Login lub e-mail Hasło   

Rozliczenie kampanii SEO

Kampanie SEO są bardzo ważnym elementem popularyzowania własnej strony internetowej
Wyświetlenia: 90 Zamieszczono 08/11/2018

Kampanie SEO są bardzo ważnym elementem popularyzowania własnej strony internetowej. Bez pozycjonowania i optymalizacji strony nie będzie ona dobrze widoczna w popularnych wyszukiwarkach stron internetowych, a co za tym idzie potencjalni klienci nawet jej nie znajdą. Za działania w ramach kampanii SEO można się jednak rozliczać na kilka sposobów.

Rozliczenie za frazy kluczowe

Rozliczenie kampanii SEO bardzo często opiera się o wycenę działania na słowach kluczowych, które mają być wyszukiwane przez potencjalnych klientów i kierować ich z wyszukiwarki na stronę firmy. Najczęściej wybiera się po analizie słowa kluczowe z największym potencjałem i opłaca kampanię SEO, jeśli wybrane słowa wypozycjonują stronę na miejsce w TOP 10 w wyszukiwarce.

Rozliczenie za wzrost ruchu lub konwersji 

Kolejny model rozliczenia kampanii SEO to model za wzrost ruchu lub wzrost przychodów przez osiągnięcie zakładanych konwersji - czyli działań, których oczekiwała marka zlecająca. Ponieważ najłatwiej jest zmierzyć sukces przy działaniach na rzecz sklepów internetowych, to właśnie dla nich najczęściej tworzy się takie kampanie z ustaleniem konwersji na sprzedaż przez sklep online. Dopiero jeśli sklep osiągnie zwiększony ruch do zakładanego poziomu lub zwiększy się liczba konwersji, kampania jest opłacana. Może być też tak, że osobno rozlicza się kampanię nastawioną na zwiększenie ruchu i z osobna rozlicza się kampanię na konwersje.

Opłata abonamentowa

Wciąż można skorzystać z ofert opłat abonamentowych. W skład działań w takiej kampanii wchodzie wiele różnych działań na przykład kampania AdWrods, artykuły sponsorowane, działania na rzecz poprawy konwersji itd. Ale z góry ustala się działania i co miesiąc opłaca taką samą kwotę za ustalone działania. Jest to bardziej wygodne dla wielu firm, ale nie wszystkim stron internetowym przyniesie korzyść.

Źródło: Modele rozliczeń w kampaniach internetowych – CPC, CPM, CPL i FF

Podobne artykuły


8
komentarze: 79 | wyświetlenia: 1271
111
komentarze: 32 | wyświetlenia: 60988
54
komentarze: 56 | wyświetlenia: 32670
54
komentarze: 68 | wyświetlenia: 31364
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 63672
49
komentarze: 18 | wyświetlenia: 65097
39
komentarze: 50 | wyświetlenia: 23361
39
komentarze: 30 | wyświetlenia: 28976
37
komentarze: 9 | wyświetlenia: 28632
36
komentarze: 37 | wyświetlenia: 23664
34
komentarze: 21 | wyświetlenia: 26375
32
komentarze: 12 | wyświetlenia: 26761
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska