Ten artykuł zawiera pomysł na sieciowy system opercyjny dla komputerów.
Multimedialny Terminalowy System Operacyjny MultiTermitos.
Autor: Magister inżynier Ireneusz Łukasz Dzitkowski
Copyright by © Ireneusz Łukasz Dzitkowski
© All rights reserved
© Wszystkie prawa zastrzeżone
MultiTermItos – Multimedia Terminal Internet Operating System.
1. Multimedialny Termialowy System Operacyjny dla komputerów.
Program zawarty i zapisany w nośniku PenDrive lub chipie SysGo ROM.
2. Środowisko graficzne:
-ekrany z kołami wyboru (circle) podzielone na sektory
Na przedstawionym rysunku własnym widoczne koło startowe wyboru:
-sektor
-wybór
-przyciski nawigacyjne
-przestrzeń (space)
-zamek (castle)
sektor--------Przestrzeń--------funkcje
Space
wybór ------------Zamki------przyciski nawigacyjne
Castle
3. Struktura systemowa.
Na rysunku przedstawia się struktura:
Internet-------Sieć------Przestrzenie-----przestrzeń----bazy
Inne------- Space ----programy
składniki------- system ------- Zamki--------multimedia------obraz
środowisko------Castle -------muzyka
3a) konsola sterowania.
W elipsie konsoli zawarty jest program i zapisane w SysGo (rodzaj, odmiana BIOSU) w chip ROM
lub pendrive.
Program ten jest nadrzędny – startowy, stało - wymienny i programowalny.
Oto konsola sterowania:
3b) komendy konsoli sterowania:
-start -wybór (select ) -połączenia (connect0 ) -test (testing)
-stop i mode -ustawienia (set) -informacje (info) -doktor (doctor)
-ładowanie (load) -dodatki (plus) -zerowanie (reset) -edycja(editor)
-zapis(save) -odzysk (recovery) -pomoc (help) -inne (option2)
3c) komendy dodatkowe:
-wirtualna baza (virtual-base)
-wielointernetowa lokomotywa multimedialna (multi-inter-loco)
-mistrz snów (dream-master)
-specjalne wejście botujące (special-intro-boot)
3d) jądro systemu:
-terminalowo-termitowy różowy eliptyczny czarnoksiężnik i interfejs linkowych komend (termit pink color wizard ellipse system command link interface)
-krystaliczny rubinowy klucz instruktora (crystal rubin key instructor)
-skrolujący ucieszny i fajny robot sztucznej inteligencji (scrool funny and fine funzy si robot)
-piramida konsoli (pyramid console)
-spiralny diagram wieży (tower spiral diagram)
4. Główne komendy Mulittermitosa:
-wejśćie (gate)- dostęp do wieży z pokojami programów.
-pokój (room) – miejsce w, którym znajduje się dowolny program np.: gra.
-wieża (tower) – katalog z pokojami programów.
-schody (thru) -schody kierunkowe.
-góra (up) – w górę katalogu.
-dół (down) -w dół katalogu np..: iść> schody góra = (wynik, daje to) pozycja gotowości
w wieży do góry programy nadrzędne.
-biuro (desk) -biurko z programami i innymi podprogramami.
-program (nazwa) -ten program np.: iść> program(gra) + start = wystartowanie programu o nazwie gra.
-wyjście (out)- ucieczka z koła lub programu, edytora i inne.
-zamek (castle) – zamek z aplikacjami i centralne bazy systemowe.
-tron (tron) – główna sala systemu z przestrzenią i bibliotekami, sterownikami i programami.
-skarbiec (treasury)-dane systemu i programów.
-koło (circle) graficzne koło wyboru.
-sektor (sector) jeden z sektorów koła wyboru.
-komenda (command) – rozkaz właściwy z koła wyboru.
-król (king) -program nadrzędny.
-wojownik (warrior) – program drugorzędny, łącznik.
-link-wywołanie odnośnika w sieci internet.
-adres-adres http:// www.
-blok (block) – blok zamku.
Komendy mogą być wydawane w technicznym języku angielskim
i zawierają numery od 1-100 i parametry a – z.
a) Numery określają mapy numerów :
1 - numer zamku
2 - numer wieży
3 - numer pokoju
4 - numer bloku zamku
b) Parametry określają mapy parametrów:
a - zamek grafiki
b- wieża muzyki
c- rodzaj programu.
np.: iść> zamek + wejście + król+ wojownik = (enter) program drugorzędny tekst.
c) Operatory :
+ - dodaj , i np.: zamek + wojownik = (enter)
- tył, minus, odjąć – zamek + wejście + wojwnik - król = tron
Komendę można wydać również : iść> wojownik = enter jesteśmy bezpośrednio
w wojowniku i dysponujemy programem.
6. Logo i wskaźnik.
7. Struktura zamku systemowego:
a) Widoczna struktura zamku:
R1, R2 ,R3 - room (pokój numer1,2,3)
Król – program centralny
tron – sala danych i łacznik z następnym zamkiem
wojownik - łącznik z wieżą
Elementy systemu są głównie sektorowe. Środowisko graficzne może być przykładowo oparte
na logicznej grze komputerowej o nazwie "Petal Palace".
Projekt jest do napisania w języku programowania C/C++, Java lub innym.
Można taki projekt zaprogramować.
Projekt i pomysł opracował: Magister inżynier Ireneusz Łukasz Dzitkowski z Wałcza.
Źródło:
-opracowanie własne.