Login lub e-mail Hasło   

Ubiór w pracy

To, co nosimy do pracy, może mieć dla nas znaczenie kluczowe. Wzbraniamy się przed tym, ale częstokroć ubiór jes t decydującym czynnikiem wpływającym dodatnio lub ujemnie...
Wyświetlenia: 8.173 Zamieszczono 13/11/2007

To, co nosimy do pracy, może mieć dla nas znaczenie kluczowe. Wzbraniamy się przed tym, ale częstokroć ubiór jest decydującym czynnikiem wpływającym dodatnio lub ujemnie na ocenę otoczenia, samopoczucie, bezpieczeństwo, a także zyski firmy, relacje z kontrahentami i współpracownikami. Oczywiście nie we wszystkich przypadkach kwestia ta będzie równie istotna. W zależności od płci oraz tego na jakim stanowisku pracujemy powody, dla jakich szczególnie dbamy o strój, ulegają zmianie. Mówić możemy właściwie o dwóch typach ubioru funkcjonującego w innych sytuacjach.

1. Pierwszym przypadkiem jest strój w biznesie.

O odpowiednim stroju pamiętają zwłaszcza młodzi biznesmeni stawiający dopiero pierwsze kroki na rynku. Gdy rozkręca się własny interes istotne wydaje się wszystko, a więc także i elegancja. Myślenie to oparte jest na zasadzie „jak cię widzą, tak cię piszą" lub na innym obiegowym stwierdzeniu, że nasza osoba staje się wizytówką firmy. Więcej uwagi przykłada się zatem do wyboru garnituru (najlepiej by był on w kolorze szarym lub granatowym), koszuli (preferowane odcienie pastelowe; ewentualnie biel z dodatkami, np. w kratka, linie), krawata (najlepiej w delikatne, niezbyt krzykliwe wzorki) i dodatków jak pasek czy też dobrej marki zegarek.

Całość musi do siebie pasować i stanowić idealnie przemyślaną całość. Tą zasadą kierują się również panie przy wyborze stroju do biura lub na spotkanie z klientem biznesowym. Pierwsze wrażenie może zadecydować czy negocjacje skończą się dla nas korzystnie czy nie. Nie należy więc na ważne spotkanie ubierać sie zbyt ekstrawagancko i wyzywająco (dotyczy to głównie kobiet, gdyż mężczyźni mają mniejsze pole do popisu w tej kwestii). Nie chodzi przecież o eksponowanie swoich atutów (a jeśli tak to tylko dyskretne), lecz o argumenty merytoryczne. Tak więc, by pomóc sobie wyglądem, ubierzmy się tak, by wyglądać mądrze. Wybierzmy garsonkę w stonowanych kolorach, w tym najlepiej spodnie na kant lub spódnicę do kolan (krótsza raczej nie wskazana), buty na niskim obcasie z zakrytymi palcami i dopasowaną do całości koszulę. Nie obwieszajmy się również biżuterią, bo w stroju biznesowym zdecydowanie korzystniejszy jest minimalizm. Najlepszymi dodatkami będą: dopasowana do butów lub kostiumu torebka, spinka w upiętych w kok włosach (jeśli są one długie) i jak w przypadku panów zegarek.

2. Drugim wariantem ubioru jest sytuacja, gdy strój jest z góry narzucony.

W wielu miejscach pracy przysługuje nam tzw. odzież robocza lub odzież korporacyjna. Pierwszą z nich nosimy w sytuacjach, gdzie decydują kwestie bezpieczeństwa i higieny. Wyposażeni zostajemy w fartuchy, kalosze, kombinezony, rękawice ochronne, czapki. Drugi typ ma duży związek z promowaniem firmy i budowaniem jej spójnego wizerunku. Stanowi także jeden z elementów skutecznej kampanii reklamowej. Takie artykuły reklamowe jak długopisy, kubki czy notesiki zostały już szeroko rozpowszechnione. Wśród nich znajdują się także elementy ubioru jak czapeczki, koszulki, apaszki, skarpetki. Coraz częściej jednak wielkie korporacje ubierają mających kontakt z klientem pracowników w koszulki z logo swojej firmy lub ujednolicają strój, ograniczając go do barw związanych bezpośrednio z wizerunkiem firmy. W ten właśnie sposób kreowany jest spójny wizerunek korporacji, rozpoznawalny na całym świecie i kojarzony z daną marką (nie jest to być może najbardziej kreatywny ze sposobów na promowanie danej marki, ale z pewnością skuteczny). W tym przypadku, noszenia odzieży korporacyjnej, działania pracownika ograniczają się często do zadbania o to, by strój był czysty i schludny.

3.Trzecią opcją jest oczywiście ogólnie rozumiana dowolność.

Obowiązuje we wszystkich zawodach, gdzie strój nie ma bezpośredniego związku z pracą. Na przykład, jeśli wykonujemy pracę w domu: zarabiamy w sieci, piszemy artykuły, książki. W tym zaś przypadku nie ma jednak żadnych zasad.

Podobne artykuły


71
komentarze: 22 | wyświetlenia: 17417
32
komentarze: 13 | wyświetlenia: 5921
29
komentarze: 9 | wyświetlenia: 11729
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 10884
28
komentarze: 14 | wyświetlenia: 5389
28
komentarze: 12 | wyświetlenia: 3550
30
komentarze: 31 | wyświetlenia: 66808
27
komentarze: 17 | wyświetlenia: 21498
24
komentarze: 10 | wyświetlenia: 27562
23
komentarze: 17 | wyświetlenia: 3266
24
komentarze: 21 | wyświetlenia: 3304
22
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1404
 
Autor
Artykuł



Ciekawy artykuł i ciekawe mogę być również stroje do pracy chociażby dla służby zdrowia tzw odzież medyczna, fartuchy medyczne https://www.martexbhp.pl/odzie(...)artuchy polskich producentów, które dostępne są w sklepie bhp



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska