JustPaste.it

Nowoczesne formy prezentacji przestrzennej w internecie

Poniższy artykuł prezentuje nowoczesne formy prezentacji przestrzennej produktów i wnętrz w internecie oraz pokrótce opisuje każdą metodę.

Poniższy artykuł prezentuje nowoczesne formy prezentacji przestrzennej produktów i wnętrz w internecie oraz pokrótce opisuje każdą metodę.

 

W dobie XXI wieku, postępującej informatyzacji i wszechobecnego internetu nikt nie ma wątpliwości jak ważna jest obecność firmy w internecie. Liczy się już nie tylko owa obecność sama w sobie, ale również jej estetyka i atrakcyjność. Strona internetowa jest bardzo ważnym czynnikiem budującym wizerunek firmy – między innymi stąd wynika szybki rozwój alternatywnych i ciekawych form budowania stron www, jak na przykład technologia flash. W niniejszym artykule przedstawię dwa nowe trendy w podnoszeniu interaktywności strony www, a tym samym budowaniu nowoczesnego wizerunku firmy, zależnie od jej profilu.

Pierwszą grupą technologii jaką omówię będą nowoczesne zdjęcia produktów. Dla każdej firmy o profilu produkcyjnym ważne jest ciekawe przedstawienie swojego wytworu na stronie internetowej – przecież to właśnie nasz produkt jest tym co sprzedajemy i stanowi swego rodzaju twarz firmy. Ciekawą i nowoczesną formą realizacji tego celu może być fotografia 3d, zwana również VR (ang. vitual reality). Polega ona na wykonaniu sekwencji zdjęć obracając jednocześnie przedmiotem na specjalnej platformie oraz późniejszym zmontowaniu ich w jedną, interaktywna prezentację. Prezentacja taka umożliwia obejrzenie owego produktu z dowolnej strony. Sterowanie taką prezentacją odbywa się za pomocą myszki. Jedną z firm, która posiada swoje produkty sfotografowane w ten sposób jest BMW - jej motocykle można oglądać w 3d.
Drugą ciekawa techniką fotograficzną jest lansowana przez google technologia zoomify. Szczególnie przydatna dla przedmiotów, w których ważną cechą jest powierzchnia lub które mają dużą ilość detali. Polega ona na wykonaniu jednego zdjęcia w dużej rozdzielczości. Po wykonaniu prezentacji w odpowiednim programie rozmiar zdjęcia jest doładowywany dynamicznie, a my zależnie od potrzeb możemy zobaczyć je w dowolnym powiększeniu.


Drugą grupą technologii są panoramy sferyczne. Idealnie nadają się do prezentacji wnętrz np. hoteli czy muzeów, jednak każda firma mająca się czym pochwalić na tym gruncie, może odnieść korzyści z inwestycji w taką prezentację.
Panoramy sferyczne zwane inaczej panoramami 360 lub 3d, są sekwencją zdjęć połączonych w specjalnym programie, a następnie podanych odpowiedniemu retuszowi. Wszystko po to, aby uzyskać widok pełnej sfery czyli 360 stopni w poziomie i 180 w pionie. Oglądającemu daje to wrażenie przebywania w oglądanym pomieszczeniu. Za pomocą myszki może obrócić „kamerę” w pożądaną stronę, spojrzeć zarówno „pod nogi” jak i na sufit.

Interfejs wycieczki wirtualnej w przeglądarce

Interfejs wycieczki wirtualnej w przeglądarce internetowej.


Pojedyncze panoramy łączy się w tzw. wycieczki wirtualne. Są to w pełni interaktywne i multimedialne prezentacje pojedynczego obiektu. Dzięki możliwości dodania głosu lektora, podkładu muzycznego, tradycyjnych fotografii czy filmów stanowią wspaniałą alternatywę dla zwykłych, niewyróżniających się galerii zdjęć. Są idealne dla developerów czy biur nieruchomości oraz wszelkich innych firm i instytucji, którym zależy na ciekawym pokazaniu swoich obiektów – zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

Jak widać, metod na uatrakcyjnienie naszej strony internetowej jest kilka. Obiekty 3d, zdjęcia zoomify czy panoramy sferyczne i wycieczki wirtualne. Zależnie od zapotrzebowania i profilu naszej działalności możemy wybrać jedną lub kilka z tych metod. Na pewno ich obecność wpłynie pozytywnie na internetowa wizytówkę jaką jest strona www, urozmaicając czas spędzony na jej przeglądaniu, a także głębiej zapadając w pamięć. Warto więc rozważyć tego typu inwestycję, gdyż internet jest często miejscem pierwszego spotkania klienta z firmą, a jak wiadomo pierwsze wrażenie zostaje w pamięci na długo.