Login lub e-mail Hasło   

Fenomen bezczelności

"Złośliwość jest cechą ludzi inteligentnych" te słowa Marcina Prokopa odzwierciedlają to czym naprawdę jest tzw. inteligenta bezczelność. Nie chodzi tu o zwykłe podwórkow...
Wyświetlenia: 6.192 Zamieszczono 06/12/2009

  "Złośliwość jest cechą ludzi inteligentnych" te słowa Marcina Prokopa odzwierciedlają to czym naprawdę jest tzw. inteligenta bezczelność. Nie chodzi tu o zwykłe podwórkowe chamstwo, z którym można spotkać się w niezbyt przyjemnych częściach miast i a i nawet wsi lecz o taki rodzaj charakteru, który nie obrażając nikogo pozwala na zaistnienie w świecie jako człowiek twardo stąpający po ziemi. Pewnie wielu nie zgodzi się z moimi słowami, ale dla mnie taki rodzaj złośliwości i uszczypliwości jest jak najbardziej cechą pozytywną, która stawia nas -wbrew pozorom- w korzystnym dla nas świetle.

  Osobą idealnie pasującej do tego rodzaju osobowości jest Gordon Ramsey. Dla niektórych zapewne bardzo złośliwy i nieziemsko bezczelny, jednak tą swoją arogancją czyni z siebie człowieka podziwianego i szanowanego. Być może znajdzie się wiele osób, dla których jest zwykłym przysłowiowym chamem. Nie zgodzę się z tym pod żadnym pozorem. Takie twierdzenia rodzą się ze zwykłej zazdrości o pozycję i status społeczny, bo jeżeli rzeczywiście byłby człowiekiem niegodnym swojej pozycji to czy ktokolwiek trzymałby go na stanowisku jakie zajmuje, czy ktoś zechciałby z nim tworzyć tą niezliczoną ilość programów telewizyjnych jakie prowadzi? Nie sądzę. Inny uzna, że jest to sposób na popularność, zaistnienie w mediach itp. i  byc może będzie miał po części rację, ale sami przyznajcie czy nie jest to sposób skuteczny? Takie osoby zawsze wzbudzają wiele kontrowersji, negatywnych ale i pozytywnych reakcji bo przecież wiadomo, że nie każdego trzeba darzyć sympatią. Przykładem kolejnym -myślę, że idealnym- jest nasz rodak Kuba Wojewódzki. Z pewnością ta postać wzbudza wiele kontrowersji, stoi za nim więcej negatywnego nastawienia, jednak coś w tym jest że ten człowiek potrafi te kontrowersje wzbudzić. Według mnie udaje mu się to doskonale i taki rodzaj bezczelności wzbudza we mnie podziw. Nie chodzi tu o niektóre -raczej nieprzemyślane- odzywki, jakie czasem wyjdą z jego ust. Wystarczy spojrzeć na statystyki oglądalności jego programu. Ludzie twierdzą, że jest to cham i prostak a i tak chcą go oglądać, chcą o nim słuchać i wbrew temu co mówią i sądzą to jednak nie z

mieniają kanału w telewizorze. To jest właśnie ten tytułowy fenomen bezczelności, niby z pozoru coś wydaję nam się nie do zaakceptowania a jednak coś nas ku temu ciągnie.

    Osobiście tych dwóch Panów uważam za ludzi ogromnie ambitnych, utalentowanych -wbrew ogólnie przyjętym normom, talent można mieć do wielu rzeczy, nie tylko tych wzbudzający ochy i achy, więdzących czego pragną w życiu i do tego dąrzących, mających własne zdanie i nie pozwalający sobie innego zdania narzucać, jednak nie zamykąja się tylko na swoje argumenty, potrafią przyjąć krytykę, pod warunkiem, że jest ona racjonalna. Za to ich podziwiam, za to ich lubie, za to ich cenie. Możecie się ze mną nie zgodzić jednak dla mnie taka złośliwość i pewnego rodzaju bezczlność jest ogromnym atutem przemawiającym wyłącznie na korzyść. W życiu trzeba sobie radzić i nie pozwolić żeby ktoś wkopał się na nasze miejsce. Dlaczego ktoś ma być w czymś lepszy od nas a my mamy być tymi gorszymi? Można tu wyczuć odrobinę egoizmu, jednak w życiu trzeba być trochę egoistą, żeby lubić siebie, a dzięki temu łatwiej nam będzie zaakceptować własną osobę a wtedy już tylko krok od sukcesu.

Podobne artykuły


17
komentarze: 71 | wyświetlenia: 2023
17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1761
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1166
14
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1082
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 1021
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 999
13
komentarze: 5 | wyświetlenia: 332
12
komentarze: 8 | wyświetlenia: 932
12
komentarze: 53 | wyświetlenia: 744
12
komentarze: 0 | wyświetlenia: 1071
11
komentarze: 92 | wyświetlenia: 599
11
komentarze: 34 | wyświetlenia: 918
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  ,  06/12/2009

" Marcel i Nikodem, czyli bracia Legunowie, wystąpili na sam koniec wielkiego FINAŁU MAM TALENT!.
Na finałowy pokaz wybrali utwór Zbigniewa Preisnera z filmu "Podwójne życie Weroniki". Dyskusję o szczerości ich talentu rozpoczęła Małgosia: Pięknie śpiewacie, to wszystko jest bardzo piękne, ale szczerze... Mam takie pytanie do siebie: na ile to są czary, a na ile mary? Kuba dodał: To jest wa ...  wyświetl więcej

wg mnie w "Legunach" brakowalo serca, nie uwazam, ze bylo tam wyrachowanie, bo moze oni rzeczywiscie w cos wierzyli, ze to ma sens, ale jednak serca brakowalo. To bylo jak takie robienie z dokladnoscia i poswieceniem tego wszystkiego co inni nazywaja dobrym, ale ja nie wiem czy jest to dobre, nie wiem czy mogeto nazwac dobrym, ale to potrafie, wiec to robie. W takim dzialaniu moze byc, a moze nie ...  wyświetl więcej

Program Mam Talent jest produkcją skrupulatnie wyreżyserowaną. To co mówią jurorzy to tak naprawdę nie jest w 100% to co oni myślą tylko to co kazał im powiedzieć producent. Osobiście byłam na paru dniach nagraniowych tego programu i widziałam jak wygląda to od podszewki. Talenty dobierane wyłącznie pod potrzeby programu i pod oglądalność, było mnóstwo utalentowanych osób które nie przeszły w cast ...  wyświetl więcej

  Mat87,  06/12/2009

To tylko show, a show ma wzbudzać emocje. Ma być także nieprzewidywalne, bo kto chciałby oglądać program, w którym jury podejmuje przewidywalne z naszymi werdykty? Poprzez kontrowersję, szokowanie ma wzbudzić w nas chęć polemizowania, skłaniać do dyskusji. To sprawi, że będziemy o tym programie mówić, a nie jedynie oglądniemy w milczeniu i na następny dzień zapomnimy.
Mam talent jest właśni ...  wyświetl więcej

Odnośnie komentarza Kuby do występu braci to powiem, że...się zgadzam -chociaż moim zdaniem powinien się powstrzymać, jak również Aga z Gosią też mogły trzymać język za zębami. Zgadzam się komentarzami ponieważ dla mnie również brakowało w tym autentyczności. Uważam jednak, że talent mają ogromny, podziwiam i szanuję bo jest to cholernie trudne tak wyciągnąć głos i bardziej zafascynował mnie ich w ...  wyświetl więcej

  ,  06/12/2009

Czy ten fragment po dokonaniu transpozycji, nie odzwierciedla przypadkiem programów autorskich K. Wojewódzkiego "Talenty dobierane wyłącznie pod potrzeby programu i pod oglądalność, było mnóstwo utalentowanych osób które nie przeszły w castingach a czego telewizja nie pokazała, nie przeszli bo byli dobrze, wręcz rewelacyjni ale nie pasowali do wizerunku programu."?
Czy czasami w podobny spo ...  wyświetl więcej

  pirx,  06/12/2009

Kiedyś w moim otoczeniu był taki człowiek, dla którego nie było świętości . Potrafił w jednym zdaniu trafić w sedno sprawy . Miał, celne, cięte riposty . Był kochany i nienawidzony . Ale on miał taki styl . Był taki dla każdego . Nikogo nie faworyzował .
I taka postawa, jeśli jest szczera i człowiek taki jest mądry , będzie lubiany i ceniony.
Co do Kubusia W. nie bardzo go sobie ceni ...  wyświetl więcej

Najlepiej od głupich i wrednych stronić,człowiek od nich nic sensownego nie wniesie do swojego życia.Nadmierna arogancja i bezczelność to nic dobrego,owszem czasem człowieka ponosi, potrafi taki być,kiedy się broni i widzi swoje racje kiedy ktos nim pogardza albo wyśmiewa,ale same w sobie takie zachowanie to nic innego jak brak kultury, wychowania i buractwo,nie jest to ani męskie ani cool w wykon ...  wyświetl więcej

Uwielbiam Kubę. Jego inteligencję, która przejawia się w żartach wymyślających przyszłe wydarzenia w ciekawy i zabawny sposób. Aby wyprzedzać rzeczywistość, przedstawiać ją w ciekawy, zaskakujący i zabawny sposób trzeba być inteligentnym. Nigdy nie zgodzę się jednak ze zdaniem zawartym w pierwszym akapicie, że Kuba nie obraża nikogo. Sam przyznawał jeszcze w "polsatowskich" odcinkach, że doskonali ...  wyświetl więcej

  pirx,  12/12/2009

Moim zdaniem Kubuś z "inteligentnym obrażaniem ludzi" ma niewiele wspólnego, jeśli w ogóle coś . Mnie ten człowiek kojarzy się z Idolem , oglądałem też , od przypadku do przypadku, chyba ze cztery jego programy . I nie cenię tego człowieka . Uważam , że jego sztuka polega na tym większym "inteligentnym obrażaniu ludzi" im bardziej bezbronna (czytaj mniej znana ) ofiara . Jednak jeśli gość coś sobą ...  wyświetl więcej

Autor ma rację,lecz chwaliłbym go pod niebiosa,gdyby w swoich rozważaniach pisał o9 zwykłych kowalskich i niezwykle inteligentnych naprzykrza funkcjonariuszach w czarnych sutannach,obrażających inteligentnie,wyzyskujących ,no o chamstwie na ulicy,a brzmi bardzo cynicznie,dobitnie i bezczelnie wali w pysk.Ale generalnie ludzie wysoce inteligentni są czasami wysoce bezczelni,tylko sęk w tym,ze to ni ...  wyświetl więcej

  Szymon K.  (www),  21/12/2009

Doskonale! Uważam , że pewien fenomen, którego jesteśmy świadkami pokazuje nam , szarym ludziom , że sama inteligencja nie wystarcza. Do tego trzeba być aroganckim i bezczelnym, rzecz jasna w pewnych ramach i ograniczeniach. Jestem ciekaw czy sam "Kuba" ma coś wspólnego z Ironią Sokratejską ?

In się jest bardziej bezczelnym tym lepiej czasami inni nas traktują sprawdzone - jednakże tez nikt nas nie lubi swoja drogą.

Ale mimo wszystko chyba lepiej jest być szanowanym niż lubianym -przynajmniej ja tak wolę- :) Co z tego, że wszyscy Cię w około lubią kiedy żadne z nich Cie nie szanuję i wbrew pozorom jedno nie wynika z drugiego -jak się to niektórym wydaję- :)

"Gordon Ramsey. Dla niektórych zapewne bardzo złośliwy i nieziemsko bezczelny, jednak tą swoją arogancją czyni z siebie człowieka podziwianego i szanowanego" a moze jest podziwiany i szanowany za to , ze dobrze gotuje i czesto ma racje? chociaz moze to kwestia polączenia, tyle, ze szacnek o ktoym mowisz, bierze sie ze strachu. Co do Ramsay'a mozna byc stanowczym i wymagajacym, ale nie bezczelnym. ...  wyświetl więcej

restauracje*

W tym programie odnośnie naprawy restauracji nie zawsze jest miły i uprzejmy, jeżeli coś mu się nie podoba to powie to prosto z mostu i czasem nawet zdarzy mu się przeklnąć a to jest już swego rodzaju bezczelnością o której wspomniałam, a przez wielu interpretowana na różne sposoby, również odnosi się to do Hells Kitchen, chociaż ten program to już całkiem inna bajka -ale dziękuję za opinię :)-

Osobiście bardzo lubię program Wojewódzkiego...ale nie zapominajmy o tym, że to jest jest telewizja, Drogi Autorze, szanujesz tych ludzi takich, jakich ich widzisz w telewizji. To nie zoznacza, że tacy są naprawdę...programy są wcześniej zaplanowane, każdy wie co będzie mówił...To jest telewizja, wiele ludzi kreuje siebie, ubiera maskę, jest kimś innym wiedząc, że to przyniesie efekt. Nie myślę, ż ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska