Login lub e-mail Hasło   

Gadżety reklamowe

Kto z nas nie spotkał się z gadżetami reklamowymi. Na pewno każdy ma w domu czy w pracy sporo tego typu artykułów.
Wyświetlenia: 968 Zamieszczono 28/01/2011

Są to zwykle niewielkie i niedrogie przedmioty codziennego użytku, które są rozdawane podczas akcji promocyjnych. W ten sposób producenci reklamują swoje marki, wyroby czy usługi. Na przedmiotach takich jak kubki, koszulki, długopisy umieszczane są napisy będące nazwą firmy lub nazwą produktu, czasami dane kontaktowe. W ten właśnie sposób zwyczajne przedmioty stają się gadżetami reklamowymi.

Strategia marketingowa a gadżety

Każda firma potrzebuje być rozpoznawalna i niemylona z inną z tej samej branży. Potrzebny jest w tym celu spójny wizerunek, czyli identyfikacja wizualna. Jej najważniejsze elementy to logo, kolorystyka, liternictwo. Łatwo zapadają w pamięć, jeśli często je widzimy, np. w reklamach, na materiałach promocyjnych, papierze biurowym itp. Niektóre marki są rozpoznawane nawet przez dzieci. Trzeba więc dać się rozpoznawać. Wielkie akcje marketingowe wymagają sporych nakładów finansowych, na co mniejsze czy wchodzące dopiero na rynek firmy nie mogą sobie pozwolić. Jednak stosunkowo niewielkim kosztem można zwrócić uwagę potencjalnych klientów na swój produkt czy usługę. Ten koszt obejmuje zakup gadżetów reklamowych. Powinny być one wpisane w strategię marketingową firmą i być elementem jej wizerunku. Dlatego na artykule reklamowym powinno się znaleźć logo, jakiś element kolorystyki będącej swego rodzaju wizytówką firmy. Tak więc przedmiot zostanie skojarzony od razu z konkretną firmą.
Dla wizerunku firmy ważne jest również, by drobiazgi rozdawane jako gadżety reklamowe były wyrobami w dobrym gatunku. Każdy artykuł, także tani, powinien być porządnie wykonany, nadający się do użytku. Tylko wtedy należycie spełni swe zadanie. Klient nabierze zaufania do ofiarodawcy, jeśli zauważy, że ten przywiązuje wagę do detali. To oznacza, że i jego produkt czy usługa będą należycie wykonane.

Posługiwanie się tandetą i kiczem w akcjach promocyjnych jest z góry skazane na niepowodzenie.

Warto więc zaopatrywać się w gadżety reklamowe u takich producentów czy sprzedawców, którzy wiedzą, na czym polega dobra jakość i nie wypuszczają bubli.

Rolę promocyjną lepiej spełnią te artykuły, które są w pewnym stopniu powiązane ze sprzedawanym produktem. Np. producenci piwa reklamują się poprzez szklanki ze stosownym napisem, podstawki pod szklanki czy otwieracze do butelek, producenci kosmetyków – próbkami swoich preparatów itp.

Nie trzeba dodawać, że firma będzie bardziej wyrazista i przez to bardziej zapamiętana, jeśli wybierze gadżety reklamowe mniej popularne. Oryginalny przedmiot łatwiej zostanie zapamiętany przez klienta.

Zasada wzajemności się sprawdza


Czy rozdawanie gadżetów reklamowych osobom, z których być może większość nie zostanie klientem firmy, jest opłacalne? – takie pytania pewnie zadaje  księgowy niejednej firmy. - Czy to nie jest wyrzucanie pieniędzy w błoto? Ale takie wątpliwości może mieć tylko firma stawiająca pierwsze kroki w biznesie. Pozostali już wiedzą, że po pierwsze, reklama jest dźwignią handlu, a po drugie znają się nieco na psychologii. Otóż człowiek obdarowany jakimś prezentem zwykle poczuwa się do rewanżu. Jest to zasada wzajemności. W biznesie polega to na tym, że jeśli osoba, która otrzymała gadżet reklamowy, będzie potrzebowała zakupić dany produkt, skorzysta z oferty ofiarodawcy tego drobiazgu. Nie jest to nawet do końca uświadamiane przez klienta, ale traktuje on tę firmę, która się zaprezentowała się poprzez gadżet, jako już znajomą i godną zaufania.

Taką też opinię zyskują producenci, którzy dołączają do swego wyrobu jakiś użyteczny przedmiot, np. kubek do kawy z nazwą marki, łyżkę wazową dołączoną do torebki z przyprawami kuchennymi itp. Zwykle, by zostać właścicielem takiego kubka czy łyżki, potrzeba kupić więcej niż jedno opakowanie produktu. Jednak nas to nie zraża, bo gratisowy prezent jest wabikiem, który zachęca do kupna. Czyż więc nie opłaca się wydatek formy na gadżet reklamowy? Znacznie przecież wzrasta sprzedaż towaru. Na dodatek klient nie ogranicza się do jednorazowego kupna, a często jest wierny danej marce czy firmie.

Gadżet reklamowy z wyższej półki

Jak już zostało powiedziane, gadżety to niedrogie drobiazgi, dołączone do towaru lub rozdawane anonimowym odbiorcom podczas akcji promocyjnych. Bywają jednak sytuacje, które wymagają posłużenia się nieco bardziej wyrafinowanym prezentem. Otóż firmy, chcąc podziękować swoim kluczowym klientom, kontrahentom czy współpracownikom wręczają im artykuły reklamowe o wyższej wartości. Okazją może być choćby jubileusz firmy, święto pracownika czy podpisanie intratnej umowy.

Przy takich okazjach doskonale się sprawdzają szykowne artykuły biurowe,  kalendarze z artystycznymi zdjęciami, zestawy kosmetyków, sprzęt sportowy. Oczywiście, na nich też nie może zabraknąć emblematów firmy.

Takie artykuły reklamowe sprzyjają podtrzymywaniu dobrych kontaktów, bo zasada wzajemności i tu znajduje zastosowanie.

Źródło i fot.: http://www.macma.pl/

Podobne artykuły


17
komentarze: 32 | wyświetlenia: 1316
14
komentarze: 21 | wyświetlenia: 980
14
komentarze: 60 | wyświetlenia: 743
14
komentarze: 33 | wyświetlenia: 1054
13
komentarze: 9 | wyświetlenia: 559
13
komentarze: 3 | wyświetlenia: 1024
13
komentarze: 25 | wyświetlenia: 770
13
komentarze: 68 | wyświetlenia: 425
12
komentarze: 31 | wyświetlenia: 541
12
komentarze: 144 | wyświetlenia: 855
12
komentarze: 30 | wyświetlenia: 1371
12
komentarze: 72 | wyświetlenia: 403
12
komentarze: 3 | wyświetlenia: 621
12
komentarze: 4 | wyświetlenia: 464
12
komentarze: 23 | wyświetlenia: 965
 
Autor
Artykuł

Powiązane tematy






Brak wiadomości


Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska