Login lub e-mail Hasło   

Jak znaleźć miejsce na rynku – Opis trzech podstawowych narzędzi

Dla osób, które chcą wejść na rynek handlu elektroniką lub aktualnie zajmują się tą trudną branżą. Wskazówki jak wyszukać produkty, na których można łatwiej zarobić.
Wyświetlenia: 1.413 Zamieszczono 28/11/2010

Każdy biznes, aby sprawnie funkcjonować musi mieć określony segment działania. Im bardziej szczegółowo zdefiniowany tym większa szansa na trafienie do potencjalnego klienta. Wtedy dokładnie się wie kim jest klient oraz czego potrzebuje. W obecnych czasach już nie wystarczy wejść na rynek i krzyczeć, że ma się jakiś „fantastyczny” produkt czy też usługę do sprzedania. Jedną z możliwości dla małych przedsiębiorców wejścia w rynek oraz przetrwania na nim jest znalezienie swojego wąskiego sektora. W dobie internetu możemy to uczynić przez ... internet.

Poszukiwania rozpoczniemy od wyszukania najbardziej chodliwego produktu, pomoże nam w tym serwis, rynkometr.pl. Dzięki niemu zdobędziemy informacje odnośnie: sprzedaży, ceny, popytu, podaży, konkurencji, ale niestety tylko elektronicznych produktów (telefony komórkowe, RTV i AGD, konsole do gier, laptopy itp.). Weźmy następującą sytuację: chcemy rozpocząć handel telefonami komórkowymi w internecie. Wszystko okey, lecz pozostaje pytanie jakie modele są teraz najbardziej popularne, na których najwięcej i najszybciej zarobimy przy stosunkowo niskiej konkurencji? Na rynkometr.pl wystarczy wejść w kategorię: Telefony i Akcesoria, Telefony komórkowe, po czym wybrać zakładkę „Skaner rynku”. Ustawiamy filtr aby pokazał nam najlepiej sprzedające się (więcej niż 75%) w październiku modele telefonu, gdzie sprzedawców jest niewiele (mniej niż 50) i sumaryczna wartość sprzedaży przekracza 10 000 zł. W wynikach znajdują się: Sony Ericsson C901, Motorola V3i,  Motorola V9 oraz Samsung E2370 Solid.

Wybierzmy do badań ten pierwszy. Na 58 transakcji 86,21% zakończyło się finalizacją sprzedaży, jest to bardzo dobry wynik. Wiemy też, że na rynku było 34 sprzedawców a sumaryczna wartość sprzedaży wyniosła 15 214,96 zł. Klikając w link „C901”, otrzymujemy dodatkowe informacje oraz możliwość przeglądnięcia wykresów zmian cen, sprzedaży, jakie dane weszły podczas obliczeń. Mając już namierzony model telefonu możemy przejść do dalszych analiz. W tym celu wykorzystamy, Google.

Google Keyword Tool. Wspaniałe narzędzie, dostarczające informacje o ilości wpisywanych fraz w wyszukiwarkę. Dzięki niemu, można szybko przeskanować jakie ludzie podają słowa aby odnaleźć informację na dany temat. Wpiszmy do wyszukiwarki odnaleziony przez rynkometr.pl model, Sony Ericsson C901.

Narzędzie jest na tyle inteligentne, iż znajduje podobne frazy np. ceny telefonów komórkowych, telefon komórkowy Sony Ericsson C901 itp. Sortujemy wyniki na podstawie konkurencji (rosnąco) i rozglądamy się za frazą posiadającą jak największą liczbę wyszukań oraz pasującą do naszej tematyki. Na wynikach znajduje się dosyć ciekawa pozycja „c901 sony ericsson” . Po analizie widać, iż około 9 900 osób miesięcznie jest zainteresowanych tą tematyką, natomiast konkurencja wg. Google została sklasyfikowana jako: niska. Widzimy, iż mamy spore szanse zaistnienia na tej frazie. Nie pozostaje nam nic innego, jak postarać się wypozycjonować nowy serwis/blog dla tego słowa kluczowego i przekierować ruch do naszego sklepu. Dobrze jest wspomnieć, iż najlepiej pozycjonować serwis do około trzech fraz. Większa ilość może okazać się zgubna dla naszego serwisu, gdyż google nie zrozumie czym się dokładnie zajmujemy. Będziemy od wszystkiego, czyli od niczego.

Jeśli już wybierzemy frazy, to warto je sprawdzić w Google Trends. Narzędzie przedstawi nam na wykresie ich popularność na przestrzeni czasu. Jest to bardzo dobra metoda, bowiem jesteśmy w stanie zaobserwować trendy czy też cykliczność pewnych zachowań. Doskonale to widać po wpisaniu „dzień matki”. We wszystkich latach powtarza się ten sam wykres. Z początkiem kwietnia zaczyna się zwiększać ruch w internecie. Tendencja wzrostowa przyspiesza w maju aż do jego końca, po czym gwałtownie spada. Mając taką informację już w marcu czy nawet na początku roku możemy zacząć się przygotowywać na przechwytywanie tego ruchu. Niby oczywista sprawa, lecz jest to dowód, iż Google Trends naprawdę dobrze działa. Sprawdźmy teraz wybrane przez nas słowo kluczowe, c901 sony ericsson.

Widać na wykresie, iż zainteresowanie zaczęło się koło lutego 2009 i cały czas rosło aż do końca roku. Od stycznia rozpoczął się spadek zainteresowania, ale wcale nie jest tak źle. Teraz to już od nas samych zależy czy wchodzimy w ten model czy szukamy czegoś innego.

To tylko delikatne liźnięcie tematyki tych narzędzi, musicie ich najlepiej sami użyć i poddać analizie wyniki jakie otrzymacie. Prawda, że w XXI wieku mamy całkiem spore ułatwienie na dobre wejście w rynek? Powodzenia i do dzieła!

Podobne artykuły


42
komentarze: 17 | wyświetlenia: 6586
33
komentarze: 30 | wyświetlenia: 21408
28
komentarze: 29 | wyświetlenia: 17994
29
komentarze: 15 | wyświetlenia: 22458
26
komentarze: 34 | wyświetlenia: 23037
25
komentarze: 10 | wyświetlenia: 22723
19
komentarze: 12 | wyświetlenia: 21563
17
komentarze: 16 | wyświetlenia: 19193
17
komentarze: 9 | wyświetlenia: 4777
17
komentarze: 6 | wyświetlenia: 10789
 
Autor
Artykuł




Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska