JustPaste.it

Geometria inwersyjna

Bez zbytniego podziału abstrakcyjnego

Bez zbytniego podziału abstrakcyjnego

 

Na Wikipedii, więc zatem też w dostępnych opracowaniach (zob. przypis tam), jest trudny język. Dużo niepotrzebnych mobiusów, afinicznych, morfizmów (bo podobnoż hybrydy zmieniają formy ha ha...). Wynika to materializacji matematyki (podległości jej pod materializm techniczny "kul-tur-y", tur kultów i kultycznych turów).

149174ed8852a8f6c89b82509ae600f6.jpg

Każdy wie, czym jest odwrócenie

Wie, czym to "je".

Bez długiego wykładu!

f1eb699cd2488e6582c4cba87127c4ba.gif

Od razu widać charakterystyczną zasadę jaka w tym jest. Temat choć da się go rozbudowywać aparatem matematycznym jest niszowy, na encyklopedii tylko w kilku niektórych językach:

"

Languages

Nie ma tego jak na podstronie Polar coordinate system:

56 more

Drugi z przykładów, cosinusem nie trzeba się przejmować:

7ff055eeb6dcab4e67c989b8d6491705.png

Wzór na zwykłe zmienne x,y

przekształcane na odpowiadające im punty po zmianie, oznaczone dużymi literami:

{\displaystyle X={\frac {x}{x^{2}+y^{2}}},\qquad Y={\frac {y}{x^{2}+y^{2}}},}

W drugą stronę też jest łatwo

wzór jest taki sam jedynie tylko oznaczenia zmiennych inne, prosta zmiana wielkości liter tekstu:

{\displaystyle x={\frac {X}{X^{2}+Y^{2}}},\qquad y={\frac {Y}{X^{2}+Y^{2}}}.}

Drobniejszy dodatek: dodajmy stałą R do kwadratu tak jak robią to Niemcy. Mianownik ułamka będzie nadal ten sam, dla wygody.
Wygląd zmiennej z lewej strony nie ma znaczenia. Mógłby być to równie dobrze apostrof (znaczek prim czyli ' ) zamiast kreski nad "iksem" i "igrekiem".

Stałą wypadałoby dać innym kolorem albo podstawić wartość liczbową ale jako że wzór jest dalej prosty to można to zapamiętać - R znaczy radious, czyli w tym przypadku promień niezmiennego okręgu.

4ee92175d47594c6315dd44a3d7d6b3b.gif

I gotowe!

Wzór na przejście od modelu Ziemi jaki mamy do wklęsłej Ziemi mimo że w dwóch wymiarach.
Teraz wypadałoby go tylko dać do programu rysującego aby sprawdzić samemu. Nie uważam by to było takie trudne.
Na githubie wstawiłem pół gotowy programik w wersji źródłowej (nieskompilowanej a na budowanie qmake) pod Linuksa.

https://github.com/px2195/Traditional-Yahwist-Concave-Earth/

 

Linki

  1. http://ks-lang.de/werner/Transformation.html
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Inverse_curve
  3. https://github.com/px2195/Traditional-Yahwist-Concave-Earth/
  4.