Login lub e-mail Hasło   

Dlaczego nie jestem naukowcem ?

Krótkie rozważanie o sensie życia człowieka.
Wyświetlenia: 583 Zamieszczono 14/01/2020

Dlaczego nie jestem już naukowcem ?

Z dość prostego powodu ...
Nauka nie sięga do sedna, istoty rzeczy. Nie potrafi odpowiedzieć na najprostsze pytanie ...
Kim jestem ?
To dość istotne pytanie, gdyż gdybym wiedział kim jestem, wiedziałbym jak żyć radośnie i szczęśliwie.
Już wcześniej napisałem, że nauka jest opisem rzeczywistości zewnętrznej. W równaniach matematycznych czy fizycznych nie ma zmiennej oznaczającej myślenie. Dlatego z badań naukowych mogę się dowiedzieć - jak działa świat zewnętrzny ale nie mogę się dowiedzieć - kim jestem.
Podobnie filozofią. Co prawda ona zajmuje się duszą, sensem istnienia, Bogiem i człowiekiem ale filozofowie nie odnaleźli jednej prawdy. Każdy z nich opisuje swoją prawdę.
Wobec tego pozostaje tylko - wiara. Tylko ona może mi wskazać drogę do "Siebie samego". Przy czym wiarę rozumiem tu jako swoje własne, wewnetrzne przeżycia i doświadczenia.  Dla mnie będą one prawdziwe ale nie da się ich udowodnić ani nawet uzasadnić.
Warto tu wspomnieć o religii. Religia jest dla mnie czymś zupełnie innym niż wiara. Religia jest zewnętrznymi zasadami, regułami postępowania ludzi. Wynikają one z wiary w "coś". Najczęściej przyjmuje się, że to "coś" to Bóg ale może to być Natura, Nauka, Ewolucja czy cokolwiek innego.
Podsumowując ...
Religia jest czymś zupełnie innym niż wiara.
.
W historii było mnóstwo ludzi, którzy tak samo skierowali się w głąb siebie by odnaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania. Napisali oni mnóstwo książek opisujących ich odkrycia wewnętrzne. Pomagają one zejść do wnętrza siebie w ten sposób, że pokazują jak robili to inni. Niestety każdy kto chce odnaleźć siebie musi sam wykonać prace poznawania.
.
Reasumując ...
Nauka nie potrafi odpowiedzieć na najważniejsze pytania egzystencjalne typu kim jestem, co tu robię, dlaczego cierpię, jak znaleźć Miłość i Szczęście, jaki jest sens mojego życia. Mistycy są przekonani, że można znaleźć odpowiedzi na te pytania ale należy ich poszukać w Sobie.

.

-&-

Podobne artykuły


13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 733
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1412
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1213
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 943
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1627
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1619
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1338
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1341
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 735
11
komentarze: 124 | wyświetlenia: 754
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 926
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 410
11
komentarze: 9 | wyświetlenia: 458
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Czyli wierzysz, w odnalezienie sensu Życia w sobie ?
Oczywiście dobrze że zaczynasz rozróżniać wiarę od przedmiotu wiary, ale czy da się budować wiarę bez nośnika wiary ?
Kiedyś Albert Einstein rozprawił się z pojęciem "eteru" przy pomocy aparatu matematycznego, jednak te jego rozprawienie nie wyjaśnia występowania efektu Dopplera występującego w falach elektromagnetycznych, a pojęci ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: poszukajcie chłopaki sensu życia w życie. Ściślej mówiąc w czystej żytniej. To was uskrzydli yntelektualnie, moralnie i duchowo.

@pokrzywiony: fundamentalne pytanie brzmi: skąd kuźwa biorą się takie ograniczone umysłowo ócone. ?

  Koriolan,  14/01/2020

@pokrzywiony: cóż ...
Nośnikiem "wszystkiego" we wnętrzu umysłu są myśli. Wszystko w tym momencie oznacza wszystko zewnętrzne. W/g mnie emocje i uczucia nie są myślami. Wydaje się, że emocje mają własny aparat je generujący i odczuwający.
Hmm ...
Przyszło mi do głowy, że emocje są wewnętrznymi zmysłami umysłu w odróżnieniu od zewnętrznych (wzroku, słuchu itd).
.
Ciekawa teoria by była ...

@pokrzywiony: sorry ale nie chce mi się dyskutować o tym czego ludzie nie wiedzą o świecie zewnętrznym.
W/g mnie prawie niczego nie wiedzą poza małą cząstką, która da się zaobserwować. W/g mnie nauka odkryła powiedzmy 3% a 97% to tajemnica. W tym prędkość światła, efekt Dopplera i wszelkie stałe fizyczne. Czyli np ludzie wiedzą jaka jest stała grawitacji, Plamka, prędkość światła itd ale ABSOLUTNIE nie wiedzą DLACZEGO te stale mają taką wartość ...

@Koriolan: jest taka ciekawa teoria, że u niektórych osobników owsiki udające myśli dają łapówkę zwieraczowi i ten je wypuszcza. Tak jakoś.

@Hamilton: ufff ...
Masz ciężkie życie....
Z pampersów też Ci owsiki uciekają ?
Może przyduś je mocniej pośladkami ...

@Koriolan: i ty to tak skrupulatnie i dokładnie wyliczyłeś, 97 i 3 %. Za pomocą tego suwaka logarytmicznego co ócony Maniuś ma przy rozporku. Gratulacje. Nie chcesz być naókowcem, szkoda. Zostań krawcem.

@Koriolan: "ale ABSOLUTNIE nie wiedzą DLACZEGO te stale mają taką wartość ... "
Bez stałych nie ma harmonii, a bez harmonii nie moglibyśmy funkcjonować ... :)

@Koriolan: a co to są pampersy? Czy to jest to gdzie walisz swoje sedno.

  Koriolan,  14/01/2020

@pokrzywiony: e nie ...
W/g mnie stałe naukowcy wstawiają bo nie wiedzą DLACZEGO im się eleganckie równania nie zgadzają.
Harmonia jest wynikiem głównego Harmonisty (Stwórcy) ale naukowcy odkryli zaledwie ogryzek jego wielkiego zamysłu.
Np, że jabłko spada z drzewa na ziemię ...

@Koriolan: Gdyby jabłonie rosły na księżycu, to spadały by jabłka na księżyc ... :))))))))))))))

Hahaha - nie ściemniaj Koriolanciu. Naukowcem nie jesteś i nie zostaniesz, bo nie potrafisz zrozumieć podstawowych pojęć. Może dlatego, że masz zaledwie 60 lat i nie dojrzałeś. Ty nawet czerwonego od zielonego nie rozróżniasz. Operujesz logiką blondynki a wiedzę czerpiesz z kolorowych czasopism dla znudzonych dam siedzących pod kloszem u fryzjera.

@Hamilton: domyślam się, że wiedzę o mnie czerpiesz z własnych doświadczeń ...
Gratulacje ...

Na pewno wiedzą kim są kolo i jotko, ham i reszta. To pewne. Gdyby najpotężniejsze umysły znały odp na to pytanie pewnie świat wyglądałby inaczej. Najwięksi myśliciele popadali w obłędy, geniusze odbierali sobie życie, a wybitni wybierali nałogi i samotność, zamiast szczęście, sławę czy możliwości. Większością ludzi kieruje złość. Niestety nie potrafią dostrzec, że samo sobie są winni. Łatwiej jes ...  wyświetl więcej

@Who cares: masz dużo racji ...
Dlatego ja się cieszę, że nie jestem tak idealny jak serpuś i Ham-ilton ...
Nie jestem takim geniuszem ...
:-)))

@Who cares: łał jaka się delikatna kjujowo zrobiłaś.

@Koriolan: bardzo wiele przeszłam w życiu i dziękuję losowi za to co widziałam, doświadczyłam, gdzie była, z kim i gdzie będę. Jestem ciekawa każdego dnia, miejsca, osoby i doceniam co czuję kiedy wieczorem zasypiam słysząc jak oddycha Oscar i chrapcia Dede.

@Koriolan: nie bądź taki skromny Edek z fabryki kredek. W końcu jesteś uduchowiony i możesz pisać o sobie z wyższością.
http://www.eioba.pl/koriolan

@Hamilton: zawsze byłam i zawsze będę. Niezależnie ile razy mnie obrazisz ty czy ktoś inny nie mając o niczym pojęcia. Nie możesz mnie zranić czy dotknąć, bo ani ja w twoim życiu się nie pojawiłam, ani ty nie pojawisz się w moim.

@Who cares: a poważnie mówiąc ...
Piszesz o kilka poziomów mądrzej niż trolle - "mądrale" dlatego uwielbiam z Tobą gadać.
Tak naprawdę to ja znalazłem odpowiedzi na najważniejsze pytania kim jestem i jaki jest sens mojego życia.
Teraz żyję zgodnie z tymi odpowiedziami sprawdzając, potwierdzając ich prawdziwość. Masz 100% racji, że można żyć aktywnie szukając swojego szczęścia ...  wyświetl więcej

@Who cares: ty kjujowa masz doświadczenia, oscara i dede, paczaj a inni siedzą w jaskiniach i mają króliki.

@Koriolan: dokładnie. Ja też eiobę traktuję jako przestrogę - czym się nie stać i jak najpełniej żyć w realnym świecie. Z bliskimi, z pasjami, z własnymi potrzebami i pragnieniami.

@Who cares: hi hi hi ...
Mamy maleńkie okienko na hamiltona ...
Ja 4,5" (cała).
Przez to okienko może mnie opluć swoją pisaniną, swoją złą energia i nienawiścią ...
Na szczęście okienko jest małe i niewiele tej jego złości przeleci ...
Prawdziwe życie to dobry obiad, który ugotowała dabry obiad :-)))

@Koriolan: łał to dziś liczy się tylko REAL. Iluzję zostawiamy na jutro, energię na pojutrze a czasoprzestrzeń na niedzielę.

@Koriolan: "TYLKO w realu"
.
Real Madryt ? (Madrid)

@Koriolan: nie wiem ile cali mam mój słodki 11 :), mój stacjonarny iMac ma 27, ale głownie używam go do pisania. Sieć to jedynie okienko. Masz rację. Malutki monitorek bez uczuć, emocji, reakcji. Nie jest miękki, ciepły i nie widać w jego oczach miłości

@Who cares: ło matko łośficuna nie słodzcie sobie tak, bo nabawicie się cukrzycy.

@Who cares: Hahaha - nie wiesz ile cali ma twój słodki '11'. Kjujowo jak piszesz nie pij, jak pijesz nie pisz.

@Hamilton: 6, 1 i co z tego?
https://www.apple.com/de/iphon(...)ductid-
ty giermuś, ja nie pije. Jestem teraz w fazie redukcji

@Hamilton: 11 cali=ok. 28cm....pozazdrościć.;-))

@Who cares: no wiemy kjujowa, że cię stać. Chłop zapierd*** całymi dniami to się ma...hahaha. Ale kogo to obchodzi pustaczku ?

@zakrawarski: nie ...
Zwykły REAL .... taki market teraz często zmieniony na Auchan :-)))

@Hamilton: już ci pisałam miernoto bez rozumu, że mnie nie obrazisz. Gdybyś mógł ze mną zmierzyć się w realu na intelekt, czy cokolwiek nie masz szans. klep więc safanduło tu a ja muszę uciekać do życia. papapapa debilku;)

@jotko49: gruppensex. I się nazbiera.

@jotko49: ledwo żyjesz a zioniesz jadem... po co? daje ci to szczęście? nie, nie odpowiadaj, bo pamiętam twoje marne trele 11 lat temu

@Who cares: tak ...
Ekran nie jest ani ciepły ani miły ani mieli ...
Choć mój ma silikonowy ochraniacz i czasem się grzeje jak go ładuje ...
Ale jakby nie było to my nadajemy mu wszelkie uczucia ....
Również temu co płynie od ham-iltona ...

@Who cares: pa pustaczku, nie będę cię zatrzymywał ale będę tęsknił. Będzie mi brakować twojej elegancji i dobrych manier spod budki z piwem. Mam nadzieje, że mi Koriolancio i krzywy Mańcio to wynagrodzą.

@Who cares: he he he ...
Nic to jotkowi nie daje ...
Ale inaczej on już nie umi ....
:-)))

@Koriolan: śmieszny dziadzio.... marny frustrat. Chyba życie go nie oszczędzało, a i w domu za wiele ciepła nie ma . Przykre, ale pewnie na to zasłużył. ja mam gdzieś moje dodatki. Lubie je, ale najlepiej mi kiedy psiak włazi do łożka i każe się głaskać . wtedy jogusia i inne gadżety na podłogę. Pies i ciepło rządzi. Jutro jadę z W. do spa na cały dzień. To prezent na 5 lecie nasze. Potem świętujemy w domu, ale będą zdjęcia, bo obiekt światowej klasy

@Who cares: no dobrze przeliczył. Co się czepiasz, 11 cali to 28 cm. Chyba, że w oślostanie inaczej wychodzi. Tak może być kjujowo.

@Who cares: ja na razie odpoczywam sam. Ciepło pojechało do Radomia :-)))
Jutro też ma być piękne słońce i pewnie pójdę na spacer na ulubiony rynek w Sandomierzu ...
.

@Hamilton: jotko w swej nienawiści przeliczył numer modelu na całe ...
Widać wyraźnie, że jest zaciemniony ...
Żal mi go ...

@Koriolan: e tam, raczej zakompleksiony ..., a właściwie to wszystko jedno ;)
Przynajmniej pokazał co mu po głowie chodzi ... :)))))))))))

@Who cares:
Redukujesz anoreksje ? 27 ? Hm .. jak masz ten 5k lcd , to jeszcze jeszcze, ogólnie Apple zawsze dawał do zestawu słabe lcd w porównaniu do nawet dobrych, ewentualnie robili powłoki na matryce, tak żeby wszystko rąbało po oczkach.
Cóż Hamilton ... no nie zaszedł w ciążę w wieku 16 lat, nie ma rozwodów, nie szlajał się z kobietami które obijały mu twarz hahahah ... sądzisz ...  wyświetl więcej

@Koriolan: nie wszyscy są bystrymi Koriolankami. Pamiętam jak Sadosie napadli na Vivi siedziałeś cichutko ale 'bochatersko' w kąciku jak na dobrego przyjaciela przystało.

@pokrzywiony: na Księżycu nie był i jabłko go nie pierd*** w dekiel. Ty byłeś i masz ślady.

@Who cares:
Mam pomysł, zróbcie cykl po kolei, dlaczego nie zostaliśmy naukowcami hahhaha , teraz ty, napisz prawdę o sobie, połowa życia z główką w chmurkach, a połowa z tą samą główką na zmieniających się penisach hahaha ...
Aaaa nie ... badania penisów, w sumie też nauka hahha ...

O widzisz jest pomysł na nową pozę dla ciebie "naukowiec" po "sportowcu" i "pisarce".

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: tak ...
To dokładnie to samo. Kompleksy powodują zaciemnienie umysłu, czyli utratę widoku prawdy ...

W skrócie nie zostałeś naukowcem, ani ty , ani pokrzywiony, bo z waszymi mózgami, to byście podstawówki teraz nie skończyli i to jest przerażające poniekąd, dwie pierdoły, które zadają pytania typu, co matematyka i fizyka mówi o sensie istnienia człowieka.Ty się legitymujesz wyższym wykształceniem, a jesteś tak rozwalony, że by ci rodziców wzywali i byłaby praca z psychologiem hahhahhaa, Krzywy to samo, Vivi, no .... na trójkach by zdała hahahaah, PODSTAWÓWKĘ, bando debili.

JUŻ NIE JESTEŚ naukowcem ? Byłeś naukowcem?
Szukałeś naukowej odpowiedzi na pytanie kim jesteś ? Nie wpadłeś na pomysł, że jesteś jeszcze naukowcem? Teraz JUŻ NIE JESTEŚ naukowcem. Zatem: Kim jesteś?
Ja wiem doskonale kim jestem. Jestem naukowcem, który nie zajmuje się poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie - Kim jestem? Nie zajmuję się tym, ponieważ wiem, ze jestem naukowcem.

@Adam Jezierski: wiem ...
Jesteś naukowcem bo brak Ci elastyczności i trzymasz się tego co naukowe. Absolutnie nie wiesz co oznacza "wiem, że nie wiem".
A wiesz, że i Einstein się mylił tak jak KAŻDY naukowiec ?
Ja zadałem sobie pytanie ... Dlaczego każdy naukowiec się myli ?
Uzyskałem odpowiedź, gdy przestałem być naukowcem ...

@Koriolan:
Naukowcy nie mylą się ogólnie, tylko od czasu do czasu.
>>> http://eiba.pl/12

@Adam Jezierski: naukowcy ZAWSZE się mylą. Ich teorie są chwilowo uznane za prawdziwe do czasu, gdy inny naukowiec je obali.
A może Ty znasz jakąś prawdę absolutna ?
Hi hi hi ...
Np jakiego koloru jest naprawdę różowy sweterek ?

@Koriolan: hi hi hi Hipokryciu . Prawda absolutna jest taka, że u ciebie nie ma żadnego RD. To nie RD, to NU. NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY.

@Hamilton:
Koriolan ma to, że jego musi ZAWSZE być "na wierzchu". Ty masz dokładnie to szamo ...-:)))

@Adam Jezierski: wszyscy jesteśmy ułomni poza szanownym panem hrabią Adasko. I dlatego ci tak 'zawiszczamy'. Mam nadzieję, że ty nam nie 'zawiszczasz' tak szamo jak my tobie.

@Adam Jezierski: e nie ...
Po prostu podprowadzam Cię do ściany ciemności jaką masz w umyśle a Ty ze strachem się cofasz ...
Nie ma sprawy ... Może innym razem ?

@Koriolan: szyćke siem ciebie już boją, bo jak zaczniesz mundrze to możesz nie skończyć przed północą, aż ci siem nogi spocą.

@Koriolancio: nikt tak jak ty nie potrafi wskazać jedynie słusznej drogi, nakreślić cele, podkreślić, zakreślić, odpowiedzieć, podpowiedzieć podkreślając i zakreślić odpowiadając zaciemnionym. Wszyscy chłoniemy to co już nakwiczałeś i czego jeszcze nie nabeczałeś cienkim kozim głosem całym naszym zwierzęcym ciałem. Pokornie błagamy śliń się dalej panie na każde zawołanie...

@Hamilton: witaj naczelny błaźnie eioby ...
Miłego dnia ...

@Koriolan: teraz nie wiem czy ty się jąkasz czy ty masz sklerozę, bo powtarzasz to już 100 razy. Ty tyle nie gadaj, ty zamieniaj się dzisiaj w harmonię zgodnie z przyjętym harmonogramem. Hahaha - chyba, że harmonia już przestała być wszystkim. Minęła godzina i Koriolancio już mógł zmienić zdancio.

@Koriolan: błaznem się bywa z wyboru i zawsze można przestać błaznować. Stan twojego łuśficynia to wynik zderzenia łopaty z deklem i skutki są już nieodwracalne. Widocznie byłeś pechowym dzieckiem.

A gdzie artykuł, dlaczego zostałem ślepawym otyłym bezdomnym haahaha ? Człowieku jesteś śmieszny do granic możliwości, w sumie gdybyś się tak nie rzucał, to aż żal kopać, od taka niedorozwinięta gruba kulka, jak może nie docierać do 60 letniego typa, że nauka nie jest od odpowiadania na pytania o sens egzystencji ludzkiej, od tego kurwa jest filozofia, jak już ktoś jest kupą nieszczęścia i nie moż ...  wyświetl więcej

@Serpico: nagi ster inrzinier' Koriolan ma wyższe, bo zamykali go na 4 piętrze w podstawowej, by nie uciekał z lekcji.

Problem w tym, że można pomyśleć, sformułować i wypowiedzieć pojęcie … problem. I to nie byle jak ale zgodnie z zasadami gramatyki. Podobnie formułuje problemy nauka .. więc tak naprawdę niedaleko można uciec od naukowej metodyki, próbując nienaukowych filozoficznych rozważań. Nie można uciec od następstwa podmiot-orzeczenie-dopełnienie. Dlatego takie rozważania są jedynie mieleniem słów w oprawie ...  wyświetl więcej

@podobny: Ogólnie masz rację ...
Ale tylko na wstępnym, początkującym poziomie. Wtedy faktycznie dążysz i szukasz harmonii pomiędzy dobrym i złym, ciepłym i zimnym. Ale będąc w harmonii zyskujesz spokój i możesz poczuć, że JESTEŚ HARMONIĄ.
Jest to trzeci stan, który jest celem człowieka.
Powtórzę jeszcze raz ...
Celem życia jest bycie harmonią.
.
Nawiązują ...  wyświetl więcej

@Koriolan: łał - kolejne wejście smoka - energia była wszystkim, przestrzeń była wszystkim, czas był wszystkim, czasoprzestrzeń była wszystkim, kartofle, buraki, ogórek, kiełbasa, sznurek, krówki i wirówki były też wszystkim a dziś paczaj harmoszka jest wszystkim.

@podobny: można to ująć w skrócie ...
Ad Stachura ...
Nie chodzi o to by od czasu do czasu popatrzeć na falę życia na oceanie ...
Chodzi o to by zrozumieć, że jest się ... Oceanem.
.
Dlatego ja twierdzę, że Stachura nie doszedł do celu ...

@Koriolan: Samo słowo cel jest w sobie zgubne. Jeśli rozważyć średnią rozpiętość czasową życia, czy osiągniecie kresu jest tym celem? A może zaznanie w życiu jak najwięcej przyjemności? Każdy ocean ma brzeg, o czym często zapominamy … a wydaje nam się, że ocean myśli jest nieskończonością. To krótkowzroczne myślenie. Wielu już umarło z własnej i nie własnej woli. Powstały księgi mądrości dla potom ...  wyświetl więcej

@podobny: ależ mam dość tej udręki słowem (myślą).
Hmm ...
Chyba masz rację, że nie powinienem Ci nic przekazywać ...
Próbuję porozumieć się poza słowami ale nie jestem jeszcze w tym dobry ...
No tak ...
Do Ciebie dochodzą tylko słowa.
Słowa są potrzebne na poziomie porozumienia tutaj ...
Hmm ...
Chyba szukam kogoś z kim mógłbym się porozumieć bez słów. Kogoś z wyższej góry ...

@podobny: tak naprawdę ...
To czytając Twoje komentarze wydaje mi się,że tkwisz w sferze duality (dobro - zło) a ja chcę Cię przeciagnac do non-duality (jedność).
Sorry ...
Po raz kolejny :-)))

@Koriolan: Dlatego bo patrzy na rzeczywistość oczami Badacza, a nie Twórcy to zupełnie różne od siebie perspektywy widzenia.

@pokrzywiony: tak ...
Ciągle mam wrażenie, że podobny był po drugiej stronie ale się wrócił. To wrażenie wywołuje we mnie żal i chęć przeciągnięcia go znowu na drugą stronę ....
Nieźle jestem porąbany ... Jak drewno na opał ....

@Koriolan: ty mógłbyś spróbować działać niewerbalnie poprzez balet. Wystarczy kilka plakatów - "Prima baleron Kori stanie przed wami zaciemnionymi twarzą w twarz data - godzina". Koszty niewielkie, rajtuzy, podkoszulek, baletki a widownia pełna łez.

@Hamilton: witaj naczelny błaźnie eioby ...
Miłego dnia ...

@pokrzywiony: TAK ...
Patrzy oczami badacza, bo uznał, że Twórca nie istnieje. Twórca to przypadek, mutacja, Los ...
A więc jak mógłby patrzeć jego oczami ?
.
Hmm ...
Dziwne ...
Uznanie istnienia Boga wydaje się być początkiem możliwości patrzenia oczami Boga, bycia jego synem ...
W sumie .... Logiczne ....

@Hamilton: W życiu nie byłem "na balecie", lecz mam dość bujną wyobrażnię i przez dłuższą chwilę, jej oczami przyglądałem się widokowi tej jego menażerii w odpowiednich strojach, tańczących w przedstawieniu "Jezioro łabędzie". Bez względu na koszty obejrzałbym to, choćbym miał przypłacić reanimacją na oiomie.
Przepyszne doznania...:-))

@jotko49: ja to bym zjadł nawet buddyń ze śledziem i paczał oczami Zbuka na taki zespół taneczno wokalny z Korim na czole, na czele. Czy tak jakoś. Kurtularne i duchowe wydarzenie roku a zaciemnione przez 100 lat w amoku..

@Hamilton: Wyobraż sobie cały komplet z Kjujową, Gazdą i barankami w baletkach, może i adaś by znalazł tam poczesne miejsce...ech marzenia. Henear miał ku temu predyspozycje by to z wizualizować, a gdyby tak krótki filmik. Rozmarzyłem się i głupotki mi we łbie...
Znikam bo Kjujowa na podglądzie i krew się poleje zaraz. Masakra. ;-)

@Hamilton: & jotko
Niestety, wasza rzeczywistość pozostanie taka sama bo wy ją sobie tworzycie, a jesteście zabetonowani w swoich poglądach. Dobrze wam w nich, więc nic się nie zmienicie a to niestety jest warunkiem zobaczenia czegoś innego :-)))

@Koriolan: ciśnij do Mirusia z San Tesco Baru. Pójdziecie w tango i po tygodniu też zobaczysz coś nowego. Tupot białych mew, strajkujące myszki i pląsające bakterie wielkie jak lokomotywy.

@Hamilton: cóż ...
Ty nie zobaczysz nic nowego. Kręcisz się w swej nienawiści jak pies za własnym ogonem ...

@Koriolan: cóż, zadzieram kiecę i nawrócić się lecę. Jak się nawrócę to z tą twoją miłością przylecę. I oskarżę was o faszyzm,
hitleryzm, kradzieże, rozboje, oszustwa, kopulację ze zwierzętami i morderstwa niewinnych dzieci. I zadowolony z siebie jak dzik w ciszy będę nasłuchiwał co Chrystus na to.

@podobny: ja przyjąłem za cel życia pokój (spokój) umysłu. Jego nieruchome trwanie, pozbycie się tyrani myśli i słów. A dokładniej przypomnienie sobie, że jestem panem myśli i słów.
Dopiero wtedy mój umysł znieruchomienie i zaznam spokoju. Teraz nie mogę pozbyć się myśli (słów), gdyż utożsamiałem się z nimi. Dosłownie jestem myślami i mój świat składa się z moich myśli. Gdy poczuję, że nie ...  wyświetl więcej

@Hamilton: nie nawracaj się na nic mojego ...
Nawróć się na Siebie samego ...

@Koriolan: hahaha - ty Koriolancio paczaj swym sokolim wzrokiem czy ci rozumek nie wraca. Jak się pojawi to wal w niego z całej siły kamieniami, bo przestaniesz być sobą i kto tu zaględzi zaciemnionych na śmierć? A tak zostanie tylko 3 % darmozjadów i będzie się wam żyło dostatniej.

@podobny: "Jesteśmy całością? A cóż to jest ta całość, "
Dla mnie całość jest zrozumieniem, że ocean umysłu nie ma brzegów, że jesteś tym samym zarówno gdy stoisz na brzegu, jak i wtedy gdy jesteś w głębinie ...
Całość jest zrozumieniem, że to Ty wybierasz gdzie chcesz być - w głębinie czy na brzegu i nie ma nikogo innego, który mógłby podjąć za Ciebie decyzję - gdzie mam teraz być - ...  wyświetl więcej

@Koriolan: bycie całością oznacza, że nie możesz być samotny.
Jeżeli katha odczuwa samotność to oznacza to tylko tyle, że zapomniała - kim jest. Pozbycie się samotności nie jest więc możliwe przez znalezienie drugiej zagubionej osoby. Wiesz z własnego doświadczenia, że nie można samotności zapełnić druga osobą. Ludzie myślą, że wystarczy znaleźć odpowiednią drugą osobę ...
Samotności się można pozbyć TYLKO znajdując Siebie ...

@Koriolan: hahaha - ty już stałeś się tą głęboką jednością i pierdolisz jak bezzębny Kazio po 3 mamrocie siedząc pod dziurą w płocie. Hahaha - jak zaględzisz te 97 % to zostanie tylko 3 % darmozjadów i nikt cię nie będzie okradał z renty. ZUS wypłaci ci wszystko co zbierze.

@Hamilton: dziękuję, że mi powiedziałeś kim jestem i jeszcze dałeś radę jak mam żyć. Rozumiem, że Ty żyjesz cudownie i dlatego możesz dawać takie super rady ...

@Hamilton: On ciągnie te bzdety, prąc niczym dzik z pomorem afrykańskim by przepchnąć go w popularne. Na służbę zdrowia niema co liczyć, na wyskrobanie za duży. Na eutanazję jeszcze nie gotowi. Jedynie jakiś kłusownik. Ech ci ekoterroryści, już byłoby po temacie, a tak trza zrobić zrzutkę na bilet do Bawarii. Tam jest unijny glejt na odstrzał. Eioba by odsapnęła i ZUS może by pociągnął z tydzień dłużej...

@jotko49: tak ...
Walę nieustannie w te wasze skorupy, by je rozbić. Ich twardość wydaje się nieskończoną. Ale tak nie jest ...
A eioba ?
Eioba już odpoczywa od ludzi i ich głupoty...

@Koriolan: oj tak, oj tak. Jest mi cudownie, bo życie jest piękne, oj tak, oj tak, życie jest cudowne, bo najważniejsze ci ono w życiu to zycie. Hahaha - reasumując : jest mi Super, Świetnie, oj tak, oj tak.. A tobie już nie.? Prace ci znaleźli ? Świnie nie ludzie. Ja bym się rozkwiczał głośno na twoim miejscu z żalu. Nie daj sie, walcz, kwicz, połóż się na glebę i wierzgaj golonkami.

@jotko49: hahaha - podlizał się fon Sadosiom wiele razy to i fon Sadosie się nad nim ulitowali. 'Jak Wy nam a My wam' - jak powiada słynny choć nieco skostniały statystyk i pierwsza przekupka eioba.

@Koriolancio : nauka ci nie chce odpowiedzieć na pytania, religia wierzy w jakieś 'coś', ale piszesz dalej, że tobie pozostaje - wiara. To kuźwa w co ty wierzysz ? W gówno na asfalcie. ?

  Koriolan,  17/01/2020

Dzięki państwu Sadowskim :-)))
Nie do końca mi zależy by moje artykuły były popularne ale też ciekawiło mnie ile trzeba poparcia by art przeszedł przy trzech odrzuceniach. Myślałem, że potrzeba 11. 2x3 =6 + 5 na przejście co daje razem 11. Ale widać, że przy 10 już przechodzi ...
Jeszcze raz dzięki ....
Na pochybel heiterom :-)))

Dzięki też wszystkim pozostałym głosującym :-)))

  sabinka  (www),  19/01/2020

@Koriolan: dokładnie. Ja też eiobę traktuję jako przestrogę - czym się nie stać i jak najpełniej żyć w realnym świecie. Z bliskimi, z pasjami, z własnymi potrzebami i pragnieniami.
http://www.embiznes.pl/

@sabinka: świat jest coraz piękniejszy ...
Bardziej otwarty i dostępny. Wystarczy mieć pomysł - jak przeżyć następna chwilę i można to realizować :-)))

No i w taki oto sposób mamy jednego, dobrze zapowiadającego się naukowca mniej. Nieładnie z Twojej strony.

  Hamilton,  28 dni temu

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: bez niego naóka nie odpowie już na żadne pytanie. A zaczęło się niewinnie. Obraził się na liczbę Pi już w podstawowej i został nieprzejednany. Są żołnierze wyklęci, mamy pierwszego naókowca wyklętego.

  Koriolan,  28 dni temu

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: miałeś ze mną nie gadać ...
Bo się boisz. To nic wstydliwego. Ten świat jest światem lęku i śmierci ...

  Hamilton,  28 dni temu

@Koriolan: ło matko a jeszcze 10 minut temu życie było piękne a ty nieśmiertelny. Listonosz z rentą dojdzie i świat będzie inny sabinko. Jeszcze będziesz jak 60 letnia sarenka hasał po łąkach 'podchalanskich' z wroblem goniąc owce i oślicę.

@Koriolan: Zbzikowałeś? Mów że jaśniej! A niby że kogo się boję?

  Hamilton,  28 dni temu

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: Koriolancio nie zbzikował, Koriolancio się taki urodził a potem dostał jeszcze biedak łopatą między oczy.

  ryh,  28 dni temu

"...gdyż gdybym wiedział kim jestem, wiedziałbym jak żyć radośnie i szczęśliwie."
A skąd takie założenie, iż ludzie wiedzący kim są posiedli radosne i szczęśliwe życie? Czy znasz jakąś osobę, która wg Ciebie wie kim jest?
Przeczytałem właśnie Twoje credo. Podobno,wg Ciebie, życie jest cudowne.I coś mi się tu nie zgadza. Czy cudowne życie nie jest radosne i szczęśliwe?

@ryh:
"...gdyż gdybym wiedział kim jestem, wiedziałbym jak żyć radośnie i szczęśliwie."

Przykładowo, osoba nieposiadająca talentu muzycznego która za wszelką cenę będzie chciała wygrać Konkurs Chopinowski, to raczej szczęśliwa nie będzie. To proste założenie, dlaczego to tak trudno zrozumieć ?
Dlaczego zadajesz tak infantylne pytania ?

https://www.ortograf.pl/watpli(...)antylny

  ryh,  28 dni temu

@pokrzywiony: Przepraszam. zmiana tekstu posta

  ryh,  28 dni temu

@pokrzywiony: Przepraszam. Zmiana tekstu posta

@ryh: " ... że Twoje "cudowne życie" jest pozbawione radości i szczęścia. "
Skąd Ci to przyszło do głowy ?

  Hamilton,  28 dni temu

@pokrzywiony: amerykańscy 'óczeni' dowiedli, że u ludzi, którzy mają głowy coś do niej wchodzi i coś wychodzi. O tobie nie było żadnej wzmianki. Dlaczego? Nie napisali.

  ryh,  28 dni temu

@pokrzywiony: Przepraszam . Skorzystałem z możliwości korekty.
Ale wracając do Twojego pytania. Cytat " To dość istotne pytanie, gdyż gdybym wiedział kim jestem, wiedziałbym jak żyć radośnie i szczęśliwie." pochodzi z powyższego artykułu Koriolana. Natomiast "życie po prostu JEST !!! (jest cudowne :-))))" jest cytatem z jego credo - myśli przewodniej. Coś jeszcze Ci wyjaśnić?

  ryh,  28 dni temu

@pokrzywiony: A tak z ciekawości. To dlaczego moje pytania uznałeś za infantylne? Czy możesz odpowiedzieć troszkę szerzej czy tylko trenowałeś pisownię nowo poznanego pojęcia?

@ryh: Cobyś chciał mi wyjaśnić ? Przecież to nie mój tekst jest w tym artykule ja go rozumie, a Ty pytaj Autora o wyjaśnienie tego co dla Ciebie niezrozumiałe. :)

  Koriolan,  28 dni temu

@ryh: życie samo w sobie jest cudowne.
Pytanie kim jestem jest istotne.
Jest tu niewpisanie, że człowiek żyjący robi sobie kuku poprzez myślenie (ego).

  Hamilton,  28 dni temu

@Koriolancio: ty wsadź palec do nosa i myśl o niebieskich migdałach od rana do wieczora. Masz jeden zwój i sobie go szanuj. Tylko palec nie za głęboko, bo dokonasz nieumyślnej aborcji.

  ryh,  28 dni temu

@Koriolan: Ale przecież nie mamy innego wariantu. Musimy myśleć.

  Hamilton,  28 dni temu

@ryh: e tam. Koriolancio woli kwiczeć. Bo on wielki łoś. Myślenie mu nigdy nie wychodziło.

  Koriolan,  28 dni temu

@ryh: ależ mamy ...
Pamiętaj co powiedział Bóg o sobie ...
Nie powiedział "myślę" ... Powiedział "jestem" ...

  Koriolan,  28 dni temu

@ryh: poza tym ...
Ktoś mądry powiedział ...
Jesteśmy oddaleni od Boga na grubość myśli.

  ryh,  27 dni temu

@Koriolan: Ale on nie miał rachunków do zapłacenia. Mógł sobie pozwolić na ten komfort.

  ryh,  27 dni temu

@Koriolan: To po co dał nam maszynkę do myślenia czyli mózg?

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: Korciu ty jezdeś wyższościom nad 'chimalajami podchalanskiemy'. To już wiemy. Nadawaj dalej, bo my 'stensknieni' KIM ty dziś JEZDEŚ.

  Koriolan,  27 dni temu

@pokrzywiony: fajne ...
Choć ja nie wchodzę w głąb Zen. Piotrek mi odradził.

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh: to dość proste ...
Myślenie jest objawem wolnej woli. Możesz myśleć co chcesz. Nawet to by zabić kogoś. Część myśli tworzy pożądania, osądy i pragnienia. Pozbyć się ego to właśnie odciąć pożądania od rzeczy ziemskich. By żyć tylko w sposób "być" a nie mieć. Przy czym chodzi tu o pożądania a nie faktyczne posiadanie. W końcu Jezus też miał sandały, płaszcz i inne rzeczy ...
Ale nie pożądał niczego ...

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: łał i na portalach randkowych się nie ślinił, wiśniówki nie chlał, nie kwiczał, renty nie miał i wszystkie siekacze na miejcu. E tam. Zaciemniony jakiś był. Żaden tam wróbel, kormoran, który nie chce być ócony czy Maniuś co jest ócony. Zwykły Chrystus czy jakoś tak.

@Koriolan: Słusznie mułło. Jezus na ten przykład posiadał ptaszka, a jednak nie używał go. A poniektórzy uczniowie Jego używają. Cwaniaczki.

  Hamilton,  27 dni temu

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: hahaha - ale codziennie się spowiadają po kilka razy i modlą jak ksiunc Budzinski i ten wieśniak 'sporzywajacy obiat'.

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: hahaha - i ty Kori pozbyłeś się EGOna. ? Ty jak się nadymasz to mógł byś robić jako poduszka powietrzna na łodziach podwodnych.

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: nie ma wyraźnych opisów czy używał czy nie ...

@Koriolan: Czyli skoro nie ma, to znaczy że używał?

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: a jakie to ma znaczenie ?

@Koriolan: No dla naśladowców Jego chyba jednak ma, albo przynajmniej mieć powinno. Chyba.

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: jasne, że nie ma, bo u ciebie już ILUZJA. Pozostały jedynie opisy legendarnej maczugi.

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: naśladowcy są niczym ...
Albo idziesz własną drogą albo jesteś nikim.

@Koriolan: To już teraz będę wiedział, dzięki. No, ale czekaj jeszcze, nie tak dawno pisałeś, że Jezus jest Twoim mistrzem. Czyli po co Ci taki mistrz skoro Jego nauki są dla Ciebie o dupkę potłuc?

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: nie można kogoś naśladować ...
Ale można swoją drogę odnaleźć dzięki naukom mistrza. Zwłaszcza najlepszego.
Powtórzę ...
SWOJĄ drogę korzystając z nauk mistrza.
.
Kto pierwszy porównał kobietę do kwiatu ... Był mistrzem.
Następnie to już tylko naśladowcy ...

  Hamilton,  27 dni temu

@Doktor Jekkyl i pan Hyde: no dobrze mówi. Najważniejszy 'miszcz' to dawajplama wróbel bez siekaczy a potem dopiero Chrystus. To wróbel przewidział w 1939 jak hitlerki napadły na polskie albo tak jakoś. Dokładnie nie wiadomo, bo naóka nie potrafi mu odpowiedzieć.

@Koriolan: No, muszę przyznać, że dobrze godosz tera. Bądź pozdrowion Koriolanie. A-hoj i A-loha!

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolancio: ale Chrystus operował słowami zamiast się iskać, drapać, bekać i kwiczeć. Zaciemniony był. Nie to co ty z wróblem.

  ryh,  27 dni temu

@Koriolan: Myślenie nie jest objawem wolnej woli. Musimy myśleć. Nie możemy wyłączyć myślenia. Nawet w czasie medytacji jedynie nakierowujemy nasze myśli na konkretny temat. Pozbyć się ego? Przecież to Twoje ego dokonuje wyboru pomiędzy sugestiami id i superego. Po prostu nie ma takiej możliwości. No chyba że zaprzestajemy wszelkiej aktywności i świadomie pozostajemy w psychicznym i fizycznym bezr ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh: W/g mnie nie rozumiemy się w kilku kwestiach ...
W czasie medytacji myśli się zatrzymują.
Drugie ...
Myśleć i być to dwie różne rzeczy. Można nie myśleć i być (prawdziwa medytacja to udowadnia).
Trzecie ...
Można samemu wybierać z ego lub poddać się wyborom życia (głosowi Ducha Świętego, karmie i inne określenia).
Tutaj Ty uważasz, że "poddać się życ ...  wyświetl więcej

@ryh: " Ale przecież nie mamy innego wariantu. Musimy myśleć. "

Co nazywasz myśleniem i na jakim poziome myśli współczesny statystyczny kowalski/kowalska ?
Czy mielące się w głowie słowa nazywasz myśleniem ?

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh
Spróbuję Ci skrótowo wyjaśnić jak widzę swoje życie ...
Stworzył mnie Stwórca (Bóg). Dał mi cudowny dar jakim jest życie. Zapisał też we mnie pragnienie bycia szczęśliwym (drogę do Boga, drogę Jezusową). To jest główny Modus operandi człowieka, przy czym wszystko dzieje się w umyśle - jest myślami (z grubsza biorąc). W młodości nabieramy pożądań, czyli przywiązania do rzeczy zi ...  wyświetl więcej

  ryh,  27 dni temu

@Koriolan: Chyba się nieco zagubiłeś. Zaczynasz wygłaszać przeciwstawne tezy. We wcześniejszym poście twierdzisz: " Pozbyć się ego to właśnie odciąć pożądania od rzeczy ziemskich." . Natomiast w ostatnim stwierdzasz że "pragnienie bycia szczęśliwym" jest w Tobie zapisane przez boga. Pragnienie i pożądanie to jedno i to samo. A wiara potrzebna jest Ci tylko na ziemi, tu i teraz. A więc reasumując: ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27 dni temu

@ryh: Koriolancio jest za a nawet przeciw już 3 lata. Średnio 2- 3 trzy tezy na minutę.

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh: cóż ...
Pragnienie i pożądanie to tylko słowa. Używam ich by coś Ci wyjaśnić. Są dwa i mają dwie różne definicje. Ale nie o to tu chodzi ...
Jedno to pojęcie "poszukiwania". Każdy człowiek ma to w sobie i widać, że prawie każdy poszukuje. Mała część ludzi, nie znajdując celu tłumią tą potrzebę szukania (alkoholem, narkotykami, seksem, zakupami, nienawiścią do innych itd).
/ ...  wyświetl więcej

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh: drugie pojęcie to "pożądanie rzeczy ziemskich', bogactwa, władzy. To zaciemnienie ...
Nazwałem to pożądaniami. Tego warto się pozbyć by zobaczyć nasze prawdziwą potrzebę. Nazwijmy to pragnienie szczęścia, Boga, Miłości itd.

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh: reasumując ...
Wiara jest mi niepotrzebna, gdyż zrozumiałem o co mi w życiu chodzi. Teraz żyję rozwijając się by osiągnąć pełnię Jedności ...
Jedności z sobą samym, z Bogiem, ze światem, ze Wszystkim.
Rozwój polega na pozbywaniu się myśli wiążących mnie z rzeczami z tego świata a zdobywaniu skarbów nie z tego świata.
Nie mam z tym rządnych problemów. Ot, potrzebuje jeszcze trochę czasu ...

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: najwyższe szczęście to bleblać i bleblać o szczęściu wybleblanym w ciągłym bleblaniu o szczęściu szczęśliwego bleblacza, który dzieli się bleblaniem, że jest takim szczęśliwym bleblaczem..

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: łał potrzebujesz czasu ? Gdzie tak pędzisz nieśmiertelny. Zadyszki dostaniesz i nam umrzesz.

  ryh,  27 dni temu

@Koriolan: Chyba się nie dogadamy. Piszesz:"Wiara jest mi niepotrzebna..." aby już za chwilę wspomnieć o "Jedności ..., z Bogiem". Jak chcesz być w jedności z Bogiem bez wiary w niego? Przecież wiara to jedyna możliwość "kontaktu" z nim.

  Hamilton,  27 dni temu

@ryh: kormoranek już dawno stracił kontakt z samym sobą. Chodzący ślinotok myśli. Mydło, powidło, masło maślane i marmelada.

  Koriolan,  27 dni temu

@ryh: tak ...
Ciężko się dogadać bo ja nie jestem katolikiem i mam całkiem inny słownik pojęć.
Wiara to dla mnie - nie mam dowodów ale uznaję, że Bóg istnieje.
U mnie jest wiedza. A więc ja nie wierzę w Boga,. Ja wiem, że Bóg jest.
Skoro Bóg jest, to ja JESTEM w nim. Mam problemy z odczuwaniem jedności z Bogiem bo oddzielają mnie od niego pożądania rzeczy ziemskich (zac ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  27 dni temu

@Koriolan: ty wiesz że Bóg jest ale w niego nie wierzysz. O mój boże kormorancio. Czyli ty już nie wierzysz w to co wiesz. Następnym etapem rozwoju będzie głęboka wiara w to czego nie wiesz a potem tylko kaftanik, bo sobie coś zrobisz z tej wiary i niewiary, wiedzy i niewiedzy.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska