JustPaste.it

Projekt sieciowego systemu operacyjnego dla komputerów.

Ten artykuł zawiera pomysł na sieciowy system opercyjny dla komputerów.

Ten artykuł zawiera pomysł na sieciowy system opercyjny dla komputerów.

 

 

 

 

  Multimedialny Terminalowy System Operacyjny MultiTermitos.

 Autor: trademark-symbool3.pngMagister inżynier Ireneusz  Łukasz Dzitkowski

 Copyright by ©  Ireneusz Łukasz Dzitkowski

 © All rights reserved

 © Wszystkie prawa zastrzeżone 

      MultiTermItos – Multimedia Terminal Internet Operating System.

 1. Multimedialny Termialowy System Operacyjny dla komputerów.

 Program zawarty i zapisany w nośniku PenDrive lub chipie SysGo ROM.

 2. Środowisko graficzne:

    -ekrany z kołami wyboru (circle) podzielone na sektory

    Na przedstawionym rysunku własnym widoczne koło startowe wyboru:

 90988da70981730f5f1e54b0d96d35f1.gif

 

 -sektor

 -wybór

 -przyciski nawigacyjne

 -przestrzeń (space)

 -zamek (castle)

 sektor--------Przestrzeń--------funkcje

                           Space

 wybór ------------Zamki------przyciski nawigacyjne

                           Castle

 3. Struktura systemowa.

 Na rysunku przedstawia się struktura:

 

 

 a69b8abf73969b44a9f5ec352258fcc9.jpg

 Internet-------Sieć------Przestrzenie-----przestrzeń----bazy

                        Inne------- Space ----programy

 składniki------- system ------- Zamki--------multimedia------obraz

                    środowisko------Castle -------muzyka

  3a) konsola sterowania.

   W elipsie konsoli zawarty  jest program i  zapisane w SysGo (rodzaj, odmiana BIOSU) w chip ROM

lub pendrive.

Program  ten jest nadrzędny – startowy, stało - wymienny i programowalny.

   Oto konsola sterowania:

 49e2167f5a1fece7ac2b408cdc667b0b.gif

     

 3b) komendy konsoli sterowania:

 -start                                          -wybór (select )                          -połączenia (connect0 ) -test (testing)    

 -stop i mode                            -ustawienia (set)                        -informacje (info)            -doktor (doctor)

 -ładowanie (load)                   -dodatki (plus)                            -zerowanie (reset)          -edycja(editor)  

 -zapis(save)                             -odzysk (recovery)                      -pomoc (help)                 -inne (option2)  

 

3c) komendy dodatkowe:

 -wirtualna baza (virtual-base)

 -wielointernetowa lokomotywa multimedialna (multi-inter-loco)

 -mistrz snów (dream-master)

 -specjalne wejście botujące (special-intro-boot) 

 

3d) jądro systemu:

 -terminalowo-termitowy różowy  eliptyczny czarnoksiężnik i interfejs linkowych komend (termit pink color wizard ellipse system command link interface) 

 -krystaliczny rubinowy klucz instruktora (crystal rubin key instructor) 

 -skrolujący ucieszny i fajny  robot sztucznej inteligencji (scrool funny and fine funzy si robot)

 -piramida konsoli (pyramid console) 

 -spiralny diagram wieży (tower spiral diagram)

 

 4. Główne komendy Mulittermitosa:

-wejśćie (gate)- dostęp do wieży z pokojami programów.

-pokój (room) – miejsce w, którym znajduje się dowolny program np.: gra.

-wieża (tower) – katalog z pokojami programów.

-schody (thru) -schody kierunkowe.

-góra (up) – w górę katalogu.

-dół (down) -w dół katalogu np..: iść> schody góra = (wynik, daje to) pozycja gotowości

w wieży do góry programy nadrzędne.

-biuro (desk) -biurko z programami i innymi podprogramami.

-program (nazwa) -ten program np.: iść> program(gra) + start =  wystartowanie programu o nazwie gra.

-wyjście (out)- ucieczka z koła lub programu, edytora i inne.

-zamek  (castle) – zamek z aplikacjami i centralne bazy systemowe.

-tron  (tron) – główna sala systemu z przestrzenią i bibliotekami, sterownikami i programami.

-skarbiec (treasury)-dane systemu i programów.

-koło (circle) graficzne koło wyboru.

-sektor (sector) jeden z sektorów koła wyboru.

-komenda (command) – rozkaz właściwy z koła wyboru.

-król (king) -program nadrzędny.

-wojownik (warrior) – program drugorzędny, łącznik.

-link-wywołanie odnośnika w sieci internet.

-adres-adres http:// www.

-blok (block) – blok zamku.

   Komendy mogą być wydawane w technicznym języku angielskim

i zawierają numery od 1-100 i parametry a – z.

 a) Numery określają mapy numerów :

1 - numer zamku

2 - numer wieży

3 - numer pokoju

4 - numer bloku zamku

 b) Parametry określają mapy parametrów:

a - zamek grafiki

b- wieża muzyki

c- rodzaj programu.

 np.: iść> zamek + wejście + król+ wojownik = (enter)  program  drugorzędny  tekst.

 c) Operatory :

 + - dodaj , i np.: zamek + wojownik  =  (enter)

- tył, minus, odjąć  – zamek + wejście + wojwnik  -  król = tron

  Komendę można wydać również : iść>  wojownik  = enter jesteśmy bezpośrednio

w wojowniku i dysponujemy programem.

 6. Logo i wskaźnik. 

 

93fd17edb75b0d39599b322628daeb1d.jpg

 7. Struktura zamku systemowego:

 

df75270eb3f77d1ae26309102215dcfe.gif 

 a)  Widoczna struktura zamku:

 R1, R2 ,R3 - room (pokój numer1,2,3)

 Król – program centralny

 tron – sala danych i łacznik z następnym zamkiem

 wojownik - łącznik z wieżą

 Elementy systemu są głównie sektorowe. Środowisko graficzne może być przykładowo oparte

na logicznej grze komputerowej o nazwie "Petal Palace". 

  Projekt jest do napisania w języku programowania C/C++,  Java lub innym. 

Można taki projekt zaprogramować.

 

11cbb36a430f8b97cdb0493163c09950.jpg Projekt i pomysł opracował: Magister inżynier Ireneusz Łukasz Dzitkowski z Wałcza.

                  Źródło:

                  -opracowanie własne.