Historia konkurencji między trzema z największych firm w branży IT sięga dużo dalej, niż można by sądzić.
- 1975 r – Bill Gates i Paul Allen sprzedają wersję języka programowania Basic.
- 13 marca 1986 r. – Microsoft wchodzi na gieldę
- 1993 – Na uniwersytecie Stanforda powstaje jedna z pierwszych wyszukiwarek – Excite
- 1994 r. – Powstaje wyszukiwarka Lycos
- Styczeń 1994 r. – Jerry Yang i David Filo tworzą Yahoo
- Styczeń 1996 r. Larry Page i Sergey Brin tworzą szperacza www BackRub
- Sierpień 1995 – Microsoft wprowadza usługi Internetowe MSN
- 12 kwietnia 1996 r. – Yahoo wchodzi na giełdę
- Kwiecień 1997 r. – Ask Jeeves odsłania swoją wyszukiwarkę.
- Wrzesień 1998 r. – Powstaje firma i wyszukiwarka Google
- Czerwiec 1999 r. – Google uzyskuje 25 milionów dolarów z funduszy venture capital Sequoia Capital i Kleiner
- Perkins Caufield & Bers
- Czerwiec 2000 – Yahoo wybiera wyszukiwarkę Google do obsługi zapytań swoich użytkowników
- Sierpień 2001 – Eric Schmidt zostaje prezesem Google
- Wrzesień 2002 – Google dodaje usługę Google News do swojej wyszukiwarki
- Grudzień 2002 – Yahoo kupuje Inktomi by rozwijać technologię własnego wyszukiwania
- 18 lutego 2004 – Yahoo rezygnuje ze współpracy z Google
- 19 sierpnia 2004 – Google wchodzi na giełdę
- 20 grudnia 2005 r. – Google kupuje 5 proc. udziałów AOL, jednym z największych portali w USA i na świecie.
- Kwiecień 2006 r. – Google osiąga 50 proc. udział w amerykańskim rynku wyszukiwań
- 8 sierpnia 2006 – Google nawiązuje współpracę z MySpace, największą stroną społecznościową, dostarczając technologii wyszukiwania oraz sprzedaży reklam kontekstowych.
- Listopad 2006 – Google kupuje Youtube, najpopularniejszą stronę video
- 13 kwietnia 2007 – Google kupuje dom internetowy Doubleclick za 3,1 miliarda dolarów
- 4 maja 2007 – Microsoft informuje, że chce kupić Yahoo
- 18 czerwca 2007 – Założyciel Yahoo Jerry Yang zostaje prezesem
- 10 sierpnia 2007 – Microsoft kupuje dom internetowy aQuantive za 6 miliardów dolarów
- Sierpień 2007 – Udział Yahoo w amerykańskim rynku wyszukiwań spada poniżej 20 proc.
- 24 października 2007 – Microsoft kupuje 1,6 proc. akcji Facebook, studenckiej strony społecznościowej i nawiązuje współpracę technologiczną ze stroną
- Grudzień 2007 – Udział Microsoft w amerykańskim rynku wyszukiwań wzrasta do 14 proc, Yahoo obsługuje 18 proc, a Google 56 proc.
- 1 lutego 2008 – Microsoft składa ofertę kupna Yahoo za 44,6 miliarda dolarów.
- 11 lutego 2008 - Yahoo! odrzuca ofertę Microsoftu jako za niską.
Przedruk dokonany za zgodą autora
Źródło: Filip Topolewski