Bez zbytniego podziału abstrakcyjnego
Na Wikipedii, więc zatem też w dostępnych opracowaniach (zob. przypis tam), jest trudny język. Dużo niepotrzebnych mobiusów, afinicznych, morfizmów (bo podobnoż hybrydy zmieniają formy ha ha...). Wynika to materializacji matematyki (podległości jej pod materializm techniczny "kul-tur-y", tur kultów i kultycznych turów).
Każdy wie, czym jest odwrócenie
Wie, czym to "je".
Bez długiego wykładu!
Od razu widać charakterystyczną zasadę jaka w tym jest. Temat choć da się go rozbudowywać aparatem matematycznym jest niszowy, na encyklopedii tylko w kilku niektórych językach:
"
Languages
Nie ma tego jak na podstronie Polar coordinate system:
56 more
Drugi z przykładów, cosinusem nie trzeba się przejmować:
Wzór na zwykłe zmienne x,y
przekształcane na odpowiadające im punty po zmianie, oznaczone dużymi literami:
W drugą stronę też jest łatwo
wzór jest taki sam jedynie tylko oznaczenia zmiennych inne, prosta zmiana wielkości liter tekstu:
Drobniejszy dodatek: dodajmy stałą R do kwadratu tak jak robią to Niemcy. Mianownik ułamka będzie nadal ten sam, dla wygody.
Wygląd zmiennej z lewej strony nie ma znaczenia. Mógłby być to równie dobrze apostrof (znaczek prim czyli ' ) zamiast kreski nad "iksem" i "igrekiem".
Stałą wypadałoby dać innym kolorem albo podstawić wartość liczbową ale jako że wzór jest dalej prosty to można to zapamiętać - R znaczy radious, czyli w tym przypadku promień niezmiennego okręgu.
I gotowe!
Wzór na przejście od modelu Ziemi jaki mamy do wklęsłej Ziemi mimo że w dwóch wymiarach.
Teraz wypadałoby go tylko dać do programu rysującego aby sprawdzić samemu. Nie uważam by to było takie trudne.
Na githubie wstawiłem pół gotowy programik w wersji źródłowej (nieskompilowanej a na budowanie qmake) pod Linuksa.
https://github.com/px2195/Traditional-Yahwist-Concave-Earth/