Coraz więcej klientów poszukuje produktów w internecie. Co jednak sprawia, że zakupu dokonują w akurat w sklepie X a nie w sklepie Y. Czy jest to tylko cena? Okazuje się, że nie.
Na to, czy internauta zwiąże się z wybranym sklepem wpływa ma wiele czynników:
Ciekawa grafika
Grafika powinna być dopasowana do branży w jakiej działa sklep, tak aby budziła w kliencie przekonanie, że znalazł się we właściwym miejscu i że znajdzie w nim to, czego szuka. Grafika powinna również zapadać w pamięć i wyróżniać sklep spośród konkurencji.
Szeroki asortyment sklepu
Sklepy internetowe w przeciwieństwie do tradycyjnych nie są ograniczone powierzchnią, dlatego warto prezentować w nich szeroki asortyment produktów. W sklepach internetowych klienci często kupują produkty, które trudno znaleźć w sklepie tradycyjnym – serie limitowane, nowości, rzadkie modele.
Funkcjonalność sklepu
Podobnie jak w przypadku stron internetowych, sklep internetowy powinien być maksymalnie funkcjonalny. Klient powinien szybko znaleźć w nim informacje i produkty, których szuka., bez przedzierania się przez podstrony i zakładki.
Niskie ceny i promocje
Ceny w sklepach internetowych bywają niższe nawet o kilkadziesiąt procent niż w tych tradycyjnych. Dodatkowym wabikiem są również rzucające się w oczy promocje na wybrane produkty.
Atrakcyjne zdjęcia
W sklepie internetowym klienci nie mogą dotknąć produktu, dlatego trzeba im dany produkt zaprezentować na wielu zdjęciach, oddających specyfikę produktu i jego detale. Warto również pomyśleć o zdjęciach przedstawiających zastosowanie produktu.
Wyczerpujące opisy i porady
Produkty powinny posiadać dokładne opisy, tak by klient miał pewność, że dany produkt posiada funkcje lub cech, których szuka. Pomocne przy zakupach są również porady dot. wyboru danego produkty – porady o materiałach, technologiach, tworzywach, zastosowaniu itd.
Szybkie znalezienie produktu
Wyszukiwarka produktu pozwala na wyszukanie spośród oferty sklepu, tego produktu, który najlepiej spełnia oczekiwania klienta. Wyszukiwarka pozwala znaleźć konkretny model produktu, producenta, czy produkt w pożądanym przedziale cenowym.
Więcej na www.artso.pl
Źródło: http://www.artso.pl