Login lub e-mail Hasło   

Marketing gadżetowy - nowa forma reklamy.

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://taniedlugopisy.pl/reklama_doskona(...)wy.html
Reklama gadżetowa jest najskuteczniejszym sposobem utrzymania stałych, a także pozyskania nowych klientów. Rozdawanie giftów to najpopularniejszy sposób aby zaistnieć w na rynku.
Wyświetlenia: 1.522 Zamieszczono 10/09/2008

Aby zastanowić się nad sensem prowadzenia gadżetowych kampanii reklamowych, musimy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: Czy marketing w mojej firmie jest potrzebny? Na tak banalne pytanie, podświadomie odpowiemy TAK. Wszyscy zdają sobie sprawę z potrzeby reklamowania się oraz tworzenia własnej marki. A wszystko po to, aby przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać sympatię stałych kontrahentów. W rzeczywistości jednak odpowiadając TAK na konieczność reklamy w każdym biznesie, musimy zdawać sobie sprawę z szerokiego zakresu tej dziedziny. Reklama jest procesem, musi więc być elastyczna, w 100% dostosowana do naszych potrzeb - podsumowując, reklama musi być przemyślana, a dopiero później wytworzona i wdrożona. Zastanówmy się więc, co chcemy osiągnąć reklamując się, a następnie stwórzmy spójną strategię i wybierzmy odpowiednie formy informowania o naszym istnieniu.

Pamiętajmy. że statystycznie 78% zadowolonych klientów, wyraża chęć ponownego zawarcia transakcji, ale z drugiej strony 44% użytkowników szybko zapomina adres www sprzedawcy. Właśnie tutaj zyskujemy potężne pole do popisu, musimy po prostu dać się ludziom zapamiętać! Billboardy, ulotki - niestety taka forma reklamy jest bardzo krótkotrwała, na chwilę przyciąga wzrok i nie dostarcza szczegółowych informacji. Dlatego też coraz więcej firm nie zasypuje swoich klientów niechcianymi ulotkami. Jest to potwierdzeniem tylko nadejście ery gadżetów reklamowych.

Dzięki coraz popularniejszym giftom jesteśmy w stanie wzmocnić i rozpropagować markę naszej firmy, możemy także przeprowadzić kampanię promującą określoną usługę czy produkt. Z takiej formy reklamy korzystać mogą praktycznie wszyscy: duże koncerny i banki, średniej wielkości przedsiębiorstwa oraz małe firmy. Marketing gadżetowy stwarza bowiem wręcz nieograniczone możliwości, przy stosunkowo niewielkim nakładzie.

Ludzie podświadomie bardzo pozytywnie reagują na prezenty, od dzieciństwa uczono nas przecież, że to coś miłego, uczono nas także okazywać wdzięczność za podarunek. Najlepszą formą okazania wdzięczności i podziękowania - jest pamięć. Oznacza to tylko jedno - klient któremu podarujemy nawet skromny prezent, będzie wiązał z nami dobre wspomnienia, będzie o nas dobrze mówił swoim znajomym - całkowicie podświadomie wywoła efekt tak zwanej "poczty pantoflowej". Dzięki temu, nie tylko klienci będą chętniej do nas wracać, ale także możemy zyskać nowych kontrahentów. Wywołanie takiego biegu wydarzeń jest banalnie proste, wystarczy tylko do każdego zakupu dołączać skromny upominek, nie ważne czy będzie to długopis czy kubek - ważne, że pozostawimy po sobie ślad, nie tylko na biurku klienta, ale w jego pamięci. Jest to rodzaj inskrypcji zapisanej w podświadomości naszego kontrahenta, która, niczym graffiti umieszczone w miejscu ciągle przez nas mijanym, przypomina tę samą wiadomość.

Jako przedsiębiorcy musimy pamiętać, że najważniejszym skarbem w biznesie, są stali klienci, to oni dają nam możliwość rozwoju i to oni sprawiają, że codziennie do pracy wyruszamy z uśmiechem na twarzy.

Podobne artykuły


48
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6392
24
komentarze: 8 | wyświetlenia: 9589
39
komentarze: 16 | wyświetlenia: 5910
18
komentarze: 23 | wyświetlenia: 2176
15
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1304
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 4389
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 48899
13
komentarze: 6 | wyświetlenia: 64096
16
komentarze: 10 | wyświetlenia: 6493
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 6965
14
komentarze: 10 | wyświetlenia: 2616
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 20269
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 7348
 
Autor
Dodał do zasobów: Edyta Zalewska
Artykuł



. Oznacza to tylko jedno - klient któremu podarujemy nawet skromny prezent, będzie wiązał z nami dobre wspomnienia, będzie o nas dobrze mówił swoim znajomym - całkowicie podświadomie wywoła efekt tak zwanej "poczty pantoflowej". - to słuszność. Ponadto prezentując klientowi gadżet sugerujemy, że radzimy sobie świetnie na rynku oraz, iż każdy odbiorca jest dla nas ważny, dlatego chętnie wydamy na n ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska