JustPaste.it

9 mitów i faktów o Google Adsense (czyli zarabianie na reklamach Google)

Google Adsense robi ostatnimi czasy prawdziwą furorę w Internecie, ludzie umieszczają reklamy na swoich stronach, za klikanie w które płaci Google. Niby łatwy sposób zarobienia, chodzi wiele pogłosek i historii nie do końca zgodnymi z prawdą. Przedstawię Wam 9 z najbardziej pospolitych mitów na temat zarabiania dzięki reklamom Google.

1. Mit: Skoro wielkości reklam (336x280, 300x250 i 250x250) są efektywne na wielu innych stronach, to muszą być również tak samo efektywne na mojej.
Fakt: Nie do końca. Każda strona ma swoją charakterystykę; nie możesz się kierować tylko tym, co mówią ludzie i mieć nadzieję, że Twój CTR drastycznie wzrośnie. Próbuj i eksperymentuj z rozmaitymi reklamami i ich rozmieszczeniem. Być może reklama, która nie jest efektywna na innej stronie, będzie doskonale się spisywała na Twojej.

2. Mit: Najzykowniej jest rozwijać strony, które mają najwyżej cenione słowa kluczowe.
Fakt: Być może, jeżeli jesteś ekspertem do spraw SEO. Jest prawdą, że kiedy te najwyżej cenione słowa kluczowe są klikanie, otrzymujesz ogromną sumę pieniędzy. Lecz rozumiesz ilu jest ludzi, którzy myślą tak samo? Jestem pewien, że jest ich setki tysięcy i będziesz się musiał zmierzyć z krwawą konkurencją by znaleźć się na szczycie SERPS (Search Engine Result Pages [czyli na szczycie wyników w wyszukiwarkach]), nie będzie gości - bez gości, nie będzie nikogo, kto będzie klikał na Twoje reklamy. Innym rozwiązaniem może być przeczytanie artykułu - Incrase Google Adsense (od tłumacza: strona po angielsku).

3. Mit: Wysoki ruch na stronie + Wysoki CTR = Wysokie dochody.
Fakt: To jest idealne równanie, tylko wtedy, gdy smart pricing (tj. cennik ile Google płaci za kliknięcie) jest wymierny. Wysokie dochody zależą od kilku czynników, takich jak smart pricing i typ strony jaką prowadzisz. Niektóre typy stron (takich jak forum) mają wysoki ruch na stronie, ale nie generują wysokich dochodów z Google Adsense. Niski smart pricing również na to wpływa. Widziałem wiele stron, z wysokim ruchem, wysokim CTR, ale zupełnie małymi dochodami.

4. Mit: Jeżeli ruch na stronie nagle wzrasta (być może popularność strony spowodowana jest jednym z Twoich artykułów), Google może myśleć, że spamujesz.
Fakt: Nonsens. Google jest zdolne wykrywać i badać gości za pomocą ich adresów IP (jeżeli nie masz na tyle rozległej wiedzy o internecie, wyobraź sobie adres IP jako numer telefonu; za każdym razem, gdy robisz telefon, będzie on zapisany w centrali telefonicznej). Jeżeli spamujesz, jest duże prawdopodobieństwo, że wszystkie z adresów IP będą dokładnie takie same (jeżeli masz stały IP). Ponadto, Google może wykrywać skąd odnoszą się odwołania (skąd Twoi goście wiedzą o Twojej stronie). Jeżeli znajdą popularny blog/stronę, który ma link do Twojej strony, na pewno to zrozumieją. Tak więc nie masz się czym martwić.

5. Mit: Jeżeli Google nagle zbanuje Twoje konto Adsense, nie ma możliwości by się obronić.
Fakt: Niektóry się z tym zgadzają, inni dają przeczące fakty. Wiele stron narzeka, że Google nigdy nie dało im żadnych ostrzeżeń i nagle zbanowali ich konta. Prawdę mówiąc Google zawsze daje dwa ostrzeżenia zanim ostatecznie zablokują Twoje konto Adsense. Po drugie, jeżeli możesz udowodnić, że nigdy nie złamałeś Google Adsense TOS (Terms of Service - Warunki współpracy), na przykład oszukiwanie klikania w reklamy, zaraz reaktywują Twoje konto.

6. Mit: Google Adsense zrobi z Ciebie milionera w ciągu kilku miesięcy.
Fakt: Obudź się! To nie jest czas na sny! Musisz traktować Google Adsense jak prawdziwy biznes. I tak jak w każdym prawdziwym biznesie, potrzeba czasu i wysiłku by osiągnąć sukces. Warren Rowie z Problogger'a dzieli się informacjami o tym ile czasu zajęło mu zdobycie sześciocyfrowego czeku z Google Adsense - Blog Warren Rowie(w j. angielskim)

7. Mit: Powtarzający się goście ustabilizują Twoje przychody z Google Adsense.
Fakt: Duży błąd. Powtarzający się goście łatwiej znoszą pojawiające się reklamy, tj. nie zwracają na nie uwagi. Odkąd regularnie odwiedzają Twoją stronę, dobrze wiedzą gdzie umieściłeś reklamę (wykluczając rotacje i zmienność banerów każdego dnia) i będą ich unikać. Zdobywanie nowych gości każdego dnia jest bardziej efektywne dla Twoich dochodów Google Adsense.

8. Mit: Jedynym sposobem by bić sporą kasę z konta Google Adsense jest umieszczanie reklam na każdej stronie/blogu który masz.
Fakt: Na szczęście, nie! Jest wiele sposobów używania Google Adsense ID (znany jako "Publisher ID"). Jednym z nich jest używanie go jako "dzielenie dochodów". Co to jest? Jest wiele for dyskusyjnych, które proszą by wpisać swój Publisher ID podczas rejestracji na ich stronie. Oni używają tego IDu by generować reklamy Google Adsense w każdym temacie którym się udzieliłeś. Jeżeli te reklamy zostaną kliknięte, dochód będzie dzielony: 50% dla Ciebie, 50% dla nich. Jednym z for który używa tego sposobu jest Forum digitalpoint.com.

9. Mit: Osoby które mają dziesiątki (lub setki) tysięcy dolarów z Google Adsense muszą być właścicielami jednej strony, która jest odwiedzana przez miliony gości dziennie.
Fakt: Nie do końca. Prawdę mówiąc, większość z nich otrzymuje czeki z wielkimi sumami dzięki prowadzeniu małych stron. Łatwiej im generować $40,000 z 40 małych stron, niż generować $40,000 z jednej strony.

Enzo Chiu Freelance Programmer & Web Developer www.MakeMoneyAtHome-Idea.com
Tłumaczenie: Radek_1
Standardowo reklama: Strona o serii gier Emergency

 

Źródło: Enzo Chiu