JustPaste.it

Projektowanie witryny sklepowej.

Poniższy artykuł przedstawia rodzaje witryn oraz ich zalety i wady. Przeznaczony jest dla osób chcących zaprojektować samemu witrynę sklepową oraz dla tych, którzy aranżują lokal.

Poniższy artykuł przedstawia rodzaje witryn oraz ich zalety i wady. Przeznaczony jest dla osób chcących zaprojektować samemu witrynę sklepową oraz dla tych, którzy aranżują lokal.

 

Witryna sklepowa to pierwsza strefa naszego sklepu z jaką spotyka się klient. Często to ona decyduje czy przyciągniemy do sklepu klienta czy też nie. To powoduje, że należy o nią zadbać oraz poświęcić dużo uwagi. To nasza taka wizytówka, po której nasz sklep jest oceniany.

Przede wszystkim aranżację witryny należy zmieniać co sezon lub w momencie pojawienia się na sklepie nowej kolekcji. Zmianę obejmuje kolorystyka, materiały dekoracyjne oraz ułożenie produktu.

Witryna otwarta charakteryzuje się tym, że przechodzący potencjalny klient widzi wnętrze sklepu. Co za tym idzie, wnętrze musi być atrakcyjne, aby przyciągnąć klienta, oraz zorganizowane tak by towar był widoczny także dla osób zaglądających przez witrynę. Jej zaletą jest to, że jest to witryna najtańsza w utrzymaniu, jednak nie przyciąga tylu klientów co witryna zamknięta. Aby sklep z otwartą witryną nie stał się nudny dla stałych klientów centra handlowego, dobrze jest zorganizować ekspozycję przy witrynie np. w postaci ustawionych manekinów, naklejek na szybę, przywieszek.

Witryna typu „skrzynia” jest całkowicie odizolowana od sklepu tłem, co daje dowolną możliwość aranżacji. Jest najdroższa w utrzymaniu i wymaga nowej aranżacji co sezon. Daje największą szansę na przyciągnięcie nowego klienta.

Sklepy, które są nowe lub nie są w posiadaniu stałych klientów raczej powinny nastawić się na witryny typu „skrzynia” lub idąc na kompromis witryny półotwarte. W ten sposób nowe punkty mogą zaprezentować swoją ofertę z bliska. To świetny sposób na promocję nowego lub nieznanego w okolicy produktu.

Projekt witryny warto zlecić fachowcom lub skonsultować z projektantem, który da wskazówki do dalszych działań.

Więcej:

Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego. Ernst Neufert:: Arkady, 2011, s. 268. ISBN 978-83-213-4693-9.

W1 Studio, Projektowanie witryn i sklepów.