Login lub e-mail Hasło   

Czy człowiek z natury jest istotą mięsożerną?

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://www.fundacjazmienmyswiat.tarnow.p(...)iek.php
Ze względu na rodzaj diety możemy podzielić kręgowce na trzy grupy: mięsożerne, roślinożerne i owocożerne.
Wyświetlenia: 40.576 Zamieszczono 13/01/2010

          Naukowcy wiedzą że dieta każdego zwierzęcia odpowiada jego strukturze fizjologicznej. Ludzka fizjologia, funkcjonowanie organizmu, układ trawienny są całkowicie różne od ich odpowiedników u zwierząt mięsożernych. Ze względu na rodzaj diety możemy podzielić kręgowce na trzy grupy: mięsożerne, roślinożerne i owocożerne. Przyjrzyjmy się bliżej każdej z tych grup i sprawdźmy do której pasuje człowiek.

ZWIERZĘTA MIĘSOŻERNE
         Zwierzęta mięsożerne, takie jak np. lew, pies, wilk, kot itd. mają wiele cech wyjątkowych, które wyróżniają je spośród innych przedstawicieli królestwa zwierząt. Posiadają one bardzo prosty i krótki układ trawienny. Tylko trzy razy dłuższy niż ciało każdego z nich. Jest tak dlatego, ze mięso rozkłada się bardzo szybko i substancje powstałe w wyniku jego rozkładu szybko zatruwają krwioobieg, jeżeli pozostają zbyt długo wewnątrz ciała. Tak więc krótki układ trawienny rozwinął się po to, aby można było szybko wydalić bakterie gnilne pochodzące z rozkładającego się mięsa, podobnie jak i żołądek z dziesięciokrotnie większą niż u niemięsożernych zwierząt zawartością kwasu chlorowodorowego (dla trawienia włóknistych tkanek i kości). Mięsożerne zwierzęta, które polują w chłodzie nocy i w dzień kiedy jest gorąco, nie potrzebują gruczołów potnych do chłodzenia swego ciała, dlatego też nie pocą się przez skórę ale raczej przez język. Z drugiej strony zwierzeta-wegetarianie takie jak krowa, koń czy zebra, jeleń itd. spędzają większość czasu w słońcu zbierając pożywienie, dlatego też swobodnie pocą się poprzez skórę, chłodząc swoje ciało. Ale najbardziej znaczącą różnicą miedzy zwierzętami z natury mięsożernymi a innymi zwierzętami są zęby. Prócz ostrych pazurów, wszystkie mięsożerne, ponieważ muszą zabijać głównie zębami, posiadają potężne szczęki i spiczaste, wydłużone kły aby przebić twardą skórę i szarpać mięso. Nie posiadają one zębów trzonowych (płaskich tylnych zębów), których zwierzęta-wegetarianie używają do rozdrobnienia pokarmu. W przeciwieństwie do ziarna, mięsa nie trzeba żuć w ustach dla wstępnego trawienia . Jest ono trawione przede wszystkim w żołądku i jelitach. Kot na przykład, prawie w ogóle nie może żuć.

 

ZWIERZĘTA ROŚLINOŻERNE
           Zwierzęta roślinożerne (słoń, krowa, owca, lama itd.) żywią się trawą, ziołami i innymi roślinami, z których wiele jest szorstkich i dużych objętościowo. Trawienie tego rodzaju pokarmu zaczyna się w pysku przy użyciu enzymu występującego w ślinie - ptialiny. Tego rodzaju pokarm musi być dobrze przezuty i dokładnie zmieszany ptialiną, aby mógł być rozłożony. Dlatego też zwierzęta roślinożerne mają specjalnie do tego celu wykształcone żeby trzonowe, mają też wykształcony ruch szczęk z boku na bok, aby rozdrabniać pokarm poprzez tarcie w przeciwieństwie do mięsożerców, które porusza je szczekami wyłącznie w gore i w dół. Zwierzęta roślinożerne nie mają pazurów ani ostrych zębów; piją wódę wsysając ją do pyska w przeciwieństwie do mięsożernych, które wychłeptują ją przy pomocy języka. Ponieważ nie jedzą szybko rozkładającego się pokarmu jak mięsożerne, i ponieważ ich pokarm potrzebuje dłuższego czasu trawienia, mają znacznie dłuższy układ trawienny - jelita są dziesięć razy dłuższe niż wynosi długość ich ciała. Interesujące że ostatnie badania wykazały, że mięsna dieta ma szczególnie szkodliwy wpływ na organizmy roślinożerne. Dr. William Collins, naukowiec z nowojorskiego Maimonides Medical Center, odkrył że jedzące mięso zwierzęta mają "prawie nieograniczoną zdolność neutralizowania nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu". Jeżeli natomiast pół funta tłuszczu zwierzęcego będzie się dodawać codziennie przez dłuższy czas do pokarmu zająca, po dwóch miesiącach jego naczynia krwionośne będą oblepione tłuszczem i rozwinie się poważna choroba - arterioskleroza. Ludzki układ trawienny, podobnie jak i zająca, nie jest przeznaczony do trawienia mięsa i jak później zobaczymy w miarę jedzenia mięsa będzie się starał coraz bardziej chory.

ZWIERZĘTA OWOCOŻERNE
             Te zwierzęta to przede wszystkim antropoidalne małpy. Dieta tych małp składa się przede wszystkim z owoców i orzechów. Ich skóra ma miliony porów, którymi wydziela się pot, mają także zęby trzonowe do rozdrabniania i przeżuwania pokarmu, ich ślina ma odczyn zasadowy i podobnie jak u roślinożernych zawiera ptialinę służącą do wstępnego trawienia. Ich jelita są niezmiernie pozakręcane i są dwanaście razy dłuższe niż długość ich ciała, z powodu powolnego trawienia owoców i warzyw.

LUDZIE
             Charakterystyka ludzi w najwyższym stopniu przypomina charakterystykę zwierząt owocożernych, jest bardzo podobna do roślinożernych i całkiem niepodobna do mięsożernych, jak to dalej wykażemy. Ludzki układ trawienny, budowa zębów i szczęk, funkcjonowanie organizmu są całkowicie różne od ich odpowiedników u zwierząt mięsożernych. Podobnie jak w przypadku małp antropoidalnych ludzki układ trawienny jest dwanaście razy dłuższy od długości ciała; nasza skóra ma miliony drobnych porów którymi wyparowuje wodę i chłodzi ciało potem i pijemy wodę zasysając ja tak jak i wszystkie zwierzęta- wegetarianie; konstrukcja naszych szczek i zębów jest wegetariańska; nasza ślina ma odczyn zasadowy i zawiera ptialinę dla wstępnego trawienia ziarna. Ludzie nie są też mięsożercami ze względu na fizjologię - nasza anatomia i układ trawienny jasno pokazuje że musieliśmy się rozwijać przez miliony lat żywiąc się owocami, orzechami, ziarnami i jarzynami. Poza tym jest oczywiste, że nasze przyrodzone instynkty nie czynią nas mięsożercami. Większość ludzi wykorzystuje innych dla zabijania zwierząt dla siebie i byłoby to dla nich obrzydliwe gdyby musieli zabijać osobiście (Jeżeli myślicie inaczej, wybierzcie się do ubojni zwierząt i popracujcie tam trochę a zobaczycie inną stronę tego najbardziej podstawowego produktu dla człowieka: mięsa). Zamiast jeść surowe mięso, jak robią to wszystkie mięsożerne zwierzęta, ludzie mięso gotują, pieką, smażą, jednym słowem robią wszystko, aby zmienić jego smak przy pomocy różnych sosów, przypraw itd. aby tylko jak najmniej mogło przypominać swój smak w stanie surowym. Pewien naukowiec wyjaśnia to w ten sposób: "Kot ślini się i odczuwa głód gdy poczuje zapach surowego mięsa ale nie odczuwa nic wąchając owoce. Gdyby człowiek mógł odczuwać rozkosz rzucając się na ptaka, rozdzierając zębami jego żywe członki i pijąc ciepłą krew można by uznać, że natura dała mu instynkt mięsożerny. Z drugiej strony kiść soczystych, gładkich winogron wywołuje ślinkę w ustach i nawet nie będąc głodnym każdy sięgnie po nie z przyjemnością".
Naukowcy i przyrodnicy włącznie z Karolem Darwinem, który stworzył teorie ewolucji, zgadzają się, że wczesne istoty ludzkie były owoco- i roślinożerne i że od tej pory nasza anatomia się nie zmieniła. Wielki szwedzki naukowiec VonLinne stwierdza: "Struktura człowieka, zarówno wewnętrzna i zewnętrzna, w porównaniu z innymi zwierzętami pokazuje, że owoce i soczyste rośliny stanowią jego naturalny pokarm".
Tak więc z naukowych studiów jasno wynika że fizjologicznie, anatomicznie i instynktownie człowiek jest idealnie przystosowany do diety złożonej z owoców, roślin, orzechów i ziarna..

Fragment z "What Wrong With Eating Meat" Autor: Barbara Parham


Podobne artykuły


42
komentarze: 63 | wyświetlenia: 41974
41
komentarze: 34 | wyświetlenia: 11762
25
komentarze: 20 | wyświetlenia: 13862
20
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2386
40
komentarze: 68 | wyświetlenia: 16441
32
komentarze: 39 | wyświetlenia: 17727
27
komentarze: 9 | wyświetlenia: 2478
23
komentarze: 19 | wyświetlenia: 1732
14
komentarze: 8 | wyświetlenia: 2543
30
komentarze: 40 | wyświetlenia: 7005
110
komentarze: 47 | wyświetlenia: 159739
157
komentarze: 73 | wyświetlenia: 255724
24
komentarze: 12 | wyświetlenia: 5451
 
Autor
Dodał do zasobów: konradkostka
Artykuł



  w84u6  (www),  13/01/2010

"Tak więc z naukowych studiów jasno wynika że fizjologicznie, anatomicznie i instynktownie człowiek jest idealnie przystosowany do diety złożonej z owoców, roślin, orzechów i ziarna.."
Wszystko fajnie, ale gdyby nie przymus zmiany diety, moglibyśmy (jako ludzie) zapomnieć o życiu w strefach umiarkowanej i bliżej biegunów. Lub jak nasi przodkowie, (niedalecy) na przednówku żywić się obierkam ...  wyświetl więcej

"ludzki układ trawienny jest dwanaście razy dłuższy od długości ciała" tu trochę te flaki naciągnąłeś, myślisz, że jak będą dłuższe to będziesz miał więcej racji ;)
Zgadzam się, układ pokarmowy człowieka ma najwyżej 8m, a to w stosunku do przeciętnej wysokości ciała oznacza, że jest on około 4,5 raza dłuższy od przeciętnej długości ciała.

Większość kręgowców nie porusza się w postawie wyprostowanej. Dla ujednolicenia, długość ciała mierzona jest od czubka głowy do końca tułowia (do podstawy ogona). Wtedy dla człowieka proporcje długości układu pokarmowego do długości ciała będą wynosić 12 razy.

Może z tego to właśnie powodu człwiek nie jest zwykłym kręgowcem i nie należy go w ten sposób klasyfikować...?

Proszę przeczytać sobie cechy charakterystyczne kręgowców http://pl.wikipedia.org/wiki/K(...)99gowce , a zobaczy Pan, że nie ma potrzeby tworzyć żadnych nowych teorii i klasyfikacji, bo ssaki są typowymi przedstawicielami tej grupy.

@konradkostka: nie naciągaj faktów, pozycja wyprostowana nie ma tu nic do rzeczy jeśli chodzi o długość. Choć tak naprawdę trochę jednak ma ale inaczej niż myślisz. Człowiek jest dzięki temu długodystansowcem, nie jest w stanie uciec przed szybkim lwem i musi z nim walczyć, ale jest skuteczniejszym myśliwym niż lew, bo przed lwem antylopa w 5 na 6 przypadków ucieknie, a człowiek ją "nieomal dosłow ...  wyświetl więcej

@konradkostka: wg takiego myślenia jak człowiek przyjmie pozycję konia na 4 łapach to mu się wydłuży czy skróci? I czy jak koń stanie na tylnych kopytach to mu się skróci czy wydłuży co? Człowiek ma czy to się nam podoba od 6-8m i tyle!

@w84u6: "Charakterystyka ludzi w najwyższym stopniu przypomina charakterystykę zwierząt owocożernych..., ZWIERZĘTA OWOCOŻERNE
Te zwierzęta to przede wszystkim antropoidalne małpy. Dieta tych małp składa się przede wszystkim z owoców i orzechów. " A to ze stronki http://portalwiedzy.onet.pl/52(...)lo.html
...  wyświetl więcej

Sam fakt, że człowiek je mięso nie czyni go mięsożercą, taka jest funkcja układu pokarmowo-wydalniczego, że to co z jednej strony wpada, z drugiej wypada. Naukowcy udowodnili, że zawarte w ciałach krów, świń, owiec i innych ssaków, nasycone kwasy tłuszczowe są jedną z głównych przyczyn raka odbytu :) Moim zdaniem, w toku ewolucji, organizm ludzki powinien nabyć umiejętność neutralizowania tych zwi ...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  14/01/2010

"Moim zdaniem, w toku ewolucji, organizm ludzki powinien nabyć umiejętność neutralizowania tych związków, jak ma to miejsce u typowych mięsożernych drapieżników. " - właśnie to robi - "zawarte w ciałach krów, świń, owiec i innych ssaków, nasycone kwasy tłuszczowe są jedną z głównych przyczyn raka odbytu" i eliminuje osobników nieprzystosowanych. Obserwując kultury prymitywne, od Papua Nowa Gwinea, ...  wyświetl więcej

" "zawarte w ciałach krów, świń, owiec i innych ssaków, nasycone kwasy tłuszczowe są jedną z głównych przyczyn raka odbytu " - właśnie to robi, i eliminuje osobników nieprzystosowanych"

Tu nie chodzi o eliminacje słabszych egzemplarzy. Taka jest natura związków chemicznych, posiadających wiązanie nasycone [ w tym przypadku tłuszcze zwierzęce]. Tworzy ono silne połączenie w strukturze zwią

...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  16/01/2010

Kiedy ja piszę o wszystkożerności,Ty koniecznie chcesz mnie nafaszerować tłuszczem, aby dowieść swoich tez. Odpowiedź dałem poniżej w innej odpowiedzi.
http://www.vrg.org/nutshell/omni.htm
może jeszcze i to
http://www.ecologos.org/ttdd.html

"Kiedy ja piszę o wszystkożerności,Ty koniecznie chcesz mnie nafaszerować tłuszczem, aby dowieść swoich tez"

Nikt nikogo niczym tu nie chce faszerować. Ty sam z własnej woli faszerujesz się takimi substancjami (i ja też to robiłem wiele lat temu sic!). Pewnie, że można wszystko-żreć. My mówimy tu o różnych kwestiach. Ty powtarzasz, że człowiek jest wszystkożerny, dlatego, że je zwłoki zwie

...  wyświetl więcej

Bardzo dobry artykuł. Podpisuję się pod nim dwoma rękami.
Pozdrawiam.

  Layo  (www),  14/01/2010

Teraz napiszę coś strasznego. Zazdroszczę tym, którzy w to wierzą, bo ja (mimo wieloletnich i usilnych analiz) nie mogę uwierzyć w to, że mięso jest nie dobre dla mojego organizmu. Kocham mięso, ślinię się na mięso surowe i uwielbiam je takie jeść. Zmuszałam się do wegetarianizmu, ale nie wyszło - nie czułam się z tym bardziej zdrowa, wręcz przeciwnie. Owoców nie cierpię (po za cytryną i bananami) ...  wyświetl więcej

"Zazdroszczę tym, którzy w to wierzą, bo ja (mimo wieloletnich i usilnych analiz) nie mogę uwierzyć w to, że mięso jest nie dobre dla mojego organizmu."
Wcale nie trzeba w to wierzyć, a tym bardziej zazdrościć, ale warto jeszcze raz spróbować. Oczywiście trudno zmienić zwyczaje z dnia na dzień. Ja jestem wegetarianinem już od kilkunastu lat i jestem z tego bardzo zadowolony. Też kiedyś lubi ...  wyświetl więcej

  ,  21/02/2010

to jest wegetarianin którego podstawowa dietę stanowi kotlet schabowy.Smacznego

Argumentem, aby nie jeść mięsa, jest dla mnie w zasadzie kwestia śmierci zwierząt i sprawy z tym związane - nienaturalne i często kontrowersyjne warunki ich hodowli oraz globalne skutki tej hodowli. I wierzę, że kiedyś świat taki będzie - bez zła i cierpienia ludzi i zwierząt.
Słyszałam twierdzenia, że ludzie jedzący mięso są bardziej agresywni itp, ale z drugiej strony podobno Hitler był w ...  wyświetl więcej

  Gamka  (www),  14/01/2010

Gratuluję ,dobry artykuł :)))

Jeszcze jeden argument:
Eskimosi, których głównym menu jest mięso, żyją raczej króciutko, natomiast wśród wegetarian można doliczyć się wielu osób dożywających późnej starości. Wiąże się to z potrzebą zachowania przez ludzki organizm tzw równowagi kwasowo zasadowej. Mięso niestety zakwasza organizm, co wpływa bardzo niekorzystnie na jego kondycję.

  pirx,  15/01/2010

Człowiek jest, czy się to autorce podoba, czy nie , wszystkożerny .

  M O,  15/01/2010

Rozwiń swoją wypowiedź?

  w84u6  (www),  15/01/2010

Jeżeli nie sprawi ci kłopotu
http://www.vrg.org/nutshell/omni.htm
i jedna z konkluzji:
"Człowiek jest klasycznym przykładem wszystkożercy ze względu na wszystkie
istotne cechy anatomiczne. Nie ma żadnych podstaw natury anatomicznej czy
fizjologicznej do przyjęcia tezy, jakoby ludzie byli przystosowani do diety ...  wyświetl więcej

  pirx,  15/01/2010

Artykuł Barbara Parham jest idiotyczny . Zawiera błędy, kłamstwa , jakieś dziwactwa .
Nie trzeba być szczególnym mędrcem , by się zorientować , że jeśli roślinożercę będziemy karmić mięsem to on szybko padnie . A przecież ludzie od jedzenia mięsiw wszelakich nie mrą , jak muchy . Co bez wątpienia miało by miejsce, gdybyśmy byli roślinożercami . I dlatego autorka wypisuje bzdety i każdy , kt ...  wyświetl więcej

Re pirx
W tym komentarzu, na podstawie zastosowanego słownictwa, wyraźnie widać brak panowania nad emocjami, irytację. Taki stan kondycji psychicznej może świadczyć o wpływie na tę kondycję właśnie nieodpowiedniej, zakwaszającej diety, a właśnie nadmiar mięsa w codziennym pożywieniu znacząco na to zakwaszenie wpływa.
Zagadnienie to dość ciekawie jest opisane w artykule: ...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  16/01/2010

"wyraźnie widać" ja nie widzę, żadnych wykrzykników, wielkich liter, nic....chciejstwo? proszę samemu odczytać bez emocji, to i emocji Pan w nim nie wyczuje. "idiotyczny" odnosi się do artykułu, nie jest ad personam ;)

  pirx,  16/01/2010

Pan Adam Szczepański jest zwolennikiem kreacjonizmu , więc dyskusja z tym panem mija się z celem .
@w84u6 zgadza się . "Idiotyczny " odnosi się do artykułu, nie osoby .

Prix napisz dlaczego wiara pana Szczepańskiego w kreacjonizm uniemożliwia wymianę poglądów w tym temacie.

  w84u6  (www),  16/01/2010

Spróbuję tylko zgadnąć: dlatego, że kreacjoniści wierzą, że przed Potopem drapieżniki żywiły się trawą? Napewno Pan Adam jakoś cię przekona, że już wtedy byli tylko wegetarianie. ;)

Nie przed potopem, tylko przed wygnaniem z Raju. Ale pojawił się Wąż, TW oligarchów przemysłu mięsnego, resztę pewnie znacie. :D

  pirx,  20/02/2010

Odpowiem . Kreacjonizm nie opiera się na nauce, tylko na wierze, że ktoś wszystkie zwierzęta kiedyś stworzył . Trudno z takim poglądem dyskutować . Bo jeśli nauka nie potrafi czegoś udowodnić , kreacjoniści wrzeszczą wtedy na cały głos - oto dowód, Bóg to stworzył ! Bo nie ma kopalnych dowodów, form przejściowych itp. Ale w momencie, gdy dowody się znajdują, kreacjoniści natychmiast o tym zapomina ...  wyświetl więcej

Jakby człowiek od zarania jadł owoce i zboża to dziś byłby krową,baranem lub co najmniej szympansem.Porównajcie tylko wielkość żołądków u roślinożerców i długość ich jelit.Po drugie twierdzenie że człowiek nie jest przystosowany do mięsa to bzdura.Dlatego przyrządza się pokarm aby był jak najłatwiej trawiony przez organizm z jak najmniejsza stratą energii. Porównajcie tylko wartość kaloryczna węgl ...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  24/01/2010

te wzory chemiczne to musisz trochę dopracować...
przegięcie w drugą stronę też nie jest dobre ;)

Przecież napisał że reakcja jest prosta, więc co sie czepiasz? :D

@adam munk: Szympansy polują kiedy tylko mogą, podobnie jak i wiele tych słodkich małpek to jedzą pisklaki, jaja ptaków, pędraki, owady a jak im się uda to z przyjemnością rozerwą i zjedzą i coś większego (np pewne szympansy nauczyły się stadnie polować na mniejsze małpy) - nie jest to dobry przykład wegetarian!

  ,  20/02/2010

na przestrzeni ewolucji człowiek stał się człowiekiem dzieki diecie wysokobiałkowej czyli miesnej

Brak jednoznacznych dowodów.

  ,  20/02/2010

sa jednoznaczne dowody,ze rozwój mózgu u człowieka nastapił po zmianie diaty na wysokobiałkowa mięsną

Zapomniałeś tylko podlinkować do tych "jednoznacznych dowodów".

  w84u6  (www),  20/02/2010

Trudno mówić o "jednoznacznych dowodach", ale można wziąć pod rozwagę pośrednie, powiązując pewne zdarzenia z rozwoju człowieka. Najciekawsze linki:
http://www.tinyurl.pl/?SL7adoMX
http://www.wielkiezarcie.com/a(...)41.html
...  wyświetl więcej

w84u6, ja nie twierdze bynajmniej że człowieka nie uczyniła człowiekiem właśnie wysokobiałkowa dieta. Śmieszą mnie tylko właśnie te "jednoznaczne dowody".

  w84u6  (www),  20/02/2010

"Śmieszą mnie tylko właśnie te "jednoznaczne dowody".
Bo tych nie ma, i nie można potwierdzić, lub obalić przez falsyfikację ;)

Ale czy to co piszesz jest Prawdą, oczywiście według Kryteriów Obiektywnych? :)

  w84u6  (www),  20/02/2010

"Ale czy to co piszesz jest Prawdą, oczywiście według Kryteriów Obiektywnych? :)"
Błyskawiczny sondaż na posterunku:
Komendant powiedział, że tak, dwóch posterunkowych, że nie, Szarik się wstrzymał, a ten z celi powiedział, żebym się je...ł . I taka jest Prawda Obiektywna ;))

tzn taka jak przedstawił ją kolega z celi nr.1? :D

  w84u6  (www),  20/02/2010

Tak ,ale nie wiem, czy mu wierzyć. Twierdzi, że wynalazł urządzenie do pomiaru czasoprzestrzeni, i np. może zmierzyć odległość od godz. 18.52 do najbliższego baru. Nie znam szczegółów, bo jeszcze nie wytrzeźwiał...

  Ivi,  20/02/2010

hehehehe ja uważam że należy mu dać szanse.
Dajcie mu furmankę i konia- może zrobi z tego wehikuł czasu:D
skoczyłabym sobie do starożytnego Egiptu np:D

@ w84u6
To o czym mówi ten człowiek jest Oczywistą Prawdą. Nie zdarzyło ci się nigdy kopać rowu. od wyznaczonego miejsca, do godziny 18? :D

  w84u6  (www),  20/02/2010

Zdarzyło się Piotrze, w wojsku na unitarce, ale tam większy problem mieliśmy z Dylatacja czasu, aniżeli z przestrzenią (kubaturą) ;) Trepom czas jakby wolniej płynął ...

Tak szczęśliwie się składa że rozkosze Służby Zasadniczej zostały mi oszczędzone. Tym niemniej opisane zależności czasoprzestrzenne dają się zaobserwować również poza poligonami. :)

  ,  21/02/2010

grupka z którą Szanowna Pani występuje jest wegetarianska? tak by to wygladało?

  Ivi,  21/02/2010

ze ja?
e nieeeeee
ja osobiście lubię mięsko- szczególnie tłuste żeberka z cebulka;D

  w84u6  (www),  21/02/2010

Panie Krzysztofie, gdyby Pan uważnie czytał nasze komentarze, odcedził te nasze "słodkie gaworzenie", przejrzał linki, które serwujemy i tematy, które rekomendujemy, lub odrzucamy, sam doszedłby Pan do tego, w której szufladzie nas umieścić. Albo spytać wprost, najłatwiej ;)

  Ivi,  21/02/2010

:D

"JEDZENIE MOŻE BYĆ PRZYJEMNOŚCIĄ, ODŻYWIANIE JEST KONIECZNOŚCIĄ."

Oczywiście, że przez lata przyzwyczajamy się do określonej diety i trudno z niej później zrezygnować, ale to, co lubimy nie zawsze buduje zdrowie organizmu.Jakie więc odżywianie, w oparciu o jakie produkty? Ja już wybrałem - po wielu latach "wszystkożerstwa" stałem się wegetarianinem. I nie zadecydowały o tym jakiekolwiek wz

...  wyświetl więcej

  pirx,  21/02/2010

"I nie zadecydowały o tym jakiekolwiek względy tzw. "ideolo"" A potem następuje piękny wykład o "holokauście" zwierząt ;) I to nie jest ideologia ? Pan chyba lubi żartować;)
Z ciekawostek - dieta wegetariańska prowadzi do depresji . Tłuszcze zwierzęce są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu . Zresztą , przecież udział roślin w diecie ludzi sukcesywnie wzrasta , a czy przez to stajemy się zdrowsi ?

Do: pirx.

Każdy niech decyduje, jak ma żyć i jak się odżywiać. Ja wybrałem - jak wspomniałem. A żartować baaardzo lubię :).

  pirx,  21/02/2010

Dobrze jest mieć poczucie humoru i zachować pogodę ducha ;)

Do: pirx.
Dodam, że niezależnie od tego, czy jadłem mięso, czy też żywię się pokarmem bezmięsnym - staram się zachowywać pogodę ducha i mieć dobry humor :). Czego zresztą życzę wszystkim. Jak również wzajemnej życzliwości...
Powodzenia!

Artykuł dobry i przekonywujący, pozdrawiam serdecznie.

  zmora,  27/09/2010

Nie zgadzam się z tym. Przecież ludzie posiadają kły charakterystyczne dla drapieżników. Gdybyśmy byli roślinożercami to mielibyśmy zęby trzonowe i siekacze. Nie bez powodu natura nas tak ukształtowała. Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez mięsa. W piątki - podczas postu - przechodzę męki ;)

Już na początku artykułu jest znaczne przekłamanie czy w najlepszym wypadku prawda nie jest napisana do końca:

"Ze względu na rodzaj diety możemy podzielić kręgowce na trzy grupy: mięsożerne, roślinożerne i owocożerne."

Co ze zwierzętami wszystkożernymi takimi jak dziki, kury, wróble, szczury czy lisy? Do której grupy one się zaliczają? To przecież są kręgowce.

Dziki dziki

...  wyświetl więcej

  w84u6  (www),  25/10/2010

"Czy wiecie, że na świecie nie znaleziono jak do tej pory ŻADNEGO wegańskiego/wegetariańskiego społeczeństwa pierwotnego? "
Dodać należy, że pokrewne ludziom naczelne (np. szympansy) chętnie sięgają po mięso, i to nie tylko innych, mniejszych małp, ale także swoich pobratymców.

Czy to ma dowodzić że SZYMPANSY SĄ SMACZNE? :D

  w84u6  (www),  25/10/2010

Są nacje, którym smakuje. W każdym razie to jedyne zwierzę po konsumpcji którego można powiedzieć: palce lizać ;)

Noniewiem. Co prawda to daleka rodzina, ale miałbym opory przed skonsumowaniem kuzyna. :)

  w84u6  (www),  25/10/2010

To kwestia optyki ;) W sytuacji, gdy żołądek przyrasta do krzyża zasmakowałby ci nie tylko daleki kuzyn, ale pewnie i bliski ;P

Obecna optyka wygląda tak, że mój żołądek do obserwacji kręgosłupa potrzebowałby teleskopu, niestety. Ale argument uznaję, człowiek głodny odkrywa w sobie czasem zadziwiające upodobania kulinarne. :D

Jeśli wierzyć teorii ewolucji, to dużo bliższym kuzynem człowieka (co prawda już wymarłym, ale zawsze) jest neandertalczyk, nie szympans. Niektórzy twierdzą, że Homo sapiens mógł krzyżować się z neandertalczykiem dając płodne potomstwo. Jak autorzy artykułu uważają, że żywił się neandertalczyk?

@Wojciech Majda: No ponoć się z nim nawet homo sapiens krzyzował a ciekawe po co neandertalczyk robił te włócznie i łuki by polować na orzechy czy jabłka?

O czym to wszystko świadczy? O tym, że ludzki układ pokarmowy nie jest wynikiem powolnej ewolucji w warunkach naturalnych. Przypuszczenie, że w przeszłości, może nawet nie jeden raz, miała miejsce ingerencja w nasz genotyp, wprost zostaliśmy stworzeni na genetycznej bazie jakichś hominidów, jest dość uzasadnione. Dokumenty archeologiczne zdają się potwierdzać taką tezę.

Ja się nie znam, ale zastanawia mnie jak wczesny człowiek - zanim nauczył się używać dzidy, polował na zwierzęta? Jelenia potrafił dogonić i przegryzał mu krtań i potem go rozszarpywał i zjadał na surowo jak tygrys? Ja przy pomocy swetra próbowałem kiedyś zająca złapać, zająca nie złapałem i sweter straciłem. Coś marny ze mnie drapieżnik. : )

@bozonik: Polował w stadzie, zjadał larwy, jaszczurki, jaja, pisklaki, wszystko co był mógł jak szympans, do tego był inteligentny i sprytny oraz niewybredny, mógł rozkopać jamę królika, złapanie ryby na rękę nie jest specjalnie trudne i uwierz mi mógł mieć 1,2 wzrostu ale pewnie by połamał i Pudziana. Zresztą i dziś potrafią niektóre plemiona złapać takiego renifera i skręcić mu kark. Indianie po ...  wyświetl więcej

  szol,  30/01/2016

Ciekawe po co człowiekowi kły, pewnie na ozdobę. Człowiek jeszcze parę tysięcy lat temu nie żywił się zbożami czy nabiałem. Czym się więc żywił? Z tego co logika narzuca mięsem ptaków i kopytnych, jajami, owocami, warzywami. Przewód pokarmowy jest dostosowany właśnie do takiego żywienia człowieka. Białko mięsa i jaj, proste cukry dla mózgu z owoców, uzupełnienie i bilans diety warzywa.
Chce ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska