Login lub e-mail Hasło   

Zielona herbata odchudza?

Odnośnik do oryginalnej publikacji: http://metamorfozadiety.blogspot.com/201(...)za.html
Czy zielona herbata naprawdę odchudza?
Wyświetlenia: 1.731 Zamieszczono 12/04/2011

 Zmiany w stylu życia, takie jak zwiększone spożycie kalorii przy jednoczesnym spadku aktywności fizycznej powodują nadwagę oraz otyłość, prowadząc jednocześnie do wzrostu ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2.

Czy zielona herbata może mieć wpływ na zmniejszenie tego ryzyka, a jednocześnie zwiększać sytość posiłków, ułatwiając kuracje odchudzające?

Herbata jest drugim najczęściej wypijanym napojem na świecie po wodzie. Katechiny – związki zawarte w zielonej herbacie mają właściwości zdrowotne. W wielu badaniach wykazano potencjalną rolę zielonej herbaty w zapobieganiu raka oraz chorób sercowo – naczyniowych (działanie przeciwutleniające).

Wyniki wielu badań sugerują, że spożywanie zielonej herbaty może zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. Najnowsze badanie naukowców ze Szwecji zostało przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy rzeczywiście zielona herbata ma wpływ na poziom glukozy we krwi, indeks glikemiczny, poziom insuliny oraz uczucie sytości u zdrowych osób po spożyciu posiłku z zieloną herbatą.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 14 zdrowych osób, które zostały losowo podzielone. Jedna z grup maiła wypijać 300 ml zielonej herbaty, a druga tą samą ilość wody. Napoje były wypijane razem ze śniadaniem, które w obydwu grupach miało taki sam skład oraz ilość – śniadanie składało się z białego pieczywa oraz indyka. Aby zmierzyć właściwości zielonej herbaty uczestnikom pobierano krew po 0, 15, 30, 45, 60, 90 i 120 minutach. W tym samym czasie uczestnicy badania oceniali w odpowiedniej skali sytość po spożyciu posiłku.

Wyniki były bardzo ciekawe! Okazało się, że poziom glukozy we krwi był wyższy po 120 minutach od spożycia posiłku u osób, które zjadły śniadanie wypijając zieloną herbatę, niż po spożyciu śniadania z wodą. Nie stwierdzono istotnych różnic w poziomie insuliny oraz wartości indeksu glikemicznego. Co ciekawe, u osób pijących zielona herbatę uczucie sytości było znacznie większe, przy jednoczesnym zmniejszonym apetycie na ulubione produkty uczestników badania.

PODSUMOWANIE:

Potwierdziło się, że naprawdę warto pić zieloną herbatę. Jeśli dbamy o swoją sylwetkę, to pijmy herbatę razem z posiłkiem, np. śniadaniem. Nasze uczucie sytości oraz pełności po takim posiłku będzie z pewnością większe. Oczywiście należy tu również pamiętać o umiarze, niestety w dużych ilościach herbata może odwadniać organizm.


Anna Kacperska - dietetyk

Poradnia dietetyczna przy WASZ SKLEP

tel. 695-411-381

www.metamorfozadiety.blogspot.com

 

 

 

 

 

 

Podobne artykuły


34
komentarze: 26 | wyświetlenia: 7330
31
komentarze: 11 | wyświetlenia: 7866
32
komentarze: 51 | wyświetlenia: 9205
27
komentarze: 18 | wyświetlenia: 2421
25
komentarze: 20 | wyświetlenia: 13945
19
komentarze: 23 | wyświetlenia: 2161
40
komentarze: 5 | wyświetlenia: 23265
17
komentarze: 13 | wyświetlenia: 3492
24
komentarze: 45 | wyświetlenia: 1586
19
komentarze: 6 | wyświetlenia: 1189
17
komentarze: 20 | wyświetlenia: 5702
7
komentarze: 1 | wyświetlenia: 309
16
komentarze: 18 | wyświetlenia: 15418
 
Autor
Artykuł



O zielonej herbacie sporo się mówi i pisze , jest na topie lub po prostu modna . Szkoda że prawidłowy przepis parzenia jest ukrywany z wiadomych powodów .Oto on : zalać zimną wodą , bardzo powoli podgrzewać do temperatury 75 stopni .Każda kreseczka ponad zabija drogocenne składniki Podobnie jak z gotowaniem zup - doprowadzenie do temperatury powyżej 85 stopni , zabija witaminki warzyw , pozostaje tylko błonnik Smacznego

  Robert_ja  (www),  17/04/2011

Nie wiem skąd takie informacje, ale chyba jesteś w błędzie. Po pierwsze każda herbate trzeba zalać odpowiednią dla niej temperatury wodą. Czarna lubi bliskie 100*C, zielone ok 80*C a białe najchłodniejszą ok 70*C. Przy czym co do białej jest jeszcze druga metoda parzenia, zalać wrządkiem, tylko na 3 minuty, ale mnie ona nie przekonuje tą wysoką temperaturą.
A po drugie to wode zagotowujemy tylko i wyłącznie do "białego wrzątku" czyli do pojawienia się pierwszy bąbelków.

Masz racje pomyliłem się w temperaturze nie 75 a 85 dla zielonej ,lecz bardzo ważne jest zalanie zimna wodą.Pozdrawiam



Dodaj swoją opinię
W trosce o jakość komentarzy wymagamy od użytkowników, aby zalogowali się przed dodaniem komentarza. Jeżeli nie posiadasz jeszcze swojego konta, zarejestruj się. To tylko chwila, a uzyskasz dostęp do dodatkowych możliwości!
 

© 2005-2018 grupa EIOBA. Wrocław, Polska