Login lub e-mail Hasło   

Dwa miliardy skrobanek.

Tekst jest niskiej jakości spamem, nie nadaje się i zawiera nieprawdziwe informacje.
Wyświetlenia: 2.583 Zamieszczono 25/04/2010

O aborcji, statatystycznie.

 

 

 

 

 

LEGENDA:

Kolor jasnoniebieski - kraje, w których dopuszcza się aborcję „na życzenie”.

Kolor granatowy-kraje gdzie obowiązuje całkowity zakaz aborcji.

Pozostałe kolory (poza granatowym)-kraje gdzie dopuszalna jest aborcja z  różnorakimi ograniczeniami.

 

A jak to wygląda w liczbach? (Na świecie i w wybranych krajach europejskich).

 

W/g danych WHO z roku 1997:

Świat: 53000000 legalnych aborcji. (Pięcdziesiąt trzy miliony).

W/g danych WHO z roku 2003.

Świat: 42000000 legalnych aborcji. (Czterdzieści dwa miliony)

Unia Europejska: 1200000 legalnych aborcji. (Milion dwieście tysięcy).

Rosja, rok 2006 – dane szacunkowe WHO: ok. 1500000 legalnych aborcji. (Milion pięcset tysięcy). Liczba ta spada.

Anglia, Szkocjia i Walia, dane WHO, rok 2007 - 219 336 legalnych aborcji.

Hiszpania,dane WHO, rok 2007 - 112 138 legalnych aborcji.

Metody:

  1. Chirurgiczna – odsysanie, wyłyżeczkowywanie.
  2. Farmakologiczna – różnego typu farmaceutyki wczesnoporonne.

Na świecie:

Przyczyny zdrowotne decyzji o przeprowadzeniu aborcji - ( w/g różnych źródeł) od  6.1 %. do 9.3%

Przyczyny społeczne- (w/g różnych źródeł) - od 86.13% do 91% w tym „niechęc do wychowywania dziecka” od 25.7 % do 31.7%.

Dane z dwóch ostatnich linijek różnią się w zależności od lat i źródeł, ale w każdym wypadku  zachowany jest rząd wielkości.

Jak łatwo policzyc, po II Wojnie Światowej wykonano na świecie ok. 2000000000 legalnych aborcji, (dwa miliardy).

Powyższe dane dotyczą jedynie tzw. legalnych "zabiegów" tzw. "usuwania ciąży". Nie obejmują szacunkowych danych dotyczących tzw. nielegalnych "zabiegów" tzw. "usuwania ciąży". Nie przytaczam ich ze względu na ich całkowicie szacunkowy charakter. Dane te muszą przerażac!

Ok. dwa miliardy "usuniętych" ciąż to  pomiędzy 1/4 a 1/3 populacji ludzi na Ziemi! Mam prawo sądzic, że z tego co "usunięto" urodziliby się ludzie. Nie psy, koty, czy małpy naczelne.

Szokujące są także dane dotyczące przyczyn. Przesłanki zdrowotne to maksymalnie 9.3%, a "niechęc do wychowywania dziecka" stanowi, tym razem minimalnie, 25.7%. 

Jesteśmy, jako ludzie, istotnie odrażającym gatunkiem.

Linki:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aborcja

http://www.eioba.pl/files/user15562/abortionlawsmap_nolegend.png

http://www.aborcja_ug.webpark.pl/dane.html

http://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/aborcja+statystyki

http://www.abortionno.org/Resources/fastfacts.html

http://www.worldometers.info/abortions/

http://www.johnstonsarchive.net/policy/abortion/ab-poland.html

Podobne artykuły


12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 1253
11
komentarze: 278 | wyświetlenia: 1083
10
komentarze: 195 | wyświetlenia: 529
10
komentarze: 75 | wyświetlenia: 659
9
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1033
9
komentarze: 31 | wyświetlenia: 704
8
komentarze: 1 | wyświetlenia: 345
8
komentarze: 110 | wyświetlenia: 744
8
komentarze: 0 | wyświetlenia: 685
8
komentarze: 73 | wyświetlenia: 734
8
komentarze: 6 | wyświetlenia: 590
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy





Ponieważ jako powodu odrzucenia nie można wybrać powodu "demagogia" ani "manipulacja" będzie "tradycyjna" dla mnie "niska jakość". Uzasadnienie, patrz komentarz w84u6.

Witam.
Przeczytałem z uwagą, argumenty znam. Zdanie-"Mam prawo sądzic, że z tego co "usunięto" urodziliby się ludzie. Nie psy, koty, czy małpy naczelne"- w całej rozciągłości podtrzymuję.
Pozdrawiam.

@w84u6: SUPER - plusik za linka, bardzo trafna (dla mnie) wypowiedź.....

  swistak  (www),  25/04/2010

Proponuję Panie Grzegorzu coś optymistycznego
http://eiba.pl/1vp8

Dzięki! Przeczytałem z uwagą. Inspirujące!

To są dane dotyczące legalnych aborcji. W krajach, w których aborcja jest dopuszczalna z pewnymi ograniczeniami albo zabroniona całkowicie podziemie aborcyjne kwitnie. Śmiem przypuszczać, że aborcji dokonywanych nielegalnie jest nieporównywalnie więcej niż tych legalnych ( mówię o krajach, w których istnieją prawne ograniczenia co do tych zabiegów). Poza tym dane przedstawione przez Pana są niepeł ...  wyświetl więcej

A mimo to nadal liczba ludzi na Ziemi rosnie. Co ty na to?

  Ivi,  26/04/2010

miałam już coś pisać:) ale nie napisze:P

Co wam przeszkadza, że gdzieś dokonuje się aborcji? Ani was ten problem nie dotyczy, ani na tym nie ucierpicie. Jeśli ktoś nie chce mieć dziecka to niech go nie ma, no chyba że wolicie, żeby pałętały się wszędzie bandy brudnych i niechcianych bachorów, którymi oczywiście się nie zajmiecie. Zamiast zaglądać ludziom w macice, lepiej zastanówcie się po co?

  pirx,  26/04/2010

"Zapłodniony oocyt jest ludzką komórką, ale nie jest istotą ludzką. " Sródtytuł (?) z artykułu podlinkowanego przez w84u6 . Zawsze myślałem że się zapładnia jajo i z tego wychodzi zygota . Ale może ja się nie znam .
Wielu odsądzi mnie od czci i wiary . Zygota to człowiek . Usunięcie ciąży to de facto zabicie nie narodzonego małego człowieczka . Nie mogę pojąć czemu zwolennicy aborcji ( do k ...  wyświetl więcej

O plemnikach powiesz to samo?
Co z tego, że komórka męska i damska się łączą. To jeszcze nie dziecko i tyle.

  pirx,  26/04/2010

Czytaj ze zrozumieniem. Bo jeśli mnie moja sklerotyczna pamięć nie myli, to ja coś o zygotach pisałem . A z ludzkiej zygoty przeważnie rodzi się człowiek .

"Co z tego, że komórka męska i damska się łączą. " - Ciąża ?
To jeszcze nie dziecko i tyle.- Małpka ?

  Ivi,  26/04/2010

Michał
a to od kiedy uznaje się dziecko za dziecko?

@pirx
Piszę to bez jakiejś specjalnej przyjemności, ale jak chorym człowiekiem trzeba być aby zostać ZWOLENNIKIEM aborcji? Ja osobiście nie znam żadnego takiego degenerata, wszyscy znajomi o poglądach zbliżonych do moich są za PRAWEM KOBIETY DO WYBORU. Tylko tyle, i aż tyle. Jak widzę dla niektórych to i tak zbyt skomplikowane do zrozumienia.

  Ivi,  26/04/2010

Piotrek. Prawo kobiety do wyboru- skoro ma tak owe to niech także ma prawo do odpowiedzialności za skutki swoich działań. Teoretycznie zakładając ( nie mowie o gwałcie oczywiście bo to inna kwestia) idąc z kimś do łózka chyba wie ze może zajść w ciąże.

Dlaczego WYBÓR dokonany w imieniu twojego Kościoła czy twojego Boga, przez jego przedstawicieli, uważasz za w jakimkolwiek stopniu lepszy od wyboru samej zainteresowanej?
Jakby na to nie patrzeć to jej macica, nie twoja i nie księdza dobrodzieja.

  Ivi,  26/04/2010

Czy ja w moim komencie nawiązałam gdzieś do KK? bo nie widzę tego jakoś. To jest moje subiektywne zdanie.
Aborcja jest bodajże do 9 tygodnia ciąży a ok 6/7 tyg bije już serce dziecka.

@ivi
Może twoje, może nie, z mojego punktu widzenia to bez znaczenia. Z mojego punktu widzenia wasze stanowiska są identyczne, a pobudki wami kierujące to już wasz problem, nie mój.
I nie odpowiedziałaś na pytanie, dlaczego uważasz swój wybór za "lepszy" od wyboru innej kobiety? No i dlaczego zakładasz, a wynika to z twoich wypowiedzi, że jeśli kobiety dostaną PRAWO WYBORU, rzucą się na legalne skrobanki jak na promocję w salonie mody?

  Ivi,  26/04/2010

Dlaczego uważam? A dlatego ze robi się niezła "chała" na świecie. A rozpoczynając współżycie z chłopakiem, kochankiem bądź też jeszcze z kimś innym należy się liczyć z tym że może być dziecko. skończyła się epoka wmawiania że dzieci się z kapusty biorą. Jeśli nie planuje się dziecka należy wcześniej pomyśleć o antykoncepcji.

Wybacz szczerość, ale ten fragment argumentacji musisz jeszcze solidnie dopracować. W obecnej postaci nie przekonałby nawet gimnazjalisty. No offence. :)

  Ivi,  26/04/2010

Peszek. Ja przekonywać nikogo nie muszę, ja tylko wyrażam swoje zdanie.

Publiczne wyrażanie swojego zdania zwykle ma jakiś cel? Jeśli w twoim przypadku nie jest nim ćwiczenie pisania na klawiaturze, to rozsądnym wydało mi się założenie że jest to chęć wpłynięcia w jakimś stopniu na publiczną dyskusję nt. aborcji. Wzorem Ericha von Danikena zapytam więc: czy się myliłem? :)

  Ivi,  26/04/2010

Masz racje Piotrusiu z tym że chciałam może nie tyle wpłynąć na dyskusje co wyrazić swoje zdanie.Mogę prawda? :P

No ja nie mam nic przeciw, przecież nie mogę sam polemizować z własnymi komentarzami, to byłoby nudne. :)

  Ivi,  26/04/2010

no zapewne, w tym wypadku odmienność poglądów jest błogosławieństwem.

Od monotonnych i przewidywalnych komentarzy - zachowaj nas panie. :)

  Ivi,  26/04/2010

Amen!

  Bar_ka  (www),  26/04/2010


Serce zaczyna bić już 21 dnia od poczęcia.
Ivi napisała, że od 6/7 tygodnia.
Moje sprostowanie miało znaleźć się trochę wyżej.

  Ivi,  26/04/2010

no, to jeszcze wcześniej niż myślałam

  w84u6  (www),  26/04/2010

Ivi, tu masz siedem embrionów na podobnym etapie rozwoju, w tym ludzki w szóstym tygodniu. Wskaż człowieka ;)
http://l.pl/7k6

  Ivi,  26/04/2010

niestety mimo szczerych chęci nie zrobię tego, bo nie potrafię:D
ale wykluczam f:P

  Kitek,  27/04/2010

Powinien zwrócić się Pan do Pana Boga i zapyta dlaczego tak często kobiety zachodzą w ciążę. Powiedzieć Mu, że one chciałyby żadziej.

  w84u6  (www),  27/04/2010

Trudno rozmawiać z kimś kogo nie ma. A schizofrenii jeszcze nie mam ;P
Kontekst pytania był nieco złośliwy, a mianowicie: znalazłeś/aś embriona i co z nim zrobisz:
1 zakopiesz
2 wyrzucisz na śmietnik
3 zaniesiesz na parafię dla pokropku
oraz jak z księdzem dobrodziejem rozpoznasz, że nie udzieliłeś pokropka np. kotu?
zeby było jasne, jestem przeciwny aborcji traktowanej jako środek antykoncepcyjny. Resztę pozostawić decyzji kobiety.

  pirx,  27/04/2010

Ivi, tu masz siedem embrionów na podobnym etapie rozwoju, w tym ludzki w szóstym tygodniu. Wskaż człowieka ;)
http://l.pl/7k6 -= No dobrze, ale co z tego wynika ?
Samica małpy nosi embriona małpy . Samica człowieka nosi w sobie embriona człowieka .
Daruj, ale takie rozumowanie, że nie można rozpoznać wydaje mi się naiwne . W przyrodzie nie spotkamy embrionów samopas biegających sobie gdzieś po świecie i czekających na rozpoznanie .

  Kitek,  28/04/2010

@w84u6
Ja się nie zwracałem do Ciebie, tylko do pierwszej wypowiedzi "pirx'a".

Ma Pan racje panie Grzegorzu Mniejszy!
Najlepiej aby na swiecie bylo znacznie wiecej dzieci bez domow,
nie kochanych oddawanych do domow dziecka, przytulkow, czy pobitych na smierc przez pijacych rodzicow.
Ma Pan racje, lepszy bedzie swiat, gdy bedzie wygladac u tych niedoszlych dzieci aborcjonistow jak male pieklo, tu na ziemi.
Ma Pan racje, ze lepiej aby one glodowaly ...  wyświetl więcej

  pirx,  26/04/2010

Przyznaję sformułowanie niezręczne . Tak jak są przeciwnicy ja do nich się nie zaliczam . Więc wyszło mi że jestem zwolennikiem .
Kobiety i prawo wyboru . Cóż, z dwojga złego, to już wolę być zwolennikiem , (skoro chce usunąć, nie zabraniać ). Owo prawo wyboru mocno kojarzy mi się z ruchem feministycznym , a tego(feminizmu i feministek) nie lubię .

Co do od kiedy człowiek jest czło

...  wyświetl więcej

Może zacznijmy od definicji człowieka. Czy zgodzisz się że jest to istota żywa zdolna do SAMODZIELNEJ egzystencji? Otóż obawiam się że zarodek do takiej egzystencji zdolny nie jest, natomiast płód siedmiomiesięczny już owszem, z niewielka pomocą. A gdzie leży granica, zapewne gdzieś pomiędzy. :)

  pirx,  26/04/2010

Przecież zdefiniowałem . Od zygoty .

No jeśli jesteś w stanie (dla własnej wygody jak rozumiem) postawić znak równości pomiędzy człowiekiem a zygotą, nie dostrzegając absurdów takiego zestawienia, to rzeczywiście nie mamy o czym dyskutować :)

  pirx,  26/04/2010

A uważasz, że Twoje kryterium "samodzielnej egzystencji" nie zawiera pułapek ? Z ludzkiej zygoty nie wyrośnie małpka ani kotek . Każdy z nas, bez wyjątku, był zygotą .

Każdy człowiek był zygotą, ale nie każda zygota zostaje człowiekiem. Nie szukaj symetrii tam gdzie jej nie ma.

  pirx,  26/04/2010

Nie z każdej będzie człowiek . Pełna zgoda ;) Ja nie szukałem symetrii . Tylko uzasadniałem moje uproszczenie w definicji człowieka . Mnie chodziło, z tą zygotą o to, że z ludzkiej zygoty wyrośnie człowiek a nie pies . Nie szlo mi o symetrię , że każda się rozwinie . Są poronienia na przykład .
Przyjrzyjmy się Twojemu kryterium "samodzielnej egzystencji ". Ludzie bardzo długo nie są zdolni do samodzielnej egzystencji ;)

Samodzielnej==nie wymagającej dostarczania subst. odżywczych bezpośrednio do krwiobiegu i usuwania stamtąd produktów przemiany materii przez organizm zewnętrzny względem omawianego.
Nie mylić z samodzielnością w sensie społecznym.

  pirx,  26/04/2010

No wiesz, jak się wcześniaka nie zapakuje do inkubatora ... Ale rozumiem . Czyli jak małolat nie może ssać cyca , to można ... To nie człowiek . Bo musi jeść przez pępowinę ;)

Nie generalizujmy, to tylko jedno kryterium. Ale tak mocno na wyrost powiedziałbym: Tak, masz rację, tak właśnie uważam. I w przypadku wyboru, życie płodu a życie niedoszłej matki, gdyby to do mnie należała decyzja, nie wahałbym się co wybrać.

  pirx,  26/04/2010

Je też nie . Przecież pisałem chyba coś o moim stosunku do aborcji . To ze robi się to w przypadku zagrożenia życia matki uważam za rzecz bezdyskusyjną . Pisałem też o innym przypadku, dla mnie etycznie czystym - gwałt .
A co do definicji od kiedy człowiek, a od kiedy nie . Mnie ona wydaje się absurdalna . I jak pisałem wyżej, jak kobieta będzie chciała usunąć, to i tak to zrobi . Nie ważne ...  wyświetl więcej

Ok, z takim stanowiskiem jestem w stanie się zgodzić, a nawet mógłbym się pod nim podpisać. Przez deklarowanie iż uważasz że każda zygota to człowiek, jakoś umyka twoje "całościowe" stanowisko.
I jeszcze jedno, ja też nie uważam aborcji za coś "dobrego, jakkolwiek by to "dobro" definiować. To raczej mniejsze zło.

  phobos,  27/04/2010

Ile trzeba mieć w sobie pychy, żeby napisać, że jesteśmy "odrażającym gatunkiem" - tylko dlatego, że staramy się regulować w jakiś sposób liczbę urodzeń i mamy odwagę odróżniać pod tym względem od zwierząt, do czego upoważnia nas chociażby nasza rozumność.

Kto Panu dał prawo do wyrażania tego typu drastycznych i zgeneralizowanych ocen? Czy Pan wie, jakie motywy przyświecają kobietom przery

...  wyświetl więcej

  pirx,  27/04/2010

Wydaje mi się , że to, za co należałoby głównie krytykować ortodoksów aborcyjnych, to blokowanie edukacji seksualnej , uświadamiania . Blokowanie stosowania antykoncepcji .
Jak mogę się zgodzić, że przerwanie rozwoju człowieka to zabójstwo . Tak nie zgadzam się by było nim niedopuszczenie do zapłodnienia .
Można by mieć ogromne pretensje do księży( i nie tylko do nich), by miast stra ...  wyświetl więcej

  pirx,  28/04/2010

@ Kitek Ja wiem już, skąd się biorą dzieci ;)

Proponuję poczytać trochę o syndromie postaborcyjnym i życiu kobiet po aborcji. Było wiele art. na ten temat. Nawet mężczyźni to przechodzą.
Zabicie życia w sobie jest zbrodnią, nieważne co kto mówi na ten temat.
A najwięcej do powiedzenia mają faceci co to chcą współżyć na prawo i lewo z kim popadnie bez żadnych konsekwencji.
Liczba ludności Polski w 2010 roku wynosi tyle ile w 1939!

  pirx,  30/04/2010

@ bajka107 Co do rozwiązłości tylko mężczyzn, to bym polemizował . No bo niby z kim my to robimy ;)
Co do konsekwencji . dlatego, to głównie panie powinny dbać o zabezpieczenia . _Przede wszystkim one . Nie ma gumki , nie ma ...

pirx & bajka107: ja generalnie uważam, że nie ma co zwalać na rozwiązłość, albo rzucać oskarżeń typu bo oni się lubią teges, a one to dają d..y itp. można by tak bez końca.... prawda jest dla mnie jedna: sex był, jest i będzie, ciąże niechciane - także... są różne strony aborcji... bardzo mądrze napisał kolega darkwater: "No i dlaczego zakładasz, a wynika to z twoich wypowiedzi, że jeśli kobiety d ...  wyświetl więcej

PS. Pirx - no kij ma zawsze dwa końce, dlaczego tylko kobieta? a co wy mózgu (bez urazy) nie macie? albo macie go poniżej głowy??? a może by tak: nie ma gumki - nie chcę być tatusiem przypadkowo??? ona ma uważać, ona jak nie uważa to ma ponosić konsekwencje, a wy co? dodatkowe dzieci w tym przedszkolu? niebieskie ptaki? lepsze istoty???? stworzeni tylko do przyjemności???

  pirx,  30/04/2010

@Martusia/GiGi, "a wynika to z twoich wypowiedzi, że jeśli kobiety dostaną PRAWO WYBORU, rzucą się na legalne skrobanki jak na promocję w salonie mody?" no właśnie dlaczego?" Z których moich wypowiedzi to wynika ?

pirx: podobała mi się Twoja wypowiedź dotycząca siedmiu embrionów: fajne i trafne....
Wkurza mnie to, że Twoich wypowiedzi przebija pozorna zgodność z prawem do głosu kobiety: "Kobiety i prawo wyboru . Cóż, z dwojga złego, to już wolę być zwolennikiem , (skoro chce usunąć, nie zabraniać )" pod która kryje się męski szowinista: "Owo prawo wyboru mocno kojarzy mi się z ruchem feministycznym , ...  wyświetl więcej

  pirx,  30/04/2010

@Martusia/GiGi Zostałem zdemaskowany jako dyktator i męski szowinista . "chcesz decydować KIEDY mogą" - nie , nie chcę decydować kiedy i czy . Wymieniłem ten przypadek ( i względy zdrowotne) kiedy pod względem moralnym byłoby to dla mnie do przyjęcia . Ja uważam aborcję za rzecz złą . Tak zwane mniejsze zło, ale jednak zło . Mimo że zaliczyłbym siebie do ludzi nie potępiających kobiet, które to ro ...  wyświetl więcej

pirx: chylę czoła - ta wypowiedź mi się podoba... wiesz, ja może nie do końca naciskałabym na to zapobieganie tylko, moim zdaniem ważniejszy jest ten socjal, a właściwie jego brak, pod tym względem Polska jest za murzynami... to bardzo wpływa na te decyzje. Bardzo mądry problem poruszyłeś: kwestia "z dwojga złego lepiej niech to zrobi fachowiec" jest prawdziwa: zyskają jak pisałam na przykładzie p ...  wyświetl więcej

Straszne statystyki!
Nie rozumiem jak ktoś może popierać aborcję. Aborcja = morderstwo.
Świat jest pełen bezlitosnych morderców.

I bezmózgich dewotów. I ludzi nie dostrzegających różnicy pomiędzy kilkudniowym zarodkiem a kilkumiesięcznym płodem. I wielu innych dziwaków.

...a każdą zbrodnię można usprawiedliwić. Najłatwiej inwektywami.
Pozdrawiam:-)

Każde stwierdzenie że X jest równe Y bo tak mówi moja święta księga, jest tak głupie że zasługuje jedynie na inwektywy.



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska