Login lub e-mail Hasło   

Internet jako narzędzie dotarcia do Pacjentów

Internet- nowoczesne narzędzie promocji gabinetu stomatologicznego
Wyświetlenia: 917 Zamieszczono 16/02/2009

Od kilku lat wszyscy jesteśmy świadkami rozwoju Internetu. Jest to spowodowane m.in. większą dostępnością Internetu, a co za tym idzie spadkiem cen za korzystanie z niego.

W związku z popularyzacją Internetu, zaistnienie firmy w Internecie, jest konieczne. Coraz więcej osób, szukając gabinetu, korzysta z tego źródła informacji.

Początek przygody Państwa firmy z Internetem, należy zacząć od strony WWW.  Wiele osób nie rozumie dlaczego strona WWW jest tak istotna. Oto kilka powodów:

ü  możliwość prezentacji swojego gabinetu 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności angażowania personelu,

ü  możliwość wyróżnienia się. Dobrze zrobiona strona, może przyciągać uwagę potencjalnych pacjentów,

ü  możliwość dotarcia do nowych Pacjentów,

ü  możliwość komunikacji z aktualnymi Pacjentami,

ü  możliwość przekazywania treści edukacyjnych, np. poprzez umieszczanie porad, przez co gabinet może być postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie.

 

Przygotowanie strony www, można zlecić firmie zajmującej się tym zawodowo  lub tzw. freelancarowi (wolnemu strzelcowi) lub też znajomemu.  Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety.  Najwięcej wad, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, ma jednak współpraca ze znajomym. Najprawdopodobniej zaproponuje on nam najlepszą ofertę cenową, jednak motywowanie znajomego jest często bardzo trudne. Poza tym krytykowanie pracy znajomego, wielu osobom przysparza kłopotów. Efekt - mamy stronę zrobioną niskim kosztem, dużo po terminie, nie zawsze spełniająca nasze oczekiwania.  W przypadku firm, na pewno cena będzie wyższa. Trzeba też uważać, żebyśmy nie dostali strony tzw. „z pudełka”, czyli takiej jak tysiące innych firm ma.  Jeżeli chodzi o freelancera, to często problem jest z terminowością oraz późniejszym serwisem strony.

Ważne jest, żeby pamiętać, że strona gabinetu będzie jego wizytówką i będzie służyć przez kilka lat, dlatego warto w nią zainwestować.

O co powinniśmy pytać potencjalnego zleceniobiorcę? Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

ü  CMS

 Content Managment System, czyli System Zarządzania Treścią Witryny, który pozwala na aktualizowanie treści znajdującej się na stronie, bez konieczności kontaktu z programistą. Ważne jest, żeby system ten po pierwsze był, a po drugie był prosty w obsłudze.

ü  Grafika strony

Grafika strony powinna odpowiadać charakterowi gabinetu, np. jeżeli gabinet kieruje swoją ofertę do bardzo zamożnych pacjentów, wnętrze lokalu jest eleganckie, strona również powinna taka być. Aktualnie mało jest jeszcze stron gabinetów stomatologicznych, które wyróżniają się pod względem grafiki, dlatego jest jeszcze pole do popisu.

ü  Funkcjonalność/ przejrzystość

Strona www powinna być przejrzysta, a użytkownik powinien w łatwy sposób odnajdywać potrzebne mu informacje. Ważne jest, żeby logo na stronie głównej i podstronach było zawsze w tym samym miejscu. Przydatna jest wyszukiwarka, umożliwiające przeszukiwanie treści całej witryny. Nie można zapomnieć o umieszczeniu informacji dotyczących kontaktu, mapy dojazdu.

ü  Statystyki

Ważne jest, abyśmy mieli stały dostęp do statystyk dotyczących naszej strony. Statystyki pozwalają nam dowiedzieć się ile osób wchodziło na witrynę. Jest to szczególnie ważne narzędzie, w przypadku działań marketingowych, w których podajemy adres domeny np. gdy rozdajemy ulotki, na których jest adres naszej strony www. Na podstawie analizy statystyk możemy zobaczyć o ile zwiększyła się liczba odwiedzin.

ü  Optymalizacja kodu

Potencjalny Pacjent lub Pacjent, który już korzystał z naszych usług, powinien w łatwy sposób trafić na naszą witrynę. Po wpisaniu określonych haseł np.  nazwy gabinetu, strona gabinetu powinna pojawić się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Dlatego tak ważne jest dostosowywanie strony do przeglądarek, czyli optymalizacja kodu, co w konsekwencji przełoży się na łatwiejsze i skuteczniejsze pozycjonowanie strony. Optymalizacja kodu powinna zostać zrobiona już na etapie tworzenia strony.

 

Po okresie wytężonej pracy, strona gotowa, teksty wpisane. Wiele firm kończy na tym etapie. BŁĄD!!! Żeby strona mogła spełniać swoje zadanie, trzeba w nią stale inwestować- nawet niewielkie pieniądze. Należy ją cały czas aktualizować za pomocą CMS oraz promować. Raz na 3-5 lat wypada również odświeżyć szatę graficzną.

Zapewne zastanawiacie się Państwo jak można promować stronę w Internecie. Działania promocyjne w sieci można podzielić na dwie grupy: stałe i doraźne.

Działania stałe:

ü  SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

ü  SEM (Search Engine Marketing), czyli linki sponsorowane.

ü  Sponsoring sekcji tematycznych, na konkretnych witrynach.

ü  Publikacje artykułów, zarówno na portalach, z którymi współpracujemy, a także w serwisach typu artykuly.com.pl, gdzie można zamieścić swój artykuł, a osoba zainteresowana, może go umieścić na swojej stronie. Powoduje to, ze nasz artykuł, w którym wymieniona jest nazwa naszego gabinetu, przeczyta większa liczba osób. Popularność naszego artykuły, zależeć będzie od atrakcyjności wybranego tematu, oraz stylu w jakim został napisany.

ü  Udział w forach jak specjalista.

ü  Prowadzeniu blogu.

ü  E-RP.

ü  Wymiana banerów z partnerami.

Działania doraźne:

ü  e-mailing do własnych Pacjentów lub zakupionej bazy potencjalnych Pacjentów.

ü  kampania reklamowa.

 

Działania prowadzone w Internecie, tak jak każde inne działania marketingowe, powinny być przeprowadzane w sposób planowany i systematyczny. Ważne jest, żeby monitorować wpływ tych działań na obecnych i potencjalnych Pacjentów. Jest to możliwe m.in. dzięki statystykom lub ankietom przeprowadzanych wśród Pacjentów naszego gabinetu.

 

www.denticalcenter.pl

Podobne artykuły


48
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6383
39
komentarze: 16 | wyświetlenia: 5907
16
komentarze: 10 | wyświetlenia: 6492
14
komentarze: 10 | wyświetlenia: 2616
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 11764
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 20261
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 5900
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 6961
10
komentarze: 6 | wyświetlenia: 7639
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 7342
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska