JustPaste.it

Reklamuj się skutecznie w ogłoszeniach drobnych

Jeśli kiedykolwiek planowałeś zamieścić reklamę w książce telefonicznej albo w rubryce ogłoszeń drobnych w gazecie, to zanim to zrobisz przeczytaj ten artykuł.

Wiele reklam zamieszczanych w książkach telefonicznych jest całkowicie bezużytecznych. Nie są w stanie wyróżnić się z tłumu podobnych ogłoszeń.

Problem z książkami telefonicznymi i szczególnie drobnymi ogłoszeniami jest taki, że Twoja reklama jest tam widoczna obok reklam bezpośredniej konkurencji.

Wielu ludzi umieszcza swoje reklamy tylko dlatego, że robi to konkurencja albo dlatego, że ludzie korzystają z książek telefonicznych. Bardzo często ich reklamy nie proponują niczego nadzwyczajnego – po prostu krótki opis działalności oraz numer telefonu i faksu.
To wszystko.

Niektórzy reklamodawcy uważają, że przyciągną klientów, pisząc takie slogany, jak: „Najwyższa jakość w najniższej cenie” albo „Świadczymy szeroki zakres usług.”

To nie działa jakoś szczególnie na wyobraźnię klienta i nie jest w stanie popchnąć go do zakupów.

Handlowcy, którzy sprzedają powierzchnię reklamową w książkach telefonicznych radzą w takiej sytuacji, aby skorzystać z reklamy o większej powierzchni, która najlepiej, jeśli będzie kolorowa. To prawda – większe i kolorowe ogłoszenie jest zazwyczaj lepiej widoczne (przy okazji handlowiec zarabia więcej na jego sprzedaży). Nie zawsze jednak dysponujesz budżetem, który mógłby Ci pozwolić na inwestowanie w duże ogłoszenie.

Co można zrobić w takiej sytuacji, aby wyróżnić się i przekonać klienta do skorzystania właśnie z Twojej oferty?


Oto elementy, dobrego ogłoszenia drobnego:


Dobry nagłówek

Dobry nagłówek pozwoli Ci się wyróżnić z grupy kilkuset podobnych ogłoszeń. Potrzeba w tym celu czegoś, co rzeczywiście wygląda inaczej.
Zamiast pisać: „Oferujemy szeroki wybór materacy w korzystnych cenach” napisz: „Odkryj najbardziej komfortowy materac świata.” Który z tych nagłówków lepiej działa na Twoją wyobraźnię?

Niektóre nagłówki i hasła reklamowe są pozbawione sensu:


4398996d495303580664e114ffb9f4c3.jpg


Jaką korzyść komunikuje powyższy nagłówek? Żadną.
Jaką branżę reprezentuje to hasło? Niewiadomo.
Dlaczego miałbym się nimi bliżej zająć? Nie wiem.

Wiele firm popełnia błąd, wykorzystując cenne miejsce na stronie na umieszczanie swojego loga i nazwy.
Ludzie nie kartkują książek telefonicznych, ponieważ chcą sobie znaleźć coś ciekawego do przeczytania i w pewnej chwili natkną się na reklamę, która ich zainteresuje.

Ludzie, którzy korzystają z książek telefonicznych doskonale wiedzą, czego chcą. Chcą jak najszybciej znaleźć usługę albo produkt, który jest im potrzebny.

Daj im powód, aby zadzwonili właśnie do Ciebie.

Do tego służy nagłówek.


Interesująca propozycja

Cała rzecz polega na tym, że mała reklama nie jest często w stanie sprzedać. Jest po prostu za mała. Korzystając z małej powierzchni nie jesteś w stanie przyciągnąć klienta odpowiednio dużą ilością interesujących informacji ani nie masz miejsca, aby napisać mu o korzyściach, jakie oferujesz.

Zamiast tego, użyj reklamy, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do Twojej strony internetowej albo do twojego bezpłatnego numeru telefonicznego. Zainteresuj ludzi. Zaoferuj im coś za darmo.
Jeśli tego nie zrobisz, to ludzie będą kontaktowali się z Tobą jedynie po to, aby kupić, jak najtaniej.

Powód ich telefonu musi być bardzo przekonywujący.


Korzyści

To bardzo ważne. Nie podawaj cech – tylko korzyści. Zanim cokolwiek napiszesz, zadaj sobie pytanie, jakie zadaje sobie wielu klientów: „A co ja będę z tego miał?”

Zbyt wiele ogłoszeń wymienia rzeczy, które nie są tak naprawdę żadnymi korzyściami dla klienta: „Wysoka jakość, rodzinna atmosfera, działamy od 1989 roku, kuchnia staropolska etc.” To są zazwyczaj rzeczy bliskie sercu sprzedawcy, ale nie klienta.

Prawie nikt nie pisze o korzyściach, które zawsze są prawdziwymi korzyściami dla klientów: „Gwarancja - 36 miesięcy, bezpłatna dostawa i wniesienie do domu, bezpłatny montaż, wniesiemy nową lodówkę i wyniesiemy starą za darmo, pomalujemy Twoje mieszkanie i bezpłatnie posprzątamy po remoncie, dostawa w dogodnej dla Ciebie porze, infolinia z pomocą techniczną czynna przez całą dobę etc.”

Zwróć uwagę na poniższy przykład ogłoszenia:


d97b1232d5c27a5f08589ed77dcc46eb.gif

Jest bardzo proste i w bardzo prosty sposób komunikuje korzyść: „Kup duży kawałek albo dwa małe a otrzymasz drugą podobną pizzę za darmo”
Przy numerze telefonu znajduje się kolejna, ważna informacja: „SZYBKA, DARMOWA DOSTAWA.” W tym przypadku pojawia się logo firmy, ale pamiętaj, że jest to logo bardzo znanej sieci - przyciąga uwagę.


Polecenie działania

Jeśli chcesz, aby ludzie do Ciebie dzwonili – każ wydrukować dużymi literami swój numer telefonu.
Co więcej – wiele osób podejmuje działanie zupełnie podświadomie, dopiero wtedy, gdy każemy im to zrobić. Jeśli chcesz zwiększyć swoją skuteczność napisz nad numerem telefonu: „ZADZWOŃ TERAZ:”

Jeśli chcesz, aby weszli na Twoją stronę, napisz: „ZALOGUJ SIĘ TERAZ:”

To działa na niektóre osoby bardzo silnie. Zwróć uwagę, co pokazuje się na dole paska narzędzi, kiedy masz otwartą przeglądarkę Google:


af08de401952ffbd07ef1f2806ae9601.gif


Każdy użytkownik ma widoczne polecenie: „Szukaj w Google…”


Test

Zawsze testuj reklamę. Jeśli nie możesz zrobić tego przy pomocy jakiejś grupy testowej, to pokaż ją różnym (najlepiej obcym) ludziom razem z innymi reklamami i zapytaj się, którą by wybrali.

Jeśli masz na to fundusze, to stwórz kilka reklam i opublikuj je w kolejnych wydaniach gazety (co tydzień), aby sprawdzić ich skuteczność.

Opublikuj potem najlepszą z nich.

 

Źródło: http://www.magiaperswazji.pl/art21.html