Login lub e-mail Hasło   

Statystyki nie kłamią, czyli czarne liczby

Polska to już kraj wyznaniowy? Wasal Watykanu? Ciemnogród? Jakby na to nie patrzeć, to "czarno" to widzę
Wyświetlenia: 9.359 Zamieszczono 20/04/2010

Jest gorzej niż można by było się spodziewać. Statystyki bezlitośnie zakotwiczają nasz kraj w ciemnogrodztwie. Otóż nikogo nie powinno dziwić, bo raczej bulwersować i szokować, że kościołów katolickich jest więcej niż szkół podstawowych. Dawać do myślenia powinien fakt, że szkół wyższych jest mniej od katolickich sanktuariów. Niebezpieczny stan podwyższonego ciśnienia, może wywołać informacja o przeważającej większości księży w stosunku do lekarzy pierwszego kontaktu. Bezsilność i zgrzyt zębów, mogą być efektem dużo mniejszej ilości aptek, urzędów pocztowych czy przychodni zdrowia, względem kościołów, na które można natknąć się niemalże na każdym przysłowiowym rogu. Czy trzeba jeszcze wspominać o bibliotekach, teatrach, kinach i innych obiektach użyteczności publicznej? Wiadomo, że i te są daleko w tyle za budowlami sakralnymi. To są fakty, które wywołać powinny oburzenie nie tylko u racjonalistów.

Liczby "mówią"


Główny Urząd Statystyczny podaje, że liczba kościołów katolickich, w tym kaplic, już dawno przekroczyła liczbę szkół podstawowych i zakładów opieki zdrowotnej, zarówno publicznych jak i niepublicznych razem wziętych. Segment szkolnictwa i zdrowia, przegrywa z kościołami w stosunku 14 tys. do 15 tys. To normalne?

Urzędów pocztowych jest 8,5 tysiąca, tyleż samo bibliotek wraz ze wszystkimi filiami, natomiast aptek około 10,5 tysiąca. Wszelkiego rodzaju kaplic, kapliczek i krzyży nie da się policzyć.
Wszystkich sług Bożych, począwszy od zakonników, a kończąc na wszelkiej maści purpuratach, jest łącznie ponad 53 tysiące, zaś lekarzy rodzinnych tylko niespełna 9 tysięcy. Świetnie, prawda?

W polskich szkołach nauczycieli uczących chemii, biologii, fizyki czy geografii jest ponad 13 tysięcy. Katechetów uczących zasad jedynie słusznej wiary, dwa i pół razy więcej, bo 34 tysiące. Czyż nie zaciskają się pięści? Bo mi tak.

W Polsce więc łatwiej natrafimy na jedno z ponad pięciuset sanktuariów, niż na teatry, których jest zaledwie 184.
Smutne i zatrważające to liczby, ale dziwić się nie ma czemu. Wszak ambicje państwa wyznaniowego, muszą zachować jedynie słuszne proporcje.

Podobne artykuły


17
komentarze: 50 | wyświetlenia: 1511
16
komentarze: 71 | wyświetlenia: 1001
16
komentarze: 15 | wyświetlenia: 949
14
komentarze: 32 | wyświetlenia: 890
14
komentarze: 15 | wyświetlenia: 793
13
komentarze: 16 | wyświetlenia: 836
13
komentarze: 2 | wyświetlenia: 1012
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 672
13
komentarze: 4 | wyświetlenia: 881
13
komentarze: 75 | wyświetlenia: 1220
12
komentarze: 53 | wyświetlenia: 472
12
komentarze: 0 | wyświetlenia: 829
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





  ,  20/04/2010

Faktycznie jest to bardzo niepokojące zjawisko, zwłaszcza jeśli chodzi o dysproporcje związane z nauczycielami i instytucjami oświatowymi.

  chatul,  20/04/2010

Nawet nie wiedziałam, że tak się te dane prezentują. Zatrważające w gruncie rzeczy. O ile rozumiem, że kapliczek, krzyży itd. jest bardzo dużo, gdyż są to obiekty relatywnie tanie w budowie, powszechnie akceptowane i pożądane w otoczeniu, o tyle przeważająca liczba katechetów nad nauczycielami biologii, fizyki czy geografii jest już całkowicie przerażająca...

PS Związki fazeologiczne to st

...  wyświetl więcej

Ciekawe jaka część Polaków zdaje sobie z tego sprawę. Obawiam się że większość tego nie wie. Niestety nie wiem jak ich poinformować że watykan ich okrada.

Znam te dysproporcje dość dobrze (wprawdzie nie liczbowo) i nie raz wytykałem je w swych tekstach. Dodam, że Kościół ustami swoich rzeczników uważa je całkiem poważnie za krzywdzące - dla Kościoła!

Co do religiantów, cytat: "Boże, chroń nas przed mądrością durniów - z całą resztą poradzimy sobie".

rety, to straszne!

Powyższe zestawienie statystyczne zawiera wiele uchybień logicznych podczas jego przeprowadzania. 13 tys. katechetów - to wszystkie osoby mogące pełnić taką funkcję lub mające uprawnienia, 9 tys. nauczycieli - to osoby czynnie wykonujące ten zawód.
Ilość kaplic i kościołów: Uwzględnia kościoły, kaplice kościelne (bardzo dużo parafii brzy budynku kościoła posiada również mniejszą kaplicę), w ...  wyświetl więcej

  tykroman,  21/04/2010

katolickich sanktuariow czy seminariow? zgadzam sie, jest tego zbyt duzo i ciagle przybywa;z roku na rok ubywa wiernych a koscioly nadal sie buduje, krk w ten sposob doskonale przygotowuje sie na kryzys jaki nieuchronnie go czeka;

Moim zdaniem to dobrze, że Polska jest jednolita wyznaniowo. Autor jasno twierdzi że obiektów religijnych jest z dużo, ja z kolei jestem zdania, że bardziej lekarzy jest za mało czy nauczycieli niż księży za dużo.
Wracając to pierwszej myśli, to bardzo duży plus dla Polski, taka jasna i zdecydowana postawa wskazująca na siłę narodu polskiego. Dzięki temu potrafimy ( jako naród )przezwycięży ...  wyświetl więcej

"...Obecnie największym zagrożeniem jest szeroko pojęta Islamizacja świata..." Wymień chociaż jedno realne zagrożenie dla mnie, czy dla Ciebie, które płynie z islamizacji świata. Isam jest niebezpieczny tylko dla zaborców, którzy przyjechali na ich ojczystą ziemię i przywieźli demokrację w lufach karabinów. W Polsce podobne akcje nazywa się powstaniami a ich uczestników niemal kanonizuje.
I ...  wyświetl więcej

Ciekawe dlaczego Michał Komasa nie napisał nic o szeroko pojętej chrystianizacji świata ( wysyłanie misjonarzy, zakładanie misji w różnych częściach świata ). Wg niego to nie jest zagrożenie?

bo jest dobrym katolikiem*

* dobry katolik jest fanem mordowania innowierców, odstępców, heretyków, gejów, Żydów, masonów, lewaków i czarowników (chociaż każdy święty to czarownik)

"...Wymień chociaż jedno realne zagrożenie dla mnie, czy dla Ciebie, które płynie z islamizacji świata..."
Przyzwolenie na swobodne gwałcenie kobiet ( w tym dzieci), przyzwolenie i co gorsza popieranie prześladowania sąsiadów "innowierców" ( względem "Religi pokoju") w kraju z postępującą islamizacją.

Czy ja jestem katolikiem ... na to pytanie nie mogę odpowiedzieć stanowczo twierdz

...  wyświetl więcej

nie można dyskutować o ogóle i za przykład podawać skrajności (gwałty i prześladowania) W Polsce od setek lat żyją Tatarzy i jakoś nie słychać o masakrach przez nich dokonywanych.
"...islamizacja jest nieodłączną częścią i sensem islamu..." a katolickie misje rozsiane po całym świecie co mają na celu?
piszesz w jednym zdaniu o chrystianizacji, że jest ok i chodzi o ideały a za chwilę, piszesz, że islamizacja jest zagrożeniem. Fachowo nazywa się to obłuda

Proszę czytać z zrozumieniem.
Jednoznacznie rozdzieliłem pojęcia Chrześcijaństwo a Chrystianizacja ( jako działanie podejmowane w poprzednich epokach). Wyraźnie zaznaczyłem że było to coś (Chrystianizacja) złego i nie mającego nic wspólnego z przesłaniami jakie nie się Chrześcijaństwo , pomimo że ludzie uczestniczący w Chrystianizacji twierdzili przeciwnie.
W przypadku ludzi "uczestn ...  wyświetl więcej

  ,  22/04/2010

@dzepson
Ze swojej strony odradzam uruchamianie linka, nawet osobom o mocnych nerwach. Odpowiedź na pytanie o zagrożenia związane z islamizacją (Uwaga bardzo drastyczne !!! Od 21+ lat!!! http://www.truthtube.tv/play.p(...)id=2008
W ramce poniżej, obok znaleźć można więcej podobnych filmików.
P.S.
Mam bardzo mieszan ...  wyświetl więcej

ok pośpieszyłem się z komentarzem i biję się w pierś. W dalszym ciągu jedna nie wyjaśnił Pan zagrożeń jakie niesie ze sobą islamizacja naszego kraju. Islam zna Pan zdaje się tylko z migawek z Afganistanu rodem z CNN

widziałem widziałem, ale to w dalszym ciągu kest dyskusja o ogóle na przykładach skrajności, a tak się nie robi. porównaj sobie ile na świecie jest muzułmanów, a ile okaleczonych przez nich kobiet. Równie dobrze można wstawić zdjęcie kobiet pobitych przez pijanych męzów z Polski i posłać gdzieś do Singapuru a po miesiącu zapytać, czy widzią zagrożenie ze strony polonizacji i alkoholu?

  ,  22/04/2010

Masz poniekąd rację. Niemniej większe zagrożenie płynie ze strony islamu niż chrześcijaństwa.

Z tymże, tam jest przyzwolenie na okaleczanie kobiet ( oczywiście uwarunkowane) . W naszej kulturze taki pijak trafia do wiezienia a już na pewno jego zachowanie nie jest tolerowane i akceptowalne w naszym społeczeństwie,

Jeśli idzie o zagrożenie ze strony katolików, to słyszłeś może, że paskudni Hidnusi urządzają sobie pogromy na katolickich księżach? wstrętni ci Hindusi no nie? Ciekawe tylko co doprowadziło tych spokojnych ludzie do takiego wkurwa, że aż zaczęli zabijać? otóż na indyjskiej prowincji pracują na zsyłce najwięksi zwyrodnialcy, jakich można sobie wyobrazić w szeregach krk. To, co robily z ciemnotą ze slumsów w końcu doprowadziło do interwencji ze strony miejscowych.

Tak masz rację,a w komentarzach bije fanatyzm religi8jny.Kto nie katolik to ni e4czlowiek.Przed wojna katolicy na kresach prawosławnych wieszali za nogo, a popów łajnem obrzucali.Znam to z autopsji.l

  Kitek,  23/04/2010

<polska jest="jest" jednolita="jednolita" wyznaniowo="wyznaniowo"> Czyżby Pan był "Konstantynem Wielkim" XXI wieku?</polska>

Polska nie jest jednolita wyznaniowo, zapewne sporo osób jest wpisana w księgi parafialne, ale niech wprowadzą tylko podatek wyznaniowy! ... nie wprowadzą i wiemy dlaczego

chciałbym Ci lekko zaskoczyć tym, że islam wcale "nie zezwala" na wykorzystywanie dzieci. Zajrzyj na: http://www.avert.org/age-of-consent.htm. Owszem kraje islamskie dopuszczają związki małżeńskie z dziećmi- kobietami, ale przeważnie respektują wiek 16 lat dla dziewczynek. W Polsce ten wiek przyzwolenia wynosi 15, a np w Watykanie 12. Więc....

No ale zawsze można się powołać na Proroka i Aiszę, co nie? :)
Zresztą, nieważne czy "formalnie" zezwala czy nie, liczy się praktyka, a ta wygląda tak jak wygląda.

"Tak masz rację,a w komentarzach bije fanatyzm religi8jny.Kto nie katolik to ni e4czlowiek." - Że słucham? Że niby wypowiedzi typu "dobry katolik jest fanem mordowania innowierców, odstępców, heretyków, gejów, Żydów, masonów, lewaków i czarowników (chociaż każdy święty to czarownik)" są dobre, fajne i tolerancyjne?

  Radek G,  22/04/2010

W sumie, wymagania rzetelności i metodyczności w statystykach skłaniają mnie do przyznania nieco racji koledze/koleżance "wwl545a". Niemniej niech sobie te mury będą, o ile są budowane nie za moje pieniądze. Ja zwróciłbym uwagę na co innego, a mianowicie na niesamowicie wielkie pieniądze wydawane z budżetu państwa na kościoły, w tym w większości na kk.

Ot chociażby cytując za wiki:

...  wyświetl więcej

  ,  22/04/2010

Warto również (poza wzmianką w komentarzu) przeczytać artykuł zamieszczony w Polityce http://archiwum.polityka.pl/ar(...)10.html

Brawo Radek!

Taki znany dowód na niezawodność statystyki:

Sąsiad bije żonę każdego dnia, ja nie biję wcale (bo nie mam żony), ale jest nas dwóch, więc każdy bije żonę co drugi dzień.

Doskonały dowcip,ale prawdą jest,ze katoliki,to nie prawoslawny.

  dzepson,  22/04/2010

statystycznie jak wychodzisz z psem na spacer masz 3 nogi:)

  swistak  (www),  23/04/2010

Za to Rząd buduje autostrady których od Polski domagałał się Hitler

  feniks57,  23/04/2010

No wiesz Świstaku, wypasiona fura księdza dobrodzieja nie może jeździć po zakurzonych, polnych drogach.
A Hitler domagał się autostrady z innych, chyba Tobie nieznanych powodów.....

Nawiążę może do islamskiej tematyki.Islam jako religia nie toleruje innych wyznań,chyba że jest to w interesie islamu.Nakazem ich wiary jest wprowadzenie islamu na całym świecie ,bez względu na ilość ofiar gdyż ginący za wiarę idzie do nieba ,a życie niewiernego jeśli się nie nawróci ,nie jest nic warte.To ,że teraz jest w Europie spokojnie nie znaczy że islamiści nie przygotowują się do przejęcia ...  wyświetl więcej

  xxx246,  30/04/2010

Smiac sie chce jak czytam taki bezsensowny artykul... Bo jak mozna nie brac pod uwage tego, ze co roku konczy studia tysiace nowych, gotowych do pracy nauczycieli, tylko nastepnie pracuja oni po sklepach, restauracjach, itp... Chyba, ze pan autor twierdzi, ze w naszym kraju jest niedobór nauczycieli, szkół czy kin? Jezeli tak to czapki z głów... Ale to wszystko wina kosciola, ksiezy i naszego kochanego Ciemnogrodu.

Ogólnie w całym kraju można odnieść wrażenie ,że są niedobory kadry i obiektów ,jednak to tylko zła organizacja pracy i przerost formy nad treścią czyli ilości zarządzających do pracujących .Samo ukończenie szkoły nie czyni specjalisty ,ktoś musi go nauczyć .

  Aśka K.,  07/05/2010

takiego zestawienia jeszcze nie widzialam...

  Eljash *  (www),  30/11/2010

Sami jesteśmy sobie winni. Nic innego tylko świat staje na głowie, pewnie moje wyrażenie niektórych zbulwersuje, ale uważam, że te darmozjady - Księża i inni powinni się za jakąś robotę wziąć. A to fakt, że studenci zaraz po szkole nie pracują w swojej branży, ale jak to napisałem wcześniej, do nikogo innego nie możemy mieć pretensji jak tylko do siebie.

Pozdrawiam!

  Bar_ka  (www),  30/11/2010

"Bezsilność i zgrzyt zębów, mogą być efektem dużo mniejszej ilości aptek, urzędów pocztowych czy przychodni zdrowia, względem kościołów, na które można natknąć się niemalże na każdym przysłowiowym rogu"
Gdy podaje się jakieś dane statystyczne powinno się także podać ich źródło. Mam obawy, że wiele z tego co podaje autor jest w jakiś sposób naciągane. Na moim osiedlu ( około 20 tys mieszkańc ...  wyświetl więcej



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska