Login lub e-mail Hasło   

Czy umiesz wstać metodą pilates?

Naprawdę warto wybrać się na pilates. Nie tylko po to, by odpowiedzieć twierdząco na postawione w tytule pytanie... ;)
Wyświetlenia: 2.085 Zamieszczono 16/02/2010

Twórcą i propagatorem metody usprawniania  ciała, łączącej jogę, balet i ćwiczenia siłowe, jest Niemiec Joseph Pilates, człowiek od wczesnych lat borykający się z problemami zdrowotnymi. Nie przeszkodziły mu one jednak uprawiać sportu tj. narciarstwa, nurkowania i oczywiście gimnastyki.

 

Dla kogo pilates?

 Ćwiczenia pilates mogą być wykonywane przez ludzi w różnym wieku, w różnej kondycji fizycznej, również przez kontuzjowanych sportowców i rekonwalescentów. Nie zaleca się ich jedynie kobietom w ciąży i osobom o wyraźnych przeciwskazaniach lekarskich. Dokładne informacje o ewentualnych przeciwwskazaniach można uzyskać u instruktorów  w sprawdzonych klubach fitness.

 

Bez nudy, bólu i... galopujących myśli

To jedyny  znany mi typ aktywności, który powoduje, że - skoncentrowana na prawidłowym oddechu i precyzyjnym wykonywaniu ćwiczeń - nie myślę o tym, że muszę coś jeszcze tego dnia coś zrobić , dokądś pójść, zadzwonić,   zapisać coś w moim notesie itp. A skoro umysł jest wolny, ciało pracuje jeszcze lepiej...

Ćwiczenia pilates powodują, że od trzech lat / bo tyle czasu ćwiczę / nie boli mnie kręgosłup, a jestem raczej wysoką osobą, zdarza mi się chodzić w butach na wysokich obcasach i  spędzam trochę czasu przed komputerem.

 Powtarzanie w nieskończoność tych samych ćwiczeń nudzi mnie totalnie,   stąd w moim przypadku bardzo odpowiada mi wykonywanie zróżnicowanych  ćwiczeń w seriach po najczęściej 8 razy.

 

"Wyciąganie" ciała

Oprócz niewątpliwych zalet pilatesowych ćwiczeń, takich jak : nauka prawidłowego oddechu,  efektywność, kształtowanie świadomości własnego ciała,  jest jeszcze jedna, która na początku może budzić zdziwienie - otóż podobno pilates "wyciąga ciało" tj. powoduje, że stajemy się wyżsi.Dlaczego? Według mojej instruktorki - dzięki systematycznemu wykonywaniu ćwiczeń na kręgosłup i towarzyszącym im prawidłowym oddechom między kręgi dostaje się powietrze - to taki trochę skrót myślowy, za który z góry przepraszam.Ważne są fakty - 2 cm więcej wzrostu u osoby, oczywiście dorosłej, po kilku latach ćwiczeń; nie mam podstaw, żeby nie wierzyć instruktorce, bo ona nie musi zachęcać ani mnie, ani całej grupy do chodzenia na pilates.

 

Klimatyczna muzyka i ... świece

Ważne dla poprawy nastroju, zrelaksowania się i odstresowania się jest to, że ćwiczenia wykonuje się przy pulsującej, klimatycznej i różnorodnej  muzyce, również takiej, którą zaproponuje grupa. A świece dodatkowo nastrajają... Ktoś mógłby zauważyć, że takie oświetlenie powoduje, że ćwiczące osoby nie porównują swoich umiejętności czy sylwetek. Nic bardziej mylnego - pilates wymaga takiej koncentracji, że każda z nas myśli o tylko własnym oddechu i precyzyjnym wykonaniu ćwiczeń.

 

Bez  "wypasionych" ;) strojów

Żeby ćwiczyć pilates, nie trzeba inwestować w jakiś super strój. Wystarczą legginsy, zwykła koszulka i ... skarpetki, bo ćwiczy się bez obuwia. Są osoby, które ćwiczą boso.A jeśli ktoś jest na tyle zmotywowany, by ćwiczyć w domu, wystarczy karimata / ew.koc /.

 

Jak wstać metodą pilates ?

Wstawanie metodą pilates polega na tym, że z pozycji leżącej na plecach próbujemy usiąść, używając jedynie mięśni brzucha.Płynnie i powoli, bez gwałtownych szarpnięć głowy czy szyi podnosimy się krąg po kręgu /chodzi o kręgi kręgosłupa/, nie odrywając przy tym nóg od podłoża. I proszę nie myśleć , że jest to nieosiągalne.

Tyle na początek - wstawania. Ciąg dalszy być może nastąpi...

 

Podobne artykuły


13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 942
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 1624
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 1411
13
komentarze: 93 | wyświetlenia: 733
13
komentarze: 62 | wyświetlenia: 1211
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 735
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1334
12
komentarze: 5 | wyświetlenia: 1337
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 1618
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 410
11
komentarze: 1 | wyświetlenia: 925
11
komentarze: 124 | wyświetlenia: 752
11
komentarze: 81 | wyświetlenia: 1122
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  Ivi,  16/02/2010

ćwiczyłam kiedyś pilates przez jakiś czas, świetne efekty, właśnie muszę zacząć ponownie;)

  karen,  16/02/2010

to trzymam kciuki, bo też zdarzały mi się przerwy, do których teraz nie zamierzam dopuścić ;)
dziękuję za głos i pozdrawiam :)

  Ivi,  16/02/2010

ok:D na wiosnę trzeba zadbać o siebie:D
pzdr

  karen,  16/02/2010

dzięki bardzo za punkty :)

  karen,  16/02/2010

trzymam za słowo :)

  Ivi,  16/02/2010

:D

bardzo dziekuje za artykuł. własnie pilates to świetna metoda na ćwiczenie i relaks. oprócz zalet pilatesa które pani wymieniła dodałabym jeszcze tą jedna ze człoweik jakoś tak jest lepiej później zorganizowany, poukładany, wyciszony i oczywiście pilates wyzwala duzo endorfin:) pozdrawiam

  karen,  17/02/2010

tak - wyciszenie jest fantastyczne, bo przecież niemal każdy jest zabiegany i często zestresowany
pozdrawiam:)



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska