JustPaste.it

Jak przy pomocy Internetu wypromować i budować swój wizerunek?

Internet to potęga, z tym z pewnością zgodzi się każdy. Internet również to jedyne medium pozwalające zupełnie ZA DARMO wypromować się.

Internet to potęga, z tym z pewnością zgodzi się każdy. Internet również to jedyne medium pozwalające zupełnie ZA DARMO wypromować się.

 

Znasz zapewne Kononowicza, Gracjana Roztockiego (w krótkich gaciach), panią Basie z klatki B, cygana (“oszukali mnie decydenci”), najlepszego polskiego rapera Waszka G lub z zagranicznych Susan Boyle, Numa Numa guy czy Chrisa Crockera “Leave Britney Alone”. Cały grupę rozpoznasz z filmu

Video thumb

Są to ludzie którzy stali się rozpoznawalni praktycznie z dnia na dzień właśnie za sprawą Internetu i nieświadomie marketingu wirusowego.

Nie jestem osobą publiczną, raczej publiczną lokalnie, nie publikuję swoich zdjęć w Internecie właśnie z uwagi na ochronę prywatności jakkolwiek moje serwisy w ciągu ostatnich 5 lat odwiedziły miliony osób więc gdybym to zrobił z pewnością będąc w centrum handlowym czy innym publicznym miejscu byłbym rozpoznany. Kilka razy w życiu przydarzyło się mi aby osoba z którą rozmawiam zapytała “jeszcze raz, jak masz na nazwisko?”… “aaa już wiem, byłem na twoim  blogu” lub “widziałem twoje ogłoszenia w internecie”. Jest to dość miłe uczucie lecz czasami sprawia, że budzi się w nas zaniepokojenie. Wypożyczasz film DVD, kasjerka spogląda w monitor, potwierdza nasze nazwisko i zaczyna robić wielkie oczy. Dalej pytanie “a co Pan sądzi o serwerach hostingowych firmy…”. Hola hola, przecież ja przyszedłem tylko wypożyczyć film więc skąd to pytanie…

Wracając do głównego tematu, jak zwykły przeciętny Kowalski, nie mający milionów na kampanię medialną jest w stanie wypromować się do tego stopnia aby był rozpoznawalny na ulicy?

Krok 1 – kim tak naprawdę bedziesz?
Zacznijmy od tego, że musisz na początku określić kim tak naprawdę chcesz być.
Gościem ze śmiesznego filmiku, ekspertem w dziedzinie naprawy aut czy kontrowersyjnym “cejrowskim” mówiącym dokładnie to co ma na myśli.
Jak już to ustalisz, wciel się w tą osobę. Ważne abyś był “naturalną” postacią i nie grał kogoś kim do kogo Ci tak naprawdę daleko. Ludzie od razu to wyczują.

Krok 2 – bądź charakterystyczny, bądź profesjonalny.
Ludzie nie zapamiętają Cię jeśli będziesz taki jak reszta. W zdjęciach i filmach które będziesz publikował najlepiej abyś miał tę samą charakterystyczną rzecz która sprawi, że oglądający od razu Cię skojarzy. Białe okulary, meksykański kapelusz lub cokolwiek innego niż zwykły, szary tshirt czy marynarka. Przykładem takiej postaci jest Perez Hilton.

Oczywiście wybierając swój strój musisz być zgodny z punktem pierwszym. Nie wypromujesz się na eksperta informatyki nosząc okulary Paris Hilton czy koszulkę z nadrukiem w postaci krawatu. Jeśli zatem chcesz być specem IT zadbaj o to by w tle był monitor (dobry przykład tutaj to Chris Pirillo – znajdziesz w google), jeśli chcesz być ekspertem do spraw ubezpieczeń – marynarka, krawat i granatowe kolory w tle to podstawa.

Krok 3 – zacznij promowanie
# Przede wszystkim YouTube.com
Opublikuj swoje wypowiedzi, gagi w tym serwisie. Nie musi ich być dużo. Ważne aby były dobre jakościowo. Jeśli wypowiadasz się w jakiejś sprawie zadbaj o to aby była to wypowiedź “na poziomie”. Nie bój się przedstawiać swojego zdania choćby było ono niezgodne z tym co twierdzą “wszyscy”. Nie chodzi nam o to abyś zalał YouTube nic nie wartymi filmami, dodawał odpowiedź do najpopularniejszych filmów z rodzaju “świetne video, bardzo się mi podobało” ale o to abyś przedstawił coś na tyle ciekawego aby oglądający przesłali link do filmu swoim znajomym. Sprawdź najpopularniejsze filmy na YouTube i powtórz czynność danej osoby. Le Parkour, robienie sobie zdjęć codziennie przez 365 dni, nadzwyczaj ładny śpiew – to są te czynności które od dawna są na topowych pozycjach youtube. Jeśli nie masz takiej zdolności powtórz to co robił Chris Pirillo. Co kilka dni publikuje recenzję, wypowiedź na temat trendów internetowych, sprzętu, gadgetu komputerowego przez co internauci z USA kojarzą go jako takiego IT geek czyli speca od informatyki.

# Marketing wirusowy – za darmo.
Ludzie kochają dostawać rzeczy za darmo. Wezmą to zawsze i wszędzie. Jeśli dostaną informację od znajomego, że na stronie XYZ mogą za darmo pobierać najnowsze filmy sprawdzą tę informację i będą powracali pod w/w adres kiedy tylko będą chcieli coś obejrzeć. Swoją drogą widziałeś jak zachowują się ludzie gdy centrum handlowe lub  mediamarkt robi promocję? ogłaszają, że pierwsze 100 klientów otrzyma darmowe dvd o wartości 100 zł. Wszyscy zachowują się jak małpy, 2000 ściśniętych w tłumie osób przed sklepem czeka tylko aby ochroniarz otworzył drzwi a jak już to zrobi to walczą ze sobą o tę “darmówkę” jakby przedawkowali psychotropy. To samo dzieje się przy “darmówkach” dodawanych gdy kupujemy markowe perfumy. Wszyscy pytają “czy dostaną testery” jakby były ważniejsze od głównego zakupu.

# “za darmo” – jest to więc jeden z tych elementów ludzkiej psychiki na którym człowiek nie ma całkowitej kontroli. Stwórz więc poradniki, ebooki, video z poradami które będą mogli pobrać za darmo. Jeśli możesz przeznaczyć jakąś kwotę np. na serwer hostingowy, zacznij oferować darmowe konta emailowe lub konta na strony www. Do każdego gratisu dołączaj zapis ze swoim nazwiskiem, adresem do wizytówki/bloga. Możesz dołączać również swoje zdjęcie aby dany Internauta zapamiętał Twoją twarz, jakkolwiek gdy zobaczy na blogu film z Twoim udziałem zapamięta nie tylko zdjęcie ale Twój ton głosu, sposób poruszania itd. Mówi się, że jeden obrazek to 1000 słów. Moim zdaniem 1 film to milion słów. Darmowe usługi wypromuj na forach internetowych, tam informacje roznoszą się najszybciej. Porozmawiaj również ze właścicielami popularnych blogów aby przetestowali lub ustosunkowali się publicznie do Twojej usługi/wypowiedzi. Aby całości nadać szybszego biegu możesz zamówić np. na Allegro mailing do 500.000 osób, zapłacisz około 300 zł. Dodatkowo promocja na Wykop.pl i słynny “wykop effect”. Do tego promocja na najpopularniejsze słowa (ale nie te najbardziej konkurencyjne) w Adwords po najniższych stawkach i dziennie Twoją stronę/blog będzie odwiedzało od kilku do kilkudziesięciu tysięcy osób. Całkiem sporo jak na początek.

# ***opcjonalnie*** – bądź kontrowersyjny
Pisma takie jak Fakt, Viva, Życie na gorąco czy choćby internetowy Pudelek.pl czyli generalnie prasa brukowa cieszy się od dawna dużą popularnością.
Ludzie wiedzą, że nie wszystkie informacje tam publikowane to prawda, przyciąga ich tak naprawdę to w jaki sposób są publikowane.
A są publikowane przy wykorzystaniu kontrowersji jak i prowokacji. Człowiek czytający prowokację z kontrowersyjnym tytułem automatycznie daje się złapać w sidła manipulacji. Chce się odnieść i skomentować dany artykuł czy wypowiedź. Zobacz po kontrowersyjnych filmach na youtube. Dziesiątki komentarzy, każdy jest w nich najmądrzejszy, wie lepiej itd. To są ludzie którzy dali się zmanipulować. Zapewne nie raz i Tobie zdarzyło się chodzić po youtube kilka godzin, komentować filmy na co straciłeś kilka godzin. Masz zatem jasny przykład, iż jest to jedna z metod wzmożenia zainteresowania Twoją osobą. Jakkolwiek, znasz zapewne takie powiedzenie. “Nie ważne jak mówią, ważne, że mówią”

To wszystko w kwestiach autopromocji. Pamiętaj, że Internet tworzą ludzie. Ludzie potrafią być bardzo krytyczni. Jeśli wygłupisz się raz przed szeroką publiką, zostaniesz zapamiętany jako pajac. Osiągniesz cel i będziesz rozpoznawalny ale prawdopodobnie nie wytrzymasz tego emocjonalnie.

 

Źródło: http://www.andrzejgos.pl/marketing/jak-przy-pomocy-internetu-wypromowac-i-budowac-swoj-wizerunek/