Login lub e-mail Hasło   

Dlaczego niebieski przynosi sukces?

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://praca.artykularnia.pl/kariera/dla(...)08.html
W kontaktach międzyludzkich bardzo ważny, o ile nie najważniejszy, jest pierwszy kontakt. Kilka początkowych sekund może rzutować na przebieg całego spotkania. Dobre pierwsze wr...
Wyświetlenia: 1.003 Zamieszczono 15/06/2007

W kontaktach międzyludzkich bardzo ważny, o ile nie najważniejszy, jest pierwszy kontakt. Kilka początkowych sekund może rzutować na przebieg całego spotkania. Dobre pierwsze wrażenie na rozmówcy możesz zrobić tylko raz.



Wśród szefów działów personalnych i łowców głów krąży wiele opowieści na temat wrażenia, jakie wywarli na nich starający się o pracę. Według nich niektórzy kandydaci wyglądają, jakby przyszli na spotkanie po całonocnej imprezie albo jakby znaleźli się wcześniej w oku cyklonu, a ich buty dawno nie miały kontaktu z pastą. Jedną z najbardziej irytujących rzeczy i najszybciej dyskwalifikujących, jest też żucie gumy.

Zostawmy jednak ekstremalne przypadki niedbałości w wyglądzie i skoncentrujmy się na trzech elementach, które mają znaczenie w czasie pierwszego kontaktu.

Sylwetka

Dobry obserwator po tym, jak trzymasz głowę, ramiona i plecy, od razu zauważy, czy jesteś człowiekiem sukcesu, czy też zakompleksioną osobą z problemami.
  • pozytywne wrażenie robi sylwetka wyprostowana, z lekko uniesioną głową (poćwicz chodzenie z książką na głowie).
  • do tego dodaj uśmiech, spojrzenie prosto w oczy, mocny, zdecydowany uścisk ręki – to z pewnością pomoże w dalszej rozmowie.
Kolor koszuli/bluzki
  • czerwony – sygnalizuje, że jesteś osobą pewną siebie, energiczną, optymistyczną, ale kolor ten może też wzbudzać obawy, sugerować chęć dominacji.
  • niebieski – wzbudza zaufanie, sugeruje, że jesteś osobą spokojną, myślącą, rzetelną.
  • biały – klasyczny, sugeruje optymizm, patrzenie w przyszłość. W połączeniu z grafitowym wzbudza szacunek.
  • fioletowy – wyróżni Cię w korzystny sposób, ale tylko wtedy, gdy będzie to spokojny, ciemny odcień tego koloru; sugeruje pewność siebie, dyplomację i kreatywność.
  • zielony – sygnalizuje osobę przewidywalną i upartą.
  • różowy – u kobiet sprawia wrażenie małej pewności siebie, u mężczyzn jest dopuszczalny tylko zimny, jak najjaśniejszy odcień, który może sprawiać wrażenie sukcesu, ale radziłabym ostrożność z tym kolorem w męskim wydaniu.
  • żółty – najgorszy z możliwych wyborów w spotkaniach oficjalnych; sugeruje, że możesz być impulsywny, niezrównoważony.
  • brązowy – możesz w nim robić wrażenie osoby niezdecydowanej i biernej.
Poznałeś już znaczenie kolorów; teraz tylko od Ciebie zależy, jaki wybierzesz. Pewnie chciałbyś wiedzieć, czy jest uniwersalny zestaw kolorów, który pomoże Ci osiągnąć sukces? Odpowiedź jest krótka - nie ma. Zależy to od stanowiska, o jakie się ubiegasz – kandydat na pracownika kreatywnego do agencji reklamowej ubrany we wzorowy, profesjonalny zestaw: grafitowy garnitur i białą koszulę może sprawić wrażenie osoby zbyt konserwatywnej, a pracodawca będzie oczekiwał kogoś z fantazją. Otrzymałeś wskazówki, ale inicjatywa należy do Ciebie!

Gesty, mimika

Pewnie już wiesz, że język Twojego ciała dociera do rozmówcy znacznie szybciej i lepiej niż słowa, więc kontroluj gesty i mimikę podczas ważnych spotkań, np. w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.

Unikaj:
  • dotykania ust i nosa,
  • pochrząkiwania przed odpowiedzią na pytanie,
  • nieśmiałego uśmiechu lub, dla odmiany, zbyt głośnego, nerwowego śmiechu,
  • gestykulacji rękoma,
  • wzruszania ramionami,
  • krzyżowania rąk i nóg,
  • splatania palców u rąk,
  • odchylania się do tyłu na krześle,
  • częstego spoglądania w górę przed odpowiedzią na pytania.
Elementy, które opisałam, to tylko wierzchołek góry lodowej, ale od czegoś trzeba zacząć. Uda Ci się utrzymać dobre wrażenie, jeśli nauczysz się kontrolować to, co mówisz i jak mówisz, ale o tym następnym razem. Życzę Ci powodzenia podczas nowych, pierwszych spotkań.

----------

Beata Grantt jest doświadczonym ekspertem w dziedzinie języka ciała, kreowania wizerunku, komunikacji. Założycielka serwisu internetowego http://www.eprof.pl - Pracuj w Europie! i autorka bloga eksperckiego IMAGE - http://www.granttmarketing.blogspot.com. Kontakt z autorką: bgrantt@eprof.eu

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

Podobne artykuły


11
komentarze: 123 | wyświetlenia: 1140
11
komentarze: 41 | wyświetlenia: 3502
11
komentarze: 17 | wyświetlenia: 3031
10
komentarze: 93 | wyświetlenia: 647
10
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1828
10
komentarze: 38 | wyświetlenia: 2206
10
komentarze: 7 | wyświetlenia: 2205
10
komentarze: 156 | wyświetlenia: 911
10
komentarze: 65 | wyświetlenia: 3858
10
komentarze: 7 | wyświetlenia: 2229
10
komentarze: 29 | wyświetlenia: 1646
9
komentarze: 4 | wyświetlenia: 3312
 
Autor
Dodał do zasobów: Artykularnia.pl
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska