JustPaste.it

Marketing gadżetowy - nowa forma reklamy.

Reklama gadżetowa jest najskuteczniejszym sposobem utrzymania stałych, a także pozyskania nowych klientów. Rozdawanie giftów to najpopularniejszy sposób aby zaistnieć w na rynku.

Reklama gadżetowa jest najskuteczniejszym sposobem utrzymania stałych, a także pozyskania nowych klientów. Rozdawanie giftów to najpopularniejszy sposób aby zaistnieć w na rynku.

 

Aby zastanowić się nad sensem prowadzenia gadżetowych kampanii reklamowych, musimy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: Czy marketing w mojej firmie jest potrzebny? Na tak banalne pytanie, podświadomie odpowiemy TAK. Wszyscy zdają sobie sprawę z potrzeby reklamowania się oraz tworzenia własnej marki. A wszystko po to, aby przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać sympatię stałych kontrahentów. W rzeczywistości jednak odpowiadając TAK na konieczność reklamy w każdym biznesie, musimy zdawać sobie sprawę z szerokiego zakresu tej dziedziny. Reklama jest procesem, musi więc być elastyczna, w 100% dostosowana do naszych potrzeb - podsumowując, reklama musi być przemyślana, a dopiero później wytworzona i wdrożona. Zastanówmy się więc, co chcemy osiągnąć reklamując się, a następnie stwórzmy spójną strategię i wybierzmy odpowiednie formy informowania o naszym istnieniu.

Pamiętajmy. że statystycznie 78% zadowolonych klientów, wyraża chęć ponownego zawarcia transakcji, ale z drugiej strony 44% użytkowników szybko zapomina adres www sprzedawcy. Właśnie tutaj zyskujemy potężne pole do popisu, musimy po prostu dać się ludziom zapamiętać! Billboardy, ulotki - niestety taka forma reklamy jest bardzo krótkotrwała, na chwilę przyciąga wzrok i nie dostarcza szczegółowych informacji. Dlatego też coraz więcej firm nie zasypuje swoich klientów niechcianymi ulotkami. Jest to potwierdzeniem tylko nadejście ery gadżetów reklamowych.

Dzięki coraz popularniejszym giftom jesteśmy w stanie wzmocnić i rozpropagować markę naszej firmy, możemy także przeprowadzić kampanię promującą określoną usługę czy produkt. Z takiej formy reklamy korzystać mogą praktycznie wszyscy: duże koncerny i banki, średniej wielkości przedsiębiorstwa oraz małe firmy. Marketing gadżetowy stwarza bowiem wręcz nieograniczone możliwości, przy stosunkowo niewielkim nakładzie.

Ludzie podświadomie bardzo pozytywnie reagują na prezenty, od dzieciństwa uczono nas przecież, że to coś miłego, uczono nas także okazywać wdzięczność za podarunek. Najlepszą formą okazania wdzięczności i podziękowania - jest pamięć. Oznacza to tylko jedno - klient któremu podarujemy nawet skromny prezent, będzie wiązał z nami dobre wspomnienia, będzie o nas dobrze mówił swoim znajomym - całkowicie podświadomie wywoła efekt tak zwanej "poczty pantoflowej". Dzięki temu, nie tylko klienci będą chętniej do nas wracać, ale także możemy zyskać nowych kontrahentów. Wywołanie takiego biegu wydarzeń jest banalnie proste, wystarczy tylko do każdego zakupu dołączać skromny upominek, nie ważne czy będzie to długopis czy kubek - ważne, że pozostawimy po sobie ślad, nie tylko na biurku klienta, ale w jego pamięci. Jest to rodzaj inskrypcji zapisanej w podświadomości naszego kontrahenta, która, niczym graffiti umieszczone w miejscu ciągle przez nas mijanym, przypomina tę samą wiadomość.

Jako przedsiębiorcy musimy pamiętać, że najważniejszym skarbem w biznesie, są stali klienci, to oni dają nam możliwość rozwoju i to oni sprawiają, że codziennie do pracy wyruszamy z uśmiechem na twarzy.

 

Źródło: Adam Burzyński