Login lub e-mail Hasło   


Co jest uważane za SPAM


Na wstępie warto zaznaczyć, iż jednym z podstawowych założeń serwisu jest jego bogatość w treść. Chcemy, aby zawierał on także te mniej ciekawe, "słabe" artykuły. Algorytm będzie pozycjonował je niżej, nie trafią one także do katalogu - użytkownicy będą jednak mieli wciąż do nich dostęp.

Z tego założenia wynika fakt, iż nasze podejście do treści reklamowych w artykułach jest dość luźne. Nie będziemy jednak tolerować marnowania czasu naszych użytkowników treściami reklamowymi wskazanymi niżej i te zostaną usunięte.

1. Co uważamy za SPAM

1.1. Niekompletne artykuły (wstęp, zapowiedź, odnośnik do zewnętrznego artykułu)

    Treść artykułu powinna tworzyć kompletną całość. Nie dozwolone jest, aby artykuł był tylko wstępem czy zapowiedzią tekstu umieszczonego na innym serwerze. Wyjątkiem od tej reguły jest publikacja np. wybranego rozdziału z książki (jeżeli ten sam w sobie przekazuje ciekawą treść).

1.2. Logo i graficzne reklamy w artykule

    Nie zezwalamy na publikację logo i innych graficznych elementów reklamowych w artykułach. Logo można natomiast ustawić jako zdjęcie w swoim profilu.

1.3. Nachalne reklamowanie serwisu

    Niedozwolone jest nachalne reklamowanie w artykule innego serwisu. Dotyczy to zarówno ciągłego wspominania o nim, jak i formatowania tekstu dotyczącego go w sposób który miałby przyciągać uwagę użytkownika (czerwona czcionka, duża czcionka).

1.4. Opisy komercyjnie sprzedawanych produktów

    Zakazane jest publikowanie opisów produktów (w tym także stron internetowych), będących ich reklamą.

1.5. SEO artykuły (tzw. "precle")

    Artykuły które zawierają mało treści, za to dużo odnośników będą traktowane jako spam dla wyszukiwarek i usuwane. Teksty udostępnione na licencjach zezwalających na przedruk, z „doklejonymi” odnośnikami również będą tak traktowane.

2. Co jest mile widziane

2.1 Fragmenty książek

    Nasi użytkownicy chętnie czytają opublikowane fragmenty książek. Fragment musi jednak być spójny i w całości wyczerpywać kwestię którą porusza. Pod takim artykułem zezwalamy na opis z jakiej książki on pochodzi, wraz z aktywnym odnośnikiem.

2.2 Przedruki artykułów z innych serwisów

    W tym wypadku podobnie jak opisano wyżej, zezwalamy na odnośnik do źródła pochodzenia artykułu i krótki opis serwisu w stopce.

Ostatecznym warunkiem naszej oceny przydatności tekstu jest jakość jego zawartej treści do ilości reklam. Bierzemy oczywiście także pod uwagę raporty naszych użytkowników.

Uwaga: W celu obrony przed spamerami wszystkie artykuły typu "Propozycje" będą zawierały odnośniki z atrybutem rel="nofollow" (będą więc nieprzydatne z punktu widzenia PageRank). Ten stan nie będzie miał miejsca, gdy artykuły zostaną zakwalifikowane do katalogu.


© 2005-2016 grupa EIOBA. Wrocław, Polska