Login lub e-mail Hasło   

Koszt kampani reklamowej 0 zł - artykuły do przedruku?

Jakie korzyści można odnieść udostępniając swoje artykuły? To przede wszystkim doskonale targetowana reklama: czytelnicy Twojego artykułu z pewnością będą zainteresowaniu także odwiedzeniem Twojej strony.
Wyświetlenia: 3.633 Zamieszczono 14/08/2006

Gdy zaczynałem działalność z moim serwisem E-Biznes - Przedsiębiorca w Internecie, w wyszukiwarkach na hasło "artykuły do przedruku" nie można było znaleźć nic konkretnego. Kilka dni później już pojawiała się jedna strona. Była to podstrona mojego serwisu - artykuły do przedruku, na której udostępniłem swoje własne treści do bezpłatnej publikacji na innych stronach.

Pomysł nie mój, to fakt. Na zachodzie serwisy udostępniające artykuły do przedruku istniały już od bardzo dawna. Przykładowo serwis Ezine Articles, w którym dziennie pojawia się ponad kilkadziesiąt nowych pozycji.

Ja pierwszy raz spotkałem się z tą metodą promocji w CnebPoints, gdzie Piotr Majewski udostępnia partnerom możliwość przedruku artykułów pomagając im tym samym w ich działalności. W każdym artykule w stopce partner może wstawić własny link do serwisu CzasNaEbiznes w ramach programu partnerskiego.

Kilka miesięcy po tym jak zacząłem udostępniać swoje artykuły do przedruku, pojawiły się pierwsze Polskie zbiory artykułów do przedruku np. Artykularnia.pl. Aktualnie jeszcze raczkują (sierpień 2006), lecz już w najbliższym czasie wróżę im dobrą przyszłość.

Jakie korzyści mam udostępniając artykuły?

Z początku, nie miałem pojęcia czy udostępnianie artykułów do przedruku zadziała... ale kto nie próbuje ten nie wie. Po kilku miesiącach udostępniania artykułów, otrzymałem z pewnej konkurencyjnej strony newsletter. Wszystko by było w porządku, gdyby nie to, że treści w nim zawarte zdały mi się znajome! - ktoś przedrukował tam mój artykuł, wraz z linkiem do mojej strony!

- doskonale targetowana reklama u konkurencji

Serwis konkurencyjny do mojego umieścił moje artykuły! Co to daje? Kliknięcia w link pod artykułem, to nie był przypadkowy ruch, jak z większości innych reklam. Ruch generowany przez linki w stopkach jest bardzo wartościowy, klikają tylko ludzie zainteresowani tematem, chcący wiedzieć więcej na dany temat - co zapewne znajduje się na Twojej stronie.

- automatyczne pozycjonowanie

Od tamtej pory moje artykuły pojawiły się jeszcze na kilku innych stronach i nadal się pojawiają. Mało tego pojawiają się na stronach tematycznie związanych z moją! Każdy z linkiem do mojej strony, a ja nic nie robię poza jednorazowym napisaniem artykułu i umieszczeniem w serwisach zbierających artykuły do przedruku. Innymi słowy liczba linków do mojej strony powoli rośnie, a ja sobie odpoczywam. Jeżeli kiedykolwiek zajmowałeś się pozycjonowaniem stron, zapewne wiesz co oznaczają jednostronne linki ze stron powiązanych tematycznie.

- tak jak darmowe próbki

Artykuły pojawiające się w innych serwisach to tak jak darmowe próbki strony www. Darmowe próbki wiedzy, usług jakie dana strona oferuje. Jest jednak pewna różnica - ja nie zatrudniam hostessy, która by je rozdawała. U mnie właściciele innych stron tematycznych chcą się sami zatrudnić i pracować dla mnie za darmo. Sami pobierają i publikują artykuły u siebie, mało tego - czasem nawet rozsyłają doskonale targetowany mailing.

- budowanie społeczności wokoło serwisu

Wyobraź sobie osobę zainteresowaną tematem jakim się zajmujesz. Znajduje ona 10 stron o podobnej tematyce i na pięciu z nich znajduje Twój artykuł. Innymi słowy masz duże szanse, że Twoja strona zostanie uznana za jedną z lepszych i bardziej wartościowych, a co za tym idzie - godnych zainteresowania. W końcu zawsze lepiej z pierwszej ręki otrzymywać wiadomości. Budujesz tym samym swoją własną markę w danym temacie, po prostu stajesz się ekspertem w danej dziedzinie.

- poszerzanie rynku

W CnebPoints, Piotr Majewski większość artykułów udostępnia jako fragmenty. Jednakże jest kilka, które daje w całości do przedruku. Przykładowo artykuł reklamujący FreeBot, pod tytułem: "Najważniejsze narzędzie w e-biznesie" można przedrukować w całości. Artykuł ten w przypadku subskrybentów serwisu CzasNaEbiznes sprawdził się w promocji autorespondera. Dlaczego więc nie rozprzestrzenić go dalej?

Jaką wartość mają cudze artykuły?

Na pierwszy rzut oka mogłoby się zdawać, że strony zawierające przedrukowane artykuły są mówiąc zwyczajnie gorsze, niższej jakości. Lecz czy rzeczywiście tak jest? Ja od początku istnienia mojego serwisu szukam w internecie ciekawych artykułów. Następnie pisze do autorów z prośbą o pozwolenie na przedruk i wcale nie uważam przedrukowanej treści za mniej wartościową. Dla mnie różnią się od moich artykułów tylko tym, że nie mogę się pod nimi podpisać, ani też rozpowszechniać ich dalej.

Powiem tak, sama treść nie ma kompletnie żadnej wartości, treść posiada wartość tylko wtedy kiedy trafi do odpowiedniego odbiorcy w odpowiednim miejscu. Miejsce mam w postaci swojej strony, odbiorców zainteresowanych tematem mam, jedynie treści czasem mało. Dlatego też od samego początku istnienia mojego serwisu oferuję taką propozycję współpracy.

- wartości dla społeczności mojej strony

Wartość artykułu to treść, miejsce i odbiorca! Bazy artykułów do przedruku nigdy nie staną się czytelnią, ich zadaniem nie jest budowanie społeczności czytelników. Są tylko i wyłącznie usługą dla właścicieli stron www i do takich osób też są kierowane. Staną się natomiast miejscem gdzie właściciele stron www będą wyszukiwali treści mogące zainteresować ich czytelników. Baza artykułów to hurtownia, podczas gdy moja strona to mały sklepik detaliczny z miłą obsługą.

- narzędzie nawiązywania współpracy partnerskiej

Przykładowo ten artykuł napisałem między innymi dlatego, że chcę pomóc w promocji polskich baz artykułów do przedruku, nikt mi za to nie płaci, ale mi na tym zależy. Zawsze jakoś inaczej, bardziej przyjaźnie patrzę na serwisy, które zdecydowały się na publikacje moich artykułów, ta sama zasada domyślam się działa też w drugą stronę. Ze zwykłego przedruku artykułów może się nawiązać dłuższa współpraca.

- więcej podstron dla wyszukiwarek

Tutaj znowu wracając do pozycjonowania stron - umieszczenie artykułu to dla mnie dodatkowa tematycznie związana z moim serwisem podstrona, na której mogę umieścić poza samym artykułem i stopką swoje linki.

Na koniec

Mam nadzieję, że udało mi się zachęcić Ciebie do publikacji swoich artykułów na łamach innych serwisów i w bazach artykułów. Tak dla przykładu artykuł, który właśnie czytasz też możesz przedrukować, zachowując w nim rzecz jasna stopkę autorską.

 



Tomasz Urban pasjonat marketingu i twórczego myślenia, właściciel strony http://ebiznes.org.pl, oraz autor Gazetki Kreatywnej http://kreatywnosc.witryna.org

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!


Podobne artykuły


7
komentarze: 18 | wyświetlenia: 650
7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 892
6
komentarze: 3 | wyświetlenia: 791
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 71035
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647118
44
komentarze: 36 | wyświetlenia: 14609
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21158
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40130
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 12918
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52791
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17763
28
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22090
28
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17091
 
Autor
Dodał do zasobów: Artykularnia.pl
Artykuł

Powiązane tematy





  pi_uch  (www),  22/09/2013

W 2013 coraz trudniej o akceptacje napisanych artykułów do przedruku, administratorzy stawiają piszącym coraz więcej wymagań, co oczywiście "frustruje" tych, którzy uznali owe serwisy za serwisy typu Pressel Pages (niewymagające, akceptujący każdy artykuł).

  pwz  (www),  8 dni temu

Przez tyle lat zmieniło się bardzo wiele w tym temacie. Strony z tekstami do przedruku stały się śmietnikami dla pozycjonerów, przez co algorytmy googlowskie zaczęły promować unikalne treści. Dlatego dziś lepiej publikować dedykowane artykuły w branżowych serwisach niż działać na zasadzie kopiuj-wklej i zamieszczać swoje teksty na stronach o szemranej reputacji. Taka "kampania reklamowa" może przynieść więcej szkody niż pożytku.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska