JustPaste.it

Typ PP a prowadzona działalność

W jaki sposób wybór typu Programu Partnerskiego jest związany z rodzajem prowadzonej działalności? Jak zdecydować się na wybór właściwego PP?

W jaki sposób wybór typu Programu Partnerskiego jest związany z rodzajem prowadzonej działalności? Jak zdecydować się na wybór właściwego PP?

 

Właściciel PP przed rozpoczęciem działania własnego Programu staje
między innymi przed wyborem kierunku, w którym podąży jego Program
Partnerski
, a także czym będą zajmowali się jego Partnerzy i do czego
mają się oni przyczyniać. Duże znaczenie ma tutaj rodzaj działalności,
którą prowadzimy: czy jest to na przykład typowy sklep internetowy,
czy może towarzystwo ubezpieczeniowe.

Jakie możliwości wyboru ma zatem właściciel PP?

Kryterium, które należałoby tutaj wziąć pod uwagę to prowizja, a
dokładniej - od czego ma być ona przyznawana Partnerom.     

Jednym z wariantów do wyboru w tym kryterium jest Program Partnerski
typu "Pay Per Click" (PPC), gdzie prowizję generuje przede wszystkim
klikanie w bannery lub linki danego Partnera. W przypadku tego typu
Programu Partnerskiego prowizje są zazwyczaj bardzo niskie, a dla
promującego najważniejsza jest głównie ilość kliknięć, natomiast dla
właściciela PP liczy się wysoka oglądalność strony, w czym pomaga
sobie Programem Partnerskim, gdzie Partnerzy generują dodatkowy ruch.

Innym rodzajem jest "Pay Per Lead" (PPL), gdzie prowizja przyznawana
jest za wykonanie jakiejś określonej czynności przez osobę, do której
dotarł Partner. Przykładowo może to być wypełnienie formularza
subskrypcji na danej stronie, czy też ankiety. W tym miejscu dla
Partnera już nie liczy się tylko ilość kliknięć, ale ilość osób, które
z jego polecenia zdecydowały się wykonać to, o co ich poproszono. Dla
właściciela serwisu natomiast ważne jest zainteresowanie tematem od
strony Klientów, poznawanie ich opinii, zbieranie adresów mailowych
lub innych niezbędnych danych do wykorzystania w przyszłości. Często
spotykamy się z tym typem Programów Partnerskich w przypadku serwisów
działających w dziedzinie ubezpieczeń, doradztwa finansowego itp.          

Zdecydowanie najczęściej spotykanym rodzajem Programów Partnerskich
jest "Pay Per Sale" (PPS), czyli taki Program Partnerski, gdzie
prowizja przyznawana jest osobie polecającej bezpośrednio od sprzedaży
jakiegoś produktu, czy też usługi. Prowizje zazwyczaj są tutaj
najwyższe (w porównaniu do PPL oraz PPC), a Partnerowi nie zależy
tylko na tym, aby jak najwięcej osób przechodziło na daną stronę przez
jego link, czy też banner, ale głównie na tym, aby z jego polecenia
dokonywano zakupu. Tego typu Programy Partnerskie spotykane są w
sklepach internetowych, czyli w serwisach ukierunkowanych na zakupy w
Sieci, a właściciel PP za sprawą Partnerów stawia na zwiększenie
sprzedaży, dodatkową reklamę, czy też lepszą oglądalność.


W świecie Programów Partnerskich można również dostrzec PP, które
oferują swoim Partnerom mieszane typy prowizji. Kombinacje i
możliwości zależą już tylko od pomysłu właścicieli i ich decyzji, czy
chcą urozmaicić i uatrakcyjnić własny Program Partnerski, czy jednak
skupić się na określonym typie Programu Partnerskiego i budować swój
wizerunek w jedną stronę.     

Jeżeli interesuje Cię, jakie konkretne polskie Programy Partnerskie
oferują dany typ prowizji, możesz to sprawdzić w Porównywarce
Programów Partnerskich Netigo.pl
, wybierając jako kryterium
porównawcze właśnie typ PP.