mgr Karina Belka
nauczyciel wychowania przedszkolnego
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2010r.
Data złożenia wniosku: Data akceptacji wniosku:
05.09.2007r. ..........................................
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Celem podejmowanego stażu jest przygotowanie do wszczęcia postępowania kwalifikacyjnego na stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Wymagania określone w Rozporządzeniu |
Działania podjęte dla realizacji wymagań |
Termin realizacji |
Sposób dokumento-wania |
§ 8 ust. 2 pkt 1) Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań, mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
Ø zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego: - analiza przepisów prawa oświatowego, regulującego tryb i zasady awansu zawodowego, - opracowanie planu rozwoju zawodowego, zgodnie z potrzebami przedszkola, - wszczęcie postępowania przygotowawczego, wynikającego z awansu zawodowego,
Ø Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości dziecka: - opracowanie i wykorzystanie zestawu narzędzi do diagnozy rozwoju dziecka,
Ø Wdrożenie do codziennej praktyki pedagogicznej kompetencji nabytych podczas kursów i warsztatów: - metody aktywizujące, - aktywność muzyczno-ruchowa „Batti Straus” – Logorytmika, - wspomaganie rozwoju dziecka Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, - kinezjologia edukacyjna, - przeciwdziałanie agresji (pogadanki, artykuły), - wzbogacanie biblioteki o pomoce dydaktyczne do pracy z dziećmi, - twórczość plastyczna w przedszkolu – zorganizowanie galerii plastycznej „Wszystko o zdrowiu”,
Ø Opracowanie i wdrożenie z wychowankami projektu „Zdrowy styl życia” Ø Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego: podsumowanie pracy w okresie stażu, przewidywane perspektywy, zestawienie sukcesów i ewentualnych porażek
|
Wrzesień 2007
Wrzesień 2008
Okres stażu
Wrzesień 2007
Wrzesień 2007 -maj 2008
Maj 2010 |
Adresy stron internetowych, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego zatwierdzony do realizacji. Zestaw narzędzi.
Potwierdzenie dyrektora, zestaw narzędzi badawczych
Potwierdzenie dyrektora, kserokopie zaświadczeń
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie dyrektora
Podsumowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego |
§ 8 ust. 2 pkt 2) Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej |
Ø wykorzystanie stron internetowych jako źródła informacji: - zbieranie informacji niezbędnych do analizy zmieniających się przepisów prawa oświatowego, - wyszukiwanie pozycji metodycznych, scenariuszy zajęć, Ø opublikowanie na stronie www.literka.pl planu rozwoju zawodowego,
Ø zorganizowanie wycieczki do biura komputerowego : - prowadzenie cyklu zajęć pt. „Spotkanie z komputerem”, - wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas kursu komputerowego,
Ø Opracowanie materiałów dla dzieci oraz rodziców z wykorzystaniem technologii informatycznej: - redagowanie i projektowanie zaproszeń, dyplomów, ogłoszeń, podziękowań, - wzbogacanie szaty graficznej gazetki grupowej dla rodziców, - przykładowe scenariusze zajęć, |
Na bieżąco wg potrzeb
Wrzesień 2008
Na bieżąco wg potrzeb
|
Adresy stron internetowych
Adres strony internetowej, potwierdzenie dyrektora
Wzory projektów, wybrane scenariusze zajęć, przykłady pomocy dydaktycznych |
§ 8 ust. 2 pkt 3) Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrz-szkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć |
Ø Przekazanie na zebraniach Rady Pedagogicznej wiedzy zdobytej w toku studiów i na drodze samokształcenia: - prowadzenie szkolnej rady pedagogicznej nt. „Zabawy logopedyczne”, - zorganizowanie pomocy i materiałów dydaktycznych dla nauczycieli (płyta DVD – zestawy ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych, tablice logopedyczne),
Ø prowadzenie zajęć pokazowych dla nauczycieli kontraktowych,
Ø zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów w ramach WDN na tematy: - „Metody aktywizujące w pracy nauczyciela”
Ø Opracowanie recenzji ciekawych pozycji pedagogicznych, artykułów i udostępnienie ich pozostałym pracownikom: - wywieszenie ich na tablicy informacyjnej w holu przedszkola,
Ø Opracowanie i zreferowanie w ramach pedagogizacji rodziców: - „Kary i nagrody w wychowaniu” - „Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu” - „Dlaczego warto czytać dziecku na głos”
Ø Przeprowadzenie mini-szkolenia dla rodziców nt. Nauka starannego czytania – przekazanie rad dobrego mówcy”
Ø Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć logopedycznych: - wpisanie ich do rejestru, przekazanie innym nauczycielkom,
Ø Dzielenie się swoją wiedzą z nauczycielami z innych placówek: - przekazanie pracy dyplomowej nt. „Niedosłuch u dziecka 6-letniego” bibliotece szkolnej SP w Osieku n.Not., - publikacja na portalu edukacyjnym: studium przypadku, scenariusz pasowania
Ø Przekazanie programu autorskiego nt. „Jak pracować z dzieckiem niedosłyszącym” nauczycielce ze Szkoły Podstawowej w ramach kontynuacji pracy z chłopcem.
|
Po odbytych szkoleniach,
listopad 2007
raz w roku
wg harmonogramu szkoleń RP
na bieżąco
Wg harmonogramu zebrań z rodzicami
Listopad 2008
Wrzesień 2009
Październik 2007
Kwiecień 2008
Wrzesień 2007 |
Potwierdzenie dyrektora, zestawy ćwiczeń ortofonicznych
Płyta dvd z zestawami ćwiczeń
Potwierdzenie dyrektora
Wpis do protokołu
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie rodziców z trójki grupowej
Potwierdzenie rodziców
Propozycje scenariuszy zajęć, potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie bibliotekarek
Adres portalu, potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie nauczycielki |
§ 8 ust. 2 pkt 4a) Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub ... |
Ø Opracowanie i wdrożenie programu własnego „Z logopedią na ty”.
Ø Opracowanie i wdrożenie programu własnego „Zdrowy głos”. |
Wrzesień 2007
Wrzesień 2009
|
Program własny
Program własny |
§ ust. 2 pkt 4c) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych |
Ø Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych- nauczyciela - logopedy (ukończenie studiów podyplomowych „Logopedia i emisja głosu”: wykorzystanie kwalifikacji do pracy terapeutycznej (przeprowadzenie badań przesiewowych w przedszkolu w Osieku n./Not. i w Białośliwiu), objęcie opieką logopedyczną dzieci z innych placówek przedszkolnych- terapia indywidualna w przedszkolu w Białośliwiu, prowadzenie zbiorowej terapii logopedycznej dla dzieci z wadami mowy na terenie przedszkola w Osieku n./ Not.,
Ø Wprowadzenie metody Weroniki Sherborne do pracy z dziećmi jako metody wspomagającej rozwój dziecka przedszkolnego: wykorzystanie uzyskanego certyfikatu oraz wiedzy zdobytej w toku studiów ,
Ø Prowadzenie zajęć z dziećmi uzdolnionymi: - warsztaty teatralne, - warsztaty z zakresu emisji głosu, Ø Wprowadzenie Kinezjologii edukacyjnej do pracy z dziećmi jako metody terapeutycznej: wykorzystanie zdobytego podczas kursu certyfikatu oraz wiadomości pozyskanych drogą studiów.
Ø Udział w organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych:
zorganizowanie karnawałowego balu dla dzieci niepełnosprawnych, zorganizowanie imprezy „Pasowanie na przedszkolaka”, urządzenie festynu rodzinnego pod hasłem „Zdrowe odżywianie”, zorganizowanie festynu piosenki przedszkolnej „W zdrowym ciele – zdrowy głos”, urządzenie zabawy andrzejkowej w celu pozyskania funduszy na rzecz przedszkola, uczestniczenie w przeglądzie dziecięcym „Dzieci- dzieciom”.
Ø Podejmowanie działań mających na celu pełne i szybsze poznanie nowych dzieci, ich potrzeb oraz oczekiwań rodziców: opracowanie ankiety informacyjnej o dziecku oraz rozprowadzenie jej wśród rodziców, opracowanie broszury dla rodziców dzieci nowo przybyłych o tematyce informacyjnej,
Ø Opracowanie i wdrożenie indywidualnego programu do pracy z dzieckiem nie słyszącym: społeczna praca w ramach zajęć indywidualnych,
Ø Udział w konkursie powiatowym na najlepszą pracę plastyczną pod hasłem „ Spotkanie z sową”: przygotowanie 6-letniego chłopca do konkursu,
Ø Współzałożyciel Społecznego Komitetu Pomocy chorym dzieciom o specjalnych potrzebach.
|
Marzec 2007
Wrzesień 2007, 2008, 2009. j.w.
j.w.
Styczeń 2008
Listopad 2007 – marzec 2008
Raz na dwa tygodnie od września 2009 do maja 2010
Styczeń 2008, na bieżąco
Styczeń 2008, 2009,2010 Październik 2007 Maj 2008
Kwiecień 2008
Październik 2009
czerwiec 2008, 2009, 2010
Wrzesień 2008
Październik 2007, do czasu ukończenia terapii
Wrzesień 2007
Kwiecień 2008
|
Kserokopia świadectwa ukończenia studiów
Zeszyt indywidualny dziecka plany pracy
Certyfikat z kursu
Harmonogram zajęć
Certyfikat z kursu
Potwierdzenie dyrektora
j.w.
Potwierdzenie dyrektora, wzór ankiety, broszury
Program własny
Adres strony internetowej
Poświadczenie rodziców chorego dziecka |
§ ust. 2 pkt 4e) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami |
Ø Promowanie przedszkola w środowisku lokalnym: organizacja balu karnawałowego, udział podopiecznych w konkursach: teatralnych, wokalnych, tanecznych, plastycznych, prezentacja zdolności w środowisku przedszkolnym,
Ø Zorganizowanie na terenie przedszkola akcji charytatywnych: zbiórka odzieży i żywności dla dzieci z rodzin ubogich, akcja „Grosz do grosza”, wspomaganie koła niepełnosprawnych, zbiórka ubrań, koców itp. dla podopiecznych ze Szpitala w Wyrzysku,
Ø Realizacja programu RABA „Pomóż chronić środowisko” – zorganizowanie zbiórki zużytych baterii.
Ø Udział w akcji „Sprzątanie Świata”.
Ø Zorganizowanie kiermaszu świątecznego na rzecz JULKI - dziewczynki chorej na młodzieńcze idiomatyczne zapalenie stawów.
Ø Współpraca ze strukturami samorządowymi (Radni, Burmistrz, Sołtys): zapraszanie radnych na uroczystości imprezy przedszkolne,
Ø Współpraca z biblioteką publiczną celem rozwijania u dzieci zainteresowań czytelniczych: organizowanie wycieczek do biblioteki, promowanie dzieci wybitnie zdolnych przez organizowanie konkursów literackich oraz podnoszenie u dzieci poczucia własnej wartości,
Ø Udział dzieci w profesjonalnych przedstawieniach teatralnych.
Ø Zachęcanie rodziców do wzbogacania biblioteczki przedszkolnej.
Ø Organizowanie wycieczek społeczno- kulturowych do Pilskiego Domu Kultury.
Ø Promowanie akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, zapraszanie radnych oraz chętnych rodziców do przedszkola w celu czytania dzieciom bajek,
Ø Organizowanie wycieczek krajoznawczych do gospodarstwa agroturystycznego.
Ø Organizowanie cyklicznych wycieczek do Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią: Dzień pieczonego ziemniaka,
Spotkanie wigilijne- zwyczaje świąteczne, Wielkanoc na Skansenie, Żywy Skansen Dzień dziecka,
Ø Współpraca ze Szkołą Podstawową w Osieku: olimpiada sportowa, oglądanie przedstawień w wykonaniu dzieci szkolnych, wycieczka do szkoły – zwiedzanie poszczególnych pomieszczeń szkolnych (biblioteka, pracownia informatyczna, klasa terapeutyczna, klasy I-III),
Ø Upowszechnianie w środowisku zachowań sprzyjających zdrowiu- gazetka dla rodziców.
|
Cały okres stażu,
Okres stażu
Wrzesień 2007
Wrzesień 2007, 2009
Styczeń 2008
Okres stażu, według kalendarza imprez.
Cztery razy w roku
Trzy razy w roku
Na bieżąco
Dwa razy w roku
Kwiecień 2008, 2009, 2010
Czerwiec 2008, 2009, 2010
Zgodnie z harmonogramem imprez.
Na bieżąco
Na bieżąco
|
Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia i płyty z imprez
Potwierdzenie dyrektora oraz osób odpowiedzialnych za podmioty
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie bibliotekarki.
Potwierdzenie dyrektora Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie pobytu Potwierdzenie radnych, rodziców
Potwierdzenie pobytu
Zdjęcia, potwierdzenie pracowników muzeum
Potwierdzenie nauczycieli prowadzących
Potwierdzenie dyrektora
|
§ 8 ust. 2 pkt 5) Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych ... |
Ø Opis dwóch przypadków identyfikacja problemu, geneza i dynamika zjawiska, znaczenie problemu, propozycje rozwiązań problemu, wdrożenie rozwiązań, uzyskane efekty pracy |
Czerwiec 2007 i czerwiec 2008 |
Analiza przypadku |