Login lub e-mail Hasło   

Kim są Anonimowi Alkoholicy?

12 Kroków Anonimowych Alkoholików
Wyświetlenia: 732 Zamieszczono 04/08/2019

Anonimowi Alkoholicy są wspólnotą mężczyzn i kobiet, którzy dzielą się nawzajem doświadczeniem, siłą i nadzieją, aby rozwiązać swój wspólny problem i pomagać innym w wyzdrowieniu z alkoholizmu.

Jedynym warunkiem uczestnictwa we wspólnocie jest chęć zaprzestania picia. Nie ma w AA żadnych składek ani opłat, jesteśmy samowystarczalni poprzez własne dobrowolne datki.

Wspólnota AA nie jest związana z żadną sektą, wyznaniem, działalnością polityczną, organizacją lub instytucją, nie angażuje się w żadne publiczne polemiki, nie popiera ani nie zwalcza żadnych poglądów.

Naszym podstawowym celem jest trwać w trzeźwości i pomagać innym alkoholikom w jej osiągnięciu.

         12 Kroków Anonimowych Alkoholików

1. Przyznaliśmy, że jesteśmy bezsilni wobec alkoholu - że przestaliśmy kierować naszym życiem.

2. Uwierzyliśmy, że Siła większa od nas samych może przywrócić nam zdrowy rozsądek.

3. Podjęliśmy decyzję, aby powierzyć naszą wolę i nasze życie opiece Boga, jakkolwiek Go pojmujemy.

4. Zrobiliśmy wnikliwą i odważną osobistą inwenturę moralną.

5. Wyznaliśmy Bogu, sobie i drugiemu człowiekowi istotę naszych błędów.

6. Staliśmy się całkowicie gotowi, żeby Bóg usunął wszystkie te wady charakteru.

7. Zwróciliśmy się do Niego w pokorze, aby usunął nasze braki.

8. Zrobiliśmy listę wszystkich osób, które skrzywdziliśmy, i staliśmy się gotowi zadośćuczynić im wszystkim.

9. Zadośćuczyniliśmy osobiście wszystkim, wobec których było to możliwe, z wyjątkiem tych przypadków, gdy zraniłoby to ich lub innych.

10. Prowadziliśmy nadal osobistą inwenturę, z miejsca przyznając się do popełnianych błędów.

11. Staraliśmy się poprzez modlitwę i medytację poprawiać nasz świadomy kontakt z Bogiem, jakkolwiek Go pojmujemy, prosząc jedynie o poznanie Jego woli wobec nas oraz o siłę do jej spełnienia.

12. Przebudzeni duchowo w rezultacie tych kroków staraliśmy się nieść to posłanie innym alkoholikom i stosować te zasady we wszystkich naszych poczynaniach.

Podobne artykuły


17
komentarze: 113 | wyświetlenia: 1586
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 663
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1155
12
komentarze: 1 | wyświetlenia: 768
12
komentarze: 12 | wyświetlenia: 930
11
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1023
11
komentarze: 4 | wyświetlenia: 650
10
komentarze: 2 | wyświetlenia: 960
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 339
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 468
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 478
10
komentarze: 0 | wyświetlenia: 519
10
komentarze: 3 | wyświetlenia: 393
10
komentarze: 1 | wyświetlenia: 451
 
Autor
Dodał do zasobów: szubrawiec
Artykuł

Powiązane tematy





Fajne ...
Co to jest "inwentura" ?

@Koriolan: Nawet nie wiesz jak się cieszę, że o to zapytałeś. Wcześniejsze tłumaczenia mówiły o obrachunku moralnym, teraz w najnowszym przekładzie użyto właśnie "inwentury moralnej" zamiast "obrachunku moralnego". Dlaczego tak - nie wiem.

@szubrawiec: a co to jest ?
Chodziło mi żebyś wyjaśnił ten termin. Co pod nim rozumiesz.
Nawet "obrachunek moralny" to ciężko wytłumaczyć ...
Jeśli możesz to wytłumacz jak to widzisz ...
Proszę :-)))

@Koriolan: Obrachunek moralny to jest wnikliwa analiza samego siebie. Jest to przyjrzenie się swoim wadom, które były przyczyną naszych życiowych porażek. Każdy alkoholik ma bardzo napompowane ego, bardziej niż Ty :-). U Ciebie jak w końcu pierdyknie to co najwyżej w Sandomierzu wylecą w chałupach okna i drzwi z futrynami :-))), u alkoholika taki wybuch może mieć jeszcze bardziej opłakane skutki. ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: hmm ...
Ogólnie wiem co to jest. Rachunek krzywd. Powinien być rachunek zysków i strat lub dobra i zła ale okazuje się, że jest to rachunek krzywd innym ludziom. Rodzinie, sobie itd
Myślałem, że da się z Tobą pogadać jak takie coś działa w Tobie ale coś słabo ci gadka idzie ...
Dzjmy więc spokój ...
Dzięki za wyjaśnienia :-)))

@Koriolan: "Ogólnie wiem co to jest. Rachunek krzywd. " , a "Obrachunek moralny" to zupełnie inne perspektywy. :)
Sprawdź czy futryny są jeszcze na miejscu ? ... ;)
Według mnie, by prawidłowo zrobić "rachunk krzywd" , a lepiej go nie robić to najpierw porządnie trzeba zrobić "rachunek moralny".
Rachunek moralny to uświadomienie sobie jakim się jest bez subiektywnych upiększeń, a "rachunek krzywd" to łańcuch osądów "zysków i strat". Ciągle jeszcze mylisz dół z górą. :)

@pokrzywiony: ogólnie masz rację ...
Trochę źle to wytłumaczyłem ale to był końcowy koment.
Widać, że szubra nie chce gadać na ten temat.
Ogólnie chciałem go wciągnąć w dyskusje co to jest moralność i dlaczego jest do dupy.
Co jest lepsze od moralności i dlaczego :-)))

@Koriolan: Pytałeś to odpowiedział, kręcisz nim on to zauważa i nie daje się nabierać na te Twoje sztuczki.
Może chciałbyś mu w miejscu publicznym w spodnie zajrzeć ...?, tylko nie wiesz o tym że to tak nieładnie naciągać na publicznym portalu do osobistych wynurzeń.
Moralność tak jak i prawo musi mieć swój fundament, przyjęto że tym fundamentem jest sumienie, ale zapomniano uściślić że chodzi o czyste sumienie wolne od subiektywnego EGO.

@pokrzywiony: cóż ...
Druga część zagadnienia obok inwentura to ... Otwartość ...
Zobacz pkt 5
Ogólnie masz rację ... Chciałem z nim zejść głębiej w jego psychikę ... Ale nie chce. To już kolejny raz :-)))
Ale to nieprawda, że jest coś złego w publiczności ...
We mnie jest dużo bezbronności ... To dla mnie cenna cecha :-)))

@Koriolan: "Chciałem z nim zejść głębiej w jego psychikę" ... i chciałeś mu zdjąć publicznie gacie. :)

@pokrzywiony: jego dusza ... Płacze ...

@Koriolan: Kto powiedział że płacz to coś złego ? Płacz oczyszcza czasem trzeba popłakać, by potem móc czerpać radość ... ;)
Lepiej sobie czasem popłakać niż na siłę być wesołkowatym satyrem. ;)

@pokrzywiony: "gacie"
Już na to odpowiedziałem ... Bezbronność ...
Znasz to uczucie ?
W ujęciu RD ?
To jest nie posiadanie niczego do ukrycia ...
Nie posiadanie niczego złego co chcesz ukryć ...
Pokazywanie swoich win i zadośćuczynienie za nie ...
To pokora ...
.
Czytałeś ten artykuł ?

@pokrzywiony: ale nie płacz z cierpienia ...
Jedynie płacz zrozumienia daje ulgę ...

@Koriolan: Nie rozumiesz że to ma wyjść z niego w sposób naturalny, a nie pod wpływem jakieś manipulacji ?
W taki sposób się robi w kościołach, wpływa się na nastrój muzyką płaczkami, słowami o ukrzyżowaniu i wywoływaniem poczucia winy, ale to nie jest rzetelny rachunek sumienia, bo to jest tylko wywołana manipulacją psychoza.
Te spowiedzi w KK to 99% fikcja teatr dla zaspokojenie formalności.

@pokrzywiony: jak myślisz ...
Dlaczego szubra napisał ten artykuł ?

@Koriolan: Jego spytaj. :)

@Koriolan: "ale nie płacz z cierpienia ... "
Zanim zrozumiesz to pocierpisz, nic Ci na to nie poradzę. :)

@pokrzywiony: "pocierpisz"
Normalne ...to etap rozwoju ...

@Koriolan: "Otwartość ...
Zobacz pkt 5 " - Korcio, nie ściąga się publicznie spodni i nie pokazuje się gołej dupy, chociażby z tego powodu, że nie każdy ma ochotę na takie widoki...poza tym wybacz, ale Ty nie chcesz rozmawiać, Ty traktujesz swojego rozmówcę jako kogoś głupiego, Ty chcesz doradzać i manipulować drugim człowiekiem. Artykuł napisałem z kilku powodów, pierwszym był taki, że był ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: "manipulacja"
Kto może manipulować synem Boga, gdy ten nie chce by nim manipulowano ?
.
Kim jesteś ?

@szubrawiec: pkt 4
Dla mnie słowo moralny oznacza ... Zewnętrzny.
Chciałem zobaczyć jak Ty to widzisz :-)))

@szubrawiec: "niesienia posłania, "
A co mówiliście o tych, którzy przyjmują posłanie ?

@Koriolan: Jestem drugim Tobą :-)

@szubrawiec: "nie każdy ma ochotę na takie widoki."
Otwartość jest cechą wewnętrzną i świat zewnętrzny nie ma tu nic do rzeczy :-)))

@szubrawiec: "Tobą"
To dlatego Cię tak piłuję ...
Gdyby tak nie było, to byś mi zwisał :-)))

@Koriolan: "A co mówiliście o tych" - W AA nie mówi się o innych, mówimy tylko o sobie :-)

@Koriolan:
Ja mogę, sam stwierdziłeś że ci jadę ego jak karabin maszynowy, jest to forma manipulacji, chcesz dziś tylko serię, czy zwyczajowo head-y ? hahhahah ..................
Inventory jest w oryginale, pewnie dlatego zmienili, a chodzi pewnie o coś prostego, po alk sięgasz w danych momentach, wtedy masz impuls do sięgnięcia po alk i chodzi o analizę, kiedy i jakie, przyznanie si ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: "mówimy tylko o sobie :-)"
Chciałbyś rozszerzyć to na eiobę ?

@Koriolan:
Ja chciałem, w dupie mam te twoje zajebane skrobanki i modlenie się o dziecko, jak robiliście cyrki z Wróblem , mówiłem skasuj do kurwy nędzy nicki, bzdetny art o mnie i skończ kłamać, wyjaśnić temat laickiej, to teraz masz całość pod artem, co portal inna wersja, tu że zostałeś usunięty przez moje kłamstwa, na Laickiej że przez różnice światopoglądowe, między tobą a zarządem.

Na pewno tam interesował kogoś typ który płaci 10 zł miesięcznie.

@Koriolan:
Czekaj czekaj słoneczko, ty chcesz powiedzieć że ty nie masz nic do ukrycia hahhahhahahha ? No teraz to mnie poskładałeś ze śmiechu. Chcesz parę pytań ?
Napisałem ci ostatnio, ta wasza transparentność, się nie nadaje nawet psu na kawałek budy, nie wspominając o całej, usiane jest to kłamstwami, bzdetami i historiami z kibla jak we Wściekłych Psach, gdzie koleś uczy policja ...  wyświetl więcej

@szubrawiec:
Oglądałeś w ogóle "Fight Club" ? "Podziemny Krąg" spolszczony tytuł, jak nie, to powinieneś, to znaczy polecam, tam jest koleś który się uzależnia od różnych grup wsparcia, jeden z moich ulubionych filmów, nie tylko moich, klasyk.
Nie wiem czy nie widziałeś :), także nie opisuje bardziej szczegółowo.

Generalnie właśnie on chodzi słuchać ludzi, a nie mówić o sobie

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony:
https://www.youtube.com/watch?(...)EM&t=2s

No właśnie Maniek, mi się kojarzycie z tą sceną. Kiedy byłem wtulony w wielkie spocone cyce Bob-a coś we mnie pękło i zacząłem płakać, odnalazłem spokój.Piękna scena "Go ahead Maniek u can cry " hahaha .......
Właśnie tak to widzę.Idealnie, tylko inna historia, bo te randki, Osh-a itd hahahahaa ..............

@Serpico: Dzięki, spróbuję to zobaczyć.

@szubrawiec:
Teraz to znajdziesz wszędzie, to jednak nie widziałeś, to serio powinieneś, tam jest strasznie dużo rzeczy z tematów o których dyskutujecie, łącznie z tworzeniem fałszywych osobowości.
Imo tak jest z Koriolanem, idealna osobowość to chodząca miłość, wspaniały kochanek, 100 % mężczyzna ble ble, kobiety dosłownie za nim szaleją, on je rzuca, to pisał ileś razy :).
R ...  wyświetl więcej

@szubrawiec:
Sorry jak zamieszałem z quotes, ale warto obejrzeć, jak się skusisz na film, można by pogadać wtedy, także o grupach wsparcia.
Nie wiem czy pamiętasz, ale kiedyś Ci napisałem że ja mam mieszane uczucia z AA, bo to jakby utrzymywanie cały czas na poziomie "świadomości" jakichś negatywów, z drugiej strony ja aż tak się na tym nie znam,.
Czyli powiedzmy ta inwentura, ...  wyświetl więcej

@Serpico: "utrzymywanie cały czas na poziomie "świadomości" jakichś negatywów," - ja też tak myślę, AA jest fantastyczną ideą, problem jednak z fantastycznymi i wielkimi ideami jest taki, że próbują realizować je głupcy. Ja mam wielki szacunek dla AA, ale doskonale zdaję sobie sprawę, że jak wszystko zresztą, tak i AA ma swoje wady, m.in. takie, że uzależnienia i zniewala mimo wszystko, moim zdani ...  wyświetl więcej

@szubrawiec:
Nie wiem, nie wypowiem się, bo nigdy nie miałem do czynienia w sumie.Między innymi to wątek filmu, że on się uzależnia, pomyliłem zaczyna się od spotkań facetów z rakiem jąder, nie prostaty.
To jest piękna scena :
https://www.youtube.com/watch?(...)xjYAIAw

Poznaje kobietę, która robi to samo co on,

...  wyświetl więcej

@Koriolan: "Normalne ...to etap rozwoju ..."
..., a no właśnie :)

  Hamilton,  06/08/2019

@Koriolan: pokorny syn koziej bozi z Pacanowa Koriolanek utulony w cierpieniu swojej wyższości. Fizolof w sandałach z Sandałomierza.

Ad 1, 2, 3 pkt
W RD jest tak, że uznajesz iż nie wiesz co to jest Świadomość i jak ją w sobie obudzić. Uznajesz, że istnieje Stwórca, który wie jak doprowadzić (powrócić) mnie do domu. Uznaję jego wyższość i szukam jego Głosu (Ducha Świętego).

Dość istotne na dalszym ale jeszcze początkowym etapie jest ...
WYZEROWANIE
.
Co ogólnie oznacza stwierdzenie iż wiedza jaką zdobyłeś w czasie życia jest JEDYNIE wiedzą z tego świata i nie ma specjalnego znaczenia.
Jak ja to mówię, wiedza jest potrzebna by bezpiecznie przejść przez ulicę lub wykonywać swoją pracę.
.
Wiedzą nie nadaje się do odpowiedzi typu ...
Jak żyć ?

  Henear,  05/08/2019

@Koriolan: Wyzerowanie pół czy 0,7?

@Henear: to zależy jaką masz głowę i co jadłeś :-)))
Ostatnio jak piliśmy 0,7 to mój wspolpijacy nie wytrzymał.
A zakonnik wypił tylko jeden kieliszek i picie się skończyło.
W sensie nie chciał pić dalej. Trochę szkoda bo Wróbel zrobił Super cytrynówkę :-)))

O właśnie ...
Henear pytał ... Na chuj mi Bóg ?
W kontekście pkt 1,2,3 Bóg jest siłą nieskończoną, która ma siłę by obudzić Świadomość a alkoholika wyprostować ....
Takie teoretyczne stwierdzenie szukane i ZNAJDOWANE w praktyce :-)))

@Koriolan:
Może nie chciał kurwa mać bo szedł do pracy, w końcu bycie zakonnikiem to jego praca tłusty kretynie, poza tym przecież mają zasady mnichów pustyni.
Ty jesteś serio tak głupi, czy udajesz ? Trochę tak, może by dobił to waszego zoranego wyglądu, z drugiej strony to lata poświęceń i dużo pracy nad sobą AHAHAAHAHAAHAHAH

Obaj z Wróblem macie twarze jak udeptana święta

...  wyświetl więcej

@Koriolan:
Te samogony góralskie mają po 70 %, cepie, a ciebie dziwi że ktoś tego nie chce pić, ja bym tym nie umył podłogi, to prawie spirytus.

@Koriolan: Dobra, będę próbował wyzerować, słuchaj, mógłbyś te 12 kroków rozłożyć na czynniki pierwsze, co według Ciebie jest w nich dobre, a co złe. Może być w formie artykułu :-)

@szubrawiec: ech ...
Nie zrozumiałeś tych punktów 1-3.
W nich oddajesz się Bogu ale i jego też obciążasz odpowiedzialnością za to co się zdarzy.
Ty tylko "pozwalasz" na zdarzenia ... To odpowiednik "Twoja nie moja wola ...".
.
Ok mogę to zrobić. Punkty są ciekawe a moja laska wyjechała na tydzień :-)))
.
Hi hi hi ...
Wydawało mi się, że potrzebujesz dyskusji a nie wykładu :-)))

@Koriolan: No i co teraz zrobi "Syn Boży" jak kobita wyjechała? Czy dopuszczalny jest tak zwany skok w bok? :-)

@Koriolan:
Przyłącz się do Anonimowi Kretyni , z czego ci wynika że jeśli dany koleś z AA wypije i złamie punkty, jest to wina Boga haahha ? To ty masz tak nasrane we łbie, że w zasadzie wszystko składasz na to że było wolą Boga.
Wolą Boga było 0.7 z Wróblem.

Jak nie Bóg to winne ego, a ego ci wykształciło społeczeństwo, tak wygląda twoje zryte myślenie.

@szubrawiec: "Czy dopuszczalny jest"
W/g mnie dopuszczalne jest wszystko co się zdarzyło lub zdarzy.
Czy mógłbyś zrobić coś co Bóg powiedział : to się nie zdarzy ?
Jak dla mnie : nie mógłbyś.
Np dzisiaj nie pochodzisz po wodzie.
Reszta jest dopuszczalna czyli możliwa w zdarzeniach.
Ale tak naprawdę to chodzi o KONSEKWENCJE.
Czyli jakie byłyby konsek ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: jeśli mogę prosić to pisz o mnie syn boży lub Boży ale małe "s". Unikniemy nieporozumień :-)))

@Koriolan:
To pewnie tak jak OsCar, też mu się nie chce, ma tą Vivi, to niech zostanie, a tak swoją drogą się zastanawiam, co by Vivi napisała do mnie gdybym ja pisał takie bzdety jak ty, raczej nie że widzę zło, prawdopodobnie coś innego.

A ja mogę prosić o tel do twojej pani ? HAHAAHAHAAHAAAHAAHHA

Jak można traktować kurwa mać kobietę jako nakładkę na kutasa i jeszcze to pisać ? Ty pierdolnięty jesteś tak że masakra.

  Serpico,  05/08/2019

@Koriolan:
Buehehe już ci się nie chce skakać w bok, to skakałeś ? Grubasku ananasku ?
Co ? Ty tłusta zakłamana mendo ?
Jesteś chłamem bez kręgosłupa moralnego, tylko samo sadło, co potwierdzasz CODZIENNIE.
Z jakichś nieznanych mi powodów mi się przypomniało, te twoje klepanie non stop jak był Wróbel, że ludzie są dla ciebie bez znaczenia, owszem są bez znaczenia, tylko ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  05/08/2019

@Koriolan: Kori a przez jakie 's' pisałeś 'wy skurw***' , bo nie pamiętam Sssynu koziej bozi? Przypomnij wszystkim niepokalany szeryfie walki z chamstwem, hejterami i trollami. Unikniemy nieporozumień. Hi hi hi.

  Hamilton,  05/08/2019

@Koriolan: Kobiety mają taką samą, a ty guru raz długiego a raz grubego. Długiego jak czerwcowa noc a grubego jak portfel rencisty. Najbardziej nadęci są kastraci i impotenci.

  Hamilton,  05/08/2019

@szubrawiec: dla Koriego tak, bo Kori to taka odpustowa apoteoza miłości i moralności dla kurdupli. Hi hi, i tak się stara nie dowie, chyba, że ją zarazi. Potem będzie mówił : 'chłopaki chowajcie kieliszki, przyjdzie zara żona'.

@Koriolan:
Jak będziesz szkolił zięcia, to może też ci powie > Tato wiesz co, ja to lubię te RD, a twojej córki mi się już nie chce zdradzać, jest to jest i luz, poza tym każda ma tato, taką samą, przynieś te 0.7 cytrynówki co masz je od naszego znajomego buddysty, to dar boży, nie ma co go trzymać w lodówce, bo to bałwochwalstwo.
Zmień sobie imię na Bożydar, będzie najprościej. ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  05/08/2019

@Henear: z niejednego 'porzygu' Kori ducha zaczerpnął to i 2 x po 0,7 wytrąbi z gwinta. Potem ma gadane na eiobie.

"3. Podjęliśmy decyzję, aby powierzyć naszą wolę i nasze życie opiece Boga, jakkolwiek Go pojmujemy."
Słowa "jakkolwiek Go pojmujemy." rozkładają wszystkie 12 kroków, bo jeśli podstawą do nowego Życia ma być Bóg i Jego prowadzenie to nie można Go pojmować "jakkolwiek",

  Hamilton,  05/08/2019

@pokrzywiony: aha - trzeba go pojmować zgodnie z ewan kielnią krzywego Mańka z Pacanowa. Inne są nieważne, chyba, że kolega boski Kori jak się napier***.

  Serpico,  05/08/2019

@pokrzywiony:
Made a decision to turn our will and our lives over to the care of God as we understood Him.
https://www.alcoholics-anonymo(...)s-of-AA

Jak się spytasz, co z tego, to jajco hahahaa .............

Czego ty wymagasz żeby wszyscy pojmowali Boga tak samo ? W obrębie "przebudzony

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony:
Po miesiącu w AA, by powiedzieli, zamknij pysk, masz kasę idź po piwo hahaahha ..............nie wytrzymaliby hahaha ............
Mam fantazje, OsCar zostawia Vivi i z jakichś powodów musi być z tobą hahahahaa..................

O JEZUS ! HAHAAHA.............

Przepraszam, Vivi zostawia OsCara, bo jak Koriolan zostawia, to ona, jakoś tak to idzie hahah .......

@pokrzywiony: hmm ...
Bóg jest niepojmowalny więc nie można go pojąć "jakoś".
Każdy wuj na swój strój - i tyle. W praniu się wyrówna :-)))

  Hamilton,  05/08/2019

@Koriolan: ło matko - 'w praniu się wyrówna', Kori zaś zaczniesz wirować. Odwirujesz sobie te resztki i co? Ty tyle nie pierz tylko skocz w bok po jakieś proszki na ciupcianie.

@Serpico: oby to się nie skończyło tym, że Maniuś wyjdzie za mąż za dede. Ślub stulecia. Niezbadane są ścieżki koziej bozi. Ło matko, oby jej tylko po ślubie jej nie wyzywał "pierd*** szmato, nawet pies cie d*** nie che".

@pokrzywiony: ". Podjęliśmy decyzję, aby powierzyć naszą wolę i nasze życie opiece Boga, jakkolwiek Go pojmujemy." - A czy zamiast "jakkolwiek Go pojmujemy" przetłumaczymy na "tak jak Go rozumieliśmy" to będzie lepiej?

  Hamilton,  05/08/2019

@szubrawiec: nie dokuczaj mu, bo jak się pochyli głęboko nad zagadnieniem to kto mu zszyje porcięta.

@Serpico: Serpuś, mam prośbę, ponieważ Ty jesteś, że tak powiem spoza AA i tym samym jesteś obiektywny w tym temacie, czy mógłbyś przetłumaczyć mi te 12 kroków z oryginalnego na polski? Proszę :-)

@szubrawiec: & @Koriolan:
Alkoholik inaczej pojmuje Boga jak ma kaca i przysięga że nigdy więcej się nie napije, inaczej jak jest trzeźwy, a jeszcze inaczej jak poczuje alkohol i chce się napić.
"tak jak Go rozumieliśmy" ... W jakich okolicznościach Alkoholik pojmuje Boga w sposób sprzyjający zachowaniu trzeźwości ? To nie takie proste jak już się pozna jak niestabilne jest pojmowani ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: o kuźwa ...
To wy go PISZECIE ?
.
Daj czas terazniejszy ... Jak go rozumiemy.

@Koriolan: W najnowszym tłumaczeniu jest "jak Go rozumieliśmy".

@szubrawiec:
Mogę spróbować, jak mi przejdzie stan lękowy, że Vivi wpadnie na pomysł nie picia, po prostu jednak lubię swoje życie i nie chce umierać hahahahahahah ...........
Na razie chyba nie wpadła, to jestem tak w miarę bezpieczny, ale mi wszystko zwróciła uwagę na temat i jest taka dość duża nuta lęku, jak przejdzie spróbuję :).
Schowałem się do skorupy haaahah .... jak ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: ogólnie masz rację ...
Ale ja widzę świat zmiennym. Jak się obudzę to widzę fajnego Boga, w południe głodnego a wieczorem wkurnionego ...
A tak naprawdę co chwilę innego. To jest dla mnie życie :-)))

@szubrawiec: mi chodziło o to by 22 pkt było spójne, w jednym czasie każdy pkt. Tak by było fajnie :-)))

@Koriolan: "Ale ja widzę świat zmiennym." Jak będziesz jeździł samochodem na ropę to nie będziesz mu raz lał ropę do baku, a innym razem benzynę. Samochód ma swoje uwarunkowania eksploatacyjne które jak się chce z niego korzystać trzeba przestrzegać tak długo dopóki nie zaczniesz jeździć samochodem na benzynę. To raczej proste i logiczne do zrozumienia, nie ma co kombinować. Jeśli po spożyciu alko ...  wyświetl więcej

  Serpico,  05/08/2019

@szubrawiec:
1.Przyznajemy że jesteśmy bezsilni wobec alkoholu i przestaliśmy kierować naszymi życiami.
Dosłownie jest straciły "sterowność".
2.Wierzymy że siła większa niż my sami jest w stanie przywrócić nam zdrowie psychiczne.
3.Zdecydowaliśmy się oddać naszą wolę i życia Bogu, tak jak go rozumiemy.
4.Zrobiliśmy przegląd i odważną analizę naszej moralności. ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  05/08/2019

@pokrzywiony: jak się nie wie co wlać do swojego samochodu, olej czy benzynę to znak, że już trza przestać.

@Koriolan: hahaha - Boga widzisz a czerwieni wokół swoich komentarzy nie widzisz. Ty masz oczy na łokciach?

No cóż... nie jestem jeszcze gotowa, aby zrezygnować z alkoholu. Niewykluczone, że ten stan utrzymam do swoich ostatnich dni. Powodów jest wiele. Część nawet bardzo racjonalnych. Lubię swoje picie i ono chyba lubi mnie, lubimy się też z innymi pijącymi, więc cóż... taka karma... ale ogólnie bardzo szanuje wszelkie abstynencje

  Hamilton,  05/08/2019

@Who cares: ci w delirium też tak twierdzą, że muszą wpierw dotknąć swojego DNA, a potem przestaną.

@Who cares: Dzięki Iza za ten komentarz.

@szubrawiec: nie chciałam nikogo urazić, ale mam 46 lat i jakąś tam świadomość siebie, swoich potrzeb, ograniczeń, motywów i wyborów

  Hamilton,  05/08/2019

@szubrawiec: hahaha - nie ma to jak podtrzymać kogoś na duchu. Mądra kobita.

@Hamilton: He, he, he, dobre wuju, ale jeżeli chodzi o Izę to chyba Ona nie ma problemu z alkoholem. Po prostu pije bo lubi. Alkoholik pije bo musi.

@szubrawiec: W jakich okolicznościach Alkoholik uświadamia sobie że, musi pić ?

  Hamilton,  05/08/2019

@szubrawiec: to posłuchaj tej historii. Było starsze małżeństwo. On był maszynistą parowozu. Jak ruszał w trasę to nie było go czasem 2 tygodnie, ona dom i kościół. On regularnie co dwa tygodnie urżnął się do nieprzytomności. Ich syn wyjechał na stałe do USA i co tydzień dostawali list a w nim 10-20 dolarów. To była druga miesięczna dobra pensja. Wszystko mieli, więc Pexex i spirytus, on został z ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: Chodziło Ci, że musi przestać pić? Jeżeli tak, to zanim to sobie uświadomić musi doprowadzić swoje życie do całkowitej ruiny, niekoniecznie finansowej. Są alkoholicy, którzy w zasadzie nie potracili ani pracy, ani rodziny, a finansowo stoją bardzo dobrze. Ale zatracili siebie, stali się bardzo, ale to bardzo samotni. Każdy alkoholik ma swoje dno.

@szubrawiec: "Chodziło Ci, że musi przestać pić? " Nie, chodzi o to kiedy zaczyna sobie uświadamiać że musi pić, a nie że pije dlatego bo lubi. :)

  Hamilton,  05/08/2019

@pokrzywiony: alkoholik uświadamia sobie, że musi pić jak widzi 'Alkoholik' w środku zdania z dużej litery.

@pokrzywiony: Muszę wyjść z domu, mam nockę, jutro pogadamy, pozdrawiam wszystkich :-)

@Hamilton: Ciekawa historia, generalnie jest wiele modeli picia, ale można wyróżnić dwa podstawowe; pierwszy rodzaj to alkoholik pijący codziennie, ale jakoś funkcjonujący - z reguły nie upija się do nieprzytomności, często wykonujący odpowiedzialny zawód na lekkim rauszu, może być na przykład lekarzem tak jak jeden z współzałożycieli AA. Drugi typ to alkoholik pijący do upadłego przez kilka/kilka ...  wyświetl więcej

@szubrawiec:
Alkoholik pijący po pracy to nie alkoholik ? Tez alkoholik, to chyba najbardziej popularny model.Jeśli alk dostanie się do przemiany materii, jest po, jesteś alkoholikiem, może sobie wymyślić tony pierdolet, typu lubię, dobrze się czuje, ble ble ble ble, to wciąż będzie alkoholizm, to się nie tyczy tylko alk, także innych środków, typu nikotyna itd, możesz palić 3 dziennie, nadal będziesz palaczem.

@szubrawiec:
cytuję Who Cares:
"No cóż... nie jestem jeszcze gotowa, aby zrezygnować z alkoholu. Niewykluczone, że ten stan utrzymam do swoich ostatnich dni. Powodów jest wiele. Część nawet bardzo racjonalnych. Lubię swoje picie i ono chyba lubi mnie, lubimy się też z innymi pijącymi, więc cóż... taka karma... ale ogólnie bardzo szanuje wszelkie abstynencje"
Masz jak na dłoni ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: To z tym, że pije bo lubi było trochę prowokacyjne z mojej strony i miało na celu pobudzić do dyskusji :-)...mówiłem Ci już, że jestem szubrawcem?:-). Generalnie, jak zresztą na pewno sam wiesz, alkoholizm jest chorobą iluzji i zaprzeczeń. Najczęściej alkoholik będzie oszukiwał sam siebie i wmawiał sobie i innym, że nie jest alkoholikiem, że on pije bo lubi, itd, itp. Kiedy uświadami ...  wyświetl więcej

@szubrawiec:
Serio będzie :) ?
cytuję Szubrawiec:) :
"Ona nie ma problemu z alkoholem. Po prostu pije bo lubi. Alkoholik pije bo musi."

Zdarza się że na forach publicznych dana osoba uzależniona od alkoholu, znajduje ludzi którzy to zrobią za nią hahha .....
I tą osobą jesteś tym razem TY :). W sensie tą odnalezioną :).

Czemu musi ? Ja mam znajomych któr

...  wyświetl więcej

@Serpico: Masz rację, dlatego na bazie 12 kroków AA powstały inne wspólnoty 12 krokowe, m.in. Anonimowi Palacze, Anonimowi Seksoholicy, Anonimowi Żarłocy, którzy zdaje się zmienili ostatnio na Jedzenioholicy, Anonimowi Narkomani, etc., co do Izy, to jest jej sprawa. Ja jestem daleki od tego żeby kogoś na siłę uzdrawiać. Każdy ma prawo przeżyć życie po swojemu. Dzięki za przetłumaczenie 12 kroków :-)

  Hamilton,  06/08/2019

@szubrawiec: ja myślę, że jest tyle odmian alkoholizmu ilu alkoholików i dlatego nie sposób stworzyć uniwersalnej recepty. Przed wielu, wielu laty też miałem okres, że zaczynał mnie ten problem dotykać. Wtedy trafiłem na pewnego mądrego faceta, który sprzedał mi pewną receptę.
"Jak masz ochotę to wypij, ale nigdy, przenigdy jak jesteś w dołku".
Wtedy w podświadomości stworzysz sprzęż ...  wyświetl więcej

  Serpico,  06/08/2019

@szubrawiec:
Nie ma za co, pewnie że jej, w końcu to jej zdrowie, na które później narzeka publicznie, tak jak publicznie pisze o swoim piciu.

To ko ...ko... sekunda od żółwia przeszedłem w stan "kura" , ko .. ko...koliduje, o to miałem napisać ahhaha ......)

Ale ! Zlekceważmy to, na razie hitem dnia jest Koriolan i Jezus dyskredytujący wartości moralne hahaa .........
To zdanie przejdzie do historii RD !

@Hamilton: Dzięki za ten komentarz, jesteś całkowitym abstynentem, czy czasami pozwalasz sobie na jednego?

  Hamilton,  06/08/2019

@szubrawiec: nie muszę być abstynentem. Nigdy w życiu tak nie panowałem nad alkoholem jak teraz. Przychodzi moment, że zapala mi się czerwona lampka i odstawiam bez żalu. Od ponad 20 lat nigdy nie urwał mi się film, ale był w moim życiu długi, chyba 8 letni okres, że nie piłem wcale. Nie było to związane z jakąś walką z nałogiem. Właściwie to przyszło jakoś samo i wcale z tego powodu nie cierpiałe ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  06/08/2019

@szubrawiec: czasem jedno zdanie, jedna myśl wyzwoli więcej niż dziesiątki spotkań i terapii. Dla mnie chyba to zdanie o piciu w dołku było takim zwrotem. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że każdy inaczej reaguje. Mnie to bardzo pomogło i skutecznie przekonało. Nie będę się wymądrzał, bo nie byłem nigdy na żadnej terapii ani nie doszedłem do dna. Na szczęście to zdanie dotarło do mnie wcześniej. ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: wiesz co dla ciebie jest prawdopodobnie najgorsze? Myśl o tym, że nie będziesz mógł już nigdy w życiu pić. Sprawia ci to przyjemność i frajdę i sama myśl staje się nieznośna, a to powoduje traumę. I tak jest - alkoholizm jest nieuleczalny, ale można z tym żyć i to całkiem nieźle. Ja też jeśli nie będę się kontrolował bardzo szybko mogę popłynąć, ale ta kontrola jest dla mnie bardzo łatwa i już nie stanowi najmniejszego problemu.

@Hamilton: Dokładnie to, alkohol nie jest mi już potrzebny, ale sam fakt, że nie mogę już do końca życia wypić sprawia, że ten alkohol staje się tym zakazanym owocem, który... niestety...smakuje najbardziej. Ludzie w AA tłumaczą to sobie, że nie piją, bo nie chcą, a nie, że nie mogą...pewnie tak jest...wszak i w więzieniu możemy być wolni...

@szubrawiec: no właśnie. I to z tym sobie musisz poradzić. Paradoksalnie myśl, że braknie jest gorsza od samego braku.

@szubrawiec: "To z tym, że pije bo lubi było trochę prowokacyjne z mojej strony i miało na celu pobudzić do dyskusji :-)"
Są tacy co twierdzą że nienawidzą alkoholu, bo jak go widzą to natychmiast w mordę leją. :)
Ps. wiem jak funkcjonuje umysł alkoholika, ale tak jak Ty nie mam zamiaru nikogo naprawiać ani zmieniać.

  Hamilton,  06/08/2019

@pokrzywiony: no Maniuś, daj żyć. Ty byś czego nie wiedział.

  Serpico,  06/08/2019

@pokrzywiony:
Boisz się Maniek i tyle, a przez chwilę byłeś lwem.
cytuję Pokrzywiony przez duże P :
"Więc się oświeć i zacznij korzystać z swojego ciała tak, by się rozwijać bo odrzucając ciało ( zaniedbując, odrzucasz dar Boży ), a tym samym tworzysz w sobie konflikt z Bogiem.
Zapytaj sam siebie, dlaczego chcę odrzucić swoje ciało ?"

cytuję Koriolan:
"ta

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  06/08/2019

@Serpico: i tak to dwaj sokratesiki eioby zrobili zeza skupiając się nad rozwiązywaniem fundamentalnych problemów ludzkości spierając się naókowo i bojowo poprzez dłubanie w nosie z nudów. Ludzkość im tego nigdy nie zapomni.

  Serpico,  06/08/2019

@Hamilton:
Z dwa miesiące temu Koriolan pisał że Maniek ma przebudzoną świadomość, a teraz Maniek mu pisze że Koriolana definicja świadomości jest oparta na błędnych założeniach i że jest iluzją świadomości.
Dwa miesiące i już schizma, model człowieka zbudowali razem i po modelu.

Nieźle się to czyta, bo oni naprawdę się nie zgadzają w kluczowych kwestiach hahaah ........

Chyba lipa będzie z Mańka przebudzenia ;)

  Hamilton,  06/08/2019

@Serpico: toś ty. Oba sokratesy som tak logiczne, że znajdą rozwiązanie i to nie jedno. Koriolanek ma w rękawie 7 co najmniej 7 różnych teorii na jeden temat i jako Syn koziej bozi przygotowany na wszystko, a krzywy tfurca ewankelni wg krzywego Mańka klepnie to biblijnie z patosem i pozamiatane. Powoła się na jeremiaszka z Paruszowca albo na świentom balbinkie z Pacanowa i nic tylko przed nim ogony kulić.

Mam ogromną prośbę, jeżeli ktoś z Was mógłby mi przetłumaczyć te 12 kroków z oryginalnego na polski byłbym naprawdę, ale to naprawdę wdzięczny.

@szubrawiec: nie graj w kule, przecież to jest to samo.

  Henear,  05/08/2019

@szubrawiec: Mniej więcej.
1. We admitted we were powerless over alcohol - that our lives had become unmanageable.
Przyznaliśmy że byliśmy bezsilni wobec alkoholu - to że nasze życia stały się nie do zniesienia/ nie do podołania.

2. Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity.
Doszliśmy do wniosku że Moc większa od nas może przywrócić

...  wyświetl więcej

@Henear: rachunek sumienia ... Fajnie ...
Żadnej inwentura (inwentaryzacji ?) moralnej :-)))

@Henear: Dzięx Heniu, bardzo zależało mi na różnych tłumaczeniach tych 12 kroków, bo czasami jedno słowo przetłumaczone inaczej może dużo zmienić, pzdr.:-)

Techniczny ...
'posłanie" - zgrabniej by było przesłanie ?

Ad 1-3
To jeden ciąg procesu. Jest ok.
Z tym, że automatycznie deklaruje AA jako wierzących czyli nie mieści się tu ateista czy buddysta. Nie wiem jak jest wśród AA ale np na eioba jest dużo ateistów.
Ocena tych punktów.
Te deklaracje pokrywają się z RD ale jest to tylko deklaracja za którą powinna iść praca nad rozwojem wewnętrznym. Metody tej pracy są podawane w zale ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  05/08/2019

@Koriolan: ' jest to tylko deklaracja za którą powinna iść praca nad rozwojem wewnętrznym'. Najlepiej nocami z nosem przyklejonym do ekranu na randkach internetowych albo na piwie dłubiąc wewnątrz nosa. Można też kwiczeć na portalach., ale rozwojowo a nie byle jak.

  Serpico,  05/08/2019

@Koriolan:
Rozjebałeś mnie dokumentnie, mam nadzieję że odwracalnie hahahahha..........................
"Nie wiem ilu jest tam ateistów" hahahahha.............
Równie ciekawe jest ile jest tam kobiet jak Vivi z "zacnym czerwonym" w dłoni po 12 stu krokach do lodówki hahaah ........
Ad WSZYSTKIE.
1.Nie chlać, to koniec melanży
2.Modlić się.
3.NARA ...  wyświetl więcej

  Henear,  05/08/2019

@Serpico: Budzą się rano i jest im duszno, głowa boli, pić się chce.

  Hamilton,  05/08/2019

@Koriolan: 'Ogólnie w tych punktach są dwa wątki.
- siła wyższa czyli Bóg
- inwentura moralna '
Oba wątki są poza zakresem kozich możliwości.

  Serpico,  05/08/2019

@Koriolan:
Ja jestem święcie przekonany, że koleś który pisze o kobiecie i to tej z którą się spotyka, jako o samej waginie, na dodatek stwierdza że już nie chce mu się zdradzać kobiet z którymi jest akurat w związku, jest po pierwsze święty, po drugie jest czystą miłością, po trzecie jest przebudzony duchowo, po czwarte wie co Bóg określa, a czego nie określa.
A po 0.7 cytrynówki z domorosłym buddystą, widzą wszystko już idealnie, szczególnie temat alkoholizmu.

  Hamilton,  05/08/2019

@Henear: taki 'śfiadomy' to wypije wodę z wazonu a nawet zawartość nocnika zanim się na dobre obudzi.

  Hamilton,  05/08/2019

@Koriolan: Kori ty sobie rozpisz 12 chwiejnych kroków na drogę do nocnego i odgryzanie po drodze kapsla w wersji cytrynówka i wiśniówka.

Ogólnie w tych punktach są dwa wątki.
- siła wyższa czyli Bóg
- inwentura moralna
.
Wątek inwentury.
Rozumiem po co on jest ale jest słaby.
Dawniej pomagał się obudzić alkoholikom bo wyliczali np, że przepili 200 tysięcy złotych a mogli mieć za to dom czy dobry samochód. Dodatkowym elementem kopnięcia w dupę alkoholika był rozpad rodziny.
Dla mnie ...  wyświetl więcej

  Serpico,  06/08/2019

@Koriolan:
Wyżej stwierdziłeś że ich przebudzenie duchowe to nadużycie, twoje kretyńskie gadki że jesteś nieśmiertelny, nie są nadużyciem ? Stwierdzenia twojego nowego idola Adamskiego, że zaprosił anioły do swojej "przestrzeni" też nie są nadużyciem ?
Nadrzędny cel AA, to niepicie alk, a nie twoje przebudzenia i sranie w banie, skoro są ludzie którzy nie piją dzięki temu, cel jest jakby osiągnięty.
Twoje analizy wyglądają jak przyganiał zestaw kotłów, garkowi.

  Serpico,  06/08/2019

@Koriolan:
Piją bo lubią, dlatego, co nie słyszałeś o układzie nagrody, panie psycholog ? Vivinstein jest uzależniona od alk wyjaśnienie jest "bo lubię", tak ma ukształtowany układ nagrody,
A ty czemu używasz alk ? To samo, bo lubisz.Wiesz co mylisz ? Bycie uzależnionym od alk, od bycia pijakiem, dla was pijak to alkoholik, a to nie jest takie proste :).
Jakie są różnice międz ...  wyświetl więcej

  Serpico,  06/08/2019

@Koriolan:
Co ty w ogóle p.. znów ? Co zdyskredytował ? Co jeszcze zrobił, zanegował 10 przykazań ? Nie słyszałem, gdzie to jest ? Dawaj hahhahaah ..........
Co ty głupi jesteś to twoje hahahha ........
Jezus zanegował wartości moralne hahahaha ...........
Kiedy ? W czasie ostatniego kuszenia ? Weź się człowieku, zacznij zacznij zastanawiać dla odmiany, co ty piszesz ha ...  wyświetl więcej

Ogólne podsumowanie.
.
Deklaracja AA jest ogólnie fajna bo jest rozwojowa, rozwijająca. Z jednej strony pokazuje drogę jaką przeszli AA, a z drugiej dokąd idą. I to jest Super, gdyż deklaracja pokazuje drogę rozwoju zgodną z rozwojem duchowym. Oparcie się o inwenturę moralną uważam za słabość tej deklaracji. Gdyż pokazuje to brak naprawdę przebudzonych ludzi i wiele trudności w przyszłości.

  Hamilton,  06/08/2019

@Koriolan: reasumując : jest super, ale moralność to słabość, bo przeszkadza się obudzić kurduplom i pokrakom moralnym i stwarza wiele trudności w przyszłej przyszłości.

@Koriolan: Dzięki Koro za komentarze, nie odniosę się na razie do nich, bo nie do końca ich rozumiem. Muszę nad tym podumać :-)

@szubrawiec: e tam ...
Nie musisz dumać i nie musisz się odnosić ...
To moja wypowiedź/ocena. Ty masz swoje rzeczy :-)))
Poprosiłeś, napisałem, przeczytałeś ... I starczy :-)))
Zrozumienie nie jest w pakiecie :-)))

  Hamilton,  06/08/2019

@Koriolan: E tam - hi hi - ty już sam siebie nie rozumiesz. Wal jeszcze więcej komentarzy to jakoś wyjdziesz na swoje. Przynajmniej ilościowo. Hi hi - i będziesz barwniejszy niż zwykły szarak. Hi hi - marna to pociecha ale zawsze coś. Hi hi, będziesz mógł pisać o sobie z czerwoną wyższością jak biskup byddyniowatych. I będzie super, hi hi.

mianownik - Szubrawiec.
dopełniacz - Szubrawca.
celownik - Szubrawcowi.
biernik - Szubrawca.
narzędnik - Szubrawcem.
miejscownik - Szubrawcu.
wołacz: o! Szubrawcze!
BRAWO ! ! !

@kasia1966: :-)))

@kasia1966: Com uczynił, żeś nagle pobladła?
Com zaszeptał, żeś wszystko odgadła?
Jakże milcząc poglądasz na drogę!
Kochać Ciebie nie mogę, nie mogę?!

@szubrawiec:
"
Com uczynił, żeś nagle pobladła?
Com zaszeptał, żeś wszystko odgadła?
Jakże milcząc poglądasz na drogę!
Kochać ciebie nie mogę, nie mogę!

Wieczór słońca zdmuchuje roznietę
Nie te usta i oczy już nie te...
Drzewa szumią i szumią nad nami
Gałęziami, gałęziami, gałęziami!

Ten ci jestem, co idzie doliną
Z inn

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: Panie...ja tu rymem próbuję dziewczę uwieść...a pan mi wszystko psujesz?...A sio...zazdrośniku!

@pokrzywiony: " Teraz ciulu trywializujesz, bo nie chesz dopuścić do siebie myśli że przyjąłeś złe myślenie i narobiłeś szkody. To twój problem i musisz sobie z nim poradzić, jednemu pomogłeś ale nie masz pojęcia ilu złamałeś życia tą swoja strategią. Realizujesz swoje ambicje kosztem innych bezbronnych, a sam się wynosisz jakbyś bogiem był. Wychodzi z ciebie głupota, którą się jeszcze szczycisz. ...  wyświetl więcej

@szubrawiec: Oj ti, ty, tyyy ... Byś się swoją żoną zajął, a nie kolejne dziewczę na manowce wierszami zwodził. :)
Po za tym sam twierdzisz "Kochać Ciebie nie mogę, nie mogę?! ", a skoro nie możesz to poco dziewczynie głowę zawracasz ? Być może kto inny już na nią patrzy co ją utuli, ucałuje i ukocha czule zamiast wierszami w głowie mącić ?

@pokrzywiony: "to poco ". Hahahaha - Maniek znów ci siem nogi 'poco' nocom. Oj ti, ty, tyyy ... I potem z samego rana ci śmierdzi i zwalasz na innych.

@pokrzywiony: oj tam, oj tam ...
Szubrawiec jest młody i ma jeszcze potrzebę zagarnięcia dziewczyny pod siebie :-)))

@pokrzywiony: "Byś się swoją żoną zajął" - Ech...Eh...
Niechętniem dzisiaj zasnął,
Bom zasnął z żoną własną!
I niechętnie się budzę,
Bo mi się śniły cudze...

@Koriolan: no widzisz. Można z dziewczynami ? Można ! A tobie stary capie tylko kozy i owce w tym zboczonym łbie .:
'Byliśmy ostatnio w górach ...
Hamilton pewnie podglądał zza krzaka ...
Nachylił się, tyłek wystawił ...
To może go jakaś owca dorwała ?
Albo baranowi zrobił laskę ? '

@Koriolan: Ma fajną żonę :)

@szubrawiec:
Niechętniem dzisiaj zasnął,
Bom zasnął z żoną własną! "
I bardzo dobrze znaczy się, że jeszcze kręci ..., lepiej zadbaj o siebie to być może i ją podkręci ? ;)
Nie rób sobie z swojej psychosfery dalszego śmietnika, potem znów będziesz miał doły do zalewania. :)

@pokrzywiony: Maniuś tobie mają wybić medal za długoletni brak współżycia z otoczeniem. A dodatkowo obrzezać albo wykastrować, nie wiem dokładnie, bo coś się zacięło. Tak czy inaczej w twojej działalności publicystycznej ci to nie zaszkodzi. Co najwyżej twoje komentarze zabrzmią o dwie oktawy wyżej...

@pokrzywiony: "Ma fajną żonę :) "
A jaką mądrą ...

@Koriolan: ... no :)

@pokrzywiony: no, to super, świetnie, cudownie, oh, ah, ah, oh. Chyba dlatego, że najważniejsze w życiu jest życie. Nie zapomnij o tym nigdy w życiu, które nie wiem czy wiesz jest najważniejsze w życiu kiciu. Oh ah hi hi.

@pokrzywiony: jak masz kontakt z koriolankem to daj mu znać, że życie jest najważniejsze w życiu. To badzo ważne. Niech przekaże dalej.

@Hamilton: musisz poczekać aż po południu obudzi się serpico ...
On też jest heiter to z Tobą pogadać ...
Albo jotko.
.
Teraz nikt z tobą dupku nie chce gadać ...
Swoim gnojeniem innych przepędziłeś stąd ludzi.
Ostrzegaliśmy Cię ale nie słuchałeś ...
Więc teraz czekaj na serpico ...

@Hamilton: gdy we dwóch jesteście tylko na eiobie ...
Też cierpliwie czekam aż pojawi się ktoś normalny.

  Hamilton,  11/08/2019

@Koriolan: sam twierdziłeś, że jesteś nienormalny i należysz do tych 3 % inteligentnych inaczej. Coś się znów zmieniło ? Te zmiany nie zaskakują, bo to typowy objaw w schizofrenii.

  Hamilton,  11/08/2019

@Koriolan: aha - byłbym zapomniał, Kori pamiętaj, że w życiu najważniejsze jest życie. Zapamiętasz ? Zapisz sobie w kajeciku i przekaż dalej jak się tu zjawi normalny Maniek. Kwiknij jak mnie zrozumiałeś.

@Hamilton: kwiii kwiiii kwiii ...

Ech ...
Powinienem dzisiaj osiągnąć 10300 komentarzy ...
I nie ważne co napiszę ...
To tylko heierskie bajoro sierpa, młota i kowadła ...
Ale i tak fajnie mi się tu gada z tą resztką normalnych ludzi :-)))
Gdy mi mało - gadam w realu :-)))

  Hamilton,  11/08/2019

@Koriolan: hi hi - no widzisz, i społeczność eioba wie już przed kim nie rzucać pereł.

@Hamilton: o widzisz ...
Kowadło wróciło z kościoła ... Gadaj se z nim ...

  Hamilton,  11/08/2019

@Koriolan: ze swoim bezsensownym gadulstwem byłbyś filarem niejednej partii politycznej. Gdyby nie to, że jesteś mułowaty i ponury to może byłbyś rzecznikiem prasowym
https://pl.wikipedia.org/wiki/(...)noludki

  Hamilton,  11/08/2019

@Koriolan: 'fajnie mi się tu gada z tą resztką normalnych ludzi'.
Hi hi hi hi - gadają tu z tobą jak karpie z widelcami na stole wigilijnym, ale dyskusję rozpaliłeś już jak zwykle do czerwoności. Bo dobrze widzisz. Hi hi, a wszystko dlatego, bo masz trzecie oko. Tam gdzie plecy pękają na pół.

Czytam fajną książkę ...
Tam lepiej wyjaśniono dlaczego punkty 4,8-12.
Są błędne ponieważ zakładają, że człowiek odpowiada za swoje czyny a nie odpowiada za myśli. Tymczasem człowiek czyni to co MYŚLI i powinien bardziej pracować ze swoimi myślami a nie czynami ale nie ma w 12 punktach nic o myślach.
Dodatkowo takie mamy myśli jakich dokonujemy wyborów ale to już zupełnie wysoka szkoła jazdy.

@Koriolan: ale, ty Kori masz tysiąc myśli na minutę i kompletnie za nic nie odpowiadasz. I unikaj słowa "pracować", bo dostaniesz zawału albo udaru. Ty sobie lekką pracę oglądaj w telewizorni po sutej kolacji kwicząc albo bekając do śmichu ku uciesze rodziny.

"2. Uwierzyliśmy, że Siła większa od nas samych może przywrócić nam zdrowy rozsądek."
...
I taka Siła jest, tylko ona objawia się nie tylko na zewnątrz w postaci różnych okoliczności odciągających od kieliszka.
Objawia się przede wszystkim w postaci wewnętrznych demonów, do walki z którymi uruchamiany jest cały system lecznictwa z udziałem różnego rodzaju psychotropów. Gdy poj ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: łał Mariolek moralista się odezwał. Machnij biblią jeszcze dwa razy i z grubej rury mu : "Słuchaj pierdolony śmierdzielu, to że ty sobie swoją głupotą zasrałeś życie, to teraz byś chciał żeby wszyscy mieli tak samo zasrane życie jak ty. Wypierdalaj jak nie umiesz rozmawiać !". Gdzie się podziała twoja iskra boża natchniona przez niebiosa..

@pokrzywiony: "nie przed śmiercią bo takiej nie ma " - A na jakiej podstawie tak twierdzisz Mariusz? Na podstawie Biblii, czy być może, raczej filozofii New Age ( Kurs cudów - Helen Schucman, Rozmowy z Bogiem - N.D. Walscha, etc. )...?

  Hamilton,  27/08/2019

@szubrawiec: na podstawie evan_kielni krzywego Mańka z Paruszovic wedle Rybniczka. On to natchnion duchami świętoszkowatymi przekazywa światu te boske tajemnice. To apostoł koziej bozi z Sandałomierza nad Wisłą. I cudok nad cudokami.

@pokrzywiony: :-))))
Ta siła może służyć do wszystkiego ...
Jest znakiem zwycięstwa :-)))

@szubrawiec: Spróbuj zrozumieć że śmiertelne jest tylko kłamstwo, a prawda jest wieczna.
Jeśli swoje jestestwo utożsamisz z kłamstwem, to będziesz cierpiał, bo do PRAWDY kłamstwo nie ma możliwości by się przedostać. Cierpienie wynika z nadmiernego przywiązania się do kłamstwa, ciało zamienia się w pył z którego zostało zbudowane podobnie jak jest z samochodami które idą na złom, ale ich kon ...  wyświetl więcej

@Hamilton: tak jak serpico może mieć dowolną ocenę Vivi ...
Tak Ty możesz wsadzać nos w dowolną rozmowę ...

  Hamilton,  27/08/2019

@Koriolan: hahaha - codziennie zwyciężasz jak nasza Beatka w Brukseli i na skrzyżowaniach dróg..

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: Hahahaha Mariolek :
nazywanie innych debilami, faszystami, kabotynami, szmatami, gnojami, śmierdzielami, mordercami niewinnych dzieci, bandytami, złodziejami -...... "to rezultat głębokich przemyśleń oparty na osobistych doświadczeniach ze świata materialnego jak i tego wewnętrznego świata umysłu". Myśl dalej idioto. I pouczaj innych, bo jak nie ty to kto?

@pokrzywiony: :-))))

@Hamilton: "codziennie zwyciężasz"
Tak ...
Codziennie widzę jak atakujesz innych swą kpiną, nienawiścią i ... LĘKIEM ...
atakujesz innych ... Ze strachu ...
Jak mały piesek szczęka na dużego bo się ... Boi ...
Masz psa to obserwujesz to ...
Ale Ty jesteś bezpieczny ... Nie widzisz tego ?
Więc po co atakujesz ?
I codziennie upewniam siebie ... Nie chcę atakować innych, chcę ich kochać ...

@pokrzywiony: W jakiego Ty właściwie Boga wierzysz, kim/czym dla Ciebie jest Bóg?

@Koriolan: hahahaha - ciebiem siem bojem i Mariolka. Umieram kuźwa ze strachu.
Hahahaha - bo mały piesek ..... szczęka. A wy duzie som i ładne. I w sumie prawie 17 000 razy milczycie bo cierpicie na szczękościsk na eioba.
Idę posłuchać jak mój pies ....... szczęka.

@szubrawiec: Otaczającą moją jaźń przestrzenią, a moja i Twoja jaźń krąży i oplata Jaźń Boga z niej promieniuje Ponad czasowa Moc Twórcza. Religie przedstawiają tylko pewne wizje jakie pojawiały się ludziom i ludzie je opisują osobowo tak jak zobaczyli swoje wizje, a żeby było śmieszniej opisują tylko powłoki tego co widzieli, podobnie jak rysopis fizjonomii ciała jakiejś osoby która z czasem lub ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: ty sobie te Stałe ponadczasowe Jądro powieś na uszach a ludzkie pragnienia zostaną zgaszone Mocą twojego głupkowatego patosu jak kwiat lotosu z południa Laosu.

@pokrzywiony: świetnie ....
Inaczej widzę tylko jedno miejsce ...
"Otaczającą moją jaźń przestrzenią, "
Dla mnie Bóg jest wszędzie. Moja jaźń jest kawałkiem Boga jak lód na rzece jest kawałkiem rzeki. A więc Bóg nie jest na zewnątrz. Nie ma zewnątrz i wewnątrz.

@Hamilton: Twoja nienawiść jest nieskończoną ...
Ale nie bój się dziecię Boże, Miłość Boga jest nieskończenie większa od lęku ...
(∞ x ∞)

@Hamilton: gdy będziesz wieczorem zasypiał, powiedz sobie ...
Ech ...
Ale im dopietdoliłem.
Jutro wstanę i im dopietdolę jeszcze więcej ...
.
Zaśniesz syty dnia ...

@Koriolan: "W jakiego Ty właściwie Boga wierzysz, kim/czym dla Ciebie jest Bóg? "
Dobrze napisałem, dla ziemi słońce jest otaczającą przestrzenią jak i dla słońca ziemia jest otaczającą przestrzenią. Zwróć uwagę że nie napisałem otaczającą moje ciało przestrzenią, ani nie napisałem otaczającą mnie przestrzenią, bo w istocie sam staje się przestrzenią posiadającą swoje stałe jądro.
To jak relacja siły odśrodkowej z dośrodkową ... :)

  Hamilton,  27/08/2019

@Koriolan: 'Nie ma zewnątrz i wewnątrz. ' - też mi się tak wydaje. Nie ma to tamto. U was jeno wiatr hula między uszami. Przeciągi jak w starej hali fabrycznej.

@pokrzywiony: wiem, że tak widzisz bo tak napisałeś ...
Ja widzę Boga jak grawitację, jest nie tylko na powierzchni Ziemi ale PRZENIKA WSZYSTKO I WSZĘDZIE.
Jest na powierzchni i wszędzie. Nie ma miejsca w którym by nie było grawitacji, którą np Ty wytwarzasz. Nie ma miejsca w którym możesz powiedzieć ... Grawitacja otacza to miejsce ale w tym miejscu jej nie ma.
Oczywiście moż ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: Mariolek dobrze napisałeś. Jak cielę dyktando w nocy po północy przy świetle księżyca. A dośrodkowałeś jak napastnik Wicher Kaczyce w meczu z Komżą Łomża. Super, świetnie, łał. Przenikają mnie dreszcze jeszcze.

@Koriolan: Siła grawitacji działa według takich samych reguł jak siła przyciągająca słońce i ziemie do siebie, jak i siła przyciągająca ziemie i księżyc do siebie. :)

@pokrzywiony: moje spojrzenie jest odzwierciedlone w biblii słowami ...
"Niosłem Cię na swych ramionach"
To samo określają słowa ...
Bóg Cię nigdy nie opuścił,
To Ty odgrodziła się od Boga.
I dalej ...
RD jest właśnie powrotem do Boga w tym sensie, że jest to zrozumienie iż na zawsze jesteś z Bogiem i nigdy się nie zgubiłeś. W konsekwencji ... Jesteś częśc ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: Zobacz ta sama siła jednocześnie działa w dwóch różnych miejscach w przestrzeni według takich samych reguł. :)

@Koriolan: "Niosłem Cię na swych ramionach" ... a czy ziemia metaforycznie nie znajduje się w ramieniu słońca ?

@pokrzywiony: to o siłach się zgadza ...
Przy czym Bóg jest dla mnie nie siłą tylko grawitacją.
Siła grawitacji jest właściwością grawitacji ale nie samą grawitacją.
Grawitacja to Bóg
Siła grawitacji to Miłość.

@pokrzywiony: siła grawitacji działa w każdym miejscu w/g takich samych reguł. Co oznacza - Bóg jest niezmienny. Nieważne czy to król czy żebrak, podlega takim samym prawom Boga.
Bóg widzi mnie i Ham-iltona tak samo ...

@Koriolan:
"Przy czym Bóg jest dla mnie nie siłą tylko grawitacją. "
Nie może być grawitacją, bo sposób działania grawitacji jest już poznany, a Bóg jest niepoznawalny. :)

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: Mariolek ty nie czekaj tylko wal na uniwersytety uczyć tych profesorów fizyki. Najlepiej w ramionach grawitacji i ócz ich do samego rana i pokrop miłością Koriolana.
.

@Koriolan: podobno nawet w twoim moczu są znaczne ilości miłości. I się kanalizacja w Sandałomierzu zapycha od tego.

@pokrzywiony: "sposób działania grawitacji jest już poznany,"
E tam ...
To tylko ludzka pycha tak twierdzi.
A co jest źródłem grawitacji ?
Ludzie mówią masa. Ale wystarczy zapytać ...
Jak masa tworzy, generuje grawitację ?
Co masa robi by grawitacja się pojawiła ?
Możesz zrobić tak by moja myśl przyciągnęła słońce ?
Maleńkie pytanie i ludzka wiedza robi się zerowa.

@pokrzywiony: tak samo jak znamy prawa grawitacji a nie samą grawitację tak znamy niektóre prawa Boga.
Wszystko co powstało, zostało wyprodukowane trwa tylko pewien czas.
Miłość jest silniejsza niż nienawiść.
Bóg nigdy nie opuścił człowieka.
I inne ...

@Hamilton: jakże żałosne są Twoje kpiny i nienawiść ...

@Koriolan: no, na tle twojej wiedzy i Mariolka osiągnięcia ludzkości są niczym. Kori , wystarczy, że zadasz pytania i wszystko w koło więdnie i blednie. Jakże żałosne są te wasze pseudonaukowe popisy.

@Koriolan: "niektóre prawa Boga. " ... :))))))))
Podaj nieznane prawo grawitacji ?
Nie pisałeś o źródle grawitacji, tylko o samej grawitacji jako sile i jej sposobie działania.
Nie kombinuj bo próbujesz kręcić jak kogut z jajkami, "co było pierwsze, jajko czy kura ?".
Na takie numery mnie nie łap, bo i ja będzie tak samo odpowiadał i rozmowa będzie bez sensu. :) Nie obr ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: no toś Mariolek go załatwił pytaniem. Kori zemdlał pod naporem twojego zmasowanego grawitacyjnie intelektu z iloczynem inteligencji , a polska Naóka poniosła niepowetowane Straty. I coś narobił.

@pokrzywiony: ludzie nie wiedzą czy grawitacja jest ciągła czy kwantowa. To jest nieznane prawo grawitacji.
Ja starałem się opisać, że rozróżniam Boga i jego siłę tak jak rozróżniam grawitację od siły grawitacji.
Przykładem na takie spojrzenie jest nieważkość gdzie siły grawitacji się zeruja. A więc suma sił grawitacji jest zero ale grawitacja tam jest. Grawitacja nie jest zero.
...  wyświetl więcej

@Koriolan: 'W sumie głównie mi chodziło.....' Toż to przed chwilą ustaliliście uczenie, że nie suma a iloczyn się liczy. Mądre wnioski z tą grawitacją. Jak będziesz gadał do kamienia, a on nie odpowiada, to znaczy, że stracił słuch ? Paczaj, ludzie o tym też nie wiedzieli.

@Koriolan: "Niepotrzebnie się wtrąciłem :-))) " ... no i zamiast pomóc coś wyjaśnić to namieszałeś, a teraz to prostuj ... :)
Dlaczego cały czas próbujesz udowadniać że wiesz coś lepiej i przerywasz ?, przecież to szubrawiec miał pytać, o to czego nie rozumie. A teraz już mi się nie chce gadać. :)
Jeśli mówi się o Bogu to trzeba mieć na uwadze postulaty na których się opiera pojęcie ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: A teraz spróbuj obalić czasoprzestrzeń jako pojęcie zamienne Boga, oczywiście założyłem że czasoprzestrzeń obowiązuje również w świecie umysłu tylko że czas jest tam wielokierunkowy ?

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: Mariolek ty szoruj z buta do vaticanowca, ty zostaniesz 'papierzem' tysiąclecia i spowiednikiem antylop na antypodach Tylko wymień sobie dekiel, ślafmyce i kierunkowskazy na czerwone. I załóż sobie ten zegarek z NRD co dostałeś na komunii świętej.

@Koriolan:
AHAHAAHAH .......

"Nie nosimy myśleć tak samo. W tej dyskusji Ty piszesz jak myślisz i ja piszę jak myślisz a hamilton tylko kpi i wylewa swą nienawiść. Możemy w każdej chwili przestać rozmawiać. "
Cały ty aahhaa .... skąd wiesz jak Maniek myśli ? Telepata z netu hahah ...........
Co ty gadasz ? wasze rozmowy są ponadczasowe, także już dawno przestaliście, p

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony:
Swoją drogą, czemu mieszasz swoje mistyczne ujęcie Boga z fizyką itd ? Wtedy robi się sieczka, twój opis z jaźnią, jest zbliżony do wierzeń indiańskich, uosobienie było dopiero po tym jak dotarli do Ameryki biali, dodali definicję do ich wierzeń.Serio są zbliżone, może jesteś starą duszą i jedziesz przez to ludziom od starców, przemyśl .
Jak chcesz z nim rozmawiać skoro on sam stwierdził że ma swoje definicje do danych terminów ?

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: jak zamienimy wektor czasu w te to otrzymamy założenia czasoprzestrzeni wewte i odwrotnie. To by znaczyło, że w świecie obowiązuje tam i nazad i vice versa. Stąd wniosek, że przestrzeń czasowa przestrzeni w czasoprzestrzeni może być iloczynem ilorazu inteligencji papugi z ptasim mózgiem rodzaju ludzkiego w postaci na przykład jakiegoś Mariolka pomnożonego przez Pi lambda zero siedem zgłoś się. Ale mogę się mylić. Może być zmiana i szpak zadziobie bociana.

@Serpico: "Swoją drogą, czemu mieszasz swoje mistyczne ujęcie Boga z fizyką itd ?"
...
Fizyka jest również w czasoprzestrzeni która nas stwarza, daje nam zestaw fundamentalnych stałych na których budujemy swoje dzieła i przyszłość, więc nie mogę jej pominąć.
Czy dla czasoprzestrzeni jest coś niemożliwego do stworzenia ? ..., jakieś 100 lat temu wiele rzeczy było niemożliwe, a ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: ' Tak inaczej byśmy już dawno się wzajemnie pozabijali. ' Gdybyś miał czym już pewnie bym nie żył. Na szczęście gałązki masz za krótkie i za kruche w czasoprzestrzeni oczywistej miłości w funkcji stałej Placka w której budujesz swe wielkie i fundamentalne dzieła na eioba..

@Hamilton: Zabić bym cię nie zabił, ale gębę w sraczkę to bym ci zamienił, tylko nie chce mi się ciebie szukać. Zresztą sam się załatwiasz na cacy, ja mogę się temu tylko z podziwem dla twojej głupoty przyglądać. :))))))))))

  Serpico,  27/08/2019

@pokrzywiony:
To że walniesz taką wypowiedź, nie oznacza że ona jest mądra.Czemu ktoś ma ci cokolwiek udowadniać ? Jeśli coś twierdzisz, to spada na ciebie, nie na kogoś.
Brak wzajemnego zabijania warunkuje życie w społeczeństwie, wedle jego praw, nie wiem o co chodzi znów z miłością, to jak się kształtowało jej pojęcie, to antropologia seksualności i płci.
Ja jestem zwolennik ...  wyświetl więcej

@Serpico: "Ja jestem zwolennikiem behawiorystów, ..."
...
Opierasz swoje rozumienie świata na reakcjach poznanych w oparciu o odruchy zwierzęce i w ten sposób trzymasz człowieka w klatce zwierzęcej natury, nie zadając sobie sprawę z tego że człowiek dzięki świadomości potrafi przełamywać te reakcje. Swoją strategię życia oparłeś na straszeniu, tylko co do tej pory te straszenie ci dało, po za tym że sam srasz w gacie ?

@pokrzywiony: Jak ci się nie chce, to mówi się trudno. Usiądź, odpocznij, a jak ci się już zachce zrób sąsiadom na wycieraczkę. Będzie o jedno twoje fundamentalne dzieło więcej. Będziemy wspólnie podziwiać eiobowego przygłupa.

@pokrzywiony:
Czemu od razu jest coś zwierzęcego ? Skąd agresja u ciebie ? Behawioryzm to nie zwierzęcość, chodzi o reakcje w danym środowisku, a dla danej jednostki nie da się wykreować wszystkich środowisk w jakich mogłaby się znaleźć.
Już reagujesz agresywnie.
Tak uważam, uważam że człowieka, jego reakcje itd, tworzy środowisko w jakim istnieje, chyba mogę tak uważać, skoro jestem w stanie to argumentować, a jestem.

  Hamilton,  27/08/2019

@Serpico: nie pisz mu takich długich wyrazów. Przeczyta beha... coś tam, obrazi się i rozpłacze.

@Serpico:
"Tak uważam, uważam że człowieka, jego reakcje itd, tworzy środowisko w jakim istnieje, chyba mogę tak uważać, skoro jestem w stanie to argumentować, a jestem. "
...
Skoro tak to wierzysz w to samo pojmowanie Boga co ja.
Niby czemu miałbym być agresywny, wspominając o twoim straszeniu tutaj ?
"środowisko" ... to pojęcie otaczającej przestrzeni. :))))))))

@pokrzywiony:
O jakim straszeniu ? Coś piszesz o sraniu itd. W co wierzę ? To nie jest kwestia wiary.
Jesteś agresywny, a chcesz wspomnienia, to możemy zacząć wspominki, tylko pamiętaj że sam zaczynasz.
Ateista nie wierzy w Boga, nie wierzy to złe słowo, nie rozpatruje istnienia Boga w twoim religijnym ujęciu, a jest ono w pewnym stopniu religijne, ponieważ jest oparte na Bibl ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: ty Mariolek tyle nie dokazuj, tylko ty nauczaj społeczność eioby jak żyć zgodnie z duchem śwętoszkowatych. I pomachaj biblią dwa razy. Więcej nie, bo się spocisz. A potem możesz walnąć po bożemu - debilu, śmierdzielu, gnoju, faszysto, morderco... Co ja ci będę, sam najlepji umisz i wisz, boś óczony w piśmie świętym jak mało kto.

@Serpico: "O jakim straszeniu ?"
...
... to twoje zapieranie się własnych reakcji jest już zabawne, mało kto z czytelników już się z tego nie śmieje.
Te filmiki jakie tu wstawiałeś co miały zrobić, rozśmieszyć czy zastraszyć niepokornych wobec ciebie użytkowników ?
No fakt jak się czyta co wypisujesz to trudno się połapać czy się bać , czy śmiać ?

@pokrzywiony:
Próbujesz u mnie wywołać reakcje, ale to nie przejdzie, mało kto się nie śmieje z was, w szczególności z ciebie, mało kto traktuje występy Zakrawarskiego który nie rozumie już co wstawia nawet poważnie itd.

Nic nie miały zrobić, alkoholik zryty do bólu piciem i dwóch kaleków cisnęło mi od inwalidów, wózków itd, fakt mogłem olać, nie olałem, tyle to znaczy.

Nie

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: jak się ciebie czyta takich wątpliwości nie ma. Pozostaje jedynie śmiech.

@pokrzywiony:
Jak już chcesz wspomnienia, to Mirek wtedy pisał, łącznie z artykułami że by mi włożył głowę do kibla itd, podniósłby na mnie rękę, to bym mu ją połamał w trzech miejscach, przy okazji załatwił spokój paru osobom, oraz byłby to cios w japońskie porno z małolatami, które on ogląda.

Zapity trzepiący gruszkę do porniaków, jeszcze o tym piszący, pół menel skacze do mnie, niech sobie poskacze na drabinie w Tesco.

Dlatego był film, coś jeszcze na ten temat ?

@pokrzywiony: "obalić czasoprzestrzeń"
Prościzna ...
Punk 3) ponadczasowość ...
W najprostszej postaci Bóg jest ponadczasowy co oznacza przekroczenie (bycie większym) niż czasoprzestrzeń.
To samo ale inaczej ...
Wielki wybuch oznacza pojawienie się czasoprzestrzeni w sensie czasu i przestrzeni.
Bóg już "był" zanim nastąpił Wielki wybuch ...

@pokrzywiony: ad Szubrawiec ...
W sumie chciałem skorygować tylko że Bóg nie jest wokół ale wszędzie, w sensie i wokół i w środku.

@Koriolan: Dlatego napisałem wokół jaźni, jakbyś zrozumiał co napisałem niczego byś nie korygował. :)

  Hamilton,  27/08/2019

@Koriolan: 'pojawienie się czasoprzestrzeni w sensie czasu i przestrzeni '
Łał - pojawiło się masło w sensie maślanym. I nawet oczy masła maślane. Było Kori tak od razu. Ty to masz łeb. Szatan intelektu, szaman inteligencji, maestro elokwencji i wulkan umysłu.

@pokrzywiony: "czasoprzestrzeń w umyśle"
Ja uważam, że umysł jest częścią Boga, co pozwala mu "być" w czasoprzestrzeni ale również go przekraczać, w sensie przechodzić do wieczności.
Nie może tego zrobić ego, które jest "uwięzione" w czasoprzestrzeni. Czyli w niej powstaje i w niej znika. To wyjaśnia dlaczego ego jest tylko w przeszłości i przyszłości. Nią ma go w chwili teraz ...

@Koriolan: Nie ma czegoś takiego jak brak czasoprzestrzeni, wielki wybuch w czym ? ... zresztą samo pojęcie wybuch wskazuje na funkcje w czasie zawartą. Czytaj ze zrozumieniem pojęć słów jakie są używane. :)
"Punk 3) ponadczasowość ...
W najprostszej postaci Bóg jest ponadczasowy co oznacza przekroczenie (bycie większym) niż czasoprzestrzeń. "
Godzina jest ponad czasem minuty, ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: ok ...
To wyjaśnij jak rozumiesz pojęcie wokół ...

@pokrzywiony: auć ...
Sorry ...
Chyba nie wiesz, że nasza czasoprzestrzeń ma ... PROMIEŃ.
Czyli nie żyjemy w przestrzeni która jest nieskończoną. To starodawne wierzenia. Promień świata (przestrzeni) został zmierzony i chyba teraz się ... Rozszerza.
Wielki wybuch oznacza ... POJAWIENIE SIE czasu i przestrzeni.
Określa się to tak, że masa i energia była skupiona w ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: nie jestem na bieżąco z wielkim wybuchem ale podobny może skoryguje mój opis.
On jest chyba fizykiem z wykształcenia ...

@Koriolan: Wokół punktu, a punkt jest nieskończenie małą wielkością wokoło której tworzy się przestrzeń, z tym że jaźń jest osią wokół której organizuje się cała psychika czy mentalność. Punkt jako aksjomat, tak też jaźń jest zakładanym aksjomatem wokoło której organizuje się mentalność, psychika ... Fundamenty poznawania zaczynają się od zakładanego punktu, bez tego nic nie jest wstanie ruszyć, n ...  wyświetl więcej

@Koriolan: hahaaha - sympozjóm naókowe dwuch cwejstajnuf eioba. NIE PRZESZKADZAĆ ! Wniosek końcowy po wielogodzinnej debacie - 'najważniejsze w życiu jest życie'.

@pokrzywiony:
" Otaczającą moją jaźń przestrzenią, a moja i Twoja jaźń krąży i oplata Jaźń Boga z niej promieniuje Ponad czasowa Moc Twórcza"
"Godzina jest ponad czasem minuty, a minuta jest ponad czasem sekundy.
Więc Bóg ciągle jest po za granicami czasu jaki jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. :)"

easumując, twoja "jaźń", cokolwiek ty rozumiesz przez słowo jaźń, oplat

...  wyświetl więcej

@Koriolan: Możesz przyjąć dowolnie umiejscowiony punkt w przestrzeni i wokół niego budować swoją przestrzeń poznawczą i gdziekolwiek by w tej przestrzeni ten punkt nie był, to i tak jest on w przestrzeni poznania Boga.
Kula też ma swój promień, ale gdzie jest jej idealny środek ?
W kuli można zmieścić nieskończoną ilość kul. :)

  Serpico,  27/08/2019

@pokrzywiony:
Te filozof, co się poryczałem to moje :) 300 błędów logicznych w 10 wypowiedziach hahaah, taką masz średnią hahhaah .............

Co do ubawu, to jeśli istnieje jakiś ponadczasowy Bóg, to dopiero on ma ubaw, przez łzy.
Co ja do k... nędzy zrobiłem, że ludzie są tacy pokrzywieni hahahaa .......

@pokrzywiony: Kori zacznie pić piwo na rynku w Poznaniu i teoria o poznaniu legnie w poznawcze gruzy czasoprzestrzeni w sensie czasu i przestrzeni dla jeleni z dalekiej przestrzeni.

@Serpico: Wskaż jeden ?

@pokrzywiony:
JUŻ TO ZROBIŁEM hhahhaha .............
Jak Bóg może być otaczającą się przestrzenią kwadratowy debilu, skoro jest poza nią ?
Rozdeptany łeb.
Sorry za inwektywę :)

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: primo - brak mózgu, drugie primo - brak mózgu, trzecie primo - brak mózgu.

@pokrzywiony: ok, niech będzie.
Przykład ...
Stoję na Giewoncie a wokół mnie góry.
Moja uwaga akcentowała to, że Bóg jest w nas a dokładniej my jesteśmy w Bogu. Ci będący w ego, w tym Szubrawiec ale i ja, boją się, uważają, że Bóg ich opuścił. Chciałem wzmocnić spojrzenie, że nic takiego nie nastąpiło a wręcz odwrotnie ...

@Serpico: Gdzie ?

@Hamilton: wiem ...
Ciemność, widzisz ciemność ...

@pokrzywiony:
Co gdzie wioskowa mendo ? Masz czarno na białym, zmień czcionkę na białą a tło na czarne, doczytaj wtedy.
Szubrawiec coś napisał o New Age, New Age przy tobie to realiści hahaha ...........

Z jakich powodów Bóg miałby posiadać "jaźń" ? Nie ma takich powodów, a tobie twoja jaź oplata jego jaźń.

@Koriolan: postój sobie na Giewoncie, obaczysz jasność. A to ci potem pozwoli dojrzeć siebie na eioba w pełnym blasku jakim tu świecisz.

@Koriolan: hehe, Bóg nie mógł Cię opuścić, bo jest w Nim, a On jest w Tobie niezależnie jak głęboko w siebie czy poza siebie byś nie chodził. :)

@pokrzywiony: "wszedłeś do środka samego siebie"
W tej chwili to prawda ...
Ale oświecenie jest końcem zagłębiania się. Po chrześcijańsku koniec drogi nazywa się "osiąść" w Bogu.

@Serpico:
"Co gdzie wioskowa mendo ? Masz czarno na białym, zmień czcionkę na białą a tło na czarne, doczytaj wtedy. "
...
To nie jest wskazanie zarzucanego błędu, tylko erystyczny chwyt, więc nie mamy o czym dalej rozmawiać, nie masz pojęcia o czym gadamy tylko próbujesz się mądrzyć.

@pokrzywiony: "poza siebie byś nie chodził"
Święta racja ...
I do tego chciałem przekonać Szubrawca ...

  Serpico,  27/08/2019

@pokrzywiony:
AHAHAAHA, ogólnie nie ma hahahha , ale jest wartość rozrywkowa :) hjaahaa .........
Wiem o czym nie gadacie, o niczym konkretnym, co jest constans.
Ty masz w głowie sieczkarnie, no ale to nie moja głowa ;)

@pokrzywiony: he he a jak jest z papierzami ? Oni też nie mogą skoczyć w bok.

@Koriolan: nawet wchodząc w głąb siebie to Bóg zawsze jeszcze będzie poza tym co widzisz i jeszcze głębiej niż jesteś w stanie sięgnąć.

@Koriolan: "I do tego chciałem przekonać Szubrawca ... "
Nie przekonuj, pokaż gdzie ma patrzeć i szukać, a sam niech się przekona. :)

@pokrzywiony: " w stanie sięgnąć"
Tak i dlatego nazywa się Boga - niepoznawalny ...

  Serpico,  27/08/2019

@pokrzywiony:
Szubrawiec akurat ma poukładane w głowie, odnośnie Boga także, on wciąż zadaje pytania, nie stawia twardych odpowiedzi jak wy obaj, każdy w swoim stylu, Koriolan kompletny chaos, ty wioskowa sieczka.
Howgh.
Jesteś sieczką, dlatego już zdaje się druga rozmowa twoja na eiobie skończyła się tak jak się skończyła, jesteś sieczką, druga ze starego nicku.

@pokrzywiony: "sam niech się przekona"
Tak ...
Napisałem w skrócie ...

@Serpico: " on wciąż zadaje pytania"
He he he ...
Kto pyta ... Nie zna odpowiedzi ...
To dość prosta oczywistość ...

@Koriolan:
Kasia to twój nick ? Czy ktoś kogo znacie ? Proponuje skierować się na strony Mensy, poczytać itd.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/t,6076
Tu też możesz zaglądnąć, pewnie IQ to nie jest wyznacznik, ale jednak daje do myślenia, o ile ktoś nie chce być poza myśleniem jak ty.

Ty używasz wobec takich osób f

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: Mariolek ty już po obiadku, to siusiu, ślafmyca, kaftanik byś sobie buzi nie poharatał i leżakować.

@Koriolan:
Krzywemu wyjdzie maks 110-115, maks, pewnie nigdy nie robił testów. Ty miałeś ? Ciesz się że nie zrobią wam teraz, ty masz duże szanse na poniżej 100, jesteś kompletnym chaosem.
Dopytaj Kasię, pewnie ma testy :).

@Serpico: jesteś prorokiem ...
Chwała Ci Panie ...

@Koriolan:
Jest dużo testów związanych z wyobraźnią, on jej po prostu nie ma, jego wyobraźnia potyka się o własne "nogi", to nie jest gnojenie jego, czy tez "odwet", choć jest wkurzający, spytaj go jeśli chcesz.
Ty natomiast masz kompletny chaos, także no niestety mogłoby tak być.Nie byłoby już głupich wyjaśnień że ty masz swoją definicję czegoś, co jest zdefiniowane inaczej itd, itp ...  wyświetl więcej

  jotko49,  27/08/2019

Ja prdl zwiewam, Ma ktoś aktualny numer do najbliższego psychiatryka , Boszę błyśnij jeszcze raz choćby i na tęczowo...

@jotko49: popatrz w słońce ...
Zobaczysz co zechcesz ...

@Koriolan: Człowiek spojrzał w gwiazdy, kiedy jeszcze nie umiał ich rozpoznawać ani odnajdywać ale dzięki wyobraźni danej od Boga zaczął dostrzegać gwiazdozbiory, je nazywać i odnajdywać te gwiazdy które wskazywały drogę zagubionym wędrowcom. Wyobraźnia to potężne narzędzie dane nam od Boga niby czemu mamy nim gardzić, a czemu by go nie oswajać ?

@Koriolan: & szubrawieć: Jak chcecie tu ze mną gadać to posprzątajcie ten chlew. Więcej swoimi pytaniami mnie do chlewa nie zapraszajcie.

@pokrzywiony: to nie mój chlew ...
"Nie moje małpy i nie mój cyrk ..."

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: 'Człowiek spojrzał w gwiazdy, kiedy jeszcze nie umiał ich rozpoznawać ani odnajdywać'.
Jakie są gwiazdy każdy widzi.
Jaki jest Mariolek też.

@pokrzywiony:
Sygnały błękitnej krwi hahaah .... kto k.. napisał komentarz pod jego artem ? Nie ty czasem ? A Koriolana na smycz ! hahahahahaha ...............

O wybacz ... wielki Mańku .....

@pokrzywiony: dobrze gadasz ...
RD to właśnie porządkowanie wyobraźni ...
Nic Ci nie poradzę, że gdy zgaśnie światło dzieci wyobrażają sobie potwory i boją się tego ...
Heiterzy to właśnie takie dzieci ... Lękają się śmierci dlatego atakują ...

@Hamilton: mówiłeś, że wiesz gdzie masz nie wkładać nosa ...
Skleroza już Cię bierze ...

  Hamilton,  27/08/2019

@Koriolan: no i po sympozjum naókowym. Cwajsztajny siem pokłócili. Komunikat dla prasy : sympozjum upłynęło w duchu wzajemnej miłości. W wyniku miłosnych uniesień jeden z dyskutantów ma wygryziony gruczoł w kroku a drugi będzie miał przeszczep mózgu. Zgodność genetyczną zapewniają jedynie papugi z gatunku ara czerwona.

@Koriolan: "to nie mój chlew ...
"Nie moje małpy i nie mój cyrk ..."
A eioba to nie jedyne miejsce do rozmów, mi to miejsce obrzydło, a wy róbcie co chcecie.
...
"Nic Ci nie poradzę, że gdy zgaśnie światło dzieci wyobrażają sobie potwory i boją się tego ...
Heiterzy to właśnie takie dzieci ... Lękają się śmierci dlatego atakują ... "
...
A czy to moja lub Twoja sprawa ?, w dupie to mam że dzieci kochają potwory które sobie stworzyły.

  Hamilton,  27/08/2019

@pokrzywiony: to ci pa aniołku. Bedem tensknił.

@pokrzywiony: ech ...
Nikt nikogo nie zmusza by tu siedzieć i gadać ...
Ja najbardziej ciekawe sprawy omawiam osobiście .
To najfajniejsze i najciekawsze.
Kroi się spotkanie w Tyńcu 20-21.09. będę ja, Wróbel i jeszcze kilka osób ... Przyjedź :-)))
Pogadamy ...

  Hamilton,  27/08/2019

@Koriolan:Kori to dramat, bo z kim będziesz nabijał te czerwone komentarze.? Doigrałeś się. Na rynek cię nie wpuszczą tak jak do Media Markt. Pozostało ci tylko podlizywanie.

@Koriolan:
To gdzie Wróbel jest zrzeszony ? Jakie cele ma wasza organizacja hahhahha ? Niby się śmieje, niby :), jednak te twoje gadki że ktoś się boi spotkać itd, dają do myślenia, dużo rzeczy daje do myślenia, a ja tam lubię myśleć :)
Wiesz do sekty potrzebni są ludzie, nawet jak nic z nich sekta nie ma, to zawsze jakiś tłum hahaha .......

Generalnie się śmieje, bo mnie nie dotyczy bezpośrednio, ale optymizmem nie napawa, oj nie.

@Koriolan:
Odnośnie tych waszych "spotkań' nie umiesz użyć opcji mail ? Rozumiesz że jeśli ktoś jest katolikiem, na waszym spotkaniu będzie słuchał jak ma nim przestać być ?

cytuję Koriolan :
"Ty z moimi znajomymi możesz się spotkać 20-21.09 w Tyńcu. Organizujemy tam spotkanie. Ogólny temat wspólnota chrzescijanska "

Co to znaczy "wspólnota" ? Zarejestrowana wspólnota

...  wyświetl więcej

@Koriolan:
Dominikańskie Centrum Informacji
o Nowych Ruchach Religijnych i Sektach
Ośrodek we Wrocławiu

Dominkanes telefones, tudzież wizytos i niech coś robios z tobos.Nic nie działajos, trza coś robios, bo wyglądajos coraz gorzejos.

Idzios w pidziecos z tymi waszymi spotkanios, na towarzyskos nie wyglądajos.

Muszę przećwiczyć::
Dzień dobry, szc

...  wyświetl więcej

@Serpico: gigant mysli fizoloficnej dyskutuje na rynku z płytą chodnikową o czasoprzestrzeni w sensie czasu i przestrzeni. A płyta go pyta robiąc maślane oczy.

@Koriolan:
Jakie sprawy ?

"Mają charakter totalny. Liderzy grupy przypisują sobie absolutny autorytet i prawo ingerowania we wszystkie dziedziny życia swoich członków, nawet te najbardziej intymne.
Pozyskują nowych członków uciekając się do najróżniejszych podstępów i kłamstw, zatajając istotne informacje o działaniu grupy, jej celach i doktrynie.
Uzależniają uczestnik

...  wyświetl więcej

  Serpico,  27/08/2019

@Koriolan:
Wróblos zajmowacios buddyzmos, a nie chrześcijańskos, bo Wróblos w pierdlos, nie poćwierkajos haaha .......
Niby się śmieję, ale SZCZERZE mówiąc, już jedzie od was sektą jak ta lala. Co chwilę kogoś naprawiacie, co chwile kretyńskie pytania kim jesteś ble ble, co chwilę pytania o prive, co chwile pierdolisz o tych spotkaniach i namawiasz do nich ludzi, a jak nie chcą się s ...  wyświetl więcej

@Koriolan: "pokrzywiony, 5 godz. temu 0 odpowiedz

@Koriolan: & szubrawieć: Jak chcecie tu ze mną gadać to posprzątajcie ten chlew. Więcej swoimi pytaniami mnie do chlewa nie zapraszajcie." - No i widzisz coś narobił?

@szubrawiec: miłej nocy ...

Pokrzywiony:
W jednym punkcie ...
https://youtu.be/OqPwjmi9hCg
.

@Koriolan:
Ciesz się że mnie to prywatnie nie dotyczy, Dominikanie mają przerwę wakacyjną, ale we wrześniu skoczę do nich i przedstawię wszystko razem im.
Śmierdzi sektą i to grubo i niech się ktoś tym w końcu zajmie.
Chyba że zaczniesz odpowiadać na pytania, grzecznie, najlepiej zwięźle.
Ponowie pytanie, gdzie Wróbel jest zrzeszony jako buddysta ? Zero pieprzenia.
...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@Koriolan: wygląda na to, że nawet Maniuś burczymucha ma już pełny tyłek tej twojej zasranej, pełnej hipokryzji 'miłości'

  Serpico,  27/08/2019

@Koriolan:
AHAHAAHAAH, co to w ogóle jest :D? ?
"13.09. Piątek

17.30 – 19.00 Kim jestem, Tu i Teraz?

19.00 – 20.00 Kolacja.

20.00 – 21.00 System uzależnionego myślenia.

21.15 – 22.15 Medytacja dziecka w sobie.

Kąpiel w dźwiękach mis i gongów."

  Serpico,  27/08/2019

@Koriolan:
A to ? ;
14.09. Sobota

9.00 – 10.00 Śniadanie.

10.00 – 10.45 Powitanie dnia z dźwiękiem (intencje, prośby).

10.45 – 14.00 Empatia i zarządzanie emocjami.

14.00 – 15.00 Obiad.

15.00 – 16.00 Wspólne refleksje, Krąg Energetyczny.

16.00 – 18.00 Z miłością przez życie

18.00 – 20.00 Kolacja, przerwa.

20.00 – 21.00 Otwieranie przestrzeni anielskiej.

21.00 – 21.45 Koncert gongów, mis i innych instrumentów.

@Koriolan:
Znasz go ? Porozmawiajmy o tym i o tym, a tak w ogóle to mamy "spotkania" tu i tu. Jaka cena ? Czy cena gra rolę ? Powiedz mi kim jesteś, czy nie jesteś wart swojej ceny ? Dobrze mi idzie ? Pewnie tak sobie.
A wam jak ? Jeszcze mam nadzieje że go znasz, ale jeśli znasz, to jesteś tylko naganiaczem miśku.
Otwieranie przestrzeni anielskiej, godzina czasu, tyle czasu t ...  wyświetl więcej

  Serpico,  27/08/2019

@Koriolan:
AHAHAAHAAH .....
"MARTA – rasowa owca olkuska, towarzyszka Maurycego. Kiedy przybyła do stada bała się ludzi i uciekała w najdalszy kąt, obecnie pierwsza w kolejce po dotyk człowieka … i marchewkę."

Na tym Ranczu mają, to te "kochanki" Wróbla hahahaha ? Oj ten "pojazd" przejdzie do historii eioby ! HAHAAHAHAAH............
"BARBARA – „mama koza”, kolorowa, be

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27/08/2019

@Serpico: "Na pastwisku zawsze chce być pierwsza.", hahaha - to jak Kori na eioba. Ciągle w pierwszym szeregu.

@Koriolan: to piękna piosenka :-)))

@Koriolan: no to teraz widzisz jakiś chlew to czynił kwicząc i miłując inaczej. Piosneczkami się nie wykupisz, nawet gdybyś osobiście wyśpiewał godzinki o swoim niepokalanym poczęciu na rynku w Sandałomierzu z piwem w ręku. Uwierzyć w ciebie mogą jeszcze jedynie pensjonariusze izby wytrzeźwień.

  Serpico,  27/08/2019

@Koriolan:
Wiesz co to nie ? Ty wiesz :P no mam nadzieje że wiesz i jego znasz, no ale to nie działa na twoją korzyść nic a nic.

15.09. Niedziela

9.00 – 10.00 Śniadanie.

10.00 – 10.45 Poranna Medytacja z gongami. Bezwarunkowa Miłość.

10.00 – 14.00 Edukacja z poziomu miłości, to samodoskonalenie.

14.00 – 15.00 Obiad.

15.00 – 16.00 Podsumowanie

...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska