Login lub e-mail Hasło   

Pan Jezus Chrystus Jest Stwórcą Wszechświata – List do Ewy…

Duże znaczenie w naszym życiu mają przedrostki naukowe: prof. i doc. Zatem nie szukamy Stwórcy Świata, bo i po co? A wystarczą tylko kwiaty w wazonie...
Wyświetlenia: 9.986 Zamieszczono 17/10/2009

Droga Ewo!

Zacznę od pewnej opowieści, która dla wielu jest bardzo logicznym dowodem na to, iż Mądrość  Boża, Ukształtowała to, na co patrzymy.

Rzecz ponoć działa się wtedy, gdy Izaak Newton wykonywał model Układu Słonecznego.

Niektórzy dodają, że kręcąc korbką, uczony wprowadzał mini uklad w ruch, w taki sposób, że planety poruszały się po odpowiednich orbitach.

Gdy pewnego razu, odwiedził go jego przyjaciel (zresztą ponoć ateista), zdziwiony wykrzyknął: ``Ależ Izaaku, jak pięknie to wykonałeś!``

``To nie moje dzieło,  przyjacielu``, odpowiedział Newton.

``O czym ty mówisz? Pytam kto zrobił tę maszynę``, wykrzyknął jego przyjaciel.

``No cóż, wyobraź sobie, że nikt, TO CO WIDZISZ, POWSTAŁO SAMO!``

Gdy oburzenie znajomego Izaaka, ``sięgnęlo zenitu``, uczony poklepał go po ramieniu i rzekł:

``Przyjacielu, mówię Ci, że nikt nie wykonał tej zabawki, że powstała sama, lecz ty słusznie mi nie wierzysz!

A ja mam uwierzyć w to, że tego wspaniałego Układu Słonecznego, w którym żyjemy, nikt nie stworzył, że to, na co patrzymy naszymi oczami, powstało samo?``

(…)

    Czasami nie zdajemy sobie z tego sprawy, lecz wiele bliskich nam osób, również osób znanych i uczonych, swoimi ``mądrymi`` radami, odwodzi nas od tego co jest bardzo blisko, tuż u naszego boku, rzekłbym, na wyciągnięcie ręki.

Ci mądrzy panowie wydają swoje książki z dopiskiem swojej mądrości przed nazwiskiem: docent, doktor, profesor. Te literki  mają dać Ci Ewo do zrozumienia, że Ty, zwykła śmiertelniczka jesteś za słaba, za licha, by z nimi konkurować!

Nigdy nie dowiesz się, ilu naukowców na jakimś zlocie, czy sympozjum, wstało z miejsca mówiąc, że Stwórcą świata jest Pan Bóg. Niestety, będąc w mniejszości, zostaną przygaszeni i nieraz poniżeni.

Wspomniany wyżej, Izaak Newton, znany fizyk i naukowiec urodził się w XVII wieku. Tak, to dość dawno i nie wdając się zbyt mocno w jego osobiste poglądy, przytoczę tylko fragment jego życiowej mądrości. Na dowód,  że Stwórca Świata istnieje rzekł: ``Przyroda jest najdoskonalszą z maszyn i nie może nie być dziełem Istoty Myślącej, Najmędrszej i Najpotężniejszej, Która Wprawiła ją w ruch``. (Na podstawie Encyklopedii PWN).

Naukowcy, profesorowie, książki, telewizja, również internet, często przeszkadzają  w odkryciu tego co jest bardzo blisko.

Wyjdź do parku i przypatrz się szumiącym drzewom i kolorom różnorakich kwiatów. Spójrz na soczystą zieleń łąk i wykrzycz na cały głos, że wszystko to, na co patrzysz powstało samo, bez udziału Osoby Myślącej. Potem przyjdź do domu i delektuj się widokiem pięknego bukietu, który wczoraj ułożyłaś w wazonie. Straciłaś na to trochę czasu, ale się opłacało. Patrzysz na wspaniałe kolory  i jesteś z siebie dumna. Teraz znowu wykrzycz na całe gardło, że nigdy tego nie układałaś, że właściwie to na co patrzysz, samo w jakiś dziwny i tajemniczy sposób pojawiło się w Twoim domu!

Tak!  Właściwe odpowiedzi na trudne pytania są bardzo blisko, lecz może warto przestać wierzyć ludziom, choćby najmędrszym i najbardziej uczonym. Oczywiście żadną miarą Droga Ewo, nie jestem przeciwny NAUCE jako takiej, lecz nie wszystko w życiu da się ogarnąć ``mędrca szkiełkiem``.

Człowiek sprawia ból Swojemu Stwórcy, gdy mówi, że Pan Bóg nie stworzył człowieka w takiej ``formie``   w   jakiej   teraz   istnieje,  gdy   zaprzecza   Biblii, mówiąc,  że   powstaliśmy od małpoluda czy jakiegoś piteka. Taki człowiek sprawia ból Panu Bogu!

A gdy taki człowiek dodatkowo jest nauczycielem, to kara za taką naukę go nie ominie. Pan Bóg nie da się z Siebie naśmiewać.

Na moim biurku Ewo leży Katechizm Religii Katolickiej, wydanie piąte. Niestety nie wiem z którego jest roku. Tak na oko ma może z 30 lat, może trochę więcej.

Komitet redakcyjny składa się z następujących postaci:

Biskup   Piotr   Bednarczyk,  ks.  Stanisław  Bizuń, ks.  Jan  Charytański TJ,  ks. Alfred   Kotlarski i ks. Marian Wolniewicz.

Na stronie 28, czytam: „Ze strony wiary nie ma przeszkód żeby przyjąć, że ciało człowieka pochodzi od zwierzęcia. Ciało bowiem ludzkie jest podobne do ciała zwierzęcego”.

Strona 29: ``...ciało człowieka może pochodzić od zwierząt... `` 

 Przedstawiciele Kościoła Katolickiego, dodam, wysocy przedstawiciele, zapomnieli na czym polega wiara w Pana Boga, zapomnieli, więc odpowiadając Tobie na nurtujące Cię pytanie, w paru słowach zmuszony jestem również im to przypomnieć.

Autor Listu do Hebrajczyków pisze:

Wiara zaś jest poręką tych dóbr, których się spodziewamy, dowodem tych rzeczywistości, których nie widzimy. Dzięki  NIEJ  to przodkowie otrzymali świadectwo.

Przez wiarę poznajemy, że Słowem Boga światy zostały tak stworzone, IŻ TO CO WIDZIMY, POWSTAŁO NIE Z RZECZY WIDZIALNYCH...”

11 Rozdział, wersety 1-3 Biblia Tysiąclecia, str. 1368

Prorok Izajasz ( 29:16 ) woła: „O co za przewrotność! Czyż może być garncarz na równi z gliną stawiany? Czy może mówić DZIEŁO O SWYM TWÓRCY: Nie uczynił mnie...

 

To  wy, papieże, biskupi i księża,  zaparliście się Tego, Który  Moc Swoją Doskonałą Pokazując, Tchnieniem Ust Swoich Powołał Do Życia Człowieka.

Zaparliście się Stwórcy doszukując się drogi pośredniej w Dziele Bożego Stworzenia. Zaparliście się Jego Mocy, Myśli i Woli. Odebraliście Mu To, co  przysługuje  Tylko Jemu!

 Zmieniając Boże Prawa, zmieniając Jego Przykazania i Nauki, dopuściliście się kradzieży Słów Pańskich. Nie stanęliście  w  Jego  obronie, lecz nadzieję położyliście w płonnych naukach, które jutro, pojutrze, lub za dziesięć lat staną się popiołem.

 Powiem coś o mnie. Cieszę się, że nie pochodzę od małpy obecnie żyjącej, czy nieżyjącej, ani od żadnego innego zwierzęcia, czy małpoluda. Cieszę się, że mój praojciec i moja pramatka powołani zostali do życia Przez Cudowną Moc Bożą.

 Powiem coś niekoniecznie o tobie.

Nigdy katoliku, czy katoliczko, nie sprawdzałaś tego, czy ``twój`` papież, biskup, czy ksiądz mówi zgodnie z Ewangelią. Wyrosłaś  na naukach, które nie dają  wiary, duchowego  spokoju  i  miłości. 

Może czasami nie zgadzasz się z ``watykańskimi`` poglądami, lecz brak Ci odwagi, by powiedzieć o tym nawet najbliższym.

Często czujesz się zagubiona, odtrącona i samotna. Nie wiesz jednak, że bardzo blisko  Ciebie  Jest  On, Pan  Jezus, Opiekun  i  Bóg, STWÓRCA  Nieba  i  Ziemi, Który Dzierżąc Potężną Ojcowską Moc  w  Swej  Prawicy, może  Ci  pomóc, lecz  nie  ja, On, Może Przekonać Ciebie, że Tylko w Nim Samym Jest Prawdziwe Ukojenie i Spokój.

Taka  Właśnie  Jest  Wola  Boga Ojca, By W Synu Jego, Znaleźć Najbliższą Zaufaną Osobę.

          I jeszcze jedno na koniec. Tak, aby podsumować! Ty Ewo nie znałaś mojego cielesnego ojca prawda? Gdybym Ci powiedział, że nigdy ojca nie miałem, rzekłabyś, że coś ze mną nie jest tak! Przecież wszyscy ludzie na świecie mają swoich ojców. To prawda!

Żeby jednak to poznać, musiałaś przestać być dzieckiem i zrozumieć seksualne zachowanie rodziców i prawo powstania nowego życia. Człowiek więc  ``otrzymał moc`` powstania nowego człowieka. Swoim ``zachowaniem`` podtrzymuje życie na planecie Ziemi. Musisz  przestać być dzieckiem, musisz urosnąć, by innymi oczami zrozumieć i ``dostrzec`` Tatusia, Ojca, Boga i Stwórcę. Musisz Ewo dorosnąć, czego z całego serca Ci życzę.

Oczywiście wcale z Ciebie nie drwię, ani nie żartuję. Mówię tylko o Prawie, Które masz pod Ręką. Spójrz na kwiaty w wazonie.

SAMA je wczoraj ułożyłaś. One wydają dobre Świadectwo o Stwórcy.

Pozdrawiam

Podobne artykuły


381
komentarze: 338 | wyświetlenia: 385230
51
komentarze: 21 | wyświetlenia: 16115
131
komentarze: 65 | wyświetlenia: 40089
112
komentarze: 102 | wyświetlenia: 19732
101
komentarze: 224 | wyświetlenia: 45474
70
komentarze: 71 | wyświetlenia: 24242
57
komentarze: 37 | wyświetlenia: 10843
44
komentarze: 11 | wyświetlenia: 16843
38
komentarze: 19 | wyświetlenia: 6241
40
komentarze: 32 | wyświetlenia: 6346
50
komentarze: 57 | wyświetlenia: 31435
31
komentarze: 24 | wyświetlenia: 6545
35
komentarze: 26 | wyświetlenia: 9358
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Bardzo ciekawy, bardzo odważny artykuł. Piszę "odważny", ponieważ pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że niedługo - tak mniemam - rzucą się na Ciebie... Miej więc nadal odwagę przyjąć na klatę to wszystko, co może spaść na Ciebie - bądź więc nadal nieugięty i pełen wiary.

Nie ze wszystkimi tezami tekstu się zgadzam - np. z tezą o Bogu karzącym. To raczej sami sobie gotujemy własny los - po

...  wyświetl więcej

Strasznie dziwi mnie takie przekonanie ludzi wierzących do teorii ewolucji. Bóg objawił ludziom jak wyglądał początek. Jeśli ktoś twierdzi tezy przeciwne, to czyni Boga kłamcą. Niestety tacy ludzie dostarczają tylko argumentów ateistom. Popieram punkt widzenia autora.

"Oczywiście żadną miarą Droga Ewo, nie jestem przeciwny NAUCE jako takiej, lecz nie wszystko w życiu da się ogarnąć ``mędrca szkiełkiem``."
Takie właśnie podejście upośledza ludzkość od wieków.
Ptolemeusz w swoim wielkim dziele Almagest opisuje cały system geocentryczny, jednak kiedy musi wytłumaczyć ruchy planet (nie do pojęcia bez wiedzy o heliocentryzmie) powołuje się na chwałę Ze ...  wyświetl więcej

Patrzysz na "doskonały" układ słoneczny i oto maszyna szwankuje, w kierunku planet lecą asteroidy, bolidy czy meteoryty. W tym roku jakaś asteroida uderzyła w Saturna, gdyby trafiła w Ziemię mógłby Bóg powiedzieć "jaka piękna katastrofa" bo my nie mielibyśmy już nic do powiedzenia. Codziennie na świecie zdarzają się mniejsze i większe katastrofy, od silnych wiatrów po trzęsienia ziemi czy wybuchy ...  wyświetl więcej

@ roszpunek
Nie wiem czy takie wyjaśnienie pana zadowoli, ale spróbuję coś na ten temat napisać.
Otóż na samym początku Biblii mamy informację:
31. I spojrzał Bóg na wszystko, co uczynił, a było to bardzo dobre. I nastał wieczór, i nastał poranek - dzień szósty.
1 Moj. 1:31(BW)
Ale niedługo po tym, świat został skażony przez grzech i jego władcą i uzurpatorem zos ...  wyświetl więcej

Skoro Bóg, pańskim zdaniem stworzył WSZYSTKO, to WSZYSTKO jest JEGO dziełem. Szatan, jego działania i tych działań skutki, były nieskończenie wcześniej przewidziane przez WSZECHWIEDZĄCEGO i WSZECHMOCNEGO Boga. Bo w takiego pan wierzy i o takim mówi Biblia, czyż nie?

@Adam Szczepański
Odpowiedź ciekawsza ale czy do końca prawdziwa? Gdy czytamy Księgę Hioba dowiadujemy się że dalej Bóg o wszystkim decyduje, to On pozwala szatanowi podjąć próbę złamania wiernego Hioba a potem jeszcze stofuje Hioba że ten śmiał coś mówić o mądrości. Podobnie z Jezusem, co prawda podczas kuszenia (ciekawe że byli sam na sam a mamy z tego relację) proponuje ziemską, doczesną ...  wyświetl więcej

  57kerenor  (www),  19/10/2009

Witaj ``roszpunek``
Przyjacielu, nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania. To chyba w moim przypadku zrozumiałe, prawda? Zresztą nie tylko w moim. W przypadku ``Pana Kowalskiego`` również, a i ``Pan Nowak`` w tej materii staje się bardzo słaby.
Przypatrz się takiemu olbrzymowi jak Jowisz. ``Wisi sobie `` ten Gigant, w skali astronomicznej, bardzo blisko Ziemi. Do Naszej Dziennej Gwia ...  wyświetl więcej

Do: 57kerenor.
Odpowiedź jest bardzo dobra :). DZIĘKUJĘ!

@ 57kerenor
Cały twój powyższy komentarz, to jeden wielki argument z ignorancji. Fakt iż ty nie potrafisz sobie czegoś wyobrazić, czy zrozumieć mechanizmów działania czegoś, nie oznacza że nikt inny nie jest w stanie tego osiągnąć.
Inną sprawą jest to, że mylisz przyczynę ze skutkiem. Nie "popatrzcie jakie to wszystko ładnie poukładane, w sam raz dla człowieka" a raczej "dzięki panuj ...  wyświetl więcej

@57kerenor
Wielu ludziom można wmówić wszystko, w tym także że ręka boża go uratowała, tylko ręka jakiego Boga? Otóż ów pierwszy był żydem Jezus nie jest jego Bogiem, Owa kobieta dziękuje za uratowanie Krsznie, a kolejny był buddystą więc nikomu nie dziękuje bo taka była karma. Najgorsze że do biura nie poszedł też ateista bo on po prostu miał grypę. Wg. ciebie czuwała nad nimi opatrzność, ...  wyświetl więcej

A z szatanem to tez zawiklana historia,Bóg jakoś nie może z nim dać rady,a dlaczego skoro jest wszechmogący?Nawet anioły go nie słuchają ,to po co ich tyle narobił?Narobili bałaganu w niebie,a jak w niebie to i na ziemi.Stróże jego w Polsce leniuchują ,czarną robotę odwala za nich biedny kościołek,nie ustrzegli nawet Popiełuszki przed Ubowcami,a teraz nie pomagają o wniesienie go na świętości,ba n ...  wyświetl więcej

  adam4,  18/10/2009

Trzeba inaczej patrzeć na to ziemskie życie. Wyobraż sobie ze jesteś dżokejem. Właściciel stadniny zatrudnił cie i ma nadzieje że zdobędziesz mistrzostwo świata.Zajezdziłeś kilka koni, lecz właściciel ciągle wierzy w ciebie.Wreście po wielu latach osiągnołeś sukces .Wiele wysiłku on cię kosztował ale opłacało sie. Jesteś zwyciezcą i nie musisz już wiecej dosiadać koni.

  sci,  18/10/2009

Niestety, ale to nieprawda. Nie ma żadnego Boga, a ludzie nie są doskonali. Jeżeli Bóg stworzył człowieka, to pewnie przez pomyłkę, po czym na pewno zrozumiał swój błąd i zostawił go na pastwę losu. Naprawdę tego nie widzicie? Boga nie ma, a świat jest zepsuty. Przestańcie się okłamywać, religia została stworzona, gdy ludzie zaczęli zastanawiać się po co żyją. Chociaż właściwie.. nie ma w tym nic złego, wiara to dar nieświadomości.

Mniejsza o meritum, proszę jednak wyjaśnić, skąd wzięła się ta obrzydliwa maniera pisania słów dużymi literami: "Który Dzierżąc Potężną Ojcowską Moc w Swej Prawicy"... etc?!
Ani to znaczenia tym słowom nie przydaje, ani nawet polskie nie jest. O cóż, u diabła, chodzi? Może w ogóle by należało pisać samymi dużymi literami?

Artykuł nieco chaotyczny i stylistycznie nienajlepszy.
Polecam autorowi przeczytanie artykułu: http://eiba.pl/2e8g
Dodam też, że z niektórymi stwierdzeniami nie do końca się zgadzam.
Jednocześnie podpisuję się dwoma rękami pod ogólnym przesłaniem publikacji.
Zachęcam do poprawienia stylu i pisania kolejnych, jeszcze lepiej przemyślanych tekstów.

Nie lubią Cię i dają Ci krechy, ja też dokładam swoją oficjalnie.

  adam4,  18/10/2009

Nie ma dobra i nie ma zła , są tylko działania i jego wyniki.

Nieprawda. jest i dobro i niestety jest też zło.
Bóg stworzył różne prawa. Mam na myśli prawa przyrody, takie jak na przykład prawo ciążenia i inne prawa fizyki. Prawo Oma, Niutona itd. itp.
Jest też Boże prawo, które mówi, że dobro w ostatecznym rezultacie zwycięża. Co prawda w dzisiejszym świecie obserwujemy, że silniejszy jest górą. Nazywamy to "prawem pięści", albo "prawem dżugnl ...  wyświetl więcej

Szkoda, że ktoś po tajniacku wstawił mi tylko ujemne punkty. Jeśli się mylę, to chciałbym wiedzieć dlaczego.

Adamie przyzwyczaj się. To nie pierwsza dyskusja, w której dostaje się ujemne punkty w komentarzach nie za brutalny czy wulgarny język komentarza lub bezduszne wypowiedzi raniące cudze uczucia, a za zwykłą prezentację swojego światopoglądu lub krytykę cudzego. Wiem, że to bez sensu, ale cóż poradzić, że niektórzy tak mają. Moje skojarzenia odnośnie tej praktyki wiążą się nie tyle z tajniakami, co ze strzelaniem w plecy lub zza węgła.

  sci,  19/10/2009

Osobiście nie chce mi się klikać w minusy i plusy, ale mogę panu powiedzieć dlaczego moim zdanie tak się dzieje.
Nie chodzi o wulgaryzm czy też ranienie cudzych uczuć, a o pana postawę i mało konkretne odpowiedzi. Przez co dyskusja naprawdę staje się irytująca.

Chciałem jeszcze dodać, że jestem szczerze zdziwiony krytykowaniem przez pana (pośrednio) KK.

  Elba,  19/10/2009

"Nigdy nie uciekniesz przed dwoma najważniejszymi istnieniami w życiu każdego człowieka: przed Bogiem i przed śmiercią. Bóg ci stale towarzyszy i będzie się gniewał, bo nie zwracasz uwagi na cud życia. Ani na cud śmierci."
- Cytat z książki P.Coelho "Zwycięzca jest sam" puentuje wszystko.
W życiu potrzeba nam więcej uważności by dostrzec jak najwięcej z obrazu tego świata i odwagi by powiedzieć innym, że błądzą lub mówią bzdury.

@ elba
A to ja w takim razie też zacytuję. Będzie to wypowiedź Jezusa.
24. Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny i nie stanie przed sądem, lecz przeszedł z śmierci do żywota.
Jan. 5:24(BW)

  adam4,  20/10/2009

Musisz co do grosza zapłacić wszystko coś winien ludzkości wskutek swego postępowania do kogokolwiek z ludzi i nie umkniesz przed tym prawem póki nie spłacisz "ostatniego grosza".

"A to ja w takim razie też zacytuję. Będzie to wypowiedź Jezusa.
24. Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny i nie stanie przed sądem, lecz przeszedł z śmierci do żywota. Jan. 5:24(BW)"

Panie Adamie, każdy może cytować Pismo Święte. Problem zaczyna się jeśli zapytamy które księgi są święte i dla kogo? W odpowiedzi na

...  wyświetl więcej

  Elba,  21/10/2009

Mówiąc o Bogu nie zapominajmy, że chodzi tu o Boga - Stwórcę Świata, a nie o ludzkie wyobrażenie o Bogu.
Bóg mówi do ludzi - nie czyńcie sobie żadnego wyobrażenia o mnie, bo nie jesteście w stanie dokonać tego waszym umysłem. Boga można pojąć tylko duszą i na tym należy się skupić. Ale człowiek tego nie rozumie i tworzy swoje wizje Boga nadaje mu ludzkie cechy. Bóg toleruje to chyba tylko j ...  wyświetl więcej

  oculus,  13/11/2009

Po prostu nie lubią Cię i dają Ci ja też Ci daję.

  sci,  19/10/2009

"A co do "zazdrości" Boga. W tym kontekście wyrażenie to oznacza, że Bóg będzie odczuwał żal, gdy jego wyznawcy będą oddawać cześć innym bogom. Relacja Boga z jego ludem jest porównywana w Biblii do relacji między mężem a żoną. Który mąż nie odczuwałby zazdrości, gdyby jego żona zdradzała go z innym mężczyzną? Ta "zazdrość" ujawnia tu tylko miłość Boga do swojego ludu, bo gdyby go nie kochał, to n ...  wyświetl więcej

> Czy to oznacza, że istnieją inni Bogowie?

Z perspektywy JEDYNEGO Boga nie ma innych bogów, ale ludzie obdarzali tym mianem inne stworzenia - rzeczy, ludzi, demony. Zob:
"Co więc dotyczy spożywania mięsa, składanego w ofierze bałwanom, wiemy, że nie ma bożka na świecie i że nie ma żadnego innego boga, oprócz Jednego. Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy n

...  wyświetl więcej

  sci,  19/10/2009

A ja pokuszę się o coś innego. Zamiast udowadniać, że Bóg nie istnieje zapytam wprost.

Czy możecie udowodnić, że istnieje tylko wasz Bóg? Jak wiemy na tle świata i historii wiara w Boga Jahwe jest tylko krótkim kawałkiem, więc skąd mam wiedzieć, że to akurat ten Bóg jest prawdziwy?

@sci
Przyznam się, że nie za bardzo rozumiem to pytanie.

  sci,  20/10/2009

Oczywiście, już wszystko tłumaczę. Dyskusje religijne na naszym serwisie polegają mniej więcej na tym, że jedna strona (ateiści) wysuwa argumenty na nieistnienie Boga, a druga strona (chrześcijanie, przeważnie katolicy) je odpierają i wypisują swoje dowody. Nawet jeżeli ktoś należy do innej grupy, to są to jednostki, a po wdaniu się w dyskusje przyjmuje jedną ze stron. Nie wliczam neutralnych użyt ...  wyświetl więcej

Poruszył pan dość skomplikowane zagadnienie. Odpowiedź, którą mogę udzielić będzie oczywiście uwzględniać moje osobiste (subiektywne) podejście do spraw wiary.
Otóż, według mojej wiedzy i przekonania jest jeden Bóg – Jahwe. Nie chcę się teraz zagłębiać w teologię i wyjaśniać ile jest osób Bóstwa. W każdym razie jest to ten sam Bóg w którego także wieżą muzułmanie, tylko inaczej Go nazywają. ...  wyświetl więcej

  sci,  20/10/2009

Niestety to niemożliwe. Różnice pomiędzy religiami są zbyt wielkie. Wybiega pan poza ideologie chrześcijańską, proszę nie zapominać, że chrześcijanie nie akceptują innych wyznań, ponieważ wierzą, że tylko ich wiara jest prawdziwa. Musielibyśmy też zrobić, to co właśnie pan robi - czyli dzielić religie na lepsze i gorsze. To były oczywiście tylko przykłady. Dodam jeszcze, że nie uważam, że religie ...  wyświetl więcej

  57kerenor  (www),  21/10/2009

Do Pana Adama Szczepańskiego

Pozwoli Pan, że z Pańskiego komentarza, ``wyciągnę`` następujący fragment:

``Otóż, według mojej wiedzy i przekonania jest jeden Bóg – Jahwe. (…) W każdym razie jest to ten sam Bóg w którego także wierzą muzułmanie, tylko inaczej Go nazywają. ``

Przyznam, że zaniepokoiły mnie trochę Pańskie słowa. Oczywiście zgadzam się z pierwszą częścią wypowie

...  wyświetl więcej

@57kerenor
Właściwie to nie mam nic innego do powiedzenia jak tylko przyznać Panu całkowitą rację. Podpisuję się obiema rękami pod Pan wypowiedzią. Może na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że nie chciało mi się za dużo pisać i użyłem jakby skrótu myślowego. Nie znam się za bardzo na religii muzułmańskiej, a jednocześnie wydaje mi się, że pierwotne pochodzenie słowa Allach jest tożsame ...  wyświetl więcej

Tu błędnie pojawił się mój komentarz:-)

  sci,  20/10/2009


Co do samego istnienia Boga, to wystarczy mi jeden argument.
Nie potrzebna jest znajomości teorii ewolucji, aby stwierdzić, że jesteśmy podobni do zwierząt. Tak samo musimy jeść, tak samo się rozmnażamy, jesteśmy zbudowani z takich samych narządów, więc to dowód na to, że jesteśmy sobie bliscy pochodzeniem? Prawda? Bóg w biblii piszę (została napisana pod natchnieniem ducha świętego ...  wyświetl więcej

"Aby żyć musimy je zabijać, co więcej one same muszą się zabijać aby przeżyć. Nikt z was chyba nie zaprzeczy, że zwierzęta czują ból. Dlaczego więc Bóg stwarza taki mechanizm?"
Bóg tak tego nie stworzył. Początkowo nikt nikogo nie zjadał. Oto cytat z Biblii:
29. Potem rzekł Bóg: Oto daję wam wszelką roślinę wydającą nasienie na całej ziemi i wszelkie drzewa, których owoc ma w sobie n ...  wyświetl więcej

  sci,  20/10/2009

Myli się pan. Nawet jeżeli zrobił to w formie kary, to nadal on jest stwórcą tego mechanizmu. No i pozostaje zagadnienie odpowiedzialności zbiorowej i czasowej. A skoro jest wszechwiedzący, to czy nie oznacza to, że wiedział o tym od początku i takie było jego zamierzenie? Szczerze mówiąc rozumiem, że biblia jest głównym źródłem chrześcijaństwa, ale jako ateista, który nie wierzy w to co jest w ni ...  wyświetl więcej

  sci,  20/10/2009

Przepraszam, małe problemy z internetem. Powinna być tutaj opcja usuwania komentarzy do kilku min.

@sci
To efekt rządów ludzkości. Człowiek oddał władzę jaką posiadał nad Ziemią szatanowi. A on zrobił z człowiekiem i przyrodą to co widzimy. Bóg nie stworzył takich mechanizmów. W Księdze Rodzaju (na początku Biblii) można przeczytać jak wyglądało pożywienie człowieka i zwierząt. Można było powiedzieć, ze to co stworzył Bóg było bardzo dobre. Można gdzie indziej przeczytać, że całe stworze ...  wyświetl więcej

  sci,  22/10/2009

Dobra, przyznaje się.
Poległem, uznaje to i pochylam głowę w stronę zakłamania i manipulacji - manipulacjo! zwyciężyłaś!

@Adam Zalewski
"Można było powiedzieć, ze to co stworzył Bóg było bardzo dobre"

Cóż, Biblia wspomina również o tym że stwórcą Szatana (jak i wszystkiego innego) był Bóg. Więc albo nie jest takim doskonałym konstruktorem jak usiłuje się to przedstawiać, albo z tą jego wszech-miłością to "lekka" przesada, i gość ma niezłą zabawę obserwując nasze miotanie się w bagienku które nam zafun

...  wyświetl więcej

Zadam pytanie: co byłoby gdyby ludzie stosowali wszystkie zalecenia i prawa, które dał nam Bóg w Biblii?

@sci
Nie bardzo zrozumiałem. Jeśli uważasz, że dokonuję manipulacji to wskaż w którym miejscu.

Panie Adamie, a co by było gdyby ludzie przestrzegali jakichkolwiek idee?
Natomiast gdybyśmy przestrzegali wszystkie zalecenia i prawa to bylibyśmy gorsi od dzisiejszych islamistów, mordowalibyśmy innowierców, wypędzalibyśmy koziołka na pustynię (dla Azazela), składalibyśmy ofiary ze zwierząt, kamieniowalibyśmy za obrazę uczuć religijnych i cudzołóstwo itp., itd.
Pozwoli pan że zrewa ...  wyświetl więcej

  sci,  23/10/2009

Ależ nie, ja tylko zwracałem się bezpośrednio do manipulacji i zakłamania. Swoją drogą to bardzo ciekawe jak światopogląd wpływa na sposób myślenia i analizowania faktów.

"Natomiast gdybyśmy przestrzegali wszystkie zalecenia i prawa to bylibyśmy gorsi od dzisiejszych islamistów, mordowalibyśmy innowierców, wypędzalibyśmy koziołka na pustynię (dla Azazela), składalibyśmy ofiary ze zwierząt,

...  wyświetl więcej

Odpowiem tak. Gdyby ludzie przestrzegali wszystkich praw to kogo kto by kamienował i mordował? Z mojego punktu widzenia jest to bardzo logiczne.
Swoją drogą Biblia mówi, że "zapłatą za grzech jest śmierć".
Księgę Hioba znam i nie jest to dowód na to, że szatan potrzebuje zezwolenia Boga na jakiekolwiek działania. Jest to daleko posunięty wniosek. Szatan nie mieszka w niebie. O tym te ...  wyświetl więcej

Jak twoim zdaniem krokodyl może się pożywiać trawą? Lub gepard? Mniejsza o filozofię i życiowe poglądy na świat, ja pytam o kwestie czysto mechaniczne? Widziałeś kiedyś pożywiającą się krowę czy owcę? A wyobrażasz sobie w tej roli krokodyla? :)

  sci,  24/10/2009

Nie ma takiej możliwości. Ludzie, to tylko zwierzęta, dlatego nie ma mowy o tym, żeby każdy był idealny.
Owszem, szatan nie mieszka w niebie, bo nie istnieje, ale widzę, że lubicie szukać istoty odpowiedzialnej za własne błędy. To wszystko do siebie po prostu nie pasuje, jeżeli tego nie widzicie oznacza to, że ulegliście manipulacji przez co wasz sposób myślenia jest zachwiany. Tyle ode mnie.

Oj, pytanie zaczynało się mniej więcej tak: "co byłoby gdyby..." - stwierdzenie, że nie ma mowy o tym, żeby każdy był idealny nie jest odpowiedzią na postawione pytanie.
Co do krowy i owcy - owszem, widziałem, nawet będąc dzieckiem towarzyszyłem dziadkowi w pasieniu krówek. Jeśli chodzi o moją wyobraźnię, to mogę sobie wyobrazić krokodyla jedzącego trawę. Tutaj pewnie różnimy się podejściem ...  wyświetl więcej

Nie pytałem o to w co wierzysz, tylko czy potrafisz wyobrazić sobie, od strony czysto "mechanicznej", mechanizm jedzenia trawy przez krokodyla. Jeśli zdarzyło ci się kiedykolwiek widzieć paszczę krokodyla, wraz z "osprzętem", musisz zdawać sobie sprawy że to FIZYCZNIE niemożliwe.

Profesor Ellen van Wolde ( Professor of Old Testament Exegesis and Hebrew in the Theological Faculty of the University of Tilburg, The Netherlands ), uznana naukowiec i specjalistka od języka hebrajskiego i Starego Testamentu, uważa, że pierwsze zdanie w Księdze Rodzaju: "na początku Bóg stworzył Niebo i Ziemię" nie jest dokładnym tłumaczeniem z hebrajskiego. Badaczka twierdzi, że dotarła do najno ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2017 grupa EIOBA. Wrocław, Polska