JustPaste.it

Pozycjonowanie małych lokalnych firm

Komentarz do artykułu: Czy małe, lokalne firmy mają szansę na samodzielne pozycjonowanie?

Komentarz do artykułu: Czy małe, lokalne firmy mają szansę na samodzielne pozycjonowanie?

 

Do napisania na ten temat zainspirował mnie artykuł zatytułowany „Czy małe, lokalne firmy mają szansę na samodzielne pozycjonowanie?„. Autor artykułu stwierdził, że ze względu na różnego rodzaju bazy firm (pkt.pl, pf.pl itp.), które zazwyczaj zajmują czołowe pozycje na frazy lokalne, małe firmy nie mają szans na przebicie się w tych wynikach.

Czy jednak na pewno firmy z każdej branży, bez względu na ich wielkość, mają własne strony? Dla wielu inwestowanie w stworzenie i utrzymanie strony, a tym bardziej opłaty za jej indywidualne pozycjonowanie (nawet jeśli nie są zbyt wysokie), przekraczają ich możliwości finansowe, dlatego decydują się oni jedynie na darmowe wpisy w tego typu bazach. To, że w top 10 na niektóre frazy lokalne ciężko jest znaleźć strony firmowe nie musi oznaczać, że takim stronom ciężko jest się przebić. Ich po prostu jest niewiele i zazwyczaj (niestety) tylko niewielki procent z nich jest pozycjonowany, w przeciwieństwie do baz firm, katalogów sklepów czy serwisów ogłoszeniowych, które muszą być dobrze widoczne w serpach, aby w ogóle mieć klientów.

Dla mnie jako osoby zajmującej się pozycjonowaniem dziwne wydają się być pytania, jakie znajduję na niektórych forach, np.:

Mam warsztat samochodowy. Kolega mówił, że powinienem się zareklamować w Internecie, ale nie wiem czy w przypadku mojej branży jest sens.

chyba że taki warsztat znajduje się w naprawdę niewielkim miasteczku.

Jednak w przypadku małych firm świadomość konieczności promowania się w Internecie nie jest zbyt duża, stąd też wiele z nich decyduje się tylko na darmowe wpisy lub ewentualnie kilka płatnych funkcjonalności w ogólnodostępnych bazach. I to, że w Google często w pierwszej kolejności wyświetla bazy firm czy porównywarki, nie jest złe ani z punktu widzenia takiej firemki, ani internautów. Mała firma mimo braku wystarczających finansów na promocję może zaistnieć w sieci, a internauta ma szansę porównać od razu wiele ofert i wybrać tę, która spełnia jego oczekiwania.

Wracając do głównego pytania – Czy małe, lokalne firmy mają szansę na samodzielne pozycjonowanie? – nie widzę w tym żadnych przeszkód. Mimo że bazy firm i serwisy ogłoszeniowe (zarówno ogólnotematyczne, jak i te poświęcone wybranej branży) są zazwyczaj bardzo dobrze zoptymalizowane i mocno podlinkowane, to w przypadku stron firmowych można bardziej skupić się na optymalizacji pod kątem fraz z danej tematyki (to samo dotyczy oczywiście linkowania). Zdobycie wysokich pozycji na frazy lokalne z wielu branż jest możliwe już po kilku miesiącach pracy tym bardziej, jeśli połączy się to z wpisami w ogólnodostępnych serwisach, pozwalających na wstawienie linka pozycjonującego do strony firmowej.

 

Źródło: http://www.lexy.com.pl/blog/pozycjonowanie/pozycjonowanie-malych-lokalnych-firm/