JustPaste.it

5 kroków SEO - Search Engine Optimization

Chcesz promować swoją stronę a nie chcesz za to płacić. Zobacz jak to zrobić samemu.

Chcesz promować swoją stronę a nie chcesz za to płacić. Zobacz jak to zrobić samemu.

 

1.     Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Najważniejszym a jednocześnie stosunkowo łatwym zadaniem jest wybór słów kluczowych lub fraz, na które chcesz promować swoją stronę w wyszukiwarce. Zidentyfikuj słowa lub frazy, których szukają ludzie (lub mogą szukać) na Twojej stronie. Jeżeli sprzedajesz komputery to Twoje słowa kluczowe muszą zawierać w sobie coś związanego z „komputerami”. Nie używaj słów niezwiązanych ze stroną nawet, jeżeli miałoby to zwiększyć ruch na niej. Jeżeli nie jesteś pewien czy dane słowo jest wyszukiwane przez ludzi wykorzystaj narzędzie propozycji słów kluczowych udostępniane przez Google.

KeyWord Tools – https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal

2.    Analiza konkurencji

Zobacz kto jest Twoim konkurentem. Wystarczy że, wpiszesz do wyszukiwarki wybrane przez Ciebie słowa i sprawdzisz jakie strony wyświetlane są w wynikach wyszukiwania. Największe znaczenie mają strony na pierwszych dziesięciu pozycjach, uzyskują one łącznie 95% kliknięć. Przeanalizuj zawartość tych stron i sprawdź gdzie i w jaki sposób używają słów kluczowych. Czasem lepszy efekt można osiągnąć na mniej popularnych słowach niż tych gdzie konkurencja jest duża. Z czasem kiedy ranking Twojej strony wzrośnie, możesz wybierać bardziej konkurencyjne słowa. Jeżeli zależy Ci na słowie komputery zacznij od komputery używane lub komputery nowe.

Zobacz ilość linków prowadzących do Twojej strony i stron Twojej konkurencji. Jakość linków jest ważniejsza od ich ilości, dlatego wybieraj wartościowe i powiązane tematycznie domeny.

3.     Tworzenie strony i optymalizacja

Jeżeli zdefiniowałeś już słowa kluczowe, których chcesz użyć na swojej stronie, to dodaj je w tytule strony, meta-tagach, nagłówkach i ważnych miejscach w zawartości strony. Pamiętaj o tym, żeby ich nie nadużywać, zaśmiecenie strony słowami kluczowymi nie pomoże w jej pozycjonowaniu a możemy zakończyć się wyrzuceniem z indeksu stron.

Przy tworzeniu strony ważna jest przejrzysta nawigacja. Liczy się łatwość znalezienia potrzebnych informacji. Nie warto stosować więcej niż 2 do 3 linków w głąb witryny. Dobra zawartość i organizacja strony gwarantuje, że będzie ona czytelna zarówno dla ludzi jak i botów wyszukiwarek.

Na koniec sprawdź poprawność kodu html i css na stronie W3C.

Html - http://validator.w3.org/

Css - http://jigsaw.w3.org/css-validator/

4.     Budowanie linków

Pierwsze linki, które będą prowadzić do Twojej strony, będą pochodzić z wyszukiwarek. Dodaj swoją stronę do indeksu popularnych wyszukiwarek.

Altavista - http://addurl.altavista.com/sites/addurl/newurl

All The Web - http://www.alltheweb.com/add_url.php

Google - http://www.google.com/addurl.html

MSN - http://submitit.bcentral.com/msnsubmit.htm

Yahoo - http://docs.yahoo.com/info/suggest/

Kolejne linki do Twojej strony zbieraj tylko ze stron dobrej jakości. Ich wysoka jakość będzie informowała wyszukiwarki, że Twoja strona jest również wartościowa. Nie korzystaj i nie buduj farm linków, może to doprowadzić do tego że Twoja strona zostanie wyrzucona z indeksu wyszukiwarek a powtórne jej dodanie może potrwać nawet kilka miesięcy.

5.     Analizuj i zmiany

Pozycjonowanie stron internetowych to proces. Wyszukiwarki co jakiś czas zmieniają swoje algorytmy wyszukujące. Dlatego bazuj na wysokiej pozycji uzyskanej w przeszłości oraz aktualizuj swoją stronę oraz rozbudowuj ją o nowe treści. Proces ten wymaga też cierpliwości, nie zrażaj się tym, że na początku pozycja Twojej strony raz idzie mocno do góra a innym razem spada w dół. To normalne zjawisko dotyczące nowych stron.

Analizuj statystyki swojej strony, zobacz, które treści przyciągają uwagę odwiedzających a które są omijane. Używaj tych informacji, żeby poprawić treść i informacje zawarte na stronie.

Pamiętaj, że to nie wysoki ruch tworzy ranking, ale ranking tworzy ruch, dlatego sprawdzaj co jakiś czas pozycję strony na wybrane przez siebie słowa kluczowe.

Konkluzja

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to wykonanie powyższych działań lepiej niż konkurencja.

Jeżeli masz ochotę poczytać więcej o pozycjonowaniu, reklamie AdWords i statystykach Analytics to zapraszam na mój blog.

Reklama w Internecie, Google AdWords, Google Analytics

 

 

Źródło: http://www.cognitive-it.pl/files/5-krokow-SEO.pdf

Licencja: Creative Commons - bez utworów zależnych