JustPaste.it

Jak doprowadzić do niepowodzenia projektu IT

Większość projektów kończy się całkowitą lub częściową porażką. Poznaj 13 czynników, które gwarantują niepowodzenie.

Większość projektów kończy się całkowitą lub częściową porażką. Poznaj 13 czynników, które gwarantują niepowodzenie.

 

1. Nie spotykaj się i nie rozmawiaj z użytkownikami końcowymi. Nie konfrontuj wymagań z ich oczekiwaniami. Poprzestań na wyobrażeniu o pracy, jakie ma management.

2. Pracuj bez priorytetów i harmonogramu.

3. Pozwól, żeby klient samodzielnie zbierał wymagania i wymyślał funkcjonalności - nie pomagaj i nie doradzaj.

4. Uruchom funkcjonalność bądź system bez przeprowadzenia pilota lub chociaż zebrania i wprowadzenia uwag userów.

5. Nie zarządzaj zmianami.

6. Pracuj bez jasno zdefiniowanego i zaakceptowanego przez obie strony procesu zarządzania projektem.

7. Nie zbieraj podpisów pod dokumentami formalnymi, takimi jak: wymagania, mapa procesu, scenariusz testowy, protokół odbioru.

8. Nie zabiegaj o feedback od klienta na temat współpracy. Najlepiej zamknij się w bunkrze, odłącz telefony i nie pokazuj się klientowi na oczy aż do czasu zakończenia prac.

9. Dedykuj do projektu nowych pracowników i pozostaw ich bez wsparcia.

10. Pozwól klientowi wejść sobie na głowę i przyjmuj do realizacji nawet bardzo abstrakcyjne wymagania.

11. Nie identyfikuj i nie przeciwdziałaj ryzykom, np. odejście z pracy kluczowych osób.

12. Utrzymuj bałagan w dokumentacji projektowej i nie archiwizuj historii.

13. Nie wyznaczaj celów.

Nie przejmuj się w/w wskazówkami i rób dalej po swojemu. Kto może wiedzieć lepiej niż ty. W ten sposób na pewno doprowadzisz do niepowodzenia projektu. Twoja firma dołączy do grona przedsiębiorstw / organizacji, które straciły czas i pieniądze. I tak nigdy nie wierzyłeś w zarządzanie projektami.

Więcej o zarządzaniu projektami:
W jaki sposób wykres Gantta ułatwia zarządzanie projektem. Jak zrobić wykres Gantta w Excelu 2007. Pobierz harmonogram Gantta przykład.

 

Źródło: http://www.diagramgantta.pl

Licencja: Creative Commons