Login lub e-mail Hasło   

Projektowanie witryny sklepowej.

Poniższy artykuł przedstawia rodzaje witryn oraz ich zalety i wady. Przeznaczony jest dla osób chcących zaprojektować samemu witrynę sklepową oraz dla tych, którzy aranżują lokal.
Wyświetlenia: 127 Zamieszczono 24/03/2019

Witryna sklepowa to pierwsza strefa naszego sklepu z jaką spotyka się klient. Często to ona decyduje czy przyciągniemy do sklepu klienta czy też nie. To powoduje, że należy o nią zadbać oraz poświęcić dużo uwagi. To nasza taka wizytówka, po której nasz sklep jest oceniany.

Przede wszystkim aranżację witryny należy zmieniać co sezon lub w momencie pojawienia się na sklepie nowej kolekcji. Zmianę obejmuje kolorystyka, materiały dekoracyjne oraz ułożenie produktu.

Witryna otwarta charakteryzuje się tym, że przechodzący potencjalny klient widzi wnętrze sklepu. Co za tym idzie, wnętrze musi być atrakcyjne, aby przyciągnąć klienta, oraz zorganizowane tak by towar był widoczny także dla osób zaglądających przez witrynę. Jej zaletą jest to, że jest to witryna najtańsza w utrzymaniu, jednak nie przyciąga tylu klientów co witryna zamknięta. Aby sklep z otwartą witryną nie stał się nudny dla stałych klientów centra handlowego, dobrze jest zorganizować ekspozycję przy witrynie np. w postaci ustawionych manekinów, naklejek na szybę, przywieszek.

Witryna typu „skrzynia” jest całkowicie odizolowana od sklepu tłem, co daje dowolną możliwość aranżacji. Jest najdroższa w utrzymaniu i wymaga nowej aranżacji co sezon. Daje największą szansę na przyciągnięcie nowego klienta.

Sklepy, które są nowe lub nie są w posiadaniu stałych klientów raczej powinny nastawić się na witryny typu „skrzynia” lub idąc na kompromis witryny półotwarte. W ten sposób nowe punkty mogą zaprezentować swoją ofertę z bliska. To świetny sposób na promocję nowego lub nieznanego w okolicy produktu.

Projekt witryny warto zlecić fachowcom lub skonsultować z projektantem, który da wskazówki do dalszych działań.

Więcej:

Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego. Ernst Neufert:: Arkady, 2011, s. 268. ISBN 978-83-213-4693-9.

W1 Studio, Projektowanie witryn i sklepów.

Podobne artykuły


16
komentarze: 111 | wyświetlenia: 2048
13
komentarze: 8 | wyświetlenia: 839
13
komentarze: 11 | wyświetlenia: 773
12
komentarze: 24 | wyświetlenia: 1456
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 914
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1264
11
komentarze: 2 | wyświetlenia: 396
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 656
10
komentarze: 10 | wyświetlenia: 623
10
komentarze: 298 | wyświetlenia: 935
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 681
9
komentarze: 1 | wyświetlenia: 568
9
komentarze: 140 | wyświetlenia: 771
9
komentarze: 107 | wyświetlenia: 991
9
komentarze: 0 | wyświetlenia: 953
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska