JustPaste.it

5 najważniejszych działań SEO

Poznaj pięć podstawowych kroków, które pomogą skutecznie zwiększać ruch na Twojej stronie, przekazywany przez wyszukiwarki takie jak Google.

Poznaj pięć podstawowych kroków, które pomogą skutecznie zwiększać ruch na Twojej stronie, przekazywany przez wyszukiwarki takie jak Google.

 

Pozycjonuję strony internetowe, oraz ciągle szkolę się w tym zakresie od ponad roku. Doskonale wiem, że aby strona była widoczna w sieci potrzebna jest wysoka pozycja w wyszukiwarce. Formy reklamowe takie jak reklamy graficzne (bannery) to jedynie uświadamianie marki, próba pokazania użytkownikowi, że jest się w sieci i dysponuje taką a nie inną nazwą oraz oferuje takie a nie inne produkty. Realny ruch z reklam graficznych spada z roku na rok, ponieważ użytkownicy wykształcili już pewien mechanizm obronny przed nachalnymi okienkami pop-up - omijamy także wzrokiem obszary reklamowe.

Jak zatem dotrzeć do potencjalnego czytelnika, klienta czy gracza ? Należy zaistnieć w wyszukiwarce internetowej. Powinniśmy maksymalnie skupiać się na Google, bo jak przedstawiają eksperci z firmy MaxROY.com w swojej książce (Więcej informacji tutaj)

"Google zajmuje 96,90% polskiego rynku wyszukiwarek - dalej plasują się kolejno Bing, NetSprint i Szukacz (razem ~1,2%)."

Zakładam, że posiadasz jakąkolwiek wiedzę na temat pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Jeśli jesteś w tej dziedzinie "zielony", zapraszam Cię na mojego bloga, gdzie poznasz podstawy. Następnie zachęcam Cię do ponownego zajrzenia do tego artykułu. W sieci jest mnóstwo blogów eksperckich, prowadzonych przez niesamowitych ludzi, którzy potrafią odpowiedzieć na multum pytań dotyczących SEO i SEM.

Poniżej przedstawiam Ci pięć najważniejszych moim zdaniem działań pozycjonerskich.

 

1. Odpowiednia technologia wykonania strony

Jest to tak ważny aspekt, że uwagi te znajdują się w każdej dobrej publikacji dotyczącej pozycjonowania. Przede wszystkim unikaj jak ognia tworzenia witryn w technologii Flash. Roboty indeksujące bardzo słabo radzą sobie z indeksacją siteów, napisanych we Flashu. Ponadto odwiedzający nie lubią stron wykonanych tą metodą, a gdy dołożymy jeszcze intro to 80% potencjalnych klientów może nam po prostu uciec. Jeśli nie jest to konieczne (strona w pełni interaktywna itp.) unikaj flasha. Ogranicz się do loga wykonanego tą metodą (co jest chwalone) lub pewnych tylko elementów. Jeśli używasz JavaScript do "odpalania" linków na stronie, zadbaj o to, by ludzie (i roboty !) mogły zobaczyć także treść podstrony z wyłączoną obsługą JavaScript.

Najlepszym rozwiązaniem jest XHTML + CSS (Kaskadowe arkusze stylów). Za pomocą CSS można uzyskać wiele wspaniałych efektów graficznych takich jak podświetlanie buttonów po najechaniu nań kursorem myszy etc. Ponadto roboty sieciowe lubują się w takim rozwiązaniu i indeksują strony w ten sposób napisane bardzo sprawnie i bezproblemowo.

 

 

2. Unikalna treść

Och jak roboty sieciowe nienawidzą duplikowanej treści ! Uwierz mi, że strona może znacząco spaść w rankingu google, jeśli "kradnie" treść z innej strony. Zadbaj więc o unikatowe artykuły, wpisy oraz nowości. Nie rób tego także ze względu na SEO - użytkownicy kochają oryginalne wpisy i na pewno powrócą na Twoją stronę, jeśli będziesz prowadził ją w sposób schludny i dostarczający wielu informacji.

Jeśli Twoja strona z założenia jest statyczna i prezentuje na przykład jedynie ofertę firmy, warto, by opis produktów co jakiś czas ulegał zmianie. Ja przyjmuję, że po miesiącu treść statyczna jest już "przeterminowana". Dodatkowo unikalna treść jest jedną z wytycznych pozycji strony w indeksie danej wyszukiwarki.

 

 

3. Bezproblemowa nawigacja

W punkcie pierwszym opisałem problem, występujący z JavaScript w linkach. Jeśli Twoja strona nie będzie miała dobrze zaplanowanej i hierarchicznej nawigacji, robot wyszukiwarki nie dotrze do wszystkich podstron serwisu, a tym samym ich nie zaindeksuje. Postaraj się, aby przechodzić od ogółu do szczegółu. Podziel linki na kategorie, jeśli jest ich wiele. Jeśli jest ich kilka, zadbaj by robot wyszukiwarki mógł zaindeksować podstrony, do których prowadzą. Stopień indeksacji witryny w google sprawdzasz poprzez wpisanie polecenia link:www.przykladowastrona.pl.

Jeśli masz czas i chęci, możesz zrobić mapę witryny. Zabieg jest prosty i szybki, a znacząco uatwia indeksowanie witryny. Poszukaj w internecie artykułów w jaki sposób stworzyć taką mapę.

 

 

4. Zdobywanie linków do swojej witryny

Google przyjmuje, że każdy link do Twojej strony to głos oddany na nią. Im więcej mocnych i wartościowych linków prowadzi do Twojej witryny, tym wyżej uplasuje się ona w wynikach wyszukiwania (SERP). Zadbaj o wartościowe odnośniki, prowadzące do Twojej stronki. Możesz katalogować własną stronę internetową, pisać wartościowe artykuły, gdzie umieścisz link do siebie czy reklamować się na forach (pamiętaj, by nie spamować!). Wymieniaj się buttonami czy linkami z witrynami o podobnej tematyce do Twojej.

Pamiętaj jednak, że dobry link jest jak głos oddany na Twoją stronę przez ważną osobistość zaś słaby, jak mruknięcie "starego dziada", którego i tak praktycznie nikt nie usłyszy. Stókroć lepiej napisać unikalny i bardzo wartościowy artykuł na znanym portalu
 informacyjnym, niż dodać stronę do 200 czy 300 niszowych katalogów stron www.

 

 

5. Tytuł oraz opis strony

Dla każdej podstrony serwisu przydziel unikalny i odpowiadający jej treści tytuł oraz opis. Moja rada: Nie zaczynaj tytułu od nazwy firmy czy strony, o ile nie jesteś rozpoznawalną marką na rynku. Przykład:

Zujese.pl - Serwis poświęcony gumom do żucia

Moim zdaniem tytuł co najmniej niepoprawny. Praktycznie nie zawiera słów kluczowych, których Google pożąda. Zmieniłbym go na:

Gumy do żucia, forum o gumach do żucia, opinie na temat gum balonowych - Zujese.pl

W tym momencie użytkownik wie z jaką stroną ma do czynienia. Ponadto występuje tutaj masa słów kluczowych (różne kombinacje). Zadbaj, by tytuł każdej podstrony odzwierciedlał jej treść. Opis strony powinien mówić już w pierwszych trzech słowach, co znajdziemy w serwisie. Użytkownicy tylko "skanują" opisy i tytuły, w poszukiwaniu pożądanych treści. Powiedz co masz do zaoferowania lub czym się zajmujesz, jednak nie zapominaj o słowach kluczowych. Nie przesadzaj także, opis ma być czytelny i schludny a nie wypełniony keywordami. Przykładów nie będę podawał - eksperymentuj.

O ile tytuł ma dość znaczący wpływ na pozycję w SERP na dane słowa kluczowe, o tyle opis ma znaczenie minimalne. Warto jednak zadbać o obydwie rzeczy.

 

 

Opisałem pokrótce pięć ważniejszych aspektów pozycjonowania i optymalizacji stron. Jeśli jeszcze nie zaspokoiłem Twojej wiedzy, zapraszam na mój blog (link podałem powyżej). Pamiętaj, pozycjonowanie jest procesem a nie jednorazową czynnością. Edukuj się w tym kierunku, czytaj blogi, fora i artykuły. Kup 2-3 książki poświęcone tej tematyce. Zapewniam Cię, że inwestycja ta zwróci Ci się kilku lub kilkuset krotnie.

 

Pozdrawiam serdecznie czytelników Eioba.pl,

Łukasz 'Prox' Matusik