JustPaste.it

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Czy koniecznie trzeba wydać dużą sumę, aby mieć ładną stronę internetową? Czy można ją mieć za małą kwotę? W biznesie, jak w życiu najlepiej kierować się zasadą "złotego środka".

Czy koniecznie trzeba wydać dużą sumę, aby mieć ładną stronę internetową? Czy można ją mieć za małą kwotę? W biznesie, jak w życiu najlepiej kierować się zasadą "złotego środka".

 

W dobie globalnej gospodarki i społeczeństwa informacyjnego, każda firma chce być obecna w interncie. Zwłaszcza, że coraz więcej sytuacji przekonuje nas do tego, że jeśli nie ma cię w internecie to tak, jak byś nieistniał. Jakkolwiek brutalnie to nie brzmi, jest to bliskie prawdy, bo kto dziś ma w domu książkę telefoniczną i dzwoni do kilkudziesięciu firm by sprawdzić czy mają konkretny produkt lub czy świadczą konkretne usługi. Mało kto to robi, zwłaszcza, że w internecie większość informacji podanych jest jak na talerzu - co dana firma oferuje, w jakich cenach, w jakich godzinach pracuje itd.

Wiedząc o tych realiach właściciele firm zaczynają szukać firmy, która wykonując dla nich stronę internetową wbrowadzich ich do globalnej wioski. Jednak, żeby się nie sparzyć i nie żałować wydanych pieniędzy warto zwrócić szczególną uwagę na to, komu powierzamy wykonanie firmowej strony intrenetowej, gdyż od jej wykonanie będzie zależeć, to jaki będzie wizerunek firmy w internecie.

Kolega kolegi

Gro osób decyduje się zaufać umiejętnościom tak zwanemu "koledze kolegi", który "bawi się" grafiką i kilka "stronek" już wykonał. Jest to rozwiązanie napewno tanie, jednak doświadzcenie pokazuje, że nienajlepsze. Argumentów odradzających takie rozwiazanie jest wiele:
- "Zabawa w grafikę" nie daje takiej sprawności i doświadczenia w poruszaniu się w apliakcjach internetowych jak zawodowe projektowanie stron internetowych
- Czas realizacji może ciągnąć się w nieskończoność, zwłaszcza, jeśli Twoje zlecenie ma być wykonanie na zasadzie fuchy, bo normalnych godznach pracy.
- Nie od dziś wiadomo, że badziej przykłada się do pracy ten, kto z danej sprawy się utrzymuje, dlatego nie zawsze można osiągnąć dobry rezultat, kiedy wykonawcy nie zależy na budowaniu swojej marki.
- Płacąc nie wiele, nie wiele można wymagać.
Oczywiście można mieć szczęście trafić na początkującego grafika, który faktycznie przyłoży się do pracy i zaproponuje grafikę, której nie powstydziłby się grafik z wieloletnim doświadczeniem. Ale czy stworzenie atrakcyjnej strony internetowej musi być kwestią "szczęścia"?

Wysoka cena

Na przeciwległym biegunie jest myślenie, że jeśli "solidnie" zapłacę to napewno otrzymam atrakcyjny produkt. Czy jednak warto dopłacać za to, że obsługuje nas firma o znanej marce, w eleganckim biurowcu, która zaproponuje nam nowatorski dizajn, który może zrazić Twojego "zwykłego" klienta?

Złoty środek

Myślę, że można znaleźć rozwiązanie pośrednie pomiędzy "kolegą kolegi" a "dizajnerską agencją", które w przypadku większość polskich firm MSP jest rozwiazaniem najkorzystniejszym. Przy wyborze firmy warto zwrócić uwagę na to czy:
- produkty agencji to indywidualne projekty czy szablony, w których zmieniane jest tylko logo firmy. Napewno korzysteniej na wizerunek firmy wpłynie strona, która wyróżnia się na tle konkurencji
- czy projekty danej agencji odpowiadają Twojemu gustowi, poczuciu estetyki itp.
- czy dana agencja zajmie się wizerunkiem Twojej firmy całościowo czy będziesz musiał korzystać z usług kilku firm. Napewno korzystniej jest jeśli za wizerunek firmy odpowiada jedna firma: ona projektuje logo firmy, druki reklamowe itd. Dzięki temu zyskuje się spojny wizerunek firmy w oczach odbiorców oraz zyskuje się zaufanego partnera.
- czy cena za stronę to opłata jednorazowa czy abonament. Nie wiedzieć czemu, ale są firmy, które oferują opłatę abonamentową za stworzenie i utrzymanie strony w internecie. Z założenia strona internetowa to inwestucja na klika lat, warto przemnożyć jaki będzie całkowity koszt strony w przypadku kilkuletniego abonamentu, a jaki w przypadku jednorazowej pobłaty za wykonanie.
- czy strona będzie wykonana w sposób przyjazny dla wyszukiwarek.

Z CMS czy bez

Coraz popularniejsze są strony internetowa z systemem CMS, dzięki któremu po stworzeniu strony można ją samodzielnie edytować i rozbudowywać. Kilka argumentów przemawia za tym, że warto zdecydować się na cms:
- w trakcie kilkuletniego użytkowania strony www napewno zmieni się oferta firmy, dojdą nowe usługi, produkty - dzięki CMS będziesz mógł samodzielnie dodać do strony nowe podstrony, a nie zlecać wykonanie strony od początku
- można na bieżąco korygować treść strony internetowej - np. zmieniać i dostosowywać informacje do oczekiwań klientów
- szybka zmiana danych teleadresowych
- możliwość szybkiego i samodzielnego prezentowania na stronie nowych realizacji, sukcesów firmy, nowych partnerów biznesowych itd.
Jeśli natomiast chcesz, aby strona była tylko wizytówka i nie zakładasz, że będzie Twoim narzędziem marketingowym, wówczas faktycznie można zrezygnować z CMS. No chyba, że zmienią się założenia?

Last but not least

Są też inne, ważne, a nie do końca mierzalne czynnika wyboru wykonawcy strony internetowej. To czy nam się z kimś miło rozmawia, czy czujemy, że mamy podobny gust jeśli chodzi o stronę internetową. To może brzmi banalne, ale najczęściej jeśli róznica w cenie jest minimalna to o wyborze wykonawcy decydują właśnie czynniki interpersonalne. I to też warto wziąść pod uwagę.

 

Źródło: http://www.cms-artso.pl