JustPaste.it

Czy tanie pozycjonowanie stron jest możliwe w 2019?

Założyłeś sklep internetowy lub otworzyłeś nową firmę? Potrzebujesz klientów i pozycjonowania strony. Uważaj jednak na oferty taniego SEO w firmach pozycjonerskich.

Założyłeś sklep internetowy lub otworzyłeś nową firmę? Potrzebujesz klientów i pozycjonowania strony. Uważaj jednak na oferty taniego SEO w firmach pozycjonerskich.

 

Kłopoty nowych stron internetowych

Osoba, która staruje z nowym biznesem, przykładowo ze sklepem internetowym, najczęściej nie dysponuje dużym budżetem, co przekłada się na małe możliwości poniesienia kosztu związanego z wypozycjonowaniem właściwie nowo powstałej strony. Niestety jak w przypadku innych dziedzin życia, połączenie tanio i dobrze nie jest zwyczajnie możliwe. Dlaczego?

Nowo powstała strona internetowa jest zupełnie nieznana dla wyszukiwarki Google. Brakuje na niej nie tylko odpowiednich treści, ale też optymalizacji pod kątem lepszego pozycjonowania w wyszukiwarce. Wszystkie te działania wymagają stosownej pracy, która oczywiście musi być odpowiednio opłacona. Z tego powodu przekonanie, że można zacząć prowadzić nowy sklep internetowy, zaczynając od małych nakładów na pozycjonowanie, jest całkowicie błędne.

Wypozycjonowanie nowej strony wymaga dużych nakładów, a utrzymanie jej w późniejszych latach na odpowiednim poziomie, będzie z kolei wymagało ich zwykle nieco mniej. Takie przedstawienie sprawy przez wiele firm pozycjonujących wprawia klientów w konsternacje, ponieważ nie zdają sobie oni dokładnie sprawy z tego, na czym polega pozycjonowanie i jakie stoją przed specjalistą SEO zadania.

6 najważniejszych czynności podczas pozycjonowania stron

Żeby klient zdał sobie sprawę, że nie może być mowy o tanim, a tym bardziej darmowym pozycjonowaniu, które będzie jednocześnie skuteczne, należy odpowiednio przedstawić zakres wykonywanych przy tym zadaniu czynności oraz ich przykladowy kosztorys.

1. Cele biznesowe i strategia ich osiągania

Zdecydowanie najważniejszą sprawą, która czeka na samym początku pracy specjalisty SEO, jest określenie stawianych przed stroną celów i strategii, oraz metod, jakim można je osiągnąć. Kluczowe w tym wypadku jest określenie tego, jak przedstawia się na samym początku wiek strony, jej pozycja wyjściowa w kwestii pozycjonowania oraz autorytet domeny.

Czynność ta jest właściwie jedyną, którą można zrobić po kosztach, lecz jedynie w sytuacji, gdy przewidziana jest długofalowa współpraca z danym specjalistą SEO.

2. Przeprowadzenie audytu SEO

Działanie to polega na określeniu aktualnej widoczności strony oraz zidentyfikowaniu wszystkich działań pozycjonujących, które do tej pory były wykorzystane na stronie i poza nią. Dzięki takiemu zabiegowi uzyskuje się informacje dotyczące aktualnej optymalizacji strony, ewentualnych kar ze strony Google oraz oczywiście redukcje znajdujących się na stronie błędów związanych z optymalizacją strony pod kątem jej przyjazności dla wyszukiwarek. Audyt SEO nie może także pomijać działań konkurencji, które mogą okazać się dobrym punktem wyjścia do wskazania kierunku rozwoju strony klienta.

Dobry aut SEO to koszt minimum 1500 złotych. Im bardziej złożoną wielkością i tematyką strona, koszt ten będzie proporcjonalnie większy.

3. Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są jedynym z najważniejszych czynników wpływających na pozycje strony w wyszukiwarce. Wypozycjonowanie określonych słów odpowiednio wysoko, pozwoli znacząco zwiększyć ruch na stronie.

Kluczem zatem jest to, aby potrafić określić odpowiednie słowa kluczowe do kampanii SEO. Nie mogą one być przypadkowe, ponieważ takie działanie nie będzie miało żadnego sensu. Przy użyciu specjalnych narzędzi pozycjoner jest w stanie wygenerować zapytania klientów, które później będzie można wykorzystać do ich pozyskiwania.

To jednak nie wszytko, ponieważ aby rzetelnie pozycjonować stronę, konieczna jest comiesięczna analiza wybranych wcześniej słów kluczowych. Koszt wyselekcjonowania absolutnego minimum, czyli około 200 słów, to dla dobrego pozycjonera około 4h pracy. Warto przy tym zauważyć, że średni koszt pracy takiego osoby to około 100-200 zł za godzinę.

4. Prace optymalizacyjne na stronie

Żeby pozycjonowanie strony był możliwe, pozycjoner musi mieć dostęp bezpośrednio do samej strony. Nie tylko do jej ustawień, lecz wręcz do kodu źródłowego, żeby możliwe było edytowanie meta tagów, atrybutów ALT przy grafikach, lub też zmiany nagłówków. To jednak nie wszytko, ponieważ prace optymalizacyjne mają na celu przyśpieszenie działania strony i skrócenie czasu jej ładowania.

Bardzo ważne jest także to, aby odpowiednio wyświetlała się nie tylko na ekranach komputerów, lecz także na tabletach lub telefonach komórkowych. Kluczowe w tym wypadku jest jednak przygotowanie odpowiedniego tekstu pozycjonującego, który zawiera odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, które zostały wcześniej przygotowane punkcie trzecim. Koszt takiej optymalizacji to koszt około 100 złotych lub więcej.

5. Pozycjonowanie

Wypełniając wszystkie wcześniejsze punkty, można przejść do pracy nad pozycjonowaniem strony. W tym celu przeprowadza się działania link building, które polegają na pozyskiwaniu linków SEO na pozycjonowaną stronę. Dzięki temu osiąga się znacznie wyższą pozycję słów kluczowych. Jeden dobry link to koszt minimum 100 złotych, a pamiętać trzeba, że samo ich pozyskiwanie jest dopiero początkiem, ponieważ do właściwego pozycjonowania koniecznie trzeba posiadać odpowiednią strategię opartą na działaniach konkurencji czy też możliwości, jakie ma budżet klienta. Żeby całość mogła funkcjonować na odpowiednim poziomie, co miesiąc trzeba dokonywać odpowiednich korekt, które również wymagają stosownego czasu pracy pozycjonera.

pozycjonowanie

6. Analiza przeprowadzonych prac

Każdy dobry pozycjoner SEO nie poprzestaje na wykonaniu swego zadania, lecz także na obserwowaniu osiąganych przez swoją pracę efektów. Analiza SEO pozwala zatem ocenić widoczność strony po tym, jak wdrożone zostały na niej wszelkie działania optymalizacyjne.

Pozycjonowanie strony samemu

Wielu jest takich klientów, którzy nawet po tym, gdy przedstawi im się rzetelną listę możliwych do przeprowadzenia prac, oraz uczciwą ich wycenę, stwierdzi, że jest to zbyt drogie przedsięwzięcie i nie mogą się na to zdecydować. Oczywiście jest to ich prawo, lecz muszą oni pamiętać, że długa droga do uzyskania efektów pozycjonowania jest znacznie bardziej kręta i wyboista. Mowa jest oczywiście o samodzielnym przeprowadzeniu pozycjonowania.

Dzień w dzień w Google wpisywane są hasła typu darmowe pozycjonowanie stron, czy też darmowy kurs pozycjonowania stron. Są to z całą pewnością osoby, które na własną rękę starają się znaleźć wiedzę na temat tego, jak samodzielnie można wykonać działania mające na celu pozycjonowanie własnej strony. Jest to jak najbardziej możliwe, lecz żeby było skuteczne, niezbędne będzie pozyskanie nie tylko dużej wiedzy w tym zakresie na różnego rodzaju kursach, które niestety najczęściej są płatne, lecz także konieczne będzie zatrudnienie SEO copywritera, czy też opłacenie dosyć drogich narzędzi wykorzystywanych do pozycjonowania. A to jeszcze nie koniec, ponieważ dla osoby dopiero uczącej się pozycjonowania, pierwsze próby pracy na własnej stronie mogą być niczym rozbrajanie bomby. Jeden fałszywy ruch, a strona może nie tylko utracić wcześniej posiadaną widoczność, lecz także może dostać czasową lub permanentną karę od Google, co skutkować będzie jej całkowitym usunięciem z wyszukiwarki.

Warto przy tym zauważy, że decydując się na tanie pozycjonowanie w firmach oferujących takie usługi po kosztach, narażamy się na dokładnie taki sam skutek. Tanie pozycjonowanie będzie robione z minimalnym zakresem prac pozycjonera, lecz często stosowane mogą być wręcz praktyki nieetyczne, które będą miały swoje odzwierciedlenie na obniżeniu pozycji strony w Google.

Pozornie wysoki koszt pozycjonowania

Niestety niemożliwe jest dokonanie określenia, czy podana cena za działania pozycjonujące jest wysoka, czy też niska, ponieważ zmiennych w tym aspekcie jest sporo. A zauważyć także trzeba to, że każda strona będzie potrzebowała zupełnie innych działań. Nowo powstałe strony będą wymagały więcej pracy niż te, które istnieją od lat, a chcą jedynie zwiększyć swój ruch. Niektóre strony wymagają tylko zwiększenia ilości mocnych linków, a inne, które oparte są na samych grafikach, będą wymagały zatrudnienia SEO copywritera, który wypełni stronę także treścią.

Często niezbędne będzie zbudowanie szeregu stron zapleczowych, które będą blogami, portalami ogłoszeniowymi, czy też forami tematycznymi. To właśnie dzięki nim możliwe będzie budowanie ruchu powstałego z przeprowadzonego wcześniej linkowania. A pamiętać trzeba, że każda strona zapleczowa oznacza kupienie domeny, wykupienie serwera, grafik, określonych szablonów czy też wykonania właściwej treści i oczywiście optymalizacji całości.

Często cena zbudowania takiej strony to koszt około tysiąca złotych. A wszytko wrasta, gdy osiągnąć chce się coraz większy ruch na stronie. 

A może ADS?

Wiele osób widząc ogromny koszt pozycjonowania SEO, decyduje się na wybór Google ADS, który oferuje podobne usługi, za znacznie niższe kwoty. Dlaczego jednak jest to tylko pozorna oszczędność? Ponieważ długofalowa współpraca z profesjonalistami pozycjonowania SEO, daje ogromne oszczędności i szeregu dodatkowych korzyści, powodując, że jest to zdecydowanie najtańsze źródło ruchu na stronie.

Czy tanie pozycjonowanie istnieje?

A jaka jest odpowiedź na zasadnicze pytanie, czyli czy tanie pozycjonowanie jest możliwe? Wszystko rozbija się o to, co znaczy tanie. Przy SEO na dobrym poziomie otrzymuje się większy ruch na stronie, czyli większą ilość klientów, większe zyski i realizację zakładanych celów.

Pozycjonowanie strony po kosztach, co jest atrakcyjne z powodu niskiej ceny, jest działaniem pozornym. Klient udaje, że korzysta z prawdziwego pozycjonowania, natomiast firma biorąca za taką pracę nieproporcjonalnie małe pieniądze, udaje, że faktycznie działa w kierunku skutecznego i efektywnego pozycjonowania strony klienta.

Prawdziwe pozycjonowanie jest tylko pozornie drogie. Realny koszt takiej usługi, gdy bierze się pod uwagę uzyskiwane efekty, jest stosunkowo niski. Wszystko to powoduje, że pojęcie tanie SEO, jest określeniem dosyć płynnym i niedającym się zamknąć w jednej określonej z góry sumie.