JustPaste.it

Scharakteryzuj narzędzia polityki promocji

Reklama - jest platna forma nieosobliwej prezentacji i promocji produktu lub uslug przez okreslonego nadawce. Cele reklamy:
a) przyciagniecie uwagi
b) wzbudzenie zainteresowania produktem, marka, itp.
c) wzbudzenie pozadania, pragnienia, posiadania
d) wzbudzenie zakupu
e) akcja dokonania zakupu
Pierwsze trzy fazy dotycza podloza, na które reklama kladzie glówny nacisk. Reklama jest najbardziej widocznym, najglosniejszym i najdrozszym instrumentem oddzialywania firmy na rynku. Zalety reklamy:
a) niski koszt dotarcia do jednego klienta i masowego rynku
b) znaczny stopien kontroli przekazu
c) mozliwosc dotarcia do duzej liczby nabywców
Wady reklamy:
a) znaczne opóznienie sprzezenia zwrotnego
b) standaryzacja przekazu
c) ograniczony zakres przekazu informacji
d) wysokie koszty mediów
Strategia reklamowa obejmuje: wybór wiadomosci i apelu; wybór metody reklamowej mediów; ocena skutecznosci(liczba osób, gospodarstw domowych; czestotliwosc- przecietna liczba odbiorców przekazu)
Sprzedaz osobista - bezposrednia - prezentacja towarów i uslug, polegajaca na przeprowadzeniu rozmowy z jednym lub wieksza liczba nabywców. Ma ona na celu doprowadzenie do transakcji, jest najstarszym, najdrozszym i najbardziej efektywnym srodkiem promocji. Funkcje sprzedazy:
-przekazanie przez przedsiebiorstwa informacji o produkcie na rynku
-pozyskanie informacji o potrzebach, popycie, preferencjach odbiorcy
-tworzenie wizerunków firmy i ksztaltowanie pozytywnego nastawienia odbiorców do przedsiebiorstwa
-przekonanie nabywców i wspieranie sprzedazy
Etapy procesu sprzedazy: poszukiwanie nabywców; przygotowanie wstepnego spotkania; spotkanie z klientem; prezentacja oferty firmy; pokonywanie oporów - dyskutowanie zastrzezen, jakie zglasza klient; zamkniecie - decyzja klienta; czynnosci posprzedazowe, doprowadzajace do ciaglosci w kontaktach z klientami.
Promocja sprzedazy - obejmuje te dzialania, srodki, które podwyzszaja stopien sklonnosci konsumenta do zakupu produktu poprzez zwiekszenie atrakcyjnosci produktu. Tak wiec namawia: kup dzis, kup natychmiast, zaraz. Kreowana jest ona do ostatecznego nabycia( promocja konsumenta) oraz do posredników handlowych( promocja handlowa).
Promocja handlowa- bezplatne egzemplarze produktów, kupony dla odbiorców detalicznych, prezenty dla odbiorców hurtowych i detalicznych, konkursy na wystawe sklepowa, premie z tytulu sprzedazy, rabaty przy powtórnym zakupie.
Promocja konsumencka: bezplatne próbki towaru, obnizki cen, kupony dla konsumentów, prezenty rzeczowe, konkursy( loterie), nagrody za lojalnosc, pokazy, degustacje.
Propaganda marketingowa - public relation-- rodzaj komunikacji przedsiebiorstwa z otoczeniem. Ma na celu: przyciaganie uwagi i wzbudzanie zainteresowania firma oraz uczynienia wszystkiego, aby uczestnicy rynku chcieli robic interesy z firma. Narzedzia propagandy:
-wiadomosci( informacja o firmie)
-konferencje, sympozja, kolacje
-pokazy oferty
-sponsoringi( dofinansowanie imprez lub osób)
-akcje na rzecz ochrony srodowiska
-foldery, ulotki o firmie
-zwiedzanie zakladu
-srodki identyfikacji np. wizytówki
Celem jest rozszerzenie i utrwalenie oraz doskonalenie stosunków z otoczeniem przez tworzenie i rozwijanie zaufania do firmy. Wybór narzedzi zalezy od propagandy:
-rodzaje problemów
-zasiegu oddzialywania i rodzaje adresatów
-dostepnych technik, informacji
-zasobów srodkami

Licencja: Creative Commons - bez utworów zależnych