JustPaste.it

Przygotowanie kampanii reklamowej z użyciem Google AdWords

Jakie elementy powinno zawierać przygotowanie do kampanii reklamowej z użyciem AdWords, na co zwrócić uwagę, jakie rzeczy trzeba określić i w jaki sposób to funkcjonuje.

Jakie elementy powinno zawierać przygotowanie do kampanii reklamowej z użyciem AdWords, na co zwrócić uwagę, jakie rzeczy trzeba określić i w jaki sposób to funkcjonuje.

 

Struktura przygotowania

  1. Zaplanowanie kampanii
  2. Wybór słów kluczowych
  3. Przygotowanie linków sponsorowanych
  4. Określenie stawek za słowa kluczowe
  5. Podsumowanie

1. Zaplanowanie kampanii

Pierwszym krokiem, który powinniśmy zrobić, jeżeli chcemy osiągnąć oczekiwane przez na skutki reklamowania się w Internecie, to zaplanowanie kampanii. Określić to co chcemy reklamować i w jaki sposób, czyli ustalić cele i sposób działania.

  • Odpowiedzieć sobie na pytania:
  • Jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać innym osobom - cel
  • Jakiego oczekujemy efekt (np. liczba wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczba komentarzy) - miernik celu
  • Na jaki czas planujemy kampanię (okresowa, ciągła) - czas
  • Jakie środki jesteśmy gotowi przeznaczyć na kampanię - budżet

2. Wybór słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest znalezienie słów kluczowych, na które chcielibyśmy się reklamować, czyli związanych z naszym celem. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych.

Ważne jest aby wybrane przez nas słowa kluczowe pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Jest to jeden z elementów, który wpływa na przyznany wynik jakości naszego słowa.

3. Przygotowanie linków sponsorowanych

Czyli to co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z trzech części:

  • Tytułu – najbardziej promowana część
  • Opis – dwa wiersze z dowolnym opisem
  • Strona – adres naszej domeny

Liczba znaków możliwych do użycia w tytule i opisie jest ograniczona, dlatego warto zastanowić się nad krótkim, jasnym przekazem naszej reklamy. Zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

4. Określenie stawek za słowa kluczowe

Stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę (link sponsorowany). Odpowiada ona za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeżeli pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji (1-3) to jest wyświetlana nad wynikami organicznymi, jeżeli w pozycji (4-10) to po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja. To ile są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Im bardziej popularnego słowa chcemy użyć tym z większymi wydatkami powinniśmy się liczyć. Z tego powodu warto szukać fraz składających się z kilku słów kluczowych i korzystać z narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybranym przez nas słowem.

5. Podsumowanie

Po przygotowaniu i określeniu powyższych elementów możemy przystąpić do uruchomienia kampanii reklamowej AdWords. Google udostępnia kreator dzięki, któremu będziemy mogli w wygodny sposób wprowadzić wybrane przez nas elementy kampanii.

Więcej informacji można znaleźć na mojej stronie:

Reklama w internecie - Google AdWords

 

Źródło: http://www.cognitive-it.pl/files/przygotowanie-kampanii-reklamowej-AdWords.pdf