Login lub e-mail Hasło   

Jaka jest prawda o Bogu?

W święta karmiono nas opowieściami o dobrym Bogu, czego dowiadujemy się o nim czytając Biblię?
Wyświetlenia: 6.862 Zamieszczono 05/01/2010

"Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię", potem rośliny i zwierzęta a na koniec stworzył człowieka bo potrzebował aby ktoś hektary uprawiał i zwierzętami się zajmował "2.5 nie było człowieka, który by uprawiał ziemię 6 i rów kopał w ziemi*, aby w ten sposób nawadniać całą powierzchnię gleby" " 2.15 Pan Bóg wziął zatem człowieka i umieścił go w ogrodzie Eden, aby uprawiał go i doglądał".

Jaki miał być człowiek?

Głupi nie odrużniający dobra i zła «2.16 Z wszelkiego drzewa tego ogrodu możesz spożywać według upodobania; 17 ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy z niego spożyjesz, niechybnie umrzesz»

Co się stało gdy człowiek zdobył trochę wiedzy?

3.16 Do niewiasty powiedział: «Obarczę cię niezmiernie wielkim trudem twej brzemienności, w bólu będziesz rodziła dzieci, ku twemu mężowi będziesz kierowała swe pragnienia, on zaś będzie panował nad tobą». 
    17 Do mężczyzny zaś [Bóg] rzekł: «Ponieważ posłuchałeś swej żony i zjadłeś z drzewa, co do którego dałem ci rozkaz w słowach: Nie będziesz z niego jeść -
    przeklęta* niech będzie ziemia z twego powodu:
    w trudzie będziesz zdobywał od niej pożywienie dla siebie
    po wszystkie dni twego życia.
18 Cierń i oset będzie ci ona rodziła,
    a przecież pokarmem twym są płody roli.
19 W pocie więc oblicza twego
    będziesz musiał zdobywać pożywienie,
    póki nie wrócisz do ziemi,
    z której zostałeś wzięty;
    bo prochem jesteś
    i w proch się obrócisz!»

To esensja wolnej woli, miłości i wybaczenia. Na usprawiedliwienie można dodać że Bóg myślącego człowieka się bał:

 3.22 Po czym Pan Bóg rzekł: «Oto człowiek stał się taki jak My: zna dobro i zło; niechaj teraz nie wyciągnie przypadkiem ręki, aby zerwać owoc także z drzewa życia, zjeść go i żyć na wieki»6. 23 Dlatego Pan Bóg wydalił go z ogrodu Eden, aby uprawiał tę ziemię, z której został wzięty. 24 Wygnawszy zaś człowieka, Bóg postawił przed ogrodem Eden cherubów i połyskujące ostrze miecza, aby strzec drogi do drzewa życia7.

ale czy to możliwe? Bóg boi się człowieka myślącego? Czytając Biblię nabieramy przekonania że tak:

Wieża Babel1 

"11.Mieszkańcy całej ziemi mieli jedną mowę, czyli jednakowe słowa. A gdy wędrowali ze wschodu, napotkali równinę w kraju Szinear i tam zamieszkali.
I mówili jeden do drugiego: «Chodźcie, wyrabiajmy cegłę i wypalmy ją w ogniu». A gdy już mieli cegłę zamiast kamieni i smołę zamiast zaprawy murarskiej, rzekli: «Chodźcie, zbudujemy sobie miasto i wieżę, której wierzchołek będzie sięgał nieba, i w ten sposób uczynimy sobie znak, abyśmy się nie rozproszyli po całej ziemi».
A Pan zstąpił z nieba, by zobaczyć to miasto i wieżę, które budowali ludzie, i rzekł: «Są oni jednym ludem i wszyscy mają jedną mowę, i to jest przyczyną, że zaczęli budować. A zatem w przyszłości nic nie będzie dla nich niemożliwe, cokolwiek zamierzą uczynić. Zejdźmy więc i pomieszajmy tam ich język, aby jeden nie rozumiał drugiego!»
W ten sposób Pan rozproszył ich stamtąd po całej powierzchni ziemi, i tak nie dokończyli budowy tego miasta. Dlatego to nazwano je Babel, tam bowiem Pan pomieszał mowę mieszkańców całej ziemi2. Stamtąd też Pan rozproszył ich po całej powierzchni ziemi."

Jednak tego było mało, co więc wymyślił "kochający ojciec"?

"6. 3 Wtedy Bóg rzekł: «Nie może pozostawać duch mój w człowieku na zawsze, gdyż człowiek jest istotą cielesną: niechaj więc żyje tylko sto dwadzieścia lat2».

W owych czasach ludzie i aniołowie żyli blisko, nawet aniołowie brali sobie żony ziemianki. Z księgi Henoha wiemy że aniołowie wielu rzeczy ludzi uczyli np.: obróbki metalu, czarów, uprawy roli itp..Czy Boga to cieszyło? Chyba nie:

 6.5 Kiedy zaś Pan widział, że wielka jest niegodziwość ludzi na ziemi i że usposobienie ich jest wciąż złe, 6 żałował, że stworzył ludzi na ziemi, i zasmucił się*.7  Wreszcie Pan rzekł: «Zgładzę ludzi, których stworzyłem, z powierzchni ziemi: ludzi, bydło, zwierzęta pełzające i ptaki powietrzne, bo żal mi, że ich stworzyłem». 
    8 [Tylko] Noego Pan darzył życzliwością.

Zaprawdę bardzo trzeba kochać swoje dzieci aby postanowić wszystkie zgładzić, prawie wszystkie bo Noego darzył Pan życzliwością. Choć przy stwarzaniu wszystko było dobre to wystarczyło parę pokoleń aby żałować że się to wszystko zrobiło. Bóg jednak jest "miłosierny", dlatego postanowił:

8.21  Gdy Pan poczuł miłą woń, rzekł do siebie: «Nie będę już więcej złorzeczył ziemi ze względu na ludzi, bo usposobienie człowieka jest złe już od młodości*. Przeto już nigdy nie zgładzę wszystkiego, co żyje, jak to uczyniłem. 22 Będą zatem istniały, jak długo trwać będzie ziemia: siew i żniwo, mróz i upał, lato i zima, dzień i noc».

Czy to znaczy że Pan przestał mordować ludzi? Bynajmniej, jak później czytamy niszczył już "tylko" wybrane narody a na koniec obiecał nam Armagedon. Jak to się ma do obrazu miłującego, wspaniałomyślnego, wybaczającego Boga? Nijak, ludzie jednak wolą myśleć że Pan to dobry ojciec choć raczej przypomina bezwzględnego nadzorce, który obdarza łaską jedynie tych którzy są bezwzględnie posłuszni. Dziś świat się kurczy, coraz więcej ludzi posługuje się światowymi językami, znowu nic cokolwiek postanowimy nie będzie niemożliwe, czy to oznacza że możemy się spodziewać boskiej interwencji? ...

Ten artykuł napisałem posługując się cytatami "Biblii Tysiąclecia" i to tylko połowa pierwszej księgi, chciałbym aby wierzący sięgneli do tego źródła i zastanowili się w co wierzą, czy to ta sama wiara której nauczają księża mówiący o "dobrym ojcu"?

 

 

PS Kiedyś był taki żart o Stalinie:

Do Stalina przybiegły dzieci i prosiły o cukierka. Stalin na to powiedział "Poszoł won!", ludzki z niego był człowiek, bo przecież mógł kazać zabić.

Podobne artykuły


113
komentarze: 226 | wyświetlenia: 35221
90
komentarze: 98 | wyświetlenia: 65247
72
komentarze: 75 | wyświetlenia: 27114
77
komentarze: 112 | wyświetlenia: 36659
56
komentarze: 83 | wyświetlenia: 11377
52
komentarze: 21 | wyświetlenia: 16753
50
komentarze: 27 | wyświetlenia: 4576
39
komentarze: 19 | wyświetlenia: 6902
41
komentarze: 32 | wyświetlenia: 7113
32
komentarze: 83 | wyświetlenia: 2780
30
komentarze: 54 | wyświetlenia: 5607
29
komentarze: 37 | wyświetlenia: 4157
31
komentarze: 143 | wyświetlenia: 16663
31
komentarze: 168 | wyświetlenia: 7333
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  feniks57,  05/01/2010

Należałoby jeszcze się zapytać rodziców , czy w imię miłości do swoich dzieci zadają im ból i cierpienie ? Czy raczej próbują ochronić swoje dzieci przed tym? Bo z przytoczonych cytatów w artykule , jak dla mnie , mamy do czynienia ze specyficznym rodzajem " miłości " . O ile to można w ogóle nazwać miłością.
cyt. " «Zgładzę ludzi, których stworzyłem, z powierzchni ziemi: ludzi, bydło, zwie ...  wyświetl więcej

> co takiego zawiniły zwierzęta , że też trzeba było je zgładzić ? Też się sprzeciwiły Bogu?

A co takiego robią zwierzęta dziś, czemu są winne, że kiedy ogłasza się kolejną, krowią, świńską czy ptasią epidemię, rządy każą wybijać miliony sztuk, całe populacje zwierząt na danym terenie? Przecież nie sprzeciwiały się rządowi, nie buntowały, nie wszczynały rewolucji, a spotyka je zwierzęcy holocaust, i to w dzisiejszych czasach.

I wybijamy wszystkie gatunki zwierząt żyjące w tym terenie a potem polewamy wszystko domestosem? Nie? Sarkazm to sztuka Panie Andrzeju

@ Andrzej Siciński
W dzisiejszych czasach człowiek eliminuje zwierzęta tylko wtedy , gdy istnieje obawa roznoszenia przez nie chorób zagrażających zdrowiu i życiu ludzi. Robi to też nie w skali globalnej , ale w okręgach , gdzie jest stwierdzone ognisko niebezpiecznej choroby. Wg Biblii Bóg zniszczył życie na całej Ziemi i to tylko dlatego że cyt. " (...) bo żal mi, że ich stworzyłem ". Jak ...  wyświetl więcej

@feniks57

> W dzisiejszych czasach człowiek eliminuje zwierzęta tylko wtedy , gdy istnieje obawa roznoszenia przez nie chorób zagrażających zdrowiu i życiu ludzi. Robi to też nie w skali globalnej , ale w okręgach , gdzie jest stwierdzone ognisko niebezpiecznej choroby... <

Wydaje się, że o to samo chodziło Bogu. Ludzkości zagrażała epidemia grzechu, z jego wszelkimi konsekwe

...  wyświetl więcej

  feniks57,  08/01/2010

@ Andrzej Siciński,
Jak Pan zauważył , ja rozpatruje te problemy z innego punktu widzenia. Co wcale nie oznacza , że Pana potępiam. Z mojego punktu widzenia , biblijny potop ( jeżeli był taki jak opisuje Biblia ) był okrucieństwem , bo dotyczył całego świata. Napisał Pan cyt. „Bez podjęcia bolesnych działań wymierzonych nie w ludzkość a w "chorobę" mógł nie przeżyć nikt. Za stosunkowo najzd ...  wyświetl więcej

Re: feniks57
Pyta Pan, czy rodzice świadomie zadają dziecku ból. Mam dziecko i wiem, że tak. Leczą im zęby, robią zastrzyki, przeprowadzają badania czy bardzo poważne operacje. To jest cierpienie dla dzieci i dla rodziców - ale cierpienie w nadziei. Mówią, to chwilkę poboli i przestanie, wytrzymaj.
Powstrzymują dzieci nawet siłą od rzeczy, które mogą być dla nich groźne, choć w danej ...  wyświetl więcej

>Andrzej Siciński<
> ...i to tylko dlatego że cyt. " (...) bo żal mi, że ich stworzyłem ". <

"Gdyby Pana dzieci, kiedyś okazały się mordercami - to oczywiście tylko hipoteza, a w żadnej mierze życzenie - nie żałowałby Pan, że je zrodził? Miałby Pan pretensje do państwa i sądów, że je ukarał stosownie do wymogów prawa, nawet gdyby to była kara śmierci? "

Nie żałowałbym, że je stworzyłem, ale miałbym pretensje do tego jak je wychowałem. Bóg nas wychował źle.

@Krystek
Zapomina Pan o wolnej woli. Mimo najlepszych chęci i dobrego wychowywania nie zawsze osiąga się takie efekty, jakie się chciało osiągnąć.

  Elba,  05/01/2010

Bóg, jeżeli istnieje z założenia jest miłością, więc nie może być okrutny. W starym testamencie to raczej jakiś fałszywy bóg (np. szatan) podszył się i udawał Boga, by przejąć bożą owczarnię i strachem trzymać ją w ryzach. Nic tak skutecznie nie kontroluje i nie przywołuje do porządku ludzi jak lęk. Silna wiara oraz potężny ładunek negatywnych emocji sprawiły, że ów początkowo fikcyjny Szatan nabr ...  wyświetl więcej

Jacy ci lekarze chirurdzy są okrutni, że odcinają zgangrenowane kończyny. Odebrać im uprawnienia. To sprzeczne z miłością do pacjenta. W imię miłości powinni zawsze zachować pacjenta "w całości". A już ci z czasów wojny, który nie dość, że amputowali, to jeszcze bez znieczulenia, powinni być do śmierci ścigani, jak zbrodniarze, za celowe zadawanie bólu i okaleczanie ludzi. Nie ma kary na takie bes ...  wyświetl więcej

@Andrzej Siciński
Jak zwykle ma Pan rację:-), jacy ci lekarze są okrutni gdy zamiast podać antybiotyk obcinają nogę. Czyżby najwyższy nie dysponował lekarstwami?
"Przecież zarazki to też organizmy żywe, a każde życie jest święte, bezcenne i godne ochrony. Nieprawdaż? " - to zastanówmy się gdzie jest granica bezkarnego mordowania. Zarazki, owady, płazy, gady, ssaki a może ludzie?
Przepraszam ale sprowadzenie dyskusji na tak niski poziom ....

@roszpunek

> jacy ci lekarze są okrutni gdy zamiast podać antybiotyk obcinają nogę. Czyżby najwyższy nie dysponował lekarstwami? <

Najwyższy dysponował lekarstwami i je podawał, ale oni nie chcieli zażywać, i doprowadzili do stanu, w którym można było już tylko ciąć, albo pozwolić im umrzeć.

Poznałem kiedyś człowieka z jedną noga uciętą na wysokości połowy uda, drugą

...  wyświetl więcej

Czy czytał Pan artykuł powyżej? Bóg nigdzie nie stara się uleczyć ludzkości, wręcz stara się nam zaszkodzić obawiając się że możemy stać się równi. Bóg poniekąd sam prowokuje pewne zdarzenia np. sadząc drzewo wiedzy czy nie przyjmując ofiary Kaina, gdy ludzie zgodnie coś robią to miesza im języki, zapewne później wprowadza różne religie abyśmy walczyli: "Są oni jednym ludem i wszyscy mają jedną mo ...  wyświetl więcej

Bertrand Russell tak napisał o zagadnieniu dobra i zła w kontekście natury Boga, gdy uzasadniał „Dlaczego nie jestem chrześcijaninem”:

„Nie będę w tej chwili rozważał, czy dobro da się odróżnić od zła, jest to inna sprawa. Obchodzi mnie tylko następujący punkt. Jeżeli jesteście zupełnie pewni, że istnieje różnica między dobrem a złem, to nasuwa się pytanie : czy ta różnica powstała z rozka

...  wyświetl więcej

  Ivi,  05/01/2010

ciekawi mnie bardzo ile artykułów powstanie jeszcze wskazujących na istnienie/nieistnienie Boga, oraz na jego dobroć/mściwość

  feniks57,  05/01/2010

Myślę , że bardzo dużo. Aż do momentu , gdy religia wróci do miejsc gdzie być powinna : do kościołów , synagog , cerkwi itd czyli do miejsc kultu , a nie do szkół , urzędów itp.

  Ivi,  05/01/2010

albo aż temat się znudzi i jedni i drudzy zmęczą się udowadnianiem swoich racji

  feniks57,  05/01/2010

Jak na razie się na to nie zanosi , sądząc po ilości artykułów i obfitości komentarzy pod nimi;-)))

  Ivi,  05/01/2010

:D

Zapraszam do kolekcji moich tekstow na EIOBA na temat NIE-istnienia Boga!

http://www.eioba.pl/zbigniewmo(...)rticles

.

No właśnie,temat rzeka i masz rację.Gęs swoje,a prosie swoje.Lepiej porostu być sobą,wierzyć w siebie i nie gnębić innych.żyj i daj innym żyć,a nie narzucaj na silę swoich poglądów.bardzo teraz chcą nas uszczęśliwiać i prowadzić do nieba...Pozdrawiam

  Ivi,  06/01/2010

z tego co kojarzę Pan jest wyznawcą buddyzmu tak?
czy się mylę?

uddyzm z tego co pobieżnie kojarzę zakłada rozwój wewnętrzny, harmonie prawda?
A Pan na siłę próbuje wmówić każdemu swoją wizję świata. Czy ja każę Panu wierzyć w Boga, kosmitów, czay cos tam?
Czy ja obrażam Pana uczucia religijne, estetyczne, etc?
Wie Pan troszkę nie na miejscu jest porównanie rozs

...  wyświetl więcej

Też przeczytalam ten ostatni post i też /nawet jako nie-katolik/ mam duży niesmak.

  w84u6  (www),  06/01/2010

A co mi tam, wrzucę mu kamyczek do ogródka. Tłumacz tekstu, Pani Koraszewska, w przedmowie z 2005 r miała zastrzeżenia do niektórych faktów, dziś pewnie nie umieściła by ich w uwagach, ponieważ informacje owe ujrzały światło.
http://psr.racjonalista.pl/kk.php/s,4126
;-)

  feniks57,  06/01/2010

@Zbigniew Modrzejewski
Możemy się spierać co do swoich poglądów , ale dyskusja powinna trzymać się pewnych reguł. Pan swoją wypowiedzią je przekroczył i to znacznie. Też jestem zniesmaczony.

@IVI
Myślałem ze katolicy wedlug nauk Jezusa nadstawią drugi policzek? Niestety, mylilem sie.

Ide na poczte, a tam wisi krzyz. Na poczcie?Po co?
Nie po to chodze na poczte, aby byc zmuszonym do ogladania
cudzych symboli religijnych -- To obraza moje uczucia religijne.
KRK narzuca mi własną wizje świata .

  Ivi,  07/01/2010

Panie Zbigniewie. Tu nie chodzi o sam fakt bycia katolikiem, ale o to co Pan zaprezentował swoim komentarzem porównując umieszczanie krzyża do sikania psów. Jak już powiedziałam nie tylko obraza to uczucia religijne, ale także jest bardzo niesmaczne. Niech Pan zwróci uwagę że nie tylko dla mnie.
Co do Krzyży, nie mam zdania na ten temat, ale skoro Panu aż tak przeszkadzają to przecież Pan ścian oglądać nie musi. Po co się denerwować?

Nie musi Pani czytac moich komentarzy, po co sobie obrażać uczucia religijne?
A kto musi wieszac krzyże na poczcie, i dlaczego?
Niech Pani zwroci uwage, ze KRK obraza nie tylko moje uczucia religijne, ale wielu innych ludzi!
KRK rowniez obraza intelekt .

  Ivi,  07/01/2010

intelekt? a dlaczego niby?

poczytaj sobie tutaj : http://www.racjonalista.pl

@Zbigniew Modrzejewski

> "rozsiewa" swoje krzyze gdzie popadnie, jak psy mocz <

Naprawdę nie ma w tym kraju rzeczy bardziej denerwujących, z którymi można walczyć ku wspólnemu pożytkowi, niż krzyże na pocztach, ? Żeby pozostać w tak bardzo bliskiej Panu "poetyce ekstrementalnej", co Pan powie na psie kupy robione, gdzie popadnie? Denerwują Pana bardziej niż krzyże? A publiczn

...  wyświetl więcej

@Andrzej Siciński,
Nie można pominąć tematu krzyży teraz, bo jeżeli wrócimy do niego za parę lat napisze Pan że przez tyle lat nikomu nie przeszkadzały a teraz znajduje się jakiś iksiński i robi z niczego aferę, pewnie chce rozgłosu. Reszta spraw poruszanych przez Pana jest rozwiązana - za grafiti czy psie kupy grozi kara, jeżeli winowajcę się złapie. Papierosy są dla ludzi i ja nie zgadzam ...  wyświetl więcej

@ Andrzej Siciński

Szanowny Panie Andrzeju,
Dziekuje za dobre pomysly. Juz lece zbierac kupy i pety na przystanku.
Przynajmniej zajme sie czyms pozytecznym i nie bede wtedy przeszkadzał KRK w ewangelizowaniu Polski i Swiata
przez wieszanie historycznego symbolu milosci i nadzieji dla dobra wszystkich.
Niech nas Bog blogoslawi. Jezus to nasza jedyna nadzieja na t

...  wyświetl więcej

Pewna wrocławska nastolatka najwyraźniej stała się pana idolką, gratuluję autorytetu.

Oj ludzie, widzę, że te wojenki o Bogu na eiobie nigdy się nie skończą. Powiedzcie mi czy jeśli ktoś udowodni istnienie Boga to będziecie dalej wierzyć czy wiedzieć? Jeszcze raz: W Boga ma się wierzyć czy wiedzieć o nim? Prawdziwi ateiści są na tyle mądrzy, że nie zakładają kolejnych tematów z serii "Nie ma dowodów - nie ma Boga" bo w niego nie wierzą. Natomiast pseudo-ateiści uważający się za ośw ...  wyświetl więcej

mrJjomolloy, wyjaśnij dlaczego w Boga ma się wierzyć a nie wiedzieć o nim? Piszesz że "biedaczki chcą znaleźć odpowiedzi na dręczące ich pytania, biedaczki podświadomie w tego Boga wierzą tylko mu się sprzeciwiają" tymczasem to ty jesteś "biedaczkiem" bo w Biblii jest napisane że do wiary prowadzi droga przez poznanie. Ty byłbyś doskonałym Adamem, nie zadawałbyś pytań i byłbyś szczęśliwy latając z ...  wyświetl więcej

  feniks57,  07/01/2010

@mrJjomolloy cyt. " Powiedzcie mi czy jeśli ktoś udowodni istnienie Boga to będziecie dalej wierzyć czy wiedzieć? " jeżeli będę miał dowody istnienia to będę wiedział , a co za tym idzie mogę wierzyć. cyt. " Jeszcze raz: W Boga ma się wierzyć czy wiedzieć o nim? " - a gdybym powiedział , że to ja właśnie jestem bogiem to wierzyłby Pan we mnie , czy oczekiwał dowodów , że nim faktycznie jestem ? Wy ...  wyświetl więcej

Stary testament jak i nowy napisali ludzie, tworząc zawarte w biblii teksty na własny użytek dla pozyskania coraz to większej władzy. Wmawiając podatnym na sugestie ludziom, oraz wymuszając siłą na tych mniej podatnych, że taka jest wola boga i takim, a nie innym regułą mają się podporządkować, co jak każdy sam potrafi wywnioskować, że tak naprawdę to nie ma nic wspólnego z Bogiem. Przede wszystki ...  wyświetl więcej

  Viciu,  07/01/2010

@ elba napisałaś:
>>Bóg, jeżeli istnieje z założenia jest miłością, więc nie może być okrutny.<<
czyż to nie jest troszkę takie... naciągane? jest miłością a nie moze być okrutny? to skąd plagi, wielki potop, armagedon itd? w Biblii jest jasno napisane, iż to zrobił Bóg - nie Szatan a właśnie sam Bóg...
powiem troszkę przekornie - jeśli Bóg jest zdolny do zagłady l ...  wyświetl więcej

  Elba,  07/01/2010

Dziwne, że ile ludzi, tyle koncepcji lub wersji Boga. A tak naprawdę myślę, że Bóg jest jeden. Różnie go tylko odbieramy, czy pojmujemy swoim ludzkim umysłem. Dla jednych jest miłością, dla drugich może być cierpieniem. Różnie doświadczamy Boga w swoim życiu. Pozwólmy na tą różnorodność postrzegania, bo każdy z nas ma inną misję na tym świecie. A poza tym wszystko jest w porządku.

@elbo
Kto powiedział że Bóg jest jeden? Jeden wygrywa bo jego kapłani są najbardziej bezwzględni. Jak sądzisz jak się nazywa ten który wygrywa? Moim zdaniem Allach choć nie jestem jego wyznawcą :-)

  Elba,  08/01/2010

Pisząc o Bogu nie miałam na myśli religii, tylko Boga jako coś absolutnego, idealnego. Spory o religie nie mają sensu, bo każdy broni tylko swojej opcji. Dusza wie i zna prawdę, rozum człowieka błądzi.
Każdy sam musi iść swoją drogą do swojej prawdy. Narzucane siłą religie nie budują prawdziwej wiary. Tylko własne doświadczenia i poszukiwania prowadzą do celu.
Przyszły mi na myśl wsp ...  wyświetl więcej

  feniks57,  08/01/2010

@ elba
cyt. "Ile ludzi, tyle dróg i pozwólmy każdemu człowiekowi dojść samodzielnie do swojej prawdy idąc za głosem serca. Według mnie nie ma innej możliwości. Chyba, że ktoś nie chce, boi się, chce być prowadzony za rączkę. Ale to jego sprawa i jego strata. Róbmy swoje." i dlatego musimy się przeciwstawiać wszystkim , którzy próbują nam narzucić swój pogląd i zmusić nas do jego przyjęcia i postępowania zgodnie z nim.

Odziani w ornaty zdobione zlotem sprzedają towar kowalskim ktorego nikt nigdy nie widzial i nie dotykal.Idzie jak swieze buleczki..Mają medie i kasę,manipulują owieczkami jak chcą..A wiadomo,ze polscy katolicy manipulacje mają te we krwi,przechodzą z pokolenia na pokolenie i dzięli temu namiestnicy Boga wciąz się bogacą.W Polcece im teraz lepiej niz za sanacji.Dla nich teraz to Kanada.Biorą,a zani ...  wyświetl więcej

Re: Zbigniew Modrzejewski
"<< I toczę walkę ze sobą w tym poszukiwaniu i dzięki jej zmieniam się na lepsze. I jeśli nie poddam się ,a pójdę wciąż dalej w głąb siebie ujrzę boga w swoim sercu,umyśle">>
<<"Dziękuję rodzicom za Boga.z dzieciństwa i przepraszam ,że szukam go idąc za swoim głosem wewnętrznym.Amen >>
Po wielu Pana tekstach mam uczucie, że dopiero tymi naprawdę pięknymi słowami mówi Pan coś ważnego o sobie, coś mocno prawdziwego.

roszpunek napisał: "mrJjomolloy, wyjaśnij dlaczego w Boga ma się wierzyć a nie wiedzieć o nim? - nie napisałem że ma się wierzyć, wybór należy do ciebie, jeśli zaczniesz wiedzieć o istnieniu Pana Boga, przestaniesz wierzyć bo... zaczniesz wiedzieć, cała filozofia, ja nie wiem co w tym takiego trudnego.
feniks57 napisał: "jeżeli będę miał dowody istnienia to będę wiedział , a co za tym idzie ...  wyświetl więcej

  feniks57,  07/01/2010

Rzeczywiście , myślimy innymi kategoriami. Co proste dla mnie , zawiłe dla Ciebie i odwrotnie. Dlatego proponuje aby każdy z nas pozostał przy swoim postrzeganiu tego świata. Odnieśliśmy się do artykułu , powiedzieliśmy swoje zdanie na temat niektórych komentarzy i nikt nikogo na siłę nie chce przekonywać do swoich racji. Gdyby wszyscy myśleli tak samo świat byłby nudny. Życzę powodzenia w dalszym odkrywaniu prawd o naszym świecie.

@mrJjomolloy,
1.W czym wiara jest lepsza od wiedzy?
2. Co z tego że mamy dostęp do informacji jeżeli wszelka dyskusja jest krytykowana? Nie jesteś na liście moich wrogów bo ja ich nie mam. Jedynie współczuję ludziom uzależnionym ale uznać ich za wrogów?
3.Ani nie jestem pseudo-ateistą ani nie jestem oświeconym, a ty po prostu chciałbyś zamknąć usta prawdzie "Prawdziwy ateista ...  wyświetl więcej

roszpunek,
kolego zacznijmy od tego że ja w Boga nie wierzę, więc spokój. Zauważyłeś może że zadajesz same pytania? Nie wiem jak wytłumaczyć to zjawisko ale jeśli ciągle mówisz o Bogu, ciągle zadajesz o nim pytania, i ciągle wspominasz, że nie wierzysz w Boga to zapewniam cię że podświadomie wierzysz, że istnieje tylko mu się sprzeciwiasz gdyż ciągniesz dyskusję i ciągniesz tylko z powodu r ...  wyświetl więcej

Zadaję pytania bo chcę aby ludzie zaczęli myśleć, żeby sami dochodzili do wniosków. Nie chcę narzucać im moich przemyśleń i podawać gotowych recept. Jak mam rozmawiać z ludźmi o ich wierze nie wspominając o ich bóstwie, ba jak dyskutować gdy moja wiedza jest mniejsza?
Także kolego nie zapewniaj mnie o rzeczach o których nie masz pojęcia :-) Nie piszesz na temat a diagnozujesz w tym przypadku mnie :-)
Pozdrawiam ;-)

  lajla1  (www),  17/01/2010

Serdecznie zapraszam na blog, na którym wszystko jest wytłumaczone do trzeciego rozdziału Księgi Rodzaju.

  lajla1  (www),  17/01/2010

Dlaczego nie wytłumaczyłeś internautom, jak Wszechmogący Bóg stworzył uniwersum. I czym jest Eden, czym jest drzewo życia i drzewo poznania dobra i zła etc ?. Kwestionowanie bez wytłumaczenia , jak wyżej jest nienawiścią do ludzi i Wszechmogącego Boga. Serdecznie zapraszam na blog, w którym wytłumaczyłam j/w,a konkluzja należy do czytelnika .

  w84u6  (www),  17/01/2010

"Dlaczego nie wytłumaczyłeś internautom, jak Wszechmogący Bóg stworzył uniwersum."
w pisaniu sacrofantazji i głupot inni są lepsi....nawet od ciebie ,)

  lajla1  (www),  18/01/2010

W czym upatrujesz sacrofantazji i głupot....?

  w84u6  (www),  18/01/2010

Jakoś wolę tę wersję Raju, aniżeli tą twoją energetyczną....
http://www.tinyurl.pl/?XUA8HqHZ



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska