Login lub e-mail Hasło   

Jak łatwo założyć firmę internetową?

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://biznes-internetowy.artykularnia.p(...)92.html
Zwykle założenie firmy kojarzy się nam z ogromnymi inwestycjami i kosztami. Najczęściej też z dużym ryzykiem. Dlaczego w internecie jest inaczej?
Wyświetlenia: 15.340 Zamieszczono 14/11/2006



Zwykle założenie firmy kojarzy się nam z ogromnymi inwestycjami i kosztami. Najczęściej też z dużym ryzykiem.

Dlaczego w internecie jest inaczej?

Koszty rozkręcenia biznesu online to np. kilkaset złotych (autor "Efektu Motyla", Kamil Cebulski zaczynał mając 300 zł). Nie musisz wynajmować lokalu, ani nikogo zatrudniać na umowę o pracę. Jeśli chodzi o ZUS - również dość łatwo jest uniknąć pełnej stawki (jeśli np. jesteś studentem lub pracujesz gdzieś i Twój pracodawca odprowadza już składkę za Ciebie).

Koszt utrzymania serwera i domeny dla małego ebiznesu, to załóżmy ok. 200 zł rocznie - nie tak wiele, biorąc pod uwagę fakt, że jest to Twój "lokal" - dostępny w każdym komputerze podłączonym do internetu, 24 godziny na dobę.

Jeśli chodzi o oprogramowanie - możesz użyć darmowych skryptów Open Source - dostępne są systemy portalowe, sklepy internetowe, platforma e-learningowa - wszystko, czego możesz potrzebować i o wiele więcej.

Przejdźmy dalej - płatności online. Tu przychodzą Ci z pomocą serwisy, takie jak: PayU i AllPay - za niewielką prowizję obsłużą one płatność za Ciebie. Dzięki temu klienci mogą płacić Ci wykorzystując karty kredytowe, sposoby typu mTransfer czy Płacę z Inteligo itd. Oczywiście możesz też zaoferować normalne płacenie przelewem na Twój rachunek firmowy (wiele firm np. hostingowych działa wyłącznie w oparciu o taki sposób płatności).

Sprawy firmowe

Konto w banku. Oczywiście, prowadząc biznes w internecie dobrze jest mieć konto firmowe w jakimś internetowym banku (np. Inteligo, mBank). Daje to nie tylko bardzo korzystne warunki (niskie opłaty lub brak opłat), ale także możliwość śledzenia tego, co dzieje się na koncie przez internet. W ostateczności można też korzystać z tradycyjnych banków - aktywując usługę dostępu do konta przez internet.

A co z księgowością? Możesz załatwiać ją również online. Służą temu takie systemy, jak iFirma, czy też CDN Online firmy Comarch. Dzięki nim wprowadzasz na bieżąco dane na stronie WWW, a kiedy trzeba drukujesz odpowiednie formularze i wysyłasz do zainteresowanych instytucji.

Jeśli zamierzasz sprzedawać fizyczne produkty (np. książki czy płyty CD) będzie Ci potrzebna kasa fiskalna. Dobra wiadomość jest taka, że w jej sfinansowaniu pomoże Ci trochę państwo. Dodatkową korzyścią jest to, że kupując różne rzeczy "na firmę" - możesz sobie odliczyć 22% VATu. Dzięki temu nowa drukarka czy coś innego kosztuje Cię o ostatecznym rozrachunku o te 22% mniej.

Produkty czy usługi?

Wybór należy do Ciebie. Jakie usługi świadczą ludzie przez internet? Np. projektowanie grafiki, stron internetowych, poradnictwo prawne, konsultacje psychologiczne, korekta tekstów, tworzenie wizytówek, nadruków na CD itd.

Jeśli postawisz na produkty - masz do wyboru dwie opcje - produkty fizyczne (np. książki, plecaki) i elektroniczne (ebooki, kursy online). Różnica polega głównie na szybkości z jaką możesz dostarczyć klientowi produkt i wielkości zarobku na każdej sprzedanej sztuce.

Produkty elektroniczne mają tę przewagę, że mogą być dostarczane do odbiorcy natychmiast po tym, jak zapłaci (np. kartą kredytową). Proces sprzedaży nie wymaga od Ciebie kiwnięcia palcem, a koszty własne są podobnie niskie przy sprzedaży 20 sztuk i 200 sztuk.

Wadami produktów elektronicznych jest to, że ludzie nie są do nich jeszcze przyzwyczajeni i jeśli niewłaściwie je zabezpieczysz - Twój produkt może z łatwością trafić do sieci P2P, czyli w nielegalny sposób stać się dostępnym za darmo dla każdego.

Co zrobić, kiedy nie mam produktu?

Wtedy masz do dyspozycji dwie opcje - stworzyć produkt lub zacząć sprzedawać produkty kogoś innego (tak na przykład działają księgarnie internetowe). Tworzenie produktów, które będą się sprzedawać jak świeże bułeczki wymaga znajomości rynku, doświadczenia i jest raczej opcją dla zaawansowanych.

A teraz najważniejsze - marketing!

Wszystkie powyższe czynności są dość proste - w porównaniu do robienia naprawdę skutecznego marketingu w sieci. Jeśli ktoś nie siedzi w tym temacie po uszy - zamiast uczyć się boleśnie na własnych błędach - zdecydowanie lepiej zrobi wynajmując kogoś, kto ma widoczne REZULTATY w tej dziedzinie i np. w zamian za zajmowanie się marketingiem podzieli się z tą osobą procentem zysku.

Na temat marketingu internetowego napisano kilka niezwykle wartościowych książek (linki znajdziesz na dole). Trzeba tu zadbać o wysokie pozycje w wyszukiwarkach, skuteczne teksty sprzedające, budowanie bazy adresów e-mail ludzi zainteresowanych danym tematem, marketing wirusowy, użycie nagrań głosowych, własny program partnerski i inne ważne elementy.

Możesz mieć najwspanialszy na świecie produkt i system informatyczny, który go sprzedaje, ale jeśli nie dotrzesz z informacją o nim do właściwych ludzi - nie będziesz się rozwijać w tej branży.

Firma działająca w anglojęzycznym internecie?

Jeśli znasz angielski - możesz świadczyć usługi lub sprzedawać produkty elektroniczne również za granicą. Istnieje tam szereg udogodnień analogicznych do tych wspomnianych powyżej. Jest np. serwis ClickBank, dzięki któremu robienie biznesu w anglojęzycznym internecie staje się niezwykle proste. Możesz w ten sposób uzyskać dostęp do niewyobrażalnie dużego rynku zbytu - przygotuj się jednak na SILNĄ konkurencję...

Podsumowanie

Jeśli poważnie potraktujesz pomysł założenia firmy działającej w internecie, postanowisz wiele się nauczyć, będziesz ciągle korygować swój "kurs" stawiając na rozwiązania, które się sprawdzają, podpatrując najlepszych itd., to ebiznes może stać się Twoją najkrótszą drogą do niezależności finansowej i bogactwa. Dla wielu młodych Polaków już się nią stał.

Linki dla zainteresowanych ebiznesem:

Moja firma - ebook tłumaczący krok po kroku, jak otworzyć działalność gospodarczą w Polsce.
Hotscripts.com - ogromna baza darmowych skryptów, które możesz wykorzystać w swoim ebiznesie.

Trzy książki, które powinieneś lub powinnaś przeczytać, jeśli chcesz odnieść spektakularny sukces w ebiznesie:

Hipnotyczny Marketing - sposoby na prowadzenie nieprzyzwoicie skutecznego marketingu internetowego (światowy bestseller).
Marketing internetowy w praktyce - książka, z której pomysły realizowane są od dawna między innymi w Złotych Myślach.
Efekt Motyla - niezwykle cenne spostrzeżenia młodego ebiznesmena, który odniósł sukces prowadząc kilka sklepów internetowych (w polskim internecie!!!)

Systemy płatności online: AllPay i PayU

Systemy księgowości online: iFirma i CDN Online firmy Comarch

Banki online: mBank i Inteligo

Clickbank - system, który pozwala Ci zacząć sprzedawanie własnych produktów w anglojęzycznym internecie (dla odbiorców w wielu krajach).
WebPlayo - usługa pozwalająca na umieszczenie na Twojej stronie dowolnej długości nagrania głosowego - zwiększa to sprzedaż o kilkadziesiąt procent.
Fundusze Unijne - jeśli myślisz o poważnym przedsięwzięciu internetowym - dobrym pomysłem może być pozyskanie dofinansowania z UE.
SEO - świetny wykład na temat pozycjonowania stron w wyszukiwarkach (po angielsku).
LinkMe.pl - darmowy system umożliwiający skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
ProPartner.pl - strona, na której możesz założyć własny program partnerski.

Oczywiście, jest tego więcej, ale to już można odkryć szperając samodzielnie w internecie - największej kopalni wiedzy wszechczasów.

----------

Właściciel wortalu motywacyjnego Osiagacz.info (http://osiagacz.info), w którym możesz znaleźć darmowe artykuły, ebooki, filmy, cytaty, prenumeraty elektroniczne... A wszystko to o sukcesie, motywacji, niezależności finansowej, zarządzaniu czasem i innych ważnych sprawach.

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!

Podobne artykuły


7
komentarze: 18 | wyświetlenia: 764
7
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1042
6
komentarze: 3 | wyświetlenia: 912
83
komentarze: 25 | wyświetlenia: 71596
51
komentarze: 40 | wyświetlenia: 647413
44
komentarze: 36 | wyświetlenia: 14699
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21234
30
komentarze: 22 | wyświetlenia: 40224
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 17173
29
komentarze: 8 | wyświetlenia: 12964
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22209
29
komentarze: 16 | wyświetlenia: 52932
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17836
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





I znów artykuł dla mnie. Samo (?) coś mi dzisiaj wszystko w rączki wpada...Dziękuję!

  Eart,  26/04/2008

No to jest to!

  Adelajda  (www),  14/03/2015

Marketing jest najważniejszy, niezależnie jaki produkt się sprzedaje w Internecie.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska