Login lub e-mail Hasło   

Dlaczego większość religii jest szkodliwa i jak zostaje się ich niewolnikiem

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.wlasnowierca.go.pl
Rozmyślania na temat szkodliwości religii. Co powoduje, że stajesz się ich niewolnikiem?
Wyświetlenia: 11.558 Zamieszczono 21/12/2006

DLACZEGO WIĘKSZOŚĆ RELIGII JEST SZKODLIWA?


1. Religie narzucają człowiekowi koncepcje filozoficzne życia i śmierci.

2. Religie udzielają prostych odpowiedzi na trudne pytania i nakazują wierzyć w ich prawdziwość nawet wtedy, gdy budzą wątpliwości.

3. Religie utrudniają indywidualny rozwój duchowy człowieka.

4. Religie zniewalają człowieka ekonomicznie i psychicznie.

5. Religie są odpowiedzialne za nietolerancję religijną i wiele wojen religijnych.

6. Religie narzucają człowiekowi moralność i sposób życia.

7. Religie fałszują obraz rzeczywistości - dopasowują świat do religijnych dogmatów.

8. Religie składają obietnice, których spełnienia nie są w stanie zagwarantować.

9. Religie terroryzują człowieka - straszą nieprzyjemnymi rzeczami, jeśli wierny nie będzie postępować zgodnie z religijnymi nakazami i rozkazami.

10. Religie uczą poddaństwa i służebności.

 

JAK ZOSTAJE SIĘ RELIGIJNYM NIEWOLNIKIEM?

1. Decydują o tym rodzice w chwili narodzin dziecka. Jego wolny wybór i konstytucyjne prawo do wolności sumienia i wyznania ich nie interesują. Od chwili narodzin dziecko poddawane jest praniu mózgu. Uczestniczy w obrzędach religijnych, których znaczenia często nie rozumie, a doktryna religijna wpajana jest mu na równi z wiedzą naukową. Dziecko nie potrafi odróżnić informacji prawdziwych od wymyślonych i obracając się w środowisku wierzących, przyjmuje tę wiedzę za pewnik. Dopiero z czasem, gdy dorośnie, zaczynają pojawiać się wątpliwości i pytania. Wówczas otrzymuje proste i sprytne odpowiedzi, które wątpliwości te szybko rozwiewają. Religijne niewolnictwo utrwalane jest także poprzez presję środowiska, w którym człowiek żyje. Do niedawna wystąpienie z Kościoła związane było z ekskomuniką i klątwami. W dzisiejszych czasach zdarza się, że nietolerancyjna rodzina odwraca się plecami do zmieniającego wyznanie członka rodziny a nawet go wydziedzicza.

2. Niewolnikiem religijnym można zostać w wyniku nawrócenia. Nawrócenie następuje zazwyczaj w chwili słabości psychicznej człowieka, gdy jest nieszczęśliwy i załamany. Zwraca wtedy oczy ku Bogu, a wpojone w człowieka odruchy i zachowania każą mu iść modlić się do Kościoła. Gdy otrzyma wsparcie odkrywa, że w religii znajdują się informacje, które nadają życiu ludzkiemu sens. Problem polega na tym, że obok wiadomości bezsprzecznie użytecznych, znajdują się "informacje" szkodliwe dla rozwoju duchowego człowieka. Nawrócony nie dostrzega tego i przyjmuje za pewnik wszystko, co mu się powie. W ten sposób traci wolność, którą oddaje w ręce guru, księdza czy innego duchownego.

3. Niewolnikiem religijnym można zostać na skutek indoktrynacji religijnej. Czyli rozmowy na temat religijny przeprowadzonej w taki sposób, aby wywołać w człowieku wątpliwości. Obok rad praktycznych i w życiu użytecznych, pojawiają się budzące wątpliwości obietnice lepszego życia po śmierci, których nikt nie jest w stanie zagwarantować. W tej metodzie zniewalania ludzi przodują Świadkowie Jehowy, którzy są wyposażeni w specjalne książeczki z instrukcjami, jak należy rozmawiać z buddystami, katolikami czy ateistami. Każda z zawartych w nich porad obnaża słabe punkty poszczególnych religii (oprócz wiary Świadków Jehowy, oczywiście), a ponadto udziela rad, jak bronić słabych punktów zawartych w "Biblii". "Biblia" pełna jest sprzeczności, a niektóre fragmenty wyraźnie ukazują chrześcijaństwo w złym świetle. Przebiegła odpowiedź Świadków Jehowy jest wówczas następująca (przykład z życia wzięty): "Bóg celowo umieścił w Piśmie Świętym te fragmenty, aby osoby wątpiące, które nie są godne poznania Prawdy, utwierdziły się we własnych przekonaniach. Prawdziwa i wartościowa wiedza dostępna jest tylko dla osób, które są tego godne, szukają w "Biblii" potwierdzenia Prawdy (a nie Fałszu), ufają Bogu i nie wątpią. Prawda dostępna jest tylko dla wybranych". Czyli dla Świadków Jehowy. To jedna z chytrych odpowiedzi która udowadnia, że autorami "Biblii" są ludzie, a nie Bóg. Słowa, które przypisuje się Bogu, powinny być zawsze prawdziwe, a człowiek szukający w nich fałszu nie powinien go odnajdywać.

4. Najokrutniejszym z możliwych sposobów na utratę wolności wyznania jest przymusowe nawracanie przy użyciu szantażu lub broni. W tej metodzie przodowali w dawniejszych czasach katolicy osiągając całkiem niezły rezultat. Dziś kraje Ameryki Południowej i Łacińskiej to najsilniejsze bastiony katolicyzmu.

5. Niewolnikiem religijnym można zostać naśladując osobę uduchowioną, będącą autorytetem moralnym, jak ksiądz Pio czy Jan Paweł II. Niestety, osoba naśladująca ów autorytet zazwyczaj nie wie, że podobne autorytety pojawiają się wśród wyznawców wszystkich religii świata. Wynika to nie z wyznawanych przez nie religii, lecz z hardości ducha, zaradności, modlitwy, medytacji a nawet poczucia humoru. Jednym słowem z silnej osobowości tych ludzi, a nie religii. Przykładem niech będzie chociażby Ghandi.

Redakcja "Własnowiercy"
(lipiec - grudzień 2005)

Podobne artykuły


19
komentarze: 44 | wyświetlenia: 1649
15
komentarze: 17 | wyświetlenia: 973
15
komentarze: 13 | wyświetlenia: 1927
15
komentarze: 14 | wyświetlenia: 1874
14
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1055
14
komentarze: 16 | wyświetlenia: 878
14
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1712
14
komentarze: 22 | wyświetlenia: 1125
13
komentarze: 12 | wyświetlenia: 854
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1319
13
komentarze: 0 | wyświetlenia: 844
 
Autor
Artykuł
Dodatkowe informacje



  wyskacz,  02/10/2007
  Mat87,  17/03/2008

może ukazany w specyficznym świetle zbiór faktów, niemniej prawdziwych.
Wyskacz, dla ludzi wierzących taki artykuł nie ma znaczenia, po co odbierać im wiarę, skoro bez niej nie potrafiliby normalnie "iść przez życie"? Muszę Ci przyznać, że odkąd zacząłem mieć wątpliwości co do religii jako ogólnego pojęcia, ogólnie wzbogaciłem się w wiedzę i zacząłem zastanawiać się nad rzeczami, na których ...  wyświetl więcej

http://www.ithink.pl/artykuly/(...)oralne/

Tyle ja bym powiedział na ten temat...

Ten link wygląda naprawdę zabawnie ;-)

Wcześniej tego nie zauważyłem

  Exit,  11/07/2008

Współczuję.

,,Wiekszej głuoty jak ta opisana w tym artykule nie slyszałem"

Nie slyszales, bo suchasz wylacznie radia Maryja

  probus,  17/02/2009

Trafiłem kilka tygodni temu gdzieśw Internecie na słabo opisaną pierwszą część tego artykułu, która tak mnie zainteresowała , że ją nieco rozwinąłem i zamieściłem w Eioba jak oddzielny artykuł pt "Dlaczego religia jest złem", oczywiście z powołaniem się na "Własnowiercę" jako oryginalne źródło. Uważałem, że takie celne i zwięzłe omówienie szkodliwości religii i ukazanie tego zjawiska, od strony ko ...  wyświetl więcej

"Gdy otrzyma wsparcie odkrywa, że w religii znajdują się informacje, które nadają życiu ludzkiemu sens." i ten cytat z powyższego artykułu wystarczy za cały do niego komentarz.

Religia to zniewolenie umyslu.To faszerowanie mozgu indoktrynacja,ktora uwalnia od samodzielnego myslenia.Gdy uwierzymy w doktryne,po pewnym czasie zapominamy,czego owa doktryna dotyczy a wiec - przestajemy myslec,gdyz staje sie to dla nas tak wygodne,iz wolimy spac spokojnie wierzac nadal,ze 'pieklo jest pod ziemia'-czego dotychczas Kosciol oficjalnie nie odwolal.Poza tym...czy mozna kochac ze st ...  wyświetl więcej

  probus,  18/03/2009

Contra , potrafisz bardzo komunikatywnie przekazać trudne niekiedy do zrozumienia treści. Są trudne do zrozumienia jeśli się jest zaszczepionym wirusem religii, wtedy, gdy organizm człowieczka nie ma żadnych zdolności obrony. Przypomina mi to taką sytuację: rodzice chorzy na trudno uleczalną chorobę pozwalają ją zaszczepić swoim dzieciom. Wtedy wszyscy są jednakowo chorzy, a więc można powiedzieć, ...  wyświetl więcej

Ostrożny był bym w formułowaniu zarzutu, że religijność jest przede wszystkim zniewoleniem za które należy winić hierarchów kościołów. Autentycznymi członkami kościołów są przede wszystkim ludzie, którzy nie sa w stanie wymyślić własnej filozofi i łapią jakiegoś "gotowca" bo z nim łatwiej im żyć. W katolicyźmie jest to "moherowy" poziom, a podobnie wygląda to w innych religiach. Ludzie mądrzejsi z ...  wyświetl więcej

Glupoty, glupoty i jeszcze raz glupoty. Dyrdymały maluczkiego ateisty nie wierzącego w nic innego poza dobrami materialnymi. Jezeli odbierasz w taki sposob religijnosc to z pewnoscia masz jakies powazne podstawy aby móc tak twierdzić. Już Pascal w epoce baroku ztwierdzil ze jezeli rozum nie dostarcza mu dowodow na istnienie Boga to logicznie, a nawet matematycznie rzecz biorąc bardziej opłaca się wierzyć w Boga.

@ icewind.
"Dyrdymały maluczkiego ateisty nie wierzącego w nic innego poza dobrami materialnymi. Już Pascal w epoce baroku ztwierdzil ze jezeli rozum nie dostarcza mu dowodow na istnienie Boga to logicznie, a nawet matematycznie rzecz biorąc bardziej opłaca się wierzyć w Boga"

Zatem należysz do teistów bo jest to bardziej opłacalne.To zrozumiałe.Jesli jesteś wierzący a boga nie ma,

...  wyświetl więcej

  J.Sz.,  25/03/2009

Robert moje uznanie za ten komentarz. Niech sobie religie istnieją, nich robią co tylko zechcą byle tylko nie narzucały innym swojego sposobu myślenia. Święty biznes będzie się rozwijał tak długo, jak długo będzie miał swoich adoratorów, my na to nie wiele możemy pomóc, co najwyżej pisać różne artykuły, a to czy zechcą je czytać, od nich tylko zależy.

  swistak  (www),  25/03/2009

Religia chrzescijańska jest ostatnia polityczno moralna zapora przed szaleństwem eugeników , rasistów, genetyków .
Juz dzis mozna zamówic i kupic dziecko do "adopcji" , ale jeszcze nie mozna wyrzucic go przez okno z jadacego samochodu . W Chinach mozna go utopić jezeli to dziewczynka .Jeżeli ktos chce byc prawnym przeżytkiem przeszkadzajacym w postępie nauki zmierzajacej do wyhodowania prze ...  wyświetl więcej

@swistak: Dokłanie. Zapora przed NWO!

Do swistak
Dlaczego wg ciebiebie religia chrześcijańska jest taka wyjątkowa? Dlaczego kłamiesz o innych ideologiach? Czy tylko strach przemawia do twojej wyobraźni?
Zacznę od końca, eutanazja nigdy nie była i nie jest przymusowa. Jest możliwością skrócenia cierpień, jeżeli nie ma szans na wyzdrowienie. Rozumiesz tą różnicę? Jeżeli rozumiesz to czyż nie jesteś kłamcą?
Nie potra ...  wyświetl więcej

@ świstak.
Martwisz się o eutanazję i aborcję? A czym jest "eutanazja" jesli samobójstwem? Każdy
człowiek ma prawo decydować o swoim życiu lub śmierci. To ja decyduję czy chcę żyć,
znosząc ogromne cierpienie fizyczne i wiedząc że nie ma dla mnie ratunku.
To jest moje życie i moja wola. Wybór należy do mnie. I nic komu do tego.Co do aborcji,
kościół zamiast martwi ...  wyświetl więcej

Crześcijaństwo to dobra religia i nie zmusza człowieka do niewoli

  Darwolf  (www),  25/03/2009

To mi się podoba - prosto, krótko, konkretnie. Poszedłbym dalej tym tokiem myślenia: nie tylko "większość", ale WSZYSTKIE religie są szkodliwe.

Daje ci plusa i może troche żle się wysłowiłem bo w przypadky chrześcijaństwa trzeba przestrzegać 10 przykazań ps daj no punkt bo nie mam ani jednego

Religia wcale nie zniewala ludzi. Jeżeli ktoś nie chce dać się zniewolić nie chodzi do kościoła, to jego wybór. Sam znam wielu ludzi, którzy żyją tak jakby Boga nie było i żadna religia do niczego ich nie zmusza. Jeżeli ktoś dobrowolnie chce wyznawać jakąś religie z pewnością wie co to za sobą niesie... Mówisz, że religia narzuca człowiekowi moralność i sposób życia? Więc czym wg. Ciebie jest reli ...  wyświetl więcej

Do Otwarty-umysł
Religia zniewala umysł od dziecka w przedszkolu, szkole, rodzinie, to tak jakby człowiekowi podać wielokrotnie narkotyk a potem stwierdzić jak nie chcesz to nie bierz. Większość jest uzależniona i zastraszona. Oni nie znajdują alternatywy i nie potrafią się przeciwstawić organizacji mającej 2000 lat doświadczeniu w zniewalaniu. Strach i zniewolenie to dwa filary na których zbudowana jest wiara,

,, W ten sposób traci wolność, którą oddaje w ręce guru, księdza czy innego duchownego"> Tu zgrzyta przedstawienie guru jako tego, który wolność zabiera, ogranicza; wręcz odwrotnie Guru- to Mędrzec, który prowadzi adepta duchowego do wolności. Stawiać guru w jednym szeregu z księdzem, to pasuje jak kwiatek do kożucha. Niestrawneee! Poza tym art bardzo dobry z minusem.

Do roszpunek
Uzależniona i zastraszana... ale przez kogo? Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wypisać się z kościoła. Jeśli ktoś chce się od kościoła uwolnić to na pewno nie jest od niego uzależniony, a jeżeli jest zastraszony to na pewno nie przez kościół... Nie mówię tu o małych dzieciach, bo one jako tako swojego zdania jeszcze nie mają. Ale już wielu młodych ludzi nie chce chodzić do koś ...  wyświetl więcej

  J.Sz.,  28/03/2009

Zgadzam się z Otwarty-umysl, to nie religia ponosi winę a wyłącznie ludzie którzy się z nią utożsamiają. Bez ludzi nie byłoby religii a więc i fanatyzmu.

  swistak  (www),  26/03/2009

Ludzkość chcą zniewolić polityczni autokraci cynicznie wprowadzając urzedowy ateizm chociazby w konstytucji europejskiej . Potem hulaj buirokratyczno duszo bo piekła i Boga nie ma . Człowieka sprowadzi sie do kawałka mięsa i rzuci na pożarcie sprzedawców psychotropów poprawiajacych mu nastrój a tymi odpornymi zajma sie psychiatrzy .

do Otwarty-umysl
Postaram się wytłumaczyć ci w najbardziej przystępny sposób:
1. Hierarchia kościelna zastrasza i uzależnia, ich metody są identyczne jak we wszystkich sektach, przewaga polega na tym że wykorzystują jeszcze rodziny i autorytety zewnętrzne.
2. Jak to się robi? Otórz pozornie bombarduje się dziecko od najmłodszych lat miłością: Jezus kocha ciebie, "pozwólcie dzi ...  wyświetl więcej

@roszpunek, znakomicie opisałeś mechanizm wczesnego zaszczepiania wirusa religii i prania mózgu przez "bombardowanie miłością ". Każdy potrafi to zrozumieć. Rzecz w tym, że katolicy albo 1) ominą takie wyjaśnienia, albo 2) je przekręcą albo 3) obrzucą inwektywami. Dotąd nikt z nich nie obalił ani jednego z tych 10 argumentów na rzecz uznania religii za zło, ani jednego z 35 moich zarzutów wobec po ...  wyświetl więcej

  contra,  28/03/2009

do'otwarty umysl' - Ja doprawdy nie wiem,kto i w jaki sposob otworzyl umysl 'otwartemu umyslowi',chyba korkociagiem!Otwarty na co?Na dogmaty,ktorych zajadle broni?Umysl wypchany dogmatami nigdy nie jest 'otwarty'.Sora,ale czy TY w ogole znasz wlasna religie,zeby dementowac zastraszanie?A kto straszy pieklem,Szatankiem,ognistym deszczem,zaraza i ogolnym wyniszczeniem wlasnego tworu?Ja??A jako zagor ...  wyświetl więcej

  J.Sz.,  28/03/2009

contro, jako filolog używasz nie najtrafniejszych określeń po prostu obrażając "otwarty umysł". Ja też nie zgadzam się z tobą, bo swoimi komentarzami zachowujesz się tak, jak byś chciała innym narzucić swoją wolę, uważając się za jaśnie oświeconą. Masz prawo do swoich ocen a inni do swoich.

  contra,  30/03/2009

Ja tez sie poczulam obrazona,czytajac takie wypowiedzi.A poza tym 'jako filolog'.. A skad wiesz,jakich okreslen uzywaja filolodzy?Tez jestes filologiem?To nie jest specyficzna 'kasta',ani odrebny 'narodek'.Ludzie tacy,jak wszyscy i uzywaja roznych-rozniastych okreslen,zaleznie od rodzaju filologii :-)))Nigdy nie narzucam'swojej woli'nikomu,po prostu czasami sie nie zgadzam i nie boje sie wyrazac w ...  wyświetl więcej

  J.Sz.,  30/03/2009

Skąd wiem? Po prostu zakładam, że ludzie z wykształceniem i to wyższym powinni mieć jakiś poziom. Ja robię to na co mam ochotę, więc to ostatnie zdanie też jest nie na miejscu. Ale...

  swistak  (www),  28/03/2009

Contro ! Piekło istnieje adekwatnie do wyobrażeń . Nie wiem o co sie tak pieklisz ?

"(...) postanowione jest ludziom raz umrzeć, a potem sąd" (Hebr.9:27)

"Bo Słowo Boże jest żywe i skuteczne, ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, przenikające aż do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne osądzić zamiary i myśli serca, i nie ma stworzenia, które by się mogło ukryć przed nim" (Hebr. 4:12-13a).

"(...) Ratujcie się spośród tego pokolenia przewrotnego" (Dz. Ap. 2:40).

Tyle mojego komentarza.

Nie wiem ja wyznaje Bahaizm i jestem szczesliwy:)

  espera,  02/05/2017

Г-н и г-жа,
Я Primael FOLLERAUX, акционер и финансовый оператор.
Если вы являетесь физическим лицом французского, швейцарцы, канадцы, бельгийцы, португальский, итальянский и в любой точке мира, для вас, кто
застрял, запрещено банк и не имеют преимущество банков, которые нужно давать деньги между частности
Я предоставляю Готов к серьезным и честным людям, которые могут п ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska