Login lub e-mail Hasło   

CrossRoads

felieton
Wyświetlenia: 492 Zamieszczono 03/06/2020

Im starszy się staję tym wyraźniej dostrzegam jak istotna jest integracja wewnętrzna swojej osoby.

Jak ważne jest to by znać swoje pragnienia, obawy, cele, ograniczenia... Pewien rodzaj skupienia na doświadczanej rzeczywistości, otaczającym nas świecie oraz uczuciach jakie w nas zbudza.
Warto zadać sobie pytanie "dlaczego" - gdy nie jest się czegoś pewnym. 
"Dlaczego" - ma wyzwalającą moc, powstrzymującą nas przed akceptacją możliwie szkodliwych dla nas przekonań.
Pytanie to również przywraca rzeczywistości, gdy zbytnio się od niej oddalimy. Każe ono zastanowić się nad swoimi decyzjami. Np. "dlaczego czuję się w ten sposób?". 
Jest to wspaniałe narzędzie do odzyskania kontroli nad swoim życiem. 
 
 
Podobnych narzędzi jest ogromna ilość, człowiek to wielki wynalazca - musiał nim być by podporządkować sobie świat. 
Jednak, różni ludzie dochodzili do różnych rozwiązań, odpowiedzi stawały się inne, zmieniały się tak jak zmieniał się człowiek. 
Nie mogliśmy już dłużej zasłaniać się ignorancją, konflikt był nieunikniony a pokój... - pokój był mrzonką. 
Ujrzeliśmy że jesteśmy różni. Odmienności te zostały potraktowane jako zagrożenie dla wspólnoty, ich integracja wiązała się z kompromisem, bolesną zmianą - podważającą nasz system wierzeń. 
Niezgodności te były dla nas niewygodne, wymagały by przestać być biernym, zacząć decydować za siebie. 
Zastanowić się "Kim ja właściwie jestem?" - co przyczyniło się do wpadnięcia w kolejną pułapkę, tym razem źle pojętego indywidualizmu, który w konsumpcyjnej rzeczywistości, sprowadza się do wybrania sobie klatki...
 
I znów, gdy tylko poczuliśmy się w niej komfortowo, nabraliśmy chęci by zamknąć w niej cały świat.
Samotność przecież oznaczała pomyłkę, wykluczenie, karę...
Przestraszyliśmy się siebie, nabierając lęku przed swoimi wyobrażeniami, uzbroiliśmy je i by nie zostać zniszczonymi, padliśmy przed nimi na kolana. 
A one żywiły się naszym strachem, rosnąc w siłę, przejmując kontrolę.
 
Uważam że Jung ma rację - powinniśmy zbadać swój mrok, by przestać wreszcie bać się nieznanego, by poznać i przyłączyć do siebie te nowo odkryte tereny - tym samym poszerzając swoją świadomość. 
Panowanie oraz poddaństwo leżą w naszej naturze. Mamy jednak wybór nie ulegać żadnej z tych skrajności - osiągając wewnętrzny balans poprzez właściwe działanie.
 
 
 
................................................................................
 

Podobne artykuły


13
komentarze: 49 | wyświetlenia: 1539
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 1287
11
komentarze: 40 | wyświetlenia: 3187
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 2664
10
komentarze: 38 | wyświetlenia: 2106
10
komentarze: 123 | wyświetlenia: 1061
10
komentarze: 156 | wyświetlenia: 854
10
komentarze: 65 | wyświetlenia: 3515
10
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1008
10
komentarze: 7 | wyświetlenia: 2041
10
komentarze: 81 | wyświetlenia: 2531
10
komentarze: 7 | wyświetlenia: 2103
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





"Dlaczego" ... czasem to jedno pytanie prowadzi na manowce, a czasem do głębin własnego jestestwa. Wszystko zależy od tego gdzie się szuka odpowiedzi ... :)

  Henear,  03/06/2020

@pokrzywiony: To pytanie to dobry test na charakter.

@Henear: Masz racje, kierunek poszukiwania odpowiedzi wskazuje jakimi cechami osobowościowymi charakteryzuje się poszukiwacz. Oczywiście pewne cechy osobowościowe można zmieniać i nie stanowią one jakieś "wyroczni". :)

  Serpico,  03/06/2020

@pokrzywiony:
Jakie zmieniłeś, a jakie masz stałe ? Oprócz rezygnacji z radomskich i stołowej oczywiście, wiadomo czemu haahaahh
Chętnie poczytam jakie ty masz cechy, oprócz chronicznego, trwałego i niezmiennego, w czasie, poza czasem, przed czasem i nad czasem, totalnego rozmemłania.

Jedziesz, ja czytam, zamieniam się w światło, bo ja już jestem po zaglądaniu w mrok i się ok

...  wyświetl więcej

Żeby zbadać swój mrok trzeba być odważnym. Często ryzykować, być przygotowanym na porażki. Ale warto...

  Serpico,  03/06/2020

@Darknessss:
Bo ? Czemu akurat miałoby być to coś mrocznego ? Są ludzie którzy są pogodni z natury i taka jest ich natura i ci mroczni niech siedzą sobie sami w ich porytych od chlania i ćpania ciemnościach.
Tak będzie dobrze, nie ... tak będzie IDEALNIE.

Darknesss... wow wow...mroczna Vivi hahaha.........kim jest , wow wow, kuchnia i robić tam papu, ten jeden posiłek hahaha,

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  03/06/2020

@Serpico: wstydź się. Zrobi mrocznego focha i będziesz ją miał na sumieniu. Wrażliwa Jezd.

Swoją drogą, zastanawiam się do czego wy właściwie chcecie dotrzeć i czy któreś z was potrafi doprecyzować, czym miałoby to być ? Nie sądzę by istniał choć jeden człowiek na planecie Ziemia, który jest wstanie wyeliminować zaglądając w mroki, lub cokolwiek innego, dokładnie wszystko co go kształtowało od dziecka, a jeśli ktoś choć by chciał się do tego zbliżyć, potrzebna by była obiektywność, w pa ...  wyświetl więcej

  Henear,  03/06/2020

@Serpico: Ja to rozumiem jak rozwój osobowości, ewolucję. Stawanie się lepszym, silniejszym, szybszym, zdobywając coraz to większą wiedzę - te rzeczy same w sobie są nagrodą, jednak poza radością z nich oferują nowe perspektywy życiowe, horyzonty myślowe, co przekłada się na większą wolność na co dzień.
Konsekwentna praca nad sobą - (realna praca nad sobą a nie jakieś duchowe dyrdymały) spr ...  wyświetl więcej

@Henear:
Dzięki, no właśnie dlatego, nie zostałeś ujęty w zestawieniu rozmytych, którzy nie napiszą dokładnie nic konkretnego.
Czy ja wiem .. ludzie się gubią od różnych rzeczy, nie każdy wierzący chce udowodnić komuś swoją wiarę, eiobowi tak i to dokładnie wszyscy, no prawie wszyscy, jedynie Siciński, zostawia wybór, tylko nęci :)

Jakoś obiektywnie musisz ocenić, tak czy ina

...  wyświetl więcej

@Henear: Jak myślisz, czy pod wpływem doświadczeń i wiedzy zmienia się osobowość czy świadomość mająca wpływ na naszą osobowość ?

@Henear: "Nie uważam by stan całkowitej obiektywności był możliwy do osiągnięcia, nie widzę też co miałoby być w nim atrakcyjnego. "
No właśnie ilu ludzi po imprezie z alkoholem jak coś narozrabia twierdzi że to alkohol jest winny, a nie jego wybór wlewania go w siebie ? Czy alkohol czy inne substancje mają świadomość, wolę czy jakąkolwiek moc suwerennego wyboru ?

"Im wyraźniej widz

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: Maniek tobie się tyle pytań rodzi, że będziesz musiał dworzec centralny i pałac 'kurtuly' w Warszawie zamienić na porodówki.

@pokrzywiony: myślę ócuny kolego, że osobowość wpływu na świadomość jest świadomym wyrazem osobowej świadomości na całokształt wpływu. I tu rodzi się pytanie. Czy aby świadomość nie wypływa z osobowości wpływu na wyraz świadomości w kontekście osobowości w sensie całokształtu osobistej osobowości wypływającej z osób zarówno indywidualnie jak i zbiorowo. To oczywiste.

@pokrzywiony:
Osobowość uważam za "program" kształtowany przez zbierane doświadczenia. Środowisko I ludzie z którymi mamy styczność mają wpływ na nasze zachowanie. Stąd też w nowoczesnym świecie mnogość pseudo - osobowości, masek nakładanych na różne okoliczności.
Dostosowujemy swoje zachowanie do sytuacji i ludzi, na tyle ile pozwala nam wiedza jaką zebraliśmy poprzez rozmaite doświ ...  wyświetl więcej

@Henear: Myślę że na osobowość składa się nieco więcej niż tylko wiedza i doświadczenia, do tego dochodzą jeszcze naturalnie wrodzone predyspozycje i kwestie wyborów w jakim kierunku z tych predyspozycji korzystać.
Pozostaje jeszcze sama kwestia EGO jakie w sobie kształtujemy, właściwie EGO sami w sobie tworzymy na bazie przekonań z jakimi się utożsamiamy. Dwie osoby o takich samych predysp ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: A sześć osób o takich samych predyspozycjach wychowywane w tym samym środowisku mogą w sobie wykształcić jeszcze bardziej skrajnie różne cechy. Aż strach się bać. Trzeba wtedy zakładać cech rzemiosł różnych, wąskich i podłużnych.

  Henear,  05/06/2020

@pokrzywiony: Osobowość przed narodzinami? Nie wydaje mi się to w żaden sposób możliwe.
Predyspozycje genetyczne owszem, ale osobowość u płodu? Bzdura.
Wiesz, niektórzy mają za to płodną osobowość xp

@Henear: To jak wytłumaczysz fakt rodzenia się jednostek wybitnych które od chwili narodzin, swoim zachowaniem potrafią manifestować soje oczekiwania i właściwie w swoim dorosłym rodzicom nadać zupełnie inny trend życia. Posiadają zupełnie odmienny system kojarzenia faktów i już w chwili startu posiadają wrażliwość jakiej u rodziców tych jednostek nigdy nie zauważono ? Posiadają tak silne osobowoś ...  wyświetl więcej

@Henear: Mała uwaga jak będziesz próbował te twa gatunki porównać ze sobą to najpierw wysłuchaj jednego i pobadaj w sobie swoją skalę odczuć i postrzegania, a potem zrób sobie przerwę na spacer posłuchaj odgłosów przyrody wyrównaj swój stan emocjonalny, a potem przejdź do drugiego. Jak zrobisz jeden po drugim to ci się to zleje i wyjdzie Ci mikstura z której nic właściwie nie wnioskujesz. Ewentual ...  wyświetl więcej

  Serpico,  06/06/2020

@pokrzywiony:
https://www.youtube.com/watch?(...)&t=117s
To lepsze, walka z Renfri. Na razie widziałem fragmentami, Henear kiedyś pytał czy widziałem i co myślę, zajebiście zrobili, pod wrażeniem jestem.

@Serpico: Super przekaz, dwie pozornie walczące osoby wzajemnie się szanujące i niechcące zrobić sobie krzywdy. Niestety wymachując mieczami, prędzej czy później ktoś jest skrzywdzony. Niby co po walce o ton ma pozostać, kaleki władza chełpiący się swoimi bliznami ? :(
Podoba mi się. :)
Nie mniej jednak słuchaj dalej, bo jeszcze nic nie zrozumiałeś ...
https://www.youtube.com/watch?(...)WUgHbis

@pokrzywiony:
Pewnie walka nie ma sensu, jeśli z góry skazujesz się na porażkę.
https://www.youtube.com/watch?(...)JtDkg2g
Ja lubię jak muzyka mi się z czymś kojarzy.

@Serpico: "Pewnie walka nie ma sensu, jeśli z góry skazujesz się na porażkę."
A co dla Ciebie jest wygraną ?

@Henear: "osobowość u płodu? Bzdura."
Nie do końca masz rację.
Obserwowano bliźniaki i w łonie matki. W pewien sposób walczyły o miejsce w łonie i jeden okazywał się "waleczniejszy". W/g mnie dowodzi to posiadania osobowości. Zresztą poród nie wydaje się być procesem w którym następuje "włączenie" osobowości. Owszem, życie w łonie i w łonie świata jest tym samym. Różnica jest ilościo ...  wyświetl więcej

@Serpico: Zwróć sobie uwagę na fakty że Renfri wierzyła że potrafi pokonać Wiedźmina, a ten pomimo że wyraźnie nie chciał jej zabić bo łączyła ich jakaś więź to ją zabił gdy ta nie odpuszczała, więc ponawiam pytanie co dla Ciebie jest wygraną więź dwojga osób kończąca się śmiercią jednej z nich z ręki tej drugiej, czy wspólna droga przez życie obok siebie ?
Życie w imię samej walki nie ma sensu, bo z samego założenia jest skazane na niekończący się strach i poczucie bezsensu.

@pokrzywiony:
Nie wiem o co pytasz, czy pytasz o moje wygrane, czy o to co jest dla mnie wygraną jako taką.
Ee.... rozpatrywanie w ten sposób Wiedźmina, jest takie sobie, a ta sytuacja nie była taka prosta, gdyby była , to nie było historii z Renfri.

@Serpico: "co jest dla mnie wygraną jako taką." Taką wygraną ostateczną ?
https://www.youtube.com/watch?(...)UeHls4g
Masz problem z swoim systemem skojarzeń, sam go sobie stworzyłeś i sam możesz go zmienić ... :)

@pokrzywiony:
Co to znaczy ostateczna wygrana ? Maniek nie mul że mam z czymś problem, wstawiasz NRD, gdzie gdyby nie NRD, Polska by dostała repatriacje, walka o nie, jeśli chodzi o walkę, jest skazana niestety na porażkę.
Nie staraj się we mnie czegoś wpierać, bo to nie wyjdzie.

@Koriolan: ogólnie rozważając...
Osobowość jest rodzajem filtra, pośrednika między bodźcami a czynami. Ja uważam, że osobowość, ego "rodzi się", tworzy właśnie pod wpływem bodźców i konieczności działania.
Wracając do płodu.
Jeśli płód odczuwa bodźce to i ma osobowość. Bardziej lub mniej rozwiniętą.

@pokrzywiony:
Długo tak będziesz wstawiał tych kompozytorów, dlatego że są znani i to muzyka klasyczna ? Mi to nie robi różnicy, bardziej mi się podoba podkład do Assasin Crreed, z czego też niewiele wynika.
W tle mam włączoną grę, gdzie jestem w top pvp, jest jakaś wygrana, bo wygrywam z ludźmi którzy grają w to znacznie dłużej niż ja.

@Serpico: https://www.youtube.com/watch?(...)O6Qaog8
Tak długo aż zrozumiesz :)

@pokrzywiony:
Nie ma co rozumieć, nie przepadam za klasyczną muzyką, bo mi się z niczym nie kojarzy, natomiast klasyczne rozwiązania, typu miecz, nie były złe, powiedziałbym że były nawet dobre hahahah

@pokrzywiony: no dobra Mariol. Przekonałeś nas, że im większa miernota tym większą skłonność do korzystania z dorobku kultury na pokaz. Nic tak miernoty nie dowartosciowuje i jednocześnie nic nie kosztuje.

  Serpico,  06/06/2020

@pokrzywiony:
Życie dla samej walki nie ma sensu, no okay, w takim razie postać Wiedźmina nie ma sensu, bo on z walki żył.
Mógł nie być Wiedźminem, mógłby być rozlazłym pajacem z przewagą hormonów żeńskich, tylko wtedy Renfri, raczej by z nim nie była, ponieważ sama żyła walką.

@Serpico: No i czym się zakończyło życie walką, jak zakończyła się ich więź ?
Czy w ogóle jesteś świadomy tego z czym walczysz ?
A co jeśli na końcu się okaże że potwory z którymi walczył Wiedźmin nie były potworami tylko jego wyobrażeniami, a w rzeczywistości zabijał ludzi ogarniętych strachem ?

@pokrzywiony:
Jestem, walczę obecnie o normalne podejście do Wiedźmina, a nie wymyślanie że żyłby z Renfri i hodowali owce na przykład haahahah
Ty i te twoje interpretacje.

@Serpico: https://www.youtube.com/watch?(...)O6Qaog8 ... ciągle nie rozumiesz ?
Ok, zostawię Cie z tym, kombinuj ale po ostre narzędzia nie sięgaj ... ;)

@pokrzywiony: Mariol ty chopie bydziesz tyn ober sztajger na walcowni w hucie Katowice. Ino ty musisz 'zgrubść', bo dmuchnom cigaretom i zemdlejesz. .

@pokrzywiony:
Owszem, równie dobrze, twój kot, może się okazać czarną panterą, a nawet lwem i cię zeżre, co więcej może się okazać ratlerkiem, wtedy będzie inny scenariusz, a nie .. sorry, ratlerek tez cię zeżre.
Wiedźmin był od zabijania, nie bał się tego kim jest, Renfri, stała się tym kim była w wyniku przejść.

No .. na wszelki wypadek, puszczaj mu muzykę, stosuj prewencję.

@Serpico: tylko śpiewu ptaszków niech nie puszcza, bo kotka przerzuci się z myszy na ptaki. A wtedy nasz orzeł eioby będzie jej pierwszą ofiarą.

  Henear,  06/06/2020

@pokrzywiony: A ty umiesz to wyjaśnić? Takie geny i takie środowisko - szczęśliwy rzut kośćmi.
Jednostki wybitne stanowią mały procent całości. O nich jest głośno i często też przypisuje się im albo one sobie - jakieś szczególne znaczenie, zazwyczaj z powodów czysto marketingowych.
Ile jest ludzi zwyczajnych, niczym się nie wyróżniających o których nic nie słychać, które nie zyskują ...  wyświetl więcej

@Koriolan:
cytuję Koriolan :
"Żona wtedy rozwijała swoją karierę w szkole jako nauczycielka i nie chciała żadnych dzieci zwłaszcza, że przerwaliśmy jedną ciążę.
No cóż ..."
http://eiba.pl/4ho

Na pewno ma ? Ten także miał tak ? Czym w takim razie było przerwanie ciąży ? Hm ?

cytuję Koriolan:
"

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  06/06/2020

@Henear: o co chodzi ? To proste. Mariol chce popisać się znajomością muzyki poważnej. To mu przysporzy 'ałtorytetu' i powagi. Ćwierkot ptaszków był niewypałem marketingowym i yntelygentnie zmienił strategie.

@pokrzywiony:
Kojarzeniem kolegi swojego się zajmij, pisząc o tym razem już nawet nie o świadomości, ale wręcz o osobowości płodu, zapomniał że usunął razem z żoną ciąże.
Wracaj, jest makabreska, dawaj jakiś utwór.

@Serpico: ło matko bosko. To Kormoran ma już tak rozwiniętą i bogatą osobowość, że wywala własne dzieci z łona. No, no. Jeziusiek go pogłaszcze. Ma w ryja też pewnie.

@Henear: Jak chcesz bym to wyjaśniał Duchowo czy tak zdroworozsądkowo, by racjonalne myślenie mogło coś załapać ?
https://www.youtube.com/watch?(...)cmDtG6U ... możesz też prześledzić biografie wielkich kompozytorów i wyłowić czynniki łączące, a potem samodzielnie wyciągać wnioski ? ... ;)
Według mnie samo powszechne pojęcie D ...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: Rozmawialiśmy już kiedyś o tym.
Co jest według ciebie czynnikiem łączącym?
Wywoływanie wzniosłych uczuć u publiczności? Nie umniejszam tutaj wspaniałych umiejętności artystów czy wynalazców, jednak im mniej człowiek wie tym łatwiej jest go zadziwić.

@pokrzywiony: gdyby istniało coś takiego jak pole morfogenetyczne to nawet ócune Mańki by coś niecoś wiedziały. A tu .... kicha. Jedynie pseudonaukowy bełkot i ślinotok..

@Henear: Tu nie chodzi o jakieś zadziwienie, ale zrozumienie funkcjonowania rzeczywistości której jesteśmy częścią, a Tajemnica Życia i tak będzie wciąż zadziwiać i zaskakiwać swoimi rozwiązaniami, ludzi z wykształceniem którzy dysponują specjalistyczną aparaturą i zgromadzoną wiedzą. Jak się zetkniesz parę razy z Tajemnicą Życia zaczniesz to rozumieć i nie mam w tym miejscu na myśli orgazmu czy czegoś w tym stylu.

@pokrzywiony:
Zacznij zgłębiać swoje wypowiedzi, najpierw efemeryczne zjawy, następnie prorocy czasów biblijnych, jako jednostki wybitne, w międzyczasie tworzenie religii, na bazie proroctw, nie, cofnij, efemerycznych zjaw.

Nie mogli zacząć grać na skrzypcach, albo pianinie ? Ty sobie zgłąb, czemu sami nie robili pianin.

Nikogo nie interesuje co masz na myśli hahaha .... :)

...  wyświetl więcej

  Henear,  06/06/2020

@pokrzywiony: Haha, to chyba Koriolana zapytać o tą Tajemnicę Życia.
Pod względem liczby przeżytych orgazmów, prawdopodobnie przewyższa nas wszystkich.
https://joemonster.org/p/14516(...)Teresy_
Podaj jakieś przykłady w których doświadczyłeś tej Tajemnicy. Bo nie mówisz nic konkretnego.

@Henear: Bądźmy życzliwi ;)
Kiedyś podałem ale zniknęły w eiobowym gnoju, a z drugiej strony niech każdy tą ponadczasową Tajemnicę Życia odkrywa w miarę swoich możliwości. Bez Tajemnicy nie ma zabawy ... ;)

@Henear: w średniowieczu wystarczyło statystycznego szlachciure zaprowadzić do kościoła z malunkiem ogni piekielnych i był wystraszony do końca życia. Dziś nie zrobi to żadnego wrażenia na dzieciach. Ilość odebranych boźdzców temperuje reakcje.

@pokrzywiony: E tam. Mętna odpowiedź to żadna odpowiedź.
Ale zwykle tak jest gdy nie posiada się sprawdzalnych faktów. Dla jednego coś jest "cudem" dla innego już nie koniecznie.
https://www.youtube.com/watch?(...)YlQ_rm4

@Henear: Wszystko jest cudem przynajmniej na początku, ale to właśnie jest wspaniałe ... ;)
Liczy się to co jest dla Ciebie Cudem, a co reszta ma do tego ?
A co do filmiku jaki teraz podałeś, to raczej wiadomo o co chodzi ?
Ale trzeba pozwolić ludziom się zadziwiać i wierzyć w co chcą, na tym polega wolny wybór. :)

  Hamilton,  06/06/2020

@pokrzywiony: jak się rodziłeś byłeś małym cudem a teraz jesteś sporej wielkości cudokiem.

  Henear,  06/06/2020

@pokrzywiony: To do tego że osobiste preferencje nie są argumentem w dyskusji o rzeczach realnych.

@Henear: Czy my dyskutujemy, czy rozmawiamy ?
https://www.youtube.com/watch?(...)cmDtG6U

@pokrzywiony: o tak Mariol. Ty tych życzliwych tajemnic umieściłeś tu już prawie 7 tys. Prawie wszystkie się za ciebie czerwienią a jełopek chodzi w chwale dumny i blady..

@pokrzywiony: łał - jelopek już wie kim był Szopen, zna link i uszczęśliwia eiobę swą wiedzą. Zimą postawimy ci pomnik ze śniegu. Mariol Burczymuch I - ćwierkający i pociągający nosem meloman.

@Henear: Rózne to rzeczy można w chmurkach dostrzegać ...
https://ohme.pl/portal/wp-cont(...)428.png

"Nie bój się, kim jesteś"
Trafne spostrzeżenie, bo właściwie kim jesteśmy w pracy, domu, na spacerze, wśród przyjaciół, rywali ... Kim/czym tak naprawdę jesteśmy i czego się tak naprawdę boimy ?

@pokrzywiony: ty zacznij od pytania czego się nie boisz. Będzie ci łatwiej i mniej się nastukasz dziobem w klawiaturę.

https://www.cda.pl/video/560697f9 ... fajny film z 1927 roku, poruszający ciagle jeszcze nierozwiązany problem ... polecam. :)

@pokrzywiony: zmasowana seria natręctw nie odpuszcza tylko przybiera na sile. Wsadź palce w gniazdko elektryczne. To czasem pomaga. Tylko nie wsadzaj tego najmniejszego.

  Henear,  06/06/2020

@Koriolan: Słaby przykład z tymi bliźniakami. Organizm tak słabo rozwinięty jak płód czy też dopiero co urodzone stworzenie kieruje się instynktem przetrwania - podobną walkę obserwuje się m.in. u rekinów -
https://www.wprost.pl/398755/r(...)go.html
tu trochę z innej beczki
...  wyświetl więcej

@Henear: dwa plemniki też musza mieć rozwiniętą osobowość, bo ścigają się który będzie pierwszy w jajniku. Koriolancia chyba zapłodnił ten co przeznaczony był dla migdałków i dlatego taki z niego fizolof gadaczek. Pierw gada a potem czasem 'myśli'.

@Hamilton: Spuścizna duchowych wierzeń, szukanie ducha czy też inkarnacji, podczas gdy jest to podobna pula genetyczna - której cechy wspólne są najbardziej widoczne.
Wiara we wcielanie się swoich przodków w nowych członków rodziny jest najbardziej powszechna na terenach Indii.
"Kichasz zupełnie jak twój dziadek".

@Henear: tylko do tej pory nie wiem czy kicham jak dziadek Nepomucen czy jak Walery co klął do cholery.

  Henear,  06/06/2020

@Hamilton: Widocznie jesteś za mało uduchowiony.

@Henear: hahaha - mam jednego w rodzinie. Jest tak uduchowiony, że wystarczy na całe plemię i pół Indii może obdzielić. Tu na eioba ich też nie brakuje. Mnożą się jak króliki. A każdy kuźwa wie o Bogu 10 x więcej niż sam Bóg.

  Koriolan,  14 dni temu

Fajny felieton...
Pokazuje postęp ale też nieustanne trzymanie się i gloryfikacja kontroli i panowania nad swoim życiem.
Pytania "Dlaczego?" i "kim jestem?" są naprawdę rozwijające, choć nie pokazują jeszcze prawdy autorowi.
W/g mnie pragnienie, pożądania, poglądy, idee i chęci tworzą odległość między rzeczywistością a naszym wyobrażeniem rzeczywistości, różnicę między świate ...  wyświetl więcej

@Koriolan:
"https://www.youtube.com/watch?(...)kcf3PPE

>Celem Życia jest Tworzenie, czasem nam to wychodzi, a czasem nie. Jednak każde niepowodzenie staje się podwaliną do lepszego i sprawniejszego Tworzenia w przyszłości.

Jak widzisz Twoje sentencja jaką umieściłeś w swoim profilu:

"Życie nie ma ani celu,

...  wyświetl więcej

  Hamilton,  14 dni temu

@pokrzywiony i kormorancio: Aha. Stwórca was obu stworzył do wyciągania łap po zapomogi i do ględzenia na portalach, że życie jest piękne i nic nie warte. To chyba najbardziej udana konstrukcja tego waszego Architekta..

  Koriolan,  14 dni temu

@pokrzywiony: widzę to inaczej...
Tak jak napisałem. Wszystko co miało być Stworzone już zostało zrobione. My tylko odkrywamy co Stworzyciel Stworzył,choc tak naprawdę odkrywamy tylko siebie (na najwyższym poziomie). Na niższych poziomach odkrywamy świat, przyrodę a nawet coś tworzymy, choć to tylko iluzja.
Tak naprawdę nie dzieje się nic...

  Koriolan,  14 dni temu

@pokrzywiony: xxx
https://youtu.be/-qJkAosmEZM
Xxx
Nic dodać nic ująć...
Jedynie... Zrozumieć...

  Koriolan,  14 dni temu

@pokrzywiony: nachodzi mnie myśl, że Stwór a stworzył po to by... Doświadczać Siebie.
Bez celu, bez nadawania sensu...
Ot tak...

@Koriolan: gołym okiem widać chlapitanie, że jesteś tworem jakiegoś bezmyślnego Stwora. Stworzył i upuścił jak zobaczył co nabroił. Rzekł - 'bez sensu' i uciekł.

@Koriolan: taka myśl mnie naszła. Dlaczego chłoptasie nie rezygnujecie z tej bezsensownej renty i nie pogrążycie się w swych duchowych rozważaniach zamiast godzinami pierdolić w kółko to samo.

@Koriolan: "Bez celu, bez nadawania sensu...
Ot tak..."
To właśnie przyjecie założenia bezcelowości sprawia że kręcimy się w kółko połykając własny ogon, marnując czas i przeżyte doświadczenia. Widzę że Ci tęskno do chomikowego młynka ?
https://www.youtube.com/watch?(...)bOlT6wM ... chomiki też biegają w młynku nie znając i nie chcąc poznać celu. :)))))))))

@Koriolan: "Wszystko co miało być Stworzone już zostało zrobione."
Tylko że tego co zostało zrobione i z czego korzystamy, my zupełnie nie rozumiemy i nie szanujemy.

https://www.youtube.com/watch?(...)DuKu1Ok ... no to bawmy się dopóki jest czym dzbany napełniać ... :))))))))
Bezcelowy żywot konsumenta, jest strasznie

...  wyświetl więcej

@pokrzywiony: hahaha - a to co miało być ugotowane we wtorek już jest wypichcone i posolone u Marjóża. W poniedziałek będzie złożone w nocy na wycieraczce sąsiadów i pachniało siarkowodorem z piątku w ramach zemsty na konsumentach.

@pokrzywiony: Marjóż ty spróbuj nadepnąć swój ogon, bo ty się nagonisz i możesz nam 'schuść'. Dziś tabletka aspiryny jedynie cię przyciśnie i tchu nie możesz złapać a potem wypadnie z pudełka i cię może zmiazdżyć.

@pokrzywiony: ty nie narzekaj, bo jak końsumenci rzucą się pomaszkecić z kubłów na śmieci to co ci zostanie. Na oszkrabinach to ty chopie długo nie pociągniesz. A ty musisz mieć siła do faflunienia na eioba. Bez ciebie cała ekonomia runie i kto będzie na was robił.?

  Serpico,  14 dni temu

@pokrzywiony:
cytuję Pokrzywiony:
"Ciemny człowieku, przecież znaliśmy się tam jak "łyse konie" i razem nieraz w polu pracowaliśmy. kiedy większość prac trzeba było jeszcze robić ręcznie, a wynajmowanie traktora z maszyną kosztowało tyle że nie opłacałoby się niczego hodować. Jednak żywność jakoś trza było sobie wyprodukować. Do sklepu jeździło się może z dwa razy w miesiącu. A w dzi ...  wyświetl więcej

  Hamilton,  14 dni temu

@Serpico: teraz Marjóż awansował i wyżera słabszym kotom z kubłów a przed żulikami spieprza z 'bochaterstwem' w oczach biorąc zło tego świata na klatę. Ryceż i papierz z eioba.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska