukces przy działaniach na rzecz sklepów internetowych, to właśnie dla nich najczęściej tworzy się takie kampanie z ustaleniem konwersji na sprzedaż przez sklep online. Dopiero jeśli sklep osiągnie zwiększony ruch do zakładanego poziomu lub zwiększy się liczba konwersji, kampania jest opłacana. Może być też tak, że osobno rozlicza się kampanię nastawioną na zwiększenie ruchu i z osobna rozlicza się kampanię na konwersje.

Opłata abonamentowa

Wciąż można skorzystać z ofert opłat abonamentowych. W skład działań w takiej kampanii wchodzie wiele różnych działań na przykład kampania AdWrods, artykuły sponsorowane, działania na rzecz poprawy konwersji itd. Ale z góry ustala się działania i co miesiąc opłaca taką samą kwotę za ustalone działania. Jest to bardziej wygodne dla wielu firm, ale nie wszystkim stron internetowym przyniesie korzyść.

Źródło: Modele rozliczeń w kampaniach internetowych – CPC, CPM, CPL i FF