Login lub e-mail Hasło   

Darmowa energia - silniki

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.sm.fki.pl/SMN.php?nr=darmowa_energia
Artykuł opisuje samochód elektryczny wg projektu N. Tesli. Gdyby przedsięwzięcie całkowicie się udało, współczesny rynek samochodowy mógłby wyglądać zupełnie inaczej.
Wyświetlenia: 84.963 Zamieszczono 29/11/2007



Permanent Magnet Motor Howard'a Johnson'a

Fragmenty z artykułu opublikowanego 24 Stycznia 1993 roku w Dallas Morning News w kolumnie Texas Scetches przez A.C. Greene pt. "The Electric Auto that almost truimphed, Power Source of '31 car still a mystery.

[...] Kilka razy wcześniej w tym artykule wspominałem człowieka o nazwisku Nikola Tesla i stwierdziłem, że był to największy umysł, jaki kiedykolwiek żył. Urząd Patentowy USA posiada 1.200 patentów zarejestrowanych na imię Nikola'ia Tesla'i ocenia się, że mógłby opatentować on dodatkowe 1.000 z pamięci!".

Ale, wracając do naszych samochodów elektrycznych - w 1931 roku, pod finansową egidą Pierce-Arrow i George'a Westinghouse'a, Pierce-Arrow rocznik 1931 został wybrany do testów na terenie fabryki w Buffalo, N.Y. Wymontowano z niego standardowy silnik spalinowy i w jego miejsce wstawiono silnik elektryczny o mocy 80 KM i 1800 obr./min., który podłączono do sprzęgła i skrzyni biegów. Silnik prądu stałego miał 40 cali długości i 30 cali średnicy a jego przewody zasilające zostawiono sterczące w powietrze - żadnego zewnętrznego źródła zasilania.

W umówionym czasie Nicola Tresla przyjechał z Nowego Yorku i dokonał oględzin samochodu Pierce-Arrow. Następnie poszedł do najbliższego sklepu radiowego i nabył garść (12) lamp elektronowych, przewodów i wybranych oporników. Skonstruowany obwód umieścił w pudełku o wymiarach 24 cale długości, 12 cale szerokości i 6 cale wysokości. Pudełko zostało umieszczone na przednim siedzeniu i jego przewody zostały podłączone do chłodzonego powietrzem, bezszczotkowego silnika. Dwa pręty o średnicy 1 cala wystawały z pudełka na długość 3 cali.


Pomnik Tesli Nowy Jork

Mr. Nikola Tesla usiadł na siedzeniu kierowcy, wepchnął pręty do pudełka i powiedział "teraz mamy moc". Włączył bieg i pojechał! Ten pojazd napędzany silnikiem prądu zmiennego rozwijał prędkości do 90 mil/godz. I zachowywał się lepiej niż jakikolwiek samochód o napędzie spalinowym w tamtych czasach. Tesla spędził w tym samochodzie cały tydzień. Kilka gazet w Buffalo opisywało tę próbę. Pytany skąd pochodziła moc Tesla odpowiadał "Z otaczającego nas Eteru". Kilka osób sugerowało, że Tesla zwariował i wszedł w zmowę ze złowrogimi siłami wszechświata. To rozwścieczyło Teslę, usnął swoją tajemniczą skrzynkę z pojazdu i wrócił do swojego laboratorium w New York City. Swój sekret zabrał do grobu!



Samochód ten mógł wyglądać jak na sąsiednim zdjęciu. Trudno jest ustalić szczegóły, gdyż Pierce-Arrow Motor Car Company niestety wkrótce przestała istnieć. Wielki kryzys lat 30 w USA dopadł to ambitne przedsięwzięcie i amerykański Rolls-Royce zniknął na zawsze w 1933 roku.


Przypuszcza się, że Tesla był w stanie wykorzystać jakoś pole magnetyczne ziemi, które obejmuje naszą planetę. I w jakiś sposób otrzymywać potężne ilości energii przecinając te linie czy też każąc im mnożyć się między sobą. Dokładna natura tego urządzenia pozostaje tajemnicą ale w rzeczywistości działało ono zasilając 80 konny silnik Pierce-Arrow do prędkości rzędu 90 mil/godz. bez jakiegokolwiek ładowania.

W 1969, Joseph R. Zubris wymontował ze swojego Merkury model 1961 silnik spalinowy. W jego miejsce zainstalował jako źródło napędu silnik elektryczny. Jego unikalna instalacja elektryczna obniża straty mocy przy ruszaniu do 75% normalnie powstających i podwaja wydajność silnika elektrycznego w czasie pracy! Amerykański Urząd Patentowy wydał mu patent No 3,809,978. Choć złożył propozycje marketingowe wielu koncernom żaden się właściwie nie zainteresował. I jego unikalny system ciągle nie jest oferowany na rynku.

W 1970, wynalazca zastosował generator Ev-Gray, który intensyfikował prąd z akumulatora, indukując napięcie do cewki magneśnicy przy pomocy prostego programatora. Dzięki umożliwieniu silnikowi ładowania oddzielnych akumulatorów podczas jazdy, do zasilania potrzebne były fenomenalnie niskie prądy. Urządzenie został przetestowane przez Crosby Research Institute of Beverly Hills, Ca. Silnik o mocy 10 KM pracował przez 9 dni na czterech standardowych akumulatorach.

Wynalazcy oceniali, że 50 konny silnik elektryczny mógłby przejeżdżać 300 mil przy prędkości 50 mil/godz. zanim wymagałby ponownego ładownia. Dr Keith E. Kenyon wynalazca z Van Nuys w Kaliforni, odkrył niezgodności w od dawna znanych i akceptowanych prawach odnoszących się do magnesów silników elektrycznych. Dr Kenyon w 1976 roku demonstrował swój wynalazek wielu naukowcom i inżynierom ale ich reakcje były zdumiewające. Choć wszyscy stwierdzali, że to działa, nikt nie widział dla tego praktycznego zastosowania.

Ale ostatecznym źródłem napędu naszego samochodu elektrycznego byłby silnik elektryczny, który nie wymagałby zewnętrznego źródła energii. Brzmi to niemożliwie, ponieważ narusza to wszelkie myślenie naukowe. Ale TO zostało wynalezione i niejaki H.R. Johnson otrzymał na TO amerykański patent No 4,151,431 24-go Kwietna 1979 roku.

Ten nowy projekt, choć pierwotnie sugerowany w 1905 roku przez Nikola'ę Tesla'ę, jest silnikiem magnetycznym (Permanent Magnet Motor). Mr. Johnson na rotorze silnika umieścił szereg magnesów trwałych i odpowiadającą im serię, jednak o innym rozmieszczeniu, na statorze. Wystarczy po prostu wsunąć stator na właściwą pozycję i rotor natychmiast zaczyna się obracać. (I po 100 godzinach pracy wszyscy rozumieją, że mają do czynienia z "pereptuum mobile").

To ciekawe jak mało my, tu w Polsce, wiemy na takie tematy. Studiowanie ich nie ma jednak raczej sensu praktycznego. Musimy pamiętać, że gdyby każdy dysponował silnikiem, pozwalającym na bezpaliwową pracę, to wiele osób stałoby się bezrobotnymi, a świat arabski mógłby stać się aktywnym zagrożeniem dla ludzkości. Z teoretycznego punktu widzenia jest to jednak pasjonująca dziedzina. Uświadomienie sobie, jak wiele energii można uzyskać za darmo, jest niezwykle optymistyczne dla przyszłości ludzkości. Chyba, że chcielibyście zbudować taki silnik dla siebie.

Tłumaczył J. Maciej Trojanowski
Źródło:
http://www.keelynet.com/energy/teslafe1.htm

Podobne artykuły


12
komentarze: 2 | wyświetlenia: 633
12
komentarze: 7 | wyświetlenia: 856
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1625
11
komentarze: 5 | wyświetlenia: 531
10
komentarze: 12 | wyświetlenia: 1091
10
komentarze: 8 | wyświetlenia: 288
9
komentarze: 3 | wyświetlenia: 152
9
komentarze: 59 | wyświetlenia: 1139
9
komentarze: 2 | wyświetlenia: 700
8
komentarze: 7 | wyświetlenia: 478
7
komentarze: 8 | wyświetlenia: 1000
7
komentarze: 4 | wyświetlenia: 746
7
komentarze: 4 | wyświetlenia: 211
7
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1108
4
komentarze: 73 | wyświetlenia: 787
 
Autor
Artykuł



  jajeczko,  30/11/2007

no fajne. Teoretycznie perpetum mobile jest możliwe, ale tylko wtedy gdy znajdziemy materiał który izoluje pole magnetyczne bez skutku ubocznego tj. nie przyciąga go pole magnetyczne, a to chyba bardzo długie poszukiwanie ów materiału.

A zatem powinniśmy zakasać rękawy i wziąć się za porządne poszukiwania

  Eart,  21/01/2008

hmm.... ciekawe, ale bardzo ciekawe jest to ze koncerny paliwowe wykupują prawa do patentów tego rodzaju i wszystko wrzucają do kosza... Dlaczego? BO im się to opłaca... Ten rynek liczy sie w biliardach dolarów... Przykro.

  oldml,  13/03/2008

"Ale TO zostało wynalezione i niejaki H.R. Johnson otrzymał na TO amerykański patent No 4,151,431 24-go Kwietna 1979 roku."
W takim bądź razie jest to już własność całej ludzkości - poszperam tu i tam i zobaczymy. Dopiszę tu, co znajdę - o ile będzie zainteresowanie :)

  Dominik Z  (www),  09/07/2009

Kolega Earth ma racje. Dlaczego wszystkie projekty free energy sa skrzetnie ukrywane przez koncerny paliwowe??

Poniewaz dostepnosc kazdego projektu dla ludzi wiazaloby sie z gigantycznymi stratami dla koncernow paliwowych. "Dzieki" ich monopolowi na energie wszyscy musza korzystac z ich uslug, a po osobach ktore odkrywaja nowe zrodla albo sluch ginie albo zapominaja o swoich projektach. Ko

...  wyświetl więcej

Będzie zainteresowanie, Panie Marku, będzie... Życzę owocnych poszukiwań...

  ,  13/03/2008

Bardzo dobry i ciekawy artykul. Dzieki i pozdrawiam.

  s_skoczy,  19/03/2008

A ja chcę poczytać więcej na ten temat ! :)

  pgkr,  01/01/2017

@s_skoczy:

Wynalazek dotyczy nowego nie znanego sposobu wywołania ruchu obrotowego wirnika, w silniku elektrycznym prądu zmiennego. jaki mógł zastosować Nikol Tesla

Zastanawiam się jak to było możliwe, jak podają różne publikacje wynalazca Nikol Tesla jeździł po Ameryce w 1932r samochodem napędzany energią z powietrza. W samochodzie tym zamontowano silnik 80 kw. Silnik taki potrzeb

...  wyświetl więcej

  ,  23/03/2008

Fajnie przeczytać napisee z sensem. :-)

  ,  30/11/2008

Darmowa energia:

http://www.youtube.com/watch?v(...)2NF9iYQ
http://www.youtube.com/watch?v(...)vBB1Yn0
http://www.youtube.com/watch?v(...)naWUA98

Wklepcie sobie w wyszukiwarkę bedini generator i sear

...  wyświetl więcej

No to chłopaki czy ewentualne dziewczyny: kto z was ma w domu źródło darmowej energii i dlaczego nikt?

counter bardzo mnie zaciekawiłeś swoim postem. Ale chyba zdajesz sobie sprawę, że nikt nie będzie brał tego na poważnie. Nawet jeśli TO coś będzie działać... Hmm...

  fela,  03/07/2011

Pare dni temu niechcacy ogladalam film na podobny temat ,jesli znajde to wkleje bo warto!

Super sprawa z tym odzyskiwaniem energii :). Oby więcej takich pomysłów, projektów i artykułów oczywiście :)

Bardzo ciekawy artykuł. Myślę że wszystko ku temu zmierza że trzeba prędzej czy później zainteresować się tematem na poważnie....

  pgkr,  01/01/2017

Dla zainteresowanych tematem zamieściłem artykuł Jedna z wielu tajemnic wynalazcy można obejrzeć na filmiku na P1050136 - YouTube



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska